<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;O wolności wypowiedzi, rzekomym antysemityzmie Radia Maryja, i co ma z tym wszystkim wspólnego skandalista Larry Flynt?&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;O wolności wypowiedzi, rzekomym antysemityzmie Radia Maryja, i co ma z tym wszystkim wspólnego skandalista Larry Flynt?&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>19zenek</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-517086</link>
 <description>&lt;p&gt;A z czego wynikają agresywne zachowania dziennikarzy wobec ludzi? Przykłady można by mnożyć &amp;#8211; atak dziennikarki &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TVN&lt;/span&gt; na ojca Rydzyka, kpiny z wiary w Radiu &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TOK&lt;/span&gt; FM (redaktor Żakowski), obraźliwe komentarze i zachowania pod adresem innych dziennikarzy, którzy prezentują inne przekonania (redaktor Żakowski i Lis)? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poza tym czy to na falach RM nawoływano starszych ludzi do agresywnego zachowania? Czy Radio może ponosić odpowiedzialność za wszystkie zachowania swoich słuchaczy? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Słyszałem też, że gdy ktoś z dzwoniących do RM próbuje uskuteczniać jakieś agresywne wycieczki pod adresem polityków czy osób publicznych, prowadzący zakonnicy temperują zapędy takich delikwentów.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 30 Dec 2007 09:12:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 517086 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stefanie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-517085</link>
 <description>&lt;p&gt;Również witam poświątecznie. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja też nie jestem w stanie obiektywnie ocenić tego radia, bo go nie słucham, ale jeszcze nikt nie był mi w stanie przedstawić konkretnego faktu świadczącego o antysemityzmie głoszonym na jego falach. Wszyscy jak mantrę powtarzają, że jest antysemickie &amp;#8211; np wczoraj an moim blogu w salonie jeden z komentatorów &amp;#8211; ale znowuż bez konkretów. A ja jak nie widzę  konkretów, to nie wierzę, już tak mam ;-) Wystarczyłoby podanie jednego przykładu, to nie zajmuje wiele czasu, a tymczasem nikt nie był w stanie takiego podać. A większości mediów jakoś nie wierzę, bo manipulują, wszystkie bez wyjątku i nikt nie podnosi z tego powodu krzyku. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Że RM gra na emocjach słuchaczy to się zgodzę &amp;#8211; widziałem reakcję słuchaczy na wymuszoną &amp;#8211; całe szczęście, że się udało &amp;#8211; rezygnację Wielgusa. To jest namacalny dowód, który sam widziałem, i tu zgoda. Ale tak jak napisałem wyżej nie tylko RM manipuluje ludźmi, zresztą w tym przypadku to może nawet nie była manipulacja, co naiwna i histeryczna wiara w to, że biskup nie współpracował z SB. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co zaś do finansów, to RM korzysta z przywilejów, jakie przysługują organizacjom kościelnym. Słowem wszystko jest zgodnie z prawem, można się jedynie zastanawiać czy to prawo jest słuszne. Moim zdaniem państwo jednak powinno mieć kontrolę nad finansami obywateli, nie nadmierną, ale taką w granicach rozsądku jak najbardziej. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co zaś się tyczy kontroli poprawności przyznania dotacji na geotermy. Owszem państwo ma prawo skontrolować jej prawidłowość, a RM obowiązek tej kontroli się poddać, tu nie ma wątpliwości. Ale z drugiej strony po co tą sprawę tak nagłośniono? RM odebrało to jako atak, a PO zbiera punkty u przeciwników RM, wiedząc dobrze o tym, że nie ma nic do stracenia, bo słuchacze RM, to nie ich elektorat. Jeśli okazałoby się, że przy przyznawaniu dotacji doszło do naruszenia prawa, dotację należałoby zwyczajnie odebrać i decyzję tę ogłosić. A tak po co robić cały ten szum, tylko po to, by jak np w sprawie Wyższej Szkoły Kultury Medialnej całą sprawę odkręcać &amp;#8211; jak uczyniła to pani Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego. To trochę kompromituje rząd &amp;#8211; najpierw minister coś zapowiada, a później zmienia zdanie o 180 stopni i rakiem się wycofuje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 30 Dec 2007 09:08:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 517085 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>A 16 rocznicę powstania RM</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-517072</link>
 <description>&lt;p&gt;pamiętacie?&lt;br /&gt;
Z czego wynikały te agresywne zachowania starszych ludzi wobec dziennikarzy?&lt;br /&gt;
Czy to jest misja RM,TV Trwam i GP?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 30 Dec 2007 04:41:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Zenek</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 517072 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Wenhrin - witam poświątecznie...