<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Klerykalne myszki w rządzie&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Klerykalne myszki w rządzie&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Chłodny i Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-515406</link>
 <description>&lt;p&gt;Dziękuję za życzenia i odwzajemniam się: Dużo zdrowia i pomyślności a nad to tego co Katolicy nazywają darami Ducha Świętego: mądrości, męstwa i miłości w relacjach rodzinnych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;p.s.&lt;br /&gt;
Z tymi czepkami to nie był bym pewny &lt;del&gt;&amp;gt; gdyby nadrukować na nie jakieś znaczki, :&lt;/del&gt;)))&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 23 Dec 2007 10:37:50 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 515406 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Poldek34</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-515264</link>
 <description>&lt;p&gt;Z tymi państwami wyznaniowymi&amp;#8230; :)&lt;br /&gt;
Znacznie bardziej drastyczny jest przypadek Francji. Tam żelazną ręką rządzi jakaś sekta, której wyznawcy  boją się nawet chustek na głowie! Podobno chustka uraża ich uczucia religijne&amp;#8230; Czepki pływackie we Francji ciągle są dozwolone. Ale kto wie jak długo jeszcze&amp;#8230;&lt;br /&gt;
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia! &lt;br /&gt;
Chłodny Żółw&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 22 Dec 2007 18:34:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Chlodny</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 515264 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Poldku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-515258</link>
 <description>&lt;p&gt;Teraz taki czas, że wszyscy plotą,to dlaczego ja mam być wyjątkiem? A przed Wigilia to nawet zwierzeta ponoc coś mówią.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W związku z powyższym Wesolych, Spokojnych Świąt, dużo zdrowia dla Ciebie i Twoich bliskich&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 22 Dec 2007 18:23:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 515258 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-515253</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;&amp;#8221;&amp;#8220;as co do wiary, to nadal uważam i uważać będę, iz to moja prywatna sprawa.&amp;#8221;&amp;#8220;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A czy CIę kto namawia do czego???  Przecież tak jest w Polsce. Jest w Europie wiele Państw wyznaniowych jak UK czy Szkocja&amp;#8230;. .&lt;br /&gt;
Polska im do pięt nie dorasta z wyznaniowością Państwową.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;&amp;#8221;&amp;#8220; I tu sie bedziemy różnić. Każdą zmianę tej sytuacji będę uznawal za dyktat i próbę narzucenia mi zespolu poglądów czyli systemu, który mi nie odpowiada. Zaznaczam – systemu. Bo z pewnościa nie różnimy się co do tzw. wartości uniwersalnych.&amp;#8221;&amp;#8220;&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W czym Lorenzo, jeśli udział w religii i zdawaniu matury jest nieobligatoryjny dla wszystkich. Gdzie i w czym widzisz wciskanie systemu? W propagowaniu dekalogu i zasad miłości bliźniego&amp;#8230; lub propagowaniu odpowiedzialnego rodzicielstwa i wstrzemiężliwości seksualnej do ślubu?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;E, pleciesz coś.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 22 Dec 2007 18:15:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 515253 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Drogi Poldku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-514950</link>
 <description>&lt;p&gt;Mnie naprawde nie przeszkadza teologia na uniwersytetach, każdy wybiera taki rodzaj nauki lub wiedzy, jaki chce. Zgadzam sie na egzamin na maturze z religii, a dokladniej z wiedzy o religiach. Wielu, nie jednej. Zas co do wiary, to nadal uważam i uważać będę, iz to moja prywatna sprawa. I tu sie bedziemy różnić. Każdą zmianę tej sytuacji będę uznawal za dyktat i próbę narzucenia mi zespolu poglądów czyli systemu, który mi nie odpowiada. Zaznaczam &amp;#8211; systemu. Bo z pewnościa nie różnimy się co do tzw. wartości uniwersalnych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 21 Dec 2007 17:58:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 514950 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-514884</link>
 <description>&lt;p&gt;gdyby iść Twoim tropem rozumowania należałoby Teologię wywalić ze wszystkich uniwersytetów powszechnych w Europie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja studiowałem teologię i gdybym miał taką możliwość pewnie z religii zdawałbym maturę jako przedmiot dodatkowy a nie z geografii gospodarczej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiele głosów przeciwnych maturze z religii zapomina, że można ją kontynuować na uniwersytetach nie tylko w Polsce ale w całej Europie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tylko w Państwach bloku komunistycznego wywalono teologię z uniwersytetów. I tylko ludzie w tych krajach uważają, że religia podobnie jak teologia prywatna sprawa wiary. A to nie prawda. To nawet dziedzina nauki od wieków.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 21 Dec 2007 15:10:17 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 514884 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Poldku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-514878</link>
 <description>&lt;p&gt;Masz rację co do charakteru światopoglądu lewicowego, aczkolwie islamiści teź nie są inaczej nastawieni do innych religii. Jednakże idzie mi o mój własny światopogląd, ktory jako taki z lewicowością nie ma za wiele wspólnego. Rzecz w tym, aby państwo było neutralne w tej kwestii: jeśli dajemy mozliwośc zdawania egzaminu z religii, to zgoda &amp;#8211; tyle, źe niech to będzie egzamin z wiedzy o religiach, a nie jednej religii. To jest mozliwość wyboru moim zdaniem. Nie mam nic do ludzi wyznajacych jakąkolwiek religię, moge sie po prostu z nimi nie identyfikowac w kwestii konkretnej wiary. Nie chciałbym jednak, by wyznawcy którejkolwiek z nich narzucali mi swoje wyznanie, bo takie działanie uznałbym za naruszenie mojej prywatności. Zaś w wymiarze państwowym też nie wyglądałoby dzisiaj najlepiej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 21 Dec 2007 14:48:50 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 514878 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Poldek34</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-514877</link>
