<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Antysemityzm&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Antysemityzm&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Stary,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-521089</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie bardzo wiem z jakiego powodu mnie przepraszasz, ale by być w zgodzie z konwencją &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt;, czuję się zobowiązany przeprosić i Ciebie&lt;br /&gt;
pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 13 Jan 2008 21:16:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 521089 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520979</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;Stary&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt; Odszkodowanie należy sie tym właścicielom, którym Polska coś bezprawnie odebrała. Niezależnie od obywatelstwa. &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wszystkim nie oddamy, część majątku przepita. Część służy żywym ludziom teraz i nie można ich na bruk wyrzucić a nie widzę powodu, żeby statystyczny podatnik miał się składać na odszkodowania. Nic nikomu nie zabrałem, ani moja rodzina i nie zamierzam za nic płacić. Nie bez powodu przywołałem prawo upadłościowe &amp;#8211; dłużników też się spłaca z majątku w pewnej kolejności i w odpowiednich proporcjach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;Stary&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt; Warunek o obywatelstwie jest właśnie antysemicki. &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wybacz, ale z tak kuriozalnymi argumentami nie potrafię gadać. &lt;br /&gt;
Masz lepszy pomysł?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;Stary&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt; Czesi też reprywatyzację załatwili (o ile wiem) i ten sam prawnik może im podskoczyć. Nam natomiast moze namieszać. Bo my, nie uchwalając ustawy pozostawiliśmy prawną drogę dochodzenia odszkodowań otwartą. &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To chyba ostatnio, bo pamiętam, że też mieli z tym problem. Ale masz rację &amp;#8211; najpierw porządek w papierach, dotyczy to też Niemców. Dlaczego tego nie załatwiono przez 20 lat? Nie zastanawiałeś się?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 13 Jan 2008 16:25:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520979 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520978</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;igla&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;faktem jest ilość zydów w SB?&lt;br /&gt;
Reszta faktem nie jest?&lt;br /&gt;
Ta reszta to byli polscy marsjanie patrioci.&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bynajmniej. I to i tamto to fakty.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 13 Jan 2008 16:14:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520978 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła, mylisz i dezinformujesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520892</link>
 <description>&lt;p&gt;oficjalne organy Państwa Izrael &amp;#8211; minister sprawiedliwości &amp;#8211; konsekwentnie zaprzeczają (także na piśmie), jakoby Salomon Morel był zbrodniarzem. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Trzymajmy się faktów. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. Poniekąd a propos: inny oficjalny przedstawiciel Państwa Izrael do tej pory duma nad odpowiedzią na mój list..&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 13 Jan 2008 03:04:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>michaltyrpa</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520892 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Michał Tyrpa ma rację</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520863</link>
 <description>&lt;p&gt;Gross generalizuje. Słyszałem, że twierdzi, że na żydowskim złocie powstała po wojnie &amp;#8220;polska klasa średnia&amp;#8221;. A już Kaźmirz Pawlak powiadał: &amp;#8220;dzięki Bogu u nas społeczeństwo bezklasowe&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 22:57:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520863 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Tyż trochę na marginesie...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520852</link>
 <description>&lt;p&gt;Polecam wszystkim powieść Romana Fristera &amp;#8220;Skradziona tożsamość&amp;#8221;- wstrząsająca, ponura opowieść oparta na faktach.&lt;br /&gt;