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-517067</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie załapałem się na początek dyskusji, więc nie będę rozwodził się nad rzeczami już pare razy poruszonymi. Ponieważ z ogólną myslą postu się zgadzam, dodam pare swoich ale &amp;#8211; w fromie krótkich uwag: &amp;#8211; nie jestem w stanie ocenić przekazu RM &amp;#8211; w ogóle go nie słucham; wiele osób ocenia treści podawane przez to radio, choć znają je jedynie z recenzji w publikatorach;  &amp;#8211; zarazem jasno powiem: nie lubie roli, jaką obecnie odgrywają RM i Rydzyk; raz &amp;#8211; nie lubie rozsiewania negatywnych emocji, a oni w moim rozumieniu oddziałują za pomocą siania kołtuństwa i ksenofobicznej agresji; dwa &amp;#8211; jestem pewien, że media Rydzyka dosyć cynicznie grają na mocno ugruntowanych, złych elementach światopoglądu ludzi, wiedząc, że nie bedzie to przez tych ludzi odczytane; &amp;#8211; w ogóle nie wchodzę w kwestie antysemityzmu &amp;#8211; pesymistycznie stwierdzam, że o tych sprawach w Polsce &amp;#8211; zwłaszcza na blogu &amp;#8211; sensownie rozmawiać praktycznie się nie da bez agresji &amp;#8211; patrz wyżej;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale jak się rzekło &amp;#8211; zgadzam się z Twoją myślą: tak, RM powinno korzystać jak wszystkie media z prawa do wolności słowa; nie widzę realnych zagrożeń dla ładu konstytucyjnego ze strony nawet najbardziej obskuranckich treści głoszonych przez media Rydzyka; gdyby taka teza była słuszna &amp;#8211; to przy sile oddziaływania przypisywanej przez wielu ludzi np. &amp;#8220;Wyborczej&amp;#8221; &amp;#8211; dawno wszyscy mówilibyśmy cytatami z Michnika albo i gorzej ;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Moja obiekcja dotyczy prostej kwestii: nie żyjemy jeszcze w państwie prawa i w państwie równości wyznań. Nie ma mowy o równym traktowaniu wszystkich mediów: czy finanse mediów Rydzyka są równie dostępne dla skarbówki jak finanse każdej firmy prywatnej? Moim zdaniem tu jest sytuacja raczej skandaliczna. A co do równości wyznań... To wybacz, ale juz mi się nie chce&amp;#8230;;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jak widać &amp;#8211; wbrew temu co pisałeś &amp;#8211; jakoś nasz ład prawny z tym sobie nie radzi&amp;#8230; Wszystko ładnie, pięknie, odwołujemy się do praw, a potem i tak przychodzą równiejsi (dla ścisłości: u nas to już przyszli).&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 30 Dec 2007 01:14:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>StefanDzwon</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 517067 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igło</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516971</link>
 <description>&lt;p&gt;Ale w Polsce żaden fanatyczny ruch nie ma szansy na zdobycie władzy. Przy naszych wszystkich wadach &amp;#8211; społeczeństwa jako całości &amp;#8211; sądzę, że Polacy nie wybiorą do rządzenia fanatyków.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 18:57:17 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516971 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Im papier to listek jest</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516962</link>
 <description>&lt;p&gt;Na wietrze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Władza ( o którą im chodzi ) ten listek zdmuchnie w try miga.&lt;br /&gt;
Żadnemu skrajnemu, fanatycznemu ruchowi po zdobyciu władzy papier nie jest do niczego potrzebny.&lt;br /&gt;
Wszak ma dotyk Boga lub guru.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 18:28:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516962 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No ale z drugiej strony</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516950</link>
 <description>&lt;p&gt;ruch związany z RM nie jest jedynym, który nie ceni sobie naszej konstytucji. Myślę, że nie powstała jeszcze taka konstytucja, która by się wszystkim podobała. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Grunt, że to czy sie komuś konstytucja podoba czy nie, to i tak przestrzegać jej musi, a jakakolwiek zmiana konstytucji wymaga solidnego kompromisu, oj solidnego.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 18:12:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516950 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Proste</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516947</link>
 <description>&lt;p&gt;Te środowisko szanuje tylko ten papier, który jest mu spolegliwy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Inne są są łże-papierem, niszczącym Naszą Ojczyznę Kochanom &amp;#8211; Polskiem.*&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;*Pisownia zgodna z nową gramatyką stosowana w N.D.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 18:04:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516947 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Dlaczego wniosek przeciwpołożnie?</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516943</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie da się norm religijnych uczynić prawem powszechnie obowiązującym. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Choćby i na tej podstawie: &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Art. 25 Konstytucji RP:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. Kościoły i inne związki wyznaniowe są równouprawnione.&lt;br /&gt;
2. Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.&lt;br /&gt;
3. Stosunki między państwem a kościołami i innymi związkami wyznaniowymi są kształtowane na zasadach poszanowania ich autonomii oraz wzajemnej niezależności każdego w swoim zakresie, jak również współdziałania dla dobra człowieka i dobra wspólnego&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 17:39:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516943 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Wenhrinie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516940</link>
 <description>&lt;p&gt;Spostrzeżenie OK.&lt;br /&gt;
