<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Tragizm klęski i zbrodnie zwyciezców&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Tragizm klęski i zbrodnie zwyciezców&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Adamie!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-665502</link>
 <description>&lt;p&gt;Moim zdaniem Polska popełniła tylko 1 błąd przed II wojną światową. Było to oddelegowanie do zajmowania się sprawami zagranicznymi „harcerza” Józefa Becka. Jak można było odpowiedzieć „wywiążemy się z naszych zobowiązań” na pytanie „co zrobi Polska w razie nap[aści Niemiec na Francję?”. Jeśli nie stać było Józefa Becka na kłamstwo „Nic”, to mógł wykręcić się „to jest tak absurdalny pomysł, że nie ma o czym rozmawiać”. Tak powinien zachować się dyplomata, a nie szczerze podkładać się. Sojusz z Niemcami byłby samobójstwem politycznym władzy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;i&gt;Myślenie nie boli! (Chyba, że…)&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 07 Nov 2021 13:35:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 665502 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Słodzenie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518784</link>
 <description>&lt;p&gt;Proszę uważniej przeczytać mój tekst. Trzy czwarte objestości to polemika z sojuszem Polski z Trzecia Rzeszą tak zachwalanego przez niektórych polskich historyków. To słodzenie!! Ten dowcip Stefana Mollera to tez słodzenie? Krótko mówiąc pisanie o fobiach antyniemieckich w tym tekście i jakichś paszkwilach to całkiem wybiórcza, choć dozwolona interpretacja. Nie bardzo rozumiem krytykę mojego tekstu. Czy mam ją odbierac jako poparcie dla komentatorów dla krytykowanego przeze mnie sojuszu z Hitlerem w 1939 roku? Jeżeli tak, to rozumiem że zbrodnie Hitlera dziś już nikomu w Polsce nie przeszkadzają? Czy tak? Przeciwko temu mój tekst protestuje!!! Ponieważ jednak tekst ten pisze dzisiaj, odnosze się też do dzisiejszych realiów protestując przeciwko porównywaniu przez polskich proniemieckich historyków obecnej &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RFN&lt;/span&gt; jako gorszego tworu od Trzeciej Rzeszy. Wyciagaja oni obłędny wniosek, że należało zawrzeć sojusz z Hitlerem, lecz z dzisiejszą &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RFN&lt;/span&gt; juz nie bo to UE, gorsze od Hitlera!!! Czy to tak trudno odczytać z mojego tekstu. Być może trzeba też sięgnąc do tekstów poprzednich, szczególnie Adama Danka w Opcji na Prawo i w cytowanym tekście. Po prostu proszę o mniej emocji, wiecej uwagi i rozwagi w łatwym ferowaniu potępień i oskarżeń.&lt;br /&gt;
Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jan 2008 12:22:14 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518784 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt; Igła </title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518783</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;W polityce nie ma kochajmy się.&lt;br /&gt;
Są interesy.&lt;br /&gt;
Jedne wspólne drugie nie.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nigdy inaczej nie myslalem. Moj sprzeciw dotyczy jezyka i tonu. Niczego wiecej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jerry&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jan 2008 12:19:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>touchingmoods</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518783 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Szeryf</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518776</link>
 <description>&lt;p&gt;Uważam twoje uzasadnienie za naiwne.&lt;br /&gt;
W polityce nie ma kochajmy się.&lt;br /&gt;
Są interesy.&lt;br /&gt;
Jedne wspólne drugie nie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Unia E. to nie jest to samo co zjednoczenie 2 państw.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jan 2008 11:45:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518776 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt; Podróżny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518769</link>
 <description>&lt;p&gt;Igla uwaza, ze jestem naiwny. Jego prawo. Moim zdaniem to on daje sie nabierac. Moje prawo tak uwazac :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Natomiast co do Twojego Podrozny tlumaczenia sie teraz, pod tekstem:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Słodzisz&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jerry&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jan 2008 11:29:41 +0000</pubDate>