To historia żyda, który&amp;#8230;&lt;br /&gt;
Nie, nie powiem. &lt;br /&gt;
Powiem tylko, że nie ma w tej książce jednoznacznie dobrych lub złych bohaterów. Bo chodzi tam o to, jak nowy system zwodzi, łamie i wypluwa ludzi, którzy w jakiśtam sposób tworzą powojenną Polskę.&lt;br /&gt;
Wspaniała powieść.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;It`s good to be a (un)hater!&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 21:55:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520852 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520841</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie zabawną.&lt;br /&gt;
Szyderą jest i miarą naszej głupoty.&lt;br /&gt;
Wyrażoną w pieniądzu.&lt;br /&gt;
Złotym.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 20:50:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520841 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Michale</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520840</link>
 <description>&lt;p&gt;Salomon Morel był wyjątkowym łajdakiem. Ale Żydzi nie wydają swoich obywateli nikomu. Nawet jak są łajdakami. Bagsik i Gąsiorowski też z tego korzystali a nawet paru innych. W zamian nie dostaną chyba od nas jakiegoś łotra, który u nas się zakamufluje.&lt;br /&gt;
Natomiast wypłacanie Morelowi i Wolińskiej (też jej Anglicy wydać nie chcą) kwot należnych zasłużonym obywatelom jest miarą naszego bałaganu.  &lt;br /&gt;
Zabawną miarą. Przeczącą przede wszystkim zarzutom o dyskryminacji Żydów, nawet podejrzewanych o antypolskie zbrodnie.&lt;br /&gt;
Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 20:47:28 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520840 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Michał mylisz i dezinformujesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520835</link>
 <description>&lt;p&gt;Morel jest zbrodniarzem i nikt tego faktu nie podważa.&lt;br /&gt;
Dezinformujesz, ponieważ tenże Morel jest w tej chwili obywatelem izraelskim a te państwo stosuje zasadę niewydawania swoich obywateli. Toczka.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja bym wysłał ekipę Gromowców i po prostu go zastrzelił, na bazie wyroku sądu polskiego.&lt;br /&gt;
To wszystko, ale ja jestem tylko sobą.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 19:57:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520835 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@ Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520833</link>
 <description>&lt;p&gt;Przepraszam, że brnę w dygresję, ale widzę, że mamy twardy orzech do zgryzienia. To, co Pan ujmuje w trybie warunkowym, jest w oczy bijącym faktem. Kilka kolejnych polskich rządów (począwszy od gabinetu Hanny Suchockiej) starało się o ekstradycję stalinowskiego oprawcy, a zarazem najsłynniejszego polskiego emeryta, płk.Salomona Morela. Po trwających osiem lat zabiegach, izraelskie Ministerstwo Sprawiedliwości udzieliło odmowy, motywując to twierdzeniem, że prośba o postawienie Morela przed polskim sądem jest przejawem polskiego antysemityzmu, oraz że Salomon Morel ofiarą polskiego antysemityzmu był. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Okazało się oto, że zbrodniarz, ale z &amp;#8220;naszych&amp;#8221; nie powinien stanąć przed wymiarem sprawiedliwości. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I to właśnie z powodu &amp;#8220;polskiego antysemityzmu&amp;#8221;..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co ciekawe, roztoczenie przez Państwo Izrael ochrony Salomona Morela przed Rzecząpospolitą Polską, nie wpłynęło na wypłacanie temu zbrodniarzowi emerytury (5 tys. &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PLN&lt;/span&gt;) z kieszeni polskiego podatnika.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Reasumując zaprzeczanie &amp;#8211; wbrew oczywistym faktom &amp;#8211; przez Izraelczyków łajdactwu niektórych ziomków stanowi w tym przypadku element oficjalnej polityki państwa. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A jednocześnie to Polaków piętnuje się znamieniem rasistów. I to nawet za przysłowiowe jasełka..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pamięta Pan: &lt;a href=&quot;http://mementomori.salon24.pl/25137,index.html&quot; title=&quot;http://mementomori.salon24.pl/25137,index.html&quot;&gt;http://mementomori.salon24.pl/25137,index.html&lt;/a&gt; ?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 19:52:27 +0000</pubDate>