Wniosek przeciwpołożnie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Szkoda, że tu nie ma Chłodnego Żółwia ( jako rzecznika RM) ale on mi coś obiecał napisać.&lt;br /&gt;
A ja mam nadzieje wyegzekwować to od niego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Będzie z tego, mam nadzieję, niezła gaduła.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 17:34:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516940 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igło</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516939</link>
 <description>&lt;p&gt;Ruch ten ma wypracowane jakieś swoje rozumienie państwa prawa, które pewnie jest tożsame z uczynieniem norm religijnych prawem powszechnie obowiązującym, ale na przeszkodzie temu stoi konstytucja.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 17:30:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516939 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Józku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516937</link>
 <description>&lt;p&gt;Co do Leszka Bubla to mam już inne zdanie. W jego przypadku najlepszy byłby psychiatra, choć z tego, co pamiętam niedawno przed białostockim sądem toczył się przeciw niemu jakiś proces karny. Nie wiem czy jego wywodów nie można byłoby podciągnąć pod odwoływanie się do faszyzmu?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do RM sądzę, że nie mają zamiaru tworzyć ruchu politycznego. Jako ruch społeczny robią naprawdę sporo dobrych rzeczy &amp;#8211; np. wolontariat w hospicjach, opieka nad ludźmi samotnymi i schorowanymi. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale tak jak pisałem wyżej &amp;#8211; jestem przeciwny temu, by elementy wizji państwa prezentowane przez ten ruch stały się częścią obowiązującego porządku prawnego. Czym innym jest natomiast możliwość głoszenia swoich przekonań jeśli mieszczą się w granicach prawa. Debata np. na temat całkowitego zakazu aborcji jest jak najbardziej dopuszczalna, dążenie do niej też. Rolą natomiast państwa jest stanie na straży wypracowanego w bólach kompromisu, za którym nawet PiS się opowiedział wbrew oli Marka Jurka. To jest walka idei dopuszczalna w demokratycznym państwie prawa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 17:28:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516937 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Autor</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516910</link>
 <description>&lt;p&gt;Antysemityzm nie polega na tym, że ktoś wyraża się negatywnie o Iksie &amp;#8211; polega on na tym, że ów negatywny sąd uzasadnia się (lub dopełnia) żydowskim pochodzeniem owego pana/pani. Tak samo to działa w odniesieniu do innych, sam to zwalczałem, gdy za granicą nie odnoszono się merytorycznie do moich wypowiedzi, lecz przyklejano je automatycznie do kontekstu &amp;#8216;bo on jest Polakiem (to dlatego tak mówi/robi/mysli)&amp;#8217;. Nie wiadomo bliżej jak narodowość, miejsce urodzenia czy religia wpływa na geny, inteligencję czy późniejsze poglądy, nikt tego jakoś nie udowodnił, niemniej idea wciąż żywa&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wolność słowa i wolność wypowiedzi powinna być przestrzegana (w granicach prawa) niemniej pewne sądy/opinie jeśli stają się częścią ruchu społecznego lub programem politycznym partii, w sposób naturalny będą pod &amp;#8216;obstrzałem&amp;#8217; opinii czy mediów. Taki Leszek Bubel może publikować lub wypowiadać się w sposób swobodny, niemniej gdyby stworzył partię polityczną mającą np 40% poparcia, byłby to problem i polityczny (i społeczny), choć cała sprawa byłaby całkiem legalna (jak pewna partia pewnego kaprala w latach 30tych).&lt;br /&gt;
Gdyby RM i o.Rydzyk byli w stanie stworzyć &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SAMI&lt;/span&gt; partię polityczną o poparciu porównywalnym z PiSem, zapewne wypowiedzi i opinie Jarosława Kaczyńskiego nt owego radia byłyby dzisiaj diametralnie inne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdr./J.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 16:16:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jozek</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516910 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Wenhrinie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516913</link>
 <description>&lt;p&gt;Czy masz gdzieś w publicystyce moczarowców z RM, NCz, Tv Trwam, gdziekolwiek, nawiązanie do państwa prawa i tego co jest powszechnie rozumiane jako państwo obywatelskie?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 16:15:14 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516913 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jarecczak</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516909</link>
 <description>&lt;p&gt;Ty idź do piwnicy, tam masz łącze z piecem CO i siekierą.&lt;br /&gt;
Uważaj na pieniek, bo donosi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To Wenhrin zaczyna, bo on jest schizmatyk z Podlasia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 16:12:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516909 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516901</link>