 <dc:creator>touchingmoods</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518769 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Do wspólnego worka</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518766</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie sposób odpowiedzieć wszystkim komentatorom i każdemu z osobna. odnoszę się do większości zaprezentowanych opinii. Nie mniej wszystkim dziękuję za zabranie głosu, bo to też jest pozytyw, niezaleznie od treści. To dobrze, że ludzie piszą co myślą, niezaleznie od tego ile w tym racji. Bo stu procentowe racje to ma tylko Pan Bóg. Stąd zgadzam się, że nie mam pełnego rozeznania w Jugendamtach i Niemieckiej Konstytucji. Nie jestem dyplomatą, od którego wymagane jest takie rozeznanie w szczegółach. Piszę według własnego, niestety z natury rzeczy ułomnego rozpoznania, nie mniej uzasadnionego , nie tylko moją opinią. W tych sprawach dla mnie autorytetem jest polski adwokat w Berlinie Stefan Hambura. Tekst mój opiera się na jego stanowisku w sprawach polsko &amp;#8211; niemieckich. Natomiast polemika z proniemieckimi dzisiejszymi sojusznikam Hitlera to już moja własna opinia. To, że nawet Niemcy potępiali zbrodniczy reżim hitlerowski (cytowny na wstepieTomasz Mann, von Papen) jest dla mnie wystarczającym argumentem, aby tym bardziej nie zachwalali go współcześni polscy historycy, zwłaszcza, jak wspomina o tym Wolny Kozak. że już wiemy, co zrobili oni w Polsce w czasie tej strasznej wojny.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jan 2008 11:20:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518766 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Komu to służy? </title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518759</link>
 <description>&lt;p&gt;Każdy może odczytac tekst, tak jak to uważa za stosowne. Szeryf odczytuje jako antyniemiecki paszkwil. Moim zdaniem jest to naduzycie. jakoś ani słowem nie wspomina on o głównej treści tekstu będącego polemiką z proniemieckimi historykami polskimi usiłującymi dzisiaj wmówic Polakom, że sojusz polsko &amp;#8211; niemiecki w 1939 roku byłby zbawienny dla Polaków i świata. Stąd tytuł tekstu. Dziś rozpaczamy nad klęską, a gdybysmy poszli razem z Niemcami byłoby zwycięstwo tyle tylko, że ze zbrodniarzami we wspólnej komitywie. Nie wiem, czy może nie jasno to wyłożone, może tekst za krótki. Z drugiej strony to dziennikarstwo, a nie praca naukowa. Wszystkich oburza powoływanie sie na zadnie proniemieckich historyków, którzy usiłują udowodnić, że obecna &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RFN&lt;/span&gt; jest gorsza od Trzeciej Rzeszy, przypomnienie tego i napietnowanie, jest odbierane przez komentatorów jako zdanie autora!! Dlaczego nikt nie chce zauważyć sensu dzisiejszej dyskusji o pożytkach sojuszu z Niemcami w 1939 roku. Odnoszę wrazenie, że dzisiaj każdy, kto wspomni cos o polskim interesie w sprawach niemieckich dostaje łatkę paszkwilanta o antyniemieckich fobiach itp. Po prostu odnosze wrazenie, że demokratyczna większość proniemiecka w Polsce usiłuje zagłuszyć i zakrzyczeć jakikolwiek głos podnoszacy polskie interesy w obecnej polsko &amp;#8211; niemieckiej dyskusji. wybiera sie z tekstu wyrwane zdania, które się piętnuje nie bacząc , czy sa to zdania atuora. Tu podam dowcip. Otóż mój ulubiony Niemiec Stefan Moller(&amp;#8220;Polska da się lubieć&amp;#8221;) opowiadał na scenie:&amp;#8221; Zajedża pociąg z Berlina na peron we Wrocławiu. Konduktor woła: Wrocław &amp;#8211; dawniej Breslau, w Gliwicach: Gliwice &amp;#8211; dawinej Gleiwitz i na końcu Katowice &amp;#8211; dawniej Kattowitz. Nasz bohater wysiadając z pociągu mówi do konduktora: do widzenia, dawniej Heil Hitler! Media zacytowały tylko to ostatnie zdanie: Stefan krzyknął w Polsce ; Heil Hitler!! Odnoszę wrażenie, że dyskusja z moim tekstem jest identyczna jak w tym dowcipie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jan 2008 11:02:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518759 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Faktycznie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518754</link>
 <description>&lt;p&gt;Mnie umknął ten akapit o sojuszu niemiecko-polskim. Dla mnie zupełnie abberacyjny, choć być może dlatego, że wiemy co było potem.&lt;br /&gt;