 <dc:creator>michaltyrpa</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520833 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Zgoda.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520831</link>
 <description>&lt;p&gt;&lt;sub&gt;It`s good to be a (un)hater!&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 19:35:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520831 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Mad Doq</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520830</link>
 <description>&lt;p&gt;Nasza AK strzelała do Niemców bardzo ostro. My ją za to wielbimy. Myślę, że Niemcy dużo mniej, chociaż stała się wzorem dla ich Wehrwolf&amp;#8217;u. Ale naszego wynoszenia AK na piedestał nie próbują ganić.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ukraińcy mają prawo swoją &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt; wielbić mimo, że się z nami strzelała. Myślę, że nie zapomną Ukraińcy o ciemnych stronach działalności swojego podziemnego wojska i nie będą zaprzeczali łajdactwom, jakich się na Polakach dopuszczało. Tylko wtedy będę mógł ich tradycje wyzwoleńcze uszanować.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo nie jest wrogiem ten, kto swoich bohaterów wielbi lub zabitych opłakuje. Wtedy, kiedy kłamie jest nieszczery a może wręcz wrogi.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 19:10:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520830 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520827</link>
 <description>&lt;p&gt;Oddajemy temu, komuśmy zabrali. Nawet jak jest Chińczykiem. Nie ma rady, takie jest prawo. Tylko on albo jego spadkobiercy sa tu właściwi. Państwo, nawet Izrael, nie jest przecież spadkobiercą swoich obywateli. Chyba, że nasze prawo tak stanowi.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 19:02:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520827 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Troche na temat i troche nie na temat</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520825</link>
 <description>&lt;p&gt;Bo to o czym pisze Stary przypomina mi wyparcie z ukrainskiej świadomości, czym była &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt;. Ale stulam się, bo dopiero co Michał zaczął uciekać w boki:-)&lt;br /&gt;
Tylko zwracam uwage i znikam:-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;It`s good to be a (un)hater!&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 19:01:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520825 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Yassa</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520824</link>
 <description>&lt;p&gt;Przeczytałem swój tekst jeszcze raz.&lt;br /&gt;
Trafiłeś mnie w miękkie podbrzusze. Tu, przyznaję, tekst nie jest dopracowany. Mam tego świadomość i cierpię również.&lt;br /&gt;
Futrzak pierwszy to odkrył. Rzeczywiście, wygląda to tak, jakbym wszystkim zwolennikom PiSu przypisał złe cechy. Zapędziłem się.&lt;br /&gt;
Przepraszam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 19:00:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520824 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Michale</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520821</link>
 <description>&lt;p&gt;Na razie komentujemy książkę Grossa. Trzymajmy się więc tematu. Unikniemy informacyjnego szumu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Myślę poza tym, że ocena nikczemników żydowskich, niemieckich czy innych w ustach naszych obywateli nie ma praktycznego znaczenia. Te narody same muszą dokonać rozrachunku ze swoimi ziomkami. Gross zaś wymienia szereg łajdactw popełnionych przez Polaków na Żydach. Twierdzi przy tym, że podłość polskich morderców  jest typowa dla nas wszystkich. Twierdzę, że to nieprawda, bo łajdacy są w każdym narodzie i potępiam naszych łajdaków też.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Żydowskich więc, niemieckich, ukraińskich czy rosyjskich łotrów niech sobie potępiają ich rodacy. Ja wcale nie uważam, że Żydzi, Niemcy etc. są źli in gremium. Chyba, że łajdactwu swoich ziomków zechcą zaprzeczać wbrew oczywistym faktom. Wtedy będę twierdził, że chronią swoją hołotę czyli stają na jej poziomie. I będę miał rację.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 18:55:45 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520821 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520817</link>