 <description>&lt;p&gt;Monitorowanie sytuacji nie jest ograniczaniem wolności, istnieje sporo instytucji zajmujących się monitorowaniem wolności słowa, w tym także jej przekraczania, bo jednak dopuszczenie ostrego języka nie jest tożsame z tym, że wszystko wolno. Czytałem Pana post o ograniczeniach wolności, pod którym się podpisuję. Nie można np. bezkarnie pomawiać, słowem ograniczeniem naszej wolności jest wolność drugiego człowieka.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Podobnie jest z głoszeniem poglądów &amp;#8211; Konstytucja zabrania głoszenia poglądów odwołujących się do faszyzmu czy komunizmu. Prawo karne penalizuje nawoływanie do waśni na tle narodowościowym. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Prawo można zmienić, to prawda, ale jakkolwiek nie tak trudno jest uchwalić ustawę, to trudno jest zmienić Konstytucję. Poza tym zamiana ustawy niezgodna z konstytucją może zostać zakwestionowana przez Trybunał Konstytucyjny. Nie sądzę, by w Polsce znalazła się taka siła, która byłaby w stanie zmienić prawo tak, by uczynić z państwa twór niedemokratyczny, na pewno taką siłą nie jest RM. Tak jak pisałem wyżej &amp;#8211; sam nie chciałbym żyć w ładzie ustanowionym przez RM.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 15:58:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516901 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Magio</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516899</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja na sielankę w ogóle nie liczę :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Rzecz w tym, że czy to się RM podoba czy nie ostrej krytyki z drugiej strony nie są i nie będą w stanie zlikwidować.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 15:50:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516899 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Wenhrinie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516887</link>
 <description>&lt;p&gt;Co do wolnosci gloszonych poglądów. Jest z tym pewien problem, mianowicie co jest, gdy gloszone poglady nawolują do takiej zmiany obowiązujacego systemu, że w konsekwencji moze dojśc do zmian rewolucyjnych na niekorzyść wiekszości. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bowiem jak uczy historia, zbyt wielu doszlo do wladzy (co potem nader niekorzystnie odbilo sie na losach ludzkości) szermując sloganami o prawie do wolności gloszenia wszelkich (!) poglądów. Sta też prawnie zakazane jest szerzenie np. klamstw oświęcimskich czy ideologii faszystowskiej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do istniejacych norm prawnych, bezpieczników gwarantujacych, że nic nie wymknie sie spod kontroli. Prawa i normy zawsze można zmienić, niekoniecznie pytając sie PT Publiczności czy ma na to ochotę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I wreszcie ostatnia uwaga: oto by pilnować przestrzegania obowiązującego prawa trzeba monitorować aktualna sytuację. I to na różne sposoby. Czy takie dzialania nie pachną Panu jakimś ograniczeniem wolności? A przeciez trzeba to robić, by potem nie musiano sprzątac ruin.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 15:32:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516887 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Wenhrinie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516886</link>
 <description>&lt;p&gt;Teoretycznie ma Pan rację. Teoretycznie, bo w praktyce wymienione przez Pana media stosują się do tych &amp;#8220;orzeczeń&amp;#8221; wyjątkowo jednostronnie. I nic nie wskazuje na to, żeby kiedykolwiek wzięły pod uwagę prawa drugiej strony do równie ostrej krytyki. Takiej sielanki się Pan nie doczekasz.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 15:31:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516886 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516878</link>
 <description>&lt;p&gt;Ty to masz chyba budzik z RM. Gdzie by się nie pojawiło RM, pierwszy Igła.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jacek Jarecki&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 15:13:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jarecki</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516878 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>W państwie prawa to jest niemozliwe.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516874</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie chciałbym żyć w ładzie ustanowionym przez RM, ale wiem, że jest to też niemożliwe &amp;#8211; mamy sporo prawnych ograniczeń, zabezpieczeń, o to jestem spokojny. Czym innym jest natomiast zagwarantowanie nawet temu środowisku wolności głoszenia swoich przekonań, tym nie są w stanie zamordować wolności.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 15:10:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516874 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Wenhrinie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/51548.html#comment-516870</link>
 <description>&lt;p&gt;Ład idealny ci przyświeca. I pięknie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To wejdź w taki ład idealnie wyznaczony poglądami RM.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jak długo by trwała wolność ( nie tylko medialna ) wedle ludzi RM?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Odp. krótko, kilka dni.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jest to środowisko skrajnych fanatyków, korzystający z wolności ( i jak się okazuje pieniędzy ) tylko po to aby te wolności zamordować.&lt;br /&gt;
Na dodatek w imieniu pana Boga.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 15:04:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 516870 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