Tym niemniej niech pan nie wrzuca wszystkich komentatorów do jednego worka.&lt;br /&gt;
Ja uważam , że krytyka Szeryfa idzie z pozycji naiwnych.&lt;br /&gt;
Jego riposta to szczególnie pokazuje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tym niemniej pisząc o konstytucji niemieckiej i o Jugendamtach mija sie pan troche z faktami. Na ile, tego nie wiem?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jan 2008 10:36:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518754 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Bez fobii</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518750</link>
 <description>&lt;p&gt;Jakoś wszystkim kmentatorom umyka główna treść tekstu. Tu przecież chodzi o polsko &amp;#8211; niemiceki sojusz w 1939 roku, dzis tak zachwalany i przeciwstawiany uchyleniu sie Polski od Niemieckich propozycji. Te wszystkie tematy poruszane współcześnie, sa odnośnikiem i przypomnieniem, że dyskusja ta toczy sie dzisiaj. Czy tekst jest antyniemiecki? Nie! Przecież na wstepie cytuje się Tomasza Manna, który nie był tez byle jakim Niemcem. To przyjaźń z wieloma generałami i feldmarszałkami płk Szymańskiego dała mu pełne rozeznanie w zamierzeniach Trzeciej Rzeszy. Jakoś komentatorzy nie chca zauważyć, że tekst ten jest polemiką z historykami domagającymi się rehabilitacji Trzeciej Rzeszy w Polsce. Prosze przeczytać teksty Adama Danka, w tym równiez ten cytowany. To porównanie obecnej &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RFN&lt;/span&gt; z Trzecią Rzeszą nasuwa się na skutek tej dyskusji i jest jej wynikiem, a nie wymysłem ogarnietego antyniemiecką fobia autora. Drodzykomentatorzy więcej uwagi przy czytaniu tekstu. Bardzo proszę mniej zacietrzewienia, a więcej rozeznania. To, że Jugendamty stosuja polityke wynaradawiania polskich dzieci w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RFN&lt;/span&gt; to fakt i nie dla tego ,ze ktoś o tym pisał, czy nie, ale chocby dlatego, że wpłynela do sądu w Stasburgu skarga przeciwko Niemcom w tej sprawie. Prowadzi ją polski adwokat w Berlinie Stefan Hambura. Bardzo tez prosze komentatorów aby nie mylili polskich interesów z antyniemieckością. to nie ma nic wspólnego. To moi adwersarze porównuja Obecna &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RFN&lt;/span&gt; do &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;III&lt;/span&gt; Rzeszy, jako państwo gorsze niż Hitlera. jeżeli powołano sie na to, to nie jest zbrodnia, bo moim zdaniem jest to nadużycie, które trzeba piętnowac, nie w interesie &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RFN&lt;/span&gt;, ale naszym własnym. Prosze zwrócic uwagę na tekst A. Danka w ostatniej Opcji na Prawo gloryfikujacy hitlerowski gest pozdrowienia wyciągnieta prawą ręką pt Saluto Romano. Tak to gest rzymski, ale współcześnie zwiazany ze zbrodniami niemieckimi i w żaden sposób nie powinien byc usprawiedliwiany, propagowany i upowszechniany szczególnie w Polsce. czy komentatorzy tego nie zauważają? Czy tez nie chcą tego zauważyć? Oczywiście czytając tekst pobieznie można go zinterpretowac dowolnie, a przede wszystkim jako antyniemiecki. Nic podobnego. Załtwienie polskich spraw w Niemczech nie ma nic wspólnego z antyniemieckością. Np. mniejszość polska, która do 1939 roku zawsze była zarobkowa, była przez Niemców honorowana, a teraz nie! Szuka sie sztucznych na to uzasadnień długotrwałością zamieszkiwania itp, czego np. Polska nie czyni względem Niemców. Jeszcze raz bardzo prosze komentaprów o ustosunkowanie się do polsko &amp;#8211; niemieckiego sojuszu w 1939 roku i złych współczesnych skojarzeń w tej sprawie. To i tylko to było celem napisania tego tekstu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jan 2008 10:22:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518750 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Napisalem notke dotyczaca tego &quot;tekstu&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518724</link>
 <description>&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.tekstowisko.com/touchingmoods/51697/zdenerwowalem-sie-delikatnie-mowiac&quot; target=&quot;_blank&quot;&gt;http://www.tekstowisko.com/touchingmoods/51697/zdenerwowalem-sie-delikatnie-mowiac&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 23:59:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>touchingmoods</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518724 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Iglo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518723</link>