 <description>&lt;p&gt;Co to znaczy odszkodowanie niezależnie od obywatelstwa?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Właśnie spłaciliśmy wszystkim tylko nie polskim obywatelom.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poza tym, z zasady odrzucałbym roszczenia zydów amerykańskich, francuskich i wszystkim ich organizacjom jako tym, które nie kiwneły palcem w czasie wojny a teraz cierpią za miliony.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wynocha.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Rozmawiajmy tylko z Izraelem, jako spadkobiercą żydowskiej diaspory.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 18:46:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520817 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Futrzak</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520815</link>
 <description>&lt;p&gt;Podstawą ataków na Grossa jest stwierdzanie, że kłamie. Podobnie jak wtedy, kiedy pisał o Jedwabnem. Przecież podaje prawdziwe fakty. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Odszkodowanie należy sie tym właścicielom, którym Polska coś bezprawnie odebrała. Niezależnie od obywatelstwa. Warunek o obywatelstwie jest właśnie antysemicki. W rozsądnych granicach i po udokumentowaniu własności.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czesi też reprywatyzację załatwili (o ile wiem) i ten sam prawnik może im podskoczyć. Nam natomiast moze namieszać. Bo my, nie uchwalając ustawy pozostawiliśmy prawną drogę dochodzenia odszkodowań otwartą.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hołota rzeczywiście brzmi fatalnie &amp;#8211; udział w pogromach jednak mało daje podstaw do szukania innych określeń. Dla zabójców jest za słabe, dla innych, słabych moralnie a w moim tekście wymienionych za silne. Średnia zawsze jest niewłaściwa. &lt;br /&gt;
Ale masz rację, mnie też razi. &lt;br /&gt;
Pozdr.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 18:41:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520815 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jak rozumiem Futrzaku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520781</link>
 <description>&lt;p&gt;faktem jest ilość zydów w SB?&lt;br /&gt;
Reszta faktem nie jest?&lt;br /&gt;
Ta reszta to byli polscy marsjanie patrioci.&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 15:44:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520781 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520776</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Fakty na wierzch.&lt;br /&gt;
Wszystkie.&lt;br /&gt;
I bez takich debilizmów ile % w SB to byli żydzi.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No, albo &amp;#8211; albo. Albo fakty, albo ogólniki.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 15:39:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520776 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Yassa</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520775</link>
 <description>&lt;p&gt;Bull&amp;#8217;s eye :)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 15:37:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520775 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Panie Stary,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520770</link>
 <description>&lt;p&gt;No to wprowadził pan niezły zamęt w mojej głowie. &lt;br /&gt;
Wydawać by się mogło, że czarownym określeniem hołota obejmuje Pan te 5 mln., te patriotyczne a może nawet nacjonalistyczne męty korzystające ze wsparcia polski solidarnej. Czyli stara śpiewka; z niezbyt odkrywczym tekstem i prostą melodią.&lt;br /&gt;
Nawet to doprowadzenie wątku powojennego antysemityzmu do dnia dzisiejszego i subtelne powiązanie go z wiadomą opcją nie budzi zdziwienia. Tak Pan to widzi i nie ma co klepać w klawisze. &lt;br /&gt;
Lecz pokusa dowalenia ulubieńcom jest zwodnicza i niebezpieczna. Łatwo wpaść we własne sidła.&lt;br /&gt;
Dołączenie do tej grupy młodych prężnych i mobilnych otwartych na świat, pałających chęcią poprawienia swego losu oraz nieistniejącej klasy średniej to już miła odmiana. Bo trudno zaprzeczyć, że mimo, iż &amp;#8211; używając pana terminologii- to też hołota, ale jakby z wyższej półki.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A jeśli już ciągnąć ten wątek polskiego antysemityzmu, to mogłoby się okazać, że najzacieklej za wykluczeniem Żydów z ustawy reprywatyzacyjnej lobowały środowiska związane z UW i &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;KL-D&lt;/span&gt; (Spółdzielnia Dembud, budująca swe osiedla na gruntach pożydowskich).&lt;br /&gt;