 <description>&lt;p&gt;Różnie to bywa. Posłużmy się przykładem francuskim.&lt;br /&gt;
Jeśli jesteś Sikhem nie masz prawa nosić brody.&lt;br /&gt;
Jeśli nie jesteś Sikhem masz prawo nosić brodę.&lt;br /&gt;
Po prostu czym innym według prawa jest wolność dla Sikha i dla Nie-Sikha.&lt;br /&gt;
Trzeba patrzeć na to elastycznie ;)&lt;br /&gt;
Chłodny Żółw&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 21 Dec 2007 14:40:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Chlodny</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 514877 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-514876</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie ma zupełnej wolności. Wybrać możesz z tego z czego możesz :) Bo ten świat z definicji jest niedoskonały. Natomiast trzeba doceniać codzienny trud urzędników, którzy każdego dnia starają się tę niedoskonałość wzmacniać. Doceniając ten trud obrońcy wolności nie mają wyjścia&amp;#8230; razem z urzędnikami muszą zakrzyknąć: &amp;#8220;wolność to brak wyboru!&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
Chłodny Żółw&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 21 Dec 2007 14:36:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Chlodny</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 514876 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Czy wolnością wyboru może być uznawanie  </title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-514834</link>
 <description>&lt;p&gt;wyborów jednych ludzi a nie uznawanie drugich, wg poprawności politycznej?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wolność polega na tym, że szanuje się wybory innych i traktuje się jako równoprawne. Które wybory są nie uprawnione reguluje KK.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stąd wybór matury z religii dla jednego a dla drugiego z tańców jest tego świadectwem &amp;#8211; świadectwem szacunku dla wolności wyboru.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale światopogląd lewicowy zawsze do wyznań miał stosunek deprecjonujący i dyskryminujący ludzi religijnych. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W szkołach co do religii &amp;#8211; jest to również kwestią wyboru&amp;#8230; .  Chyba, że chce ktoś traktować możliwość wyboru jako dyktat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale to będzie manipulacja.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 21 Dec 2007 13:45:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 514834 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Źółwiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-514831</link>
 <description>&lt;p&gt;Mam taki ambiwaletny stosunek do problemu. Z jednej strony mogę uznać Twoją rację dotyczącą wolności wyboru, z drugiej zaś coś mnie dręczy, gdy idzie o sam fakt istnienia religii (i to w zasadzie tylko jednej) wśród przedmiotów nauczanych w szkole. Troche się to kłóci z konstytucją aktualnie obowiązującą, mającą jednak wyźszość nad konkordatem.&lt;br /&gt;
Wolność wyboru zakłada wielość mozliwości, a w tym przypadku &amp;#8211; rozpatrując prawdziwą zawartość pojęcia &amp;#8220;religia&amp;#8221; w naszych szkołach &amp;#8211; wybór ten jest mocno ograniczony, czyli jednak zakłada istnienie rzeczywistego braku wyboru.&lt;br /&gt;
Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 21 Dec 2007 13:32:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 514831 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>W Europie jest ciut inaczej</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-514824</link>
 <description>&lt;p&gt;Amerykanie rzeczywiście podchodza do spraw wiary bardziej &amp;#8220;demonstracyjnie&amp;#8221;. &lt;br /&gt;
Ostatnio Ameryka szybko dryfuje w stronę Europy, ale ciągle są tam zwyczaje, które w Europie nie mają szans na akceptację. ciagle jest tam wieksza wolność.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Amerykanie mają inna tradycję, stąd powszechne jest tam publiczne przysięganie na Biblię, śpiewanie religijnych pieśni, przyznawanie się do wiary w Boga, religijne rzeźby i pomniki w najróżniejszych publicznych miejscach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Natomiast europejski &amp;#8220;liberalizm&amp;#8221; zakłada, że przynajmniej w sprawach związanych z wiarą, wolność to brak wyboru. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stąd np. zakaz noszenia chust islamskich, mycek, krzyży, bród sikhijskich i wszystkiego co urzędnicy mogą uznać za religijne. W szkole podobnie. Twoja wolność wyboru przedmiotów egzaminacyjnych to po prostu brak wyboru :)&lt;br /&gt;
Chłodny Żółw&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 21 Dec 2007 12:49:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Chlodny</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 514824 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Podoba mi się...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chlodny/51379.html#comment-514818</link>
 <description>&lt;p&gt;...jak do tego podchodzą Jankesi! Każdy polityk wierzy gorąco w swego boga, oddając mu demonstracyjnie cześć w swojej świątyni i w swoim domu. Każdy polityk robi też wszystko, by państwo wszystkich Amerykanów było &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NEUTRALNE&lt;/span&gt; wyznaniowo. Robili to już wtedy, gdy jeszcze nie wymyślono poprawności politycznej&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 21 Dec 2007 12:31:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 514818 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