 <description>&lt;p&gt;To chyba niedobry przykład, drogi Iglo. Często jeżdże tamtędy samochodem do Berlina i wszędzie widzę napisy w dwóch językach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pamiętam, że wydawane były zarówno gazety jak i książki w ich języku. Było nawet specjalne wydawnictwo, bodaj zespoly ludowe także. Chyba mają tez – jako mniejszość – odpowiednie prawa typu język w szkolach itd. Ale jak jest dokladnie  &amp;#8211; nie wiem. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poza tym – jak piszesz o weglu &amp;#8211; jest też kwestia Ślązaków, zarówno Dolnych jak i Górnych. Wiem, wiem, Piastowie, ale spora częśc z tych Piastów ostatni raz mówila po polsku (czy po Śląsku) chyba w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;XIII&lt;/span&gt; w. A co poniektórzy z nich byli bardziej niemiecy niż rdzenni Niemcy. Politycznie to także stali bardziej po stronie książąt i cesarzy niemieckich niż Polski.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dzisiaj, tzn. 05.01.08 chyba tego we dwóch nie rozwiążemy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 23:52:28 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518723 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Lorenco</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518722</link>
 <description>&lt;p&gt;Kryterium terytorialności spełniali Łużyczanie.&lt;br /&gt;
Już ich właśnie rozjechali.&lt;br /&gt;
Dziwnym trafem węgiel był zawsze pod łużycką wioską, obok pod niemiecką nie występował.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 23:29:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518722 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szeryfie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518720</link>
 <description>&lt;p&gt;OK.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 23:23:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518720 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt; Lorenzo </title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518718</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie wiem, czy bede polemizowal z autorem tutaj. Wlasnie skrobie osobna notke.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jerry&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 23:18:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>touchingmoods</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518718 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Panie Podróżny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518717</link>
 <description>&lt;p&gt;Po bardziej wnikliwym przeczytaniu Panskiego tekstu pewien mój niepokój wzbudzilo następujące zdanie:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Czy dzisiejsze spory prawne o istnienie milionowej mniejszości polskiej w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RFN&lt;/span&gt; nie budzą żadnego zaniepokojenia polskiej opinii publicznej?&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pierwsze moje pytanie: czy owa milionowa mniejszość polska w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RFN&lt;/span&gt; jest świeża, tzn pochodzi z ostatnich kilkudziesięciu lat, czy też jest to ludnośc niemiecka pochodzenia polskiego, tzn sa to ludzie od pokoleń mieszkajacy w Niemczech, przynajacy sie do pochodzenia polskiego i z tego tytulu majacy nieprzyjemności, będący sekowani w pracy, w szkole itp.?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czy są to raczej Polacy, którzy ze względów ekonomicznych bardziej lub politycznych, którzy wyemigrowali do Niemiec w trakcie minionych 30 lat?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czy sa oni dyskryminowani politycznie lub administracyjnie dlatego, ze żądają jakichś dodatkowych praw, popierając te żądania tylko i wylącznie dlatego, że jest ich w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RFN&lt;/span&gt; juz milion?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czy zamieszkuja oni jeden konkretny obszar, dla którego można ustalic tradycje polskości wywodzące sie z historii, mające odbicie w lokalnym języku, kulturze, tradycji itp., czy tez sa rozrzuceni po calych Niemczech?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bylbym zobowiązany za odpowiedź.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 23:13:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518717 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Szeryfie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518715</link>