A za obudzenie upiora antysemityzmu jest odpowiedzialne towarzystwo z Czerskiej, które zatracając wszelki umiar wciskało nam antysemityzm, rozciągając bandyckie ekscesy jednostek na nas wszystkich i nakazując korzyć się za nie (vide casus Michała Cichego).&lt;br /&gt;
Może ulubione radio tutejszych blogerów,  to tylko zrozumiała reakcja na przegięcia w tej materii kolegów bliskich naszym sercom?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I tak sobie myślę, jeśli tak będziemy poszerzali zbiór polskiej hołoty i męt, to, kto zostanie?&lt;br /&gt;
Stary (dawniej też Stary), R &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;R-K&lt;/span&gt; no i oczywiście niżej podpisany:).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kłaniam się i pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 15:21:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520770 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Zgadzam się z Michałem</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520765</link>
 <description>&lt;p&gt;Fakty na wierzch.&lt;br /&gt;
Wszystkie.&lt;br /&gt;
I te najbardziej kurewskie z obu stron.&lt;br /&gt;
I bez takich debilizmów ile % w SB to byli żydzi.&lt;br /&gt;
Bo kto był resztą?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To w NSZ-cie też żydzi byli? A w jakim procencie?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I pamiętajmy o tym, ze to wszytko/często byli polscy obywatele.&lt;br /&gt;
Polacy, Żydzi, Ukraińcy i inni. Nawet Niemcy, Rosjanie, Białorusy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Więc w jakich kryteriach mamy ich rozliczać?&lt;br /&gt;
Rasistowskich, czy w obywatelskich?&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 15:12:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520765 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No właśnie - przestańmy zaprzeczać faktom. Wszystkim</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520760</link>
 <description>&lt;p&gt;Dlatego też zamiast generalizować (wszyscy Polacy to, wszyscy Żydzi tamto), powinniśmy się (t.j. przede wszystkim naukowcy, którzy wiedzą, co to jest warsztat historyka) przyjrzeć konkretnym osobom i konkretnym faktom. Przyjrzeć się z uwagą. Sine ira et studio. Prawdziwy pożytek płynie przecież z namysłu nad konkretnym, jednostkowym przypadkiem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlatego jestem optymistą. Sądzę, że już niedługo będziemy mogli przeczytać wnikliwe opracowania historyczne takich zagadnień, jak: szmalcownictwo gestapowców z &amp;#8220;Żagwi&amp;#8221; Abrahama Gancwajcha, jak zbrodnie w Koniuchach i Nalibokach (którymi wiele lat po wojnie chwalili się w książkach ich sprawcy), jak Salomon Morel.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Podkreślam: strzeżmy się uogólnień, nie bójmy się faktów. Jakichkolwiek. (Nie bez kozery w tekście pt.&amp;#8220;Kto wytrwa do końca&amp;#8221; przywołałem postać Mieczysława Pańszczyka.)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8212;&lt;br /&gt;
Ceterum censeo: &amp;#8220;Raport Witolda&amp;#8221; lekturą obowiązkową. Nie tylko w szkole. I nie tylko w Polsce.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sondaż: &lt;a href=&quot;http://michaltyrpa.blogspot.com/&quot; title=&quot;http://michaltyrpa.blogspot.com/&quot;&gt;http://michaltyrpa.blogspot.com/&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 14:57:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>michaltyrpa</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520760 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Futrzak &amp; pozostali</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/51910.html#comment-520754</link>
 <description>&lt;p&gt;Oczywiście, że jest problem spadkowy i oczywiście, że nie może zostać  rozwiązany na warunkach żydów amerykańskich, którzy zachowywali się i naadal tak robią, jak ostatnie szuje. Niech idą precz.&lt;br /&gt;
Wedle mnie należy to rozwiązać jako porozumienie polsko- izraelskie i międzypaństwowe ( tak zrobili to Niemcy ). Najlepiej w formie papierów dłużnych płatnych w okresie dziesięcioleci. Na ograniczona część utraconego majątku i przy udziale Niemiec.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mordy na Żydach w okresie powojennym, z różnych przyczyn, są faktem pozadyskusyjnym. Można się tylko spierać co do ich liczby.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 12 Jan 2008 14:43:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 520754 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