 <description>&lt;p&gt;Wydaje mi się, że dyskusja jest potrzebna, chocby po to by wyjaśnić pewne nieporozumienia lub obalić mity (o czy w moim nastepnym komentarzu). W trakcie dyskusji można będzie poznac powody, dla ktorych autor danego sformulowania zdecydowal się postawić takie, a nie inne pytania oraz jego argumenty. Z odpowiedzia prosże poczekać na reakcję ze strony autora niniejszej notki na moje pytanie&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 23:04:27 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518715 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt; Igla</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518714</link>
 <description>&lt;p&gt;Te niezgody na rozmowy po polsku, czy innym jezyku niz niemiecki musza byc zarzadzone sadownie, a nie przez Jugentamt. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Takich wyrokow tu w Niemczech pare zapadlo i dotyczyly dzieci w zwiazkach mieszanych (niemiecko-jakistam). Sprawy sadowe zawsze zakladane byly przez rodzica niemieckiego (byl i program w tv, i czasem sie o tym gdzies pisze).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pare zakazow zostalo &amp;#8220;odkreconych&amp;#8221;, a cos tam dotarlo i do Strasburga i jakies tam wyroki odkrecajace tez zapadly, ale tez cos odrzucono.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ten artykul tutaj, to typowe &amp;#8220;huzia na juzia&amp;#8221;. Ogladalem tez film o tych sprawach w polskiej tv &amp;#8211; za takie cos to sie powinno do pierdla wsadzac.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Iglo: Albo rozmawiamy o Niemcach, polsko-niemieckiej historii, czy stosunkach dzisiejszych powaznie, albo okladamy sie kijami i uzywamy brudnych argumentow.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jerry&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 23:04:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>touchingmoods</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518714 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>prosze zwrocic uwage...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518713</link>
 <description>&lt;p&gt;...ze nie polemizuje tutaj z perfidnym porownywaniem przez Autora hitlerowskiej &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;III&lt;/span&gt; Rzeszy z dzisiejszymi Niemcami. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Te &amp;#8220;dywagacje&amp;#8221; co prawda kretynskie, ale gdzies tam na granicy wolnosci slowa sie mieszcza. Natomiast podparcie sie zmanipulowanymi  faktami oznacza, ze autor ma na celu jatrzyc. Jest to propaganda uprzedzen. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Autor, jak wynika z tekstu, jest zacieklym przeciwnikiem Niemiec, Niemcow i dal upust swoim fobiom, a mozna go tez podejrzewac, ze napisal to na zlecenie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To nie jest tekst do dyskusji, czy polemiki. To antytekst.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jerry&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 22:56:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>touchingmoods</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518713 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Szeryfie/Jerry</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518712</link>
 <description>&lt;p&gt;Co do wyroków i okoliczności to ja sie nie wypowiadam ale w Rzepie było opisanych więcej wypadków niezgody na rozmowę z dziećmi po polsku.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do r &amp;#8217;37 to wydaje mi się, że masz rację.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tyle, że dla Autora to są tylko epizody a jego teza tyczy czego innego ( przynajmniej wedle mnie).&lt;br /&gt;
Poczekajmy niech przyjdzie i wyjaśni.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 22:51:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518712 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt; Igła </title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518710</link>
 <description>&lt;p&gt;Wiec w Rzepie tez pisali bzdury. jestem ciekaw jak sobie wyobrazacie to &amp;#8220;wynaradawianie&amp;#8221; ?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A propos &amp;#8211; Czesto przywoluje sie przypadki niejakiego Kraszewskiego, jak i jakiejs Pani &amp;#8211; nie pamietam nazwiska.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Oboje maja sadowne wyroki o pozbawieniu czy ograniczeniu (nie pamietam) praw rodzicielskich. Obydwoje popadli w konflikty ze swoimi niemeckimi wspolmalzonkami (dzieci byly polsko-niemieckie). Pan K., jak wynika z wyroku naruszal i cielesnie i psychicznie malzonke, ta pani naduzywala alkocholu i nie stanowila wzoru matki. Linki do wyrokow pana K. sa gdzies na Salonie24, nawet tlumaczenia na polski.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jugentamt w rozprawie sadowej jest tylko i wylacznie cialem opiniujacym, chociaz moze byc tez strona w jakis tam przypadkach. W tych dwu byl cialem opiniujacym, a sprawy sadowe zalozyli malzonkowie tych Panstwa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Drogi Iglo  &amp;#8211; mamy tu do czynienia z naduzyciem. Propagowaniem nieprawdy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak samo jest z tym rokiem 1937. Dotyczy on obywatelstwa niemieckiego, a nie weryfikacji, czy nieuznawania obecnych granic.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mamy tu prowadzic na Tekstowisku prowadzic dyskusje, czy walczyc z klamstwami?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jerry&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 22:44:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>touchingmoods</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518710 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Szeryfie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518706</link>
 <description>&lt;p&gt;Niech Autor się broni.&lt;br /&gt;
A o dzieciach pisali w Rzepie. Tam raczej nie ssą z palca.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 22:32:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518706 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Paskudny tekst...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518704</link>
 <description>&lt;p&gt;...podparty klamstwami.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;amaksymowicz&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Czy do dzisiaj zachowana tradycja hitlerowskich Jugendamtów wynaradawiających polskie dzieci w Niemczech, nie budzi żadnych skojarzeń? Czy orzeczenie niemieckiego Trybunału Konstytucyjnego o istnieniu Niemiec w granicach z 1937 roku to gest przyjazny, względem Polski? 
&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Toc to jakies szalenstwo jest. Gdzie masz to wynaradawienie, co Ty wiesz o Jugendamtach &amp;#8211; drugi Karaszewski jakis jestes czy co?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A zapis o granicy z 1937 dotyczy: kogo uwaza sie za obywatela Niemiec i nic wiecej. W jakim celu insynuujesz te bzdury?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zglaszam ten tekst jako &amp;#8220;naduzycie&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jerry&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 22:20:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>touchingmoods</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518704 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Panie Podróżny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518701</link>
 <description>&lt;p&gt;A kto Panu powiedzial, że to jest nudne?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt; Poza tym doba ma tylko 24 godziny i nie ma kiedy przeczytać tego, co by się chcialo. Więc jak ktoś pisze o rzeczach interesujących, to z powodu lenistwa nalezy z tego korzystać, by nie powiedzieć &amp;#8211; wykorzystywać Autora:)))&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 22:06:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518701 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ta gra</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/51691.html#comment-518700</link>
 <description>&lt;p&gt;toczy sie nie tylko w wymiarze politycznym ale także historycznym, ekonomicznym, kulturowym, demograficznym i pewnie paru innych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Myślę jednak, ze wejście do UE zwiększa nasze szanse w tej grze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; Kozak wolny&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 04 Jan 2008 22:06:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 518700 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
