<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Nieszczęsne chusty&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Nieszczęsne chusty&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Szanowni Państwo!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-665523</link>
 <description>&lt;p&gt;Podstawowe zastrzeżenie: cokolwiek piszę o traktowaniu muzułman, nie odnosi się to do Tatarów polskich, którzy wielokrotnie udowodnili oddanie Rzeczpospolitej, pomimo bycia innowiercami i nie Polakami, Litwinami, czy innymi Rusinami.&lt;br /&gt;
Problem z wyznawcami Allaha jest taki, że jak Europejczyk jedzie do ich kraju, to ma przestrzegać ichniego dresscode’u, bo ich kulturę trzeba szanować. Natomiast oni nie muszą przestrzegać europejskiego dresscode&amp;#8217;u gdy przyjeżdżają na krócej lub dłużej do Europy, bo my mamy szanować ich kulturę. Klasyczne lewackie podwójne standardy. Oni mogą domagać się przestrzegania prawa szariatu w dzielnicach gdzie stanowią większość, Europejczykom nie wolno nosić krzyżyków w Arabii Saudyjskiej itp…&lt;br /&gt;
Ponieważ muzułmanie nie szanują naszych państw ani prawa w nich obowiązującego, to należy wyjąć ich spod ochrony tegoż państwa i prawa. Policja po stwierdzeniu, że ofiara przestępstwa jest muzułmaninem (z wyjątkiem tatarów polskich) powinna z urzędu umarzać sprawę. Po krótkim czasie muzułmanie byliby nie do odróżnienia od Europejczyków. Takie proste rozwiązanie załatwiające wszystkie problemy z wyznawcami Allaha.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;i&gt;Myślenie nie boli! (Chyba, że…)&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Jan 2022 10:32:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 665523 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-523088</link>
 <description>&lt;p&gt;coś mi się widzi, że Pan wszystkich muzułmanów wrzucasz do jednego worka &amp;#8211; a niesłusznie. Paru poznałam i żaden nożem gardła mi nie chciał podrzynać &amp;#8211; co najwyżej naciągnąć nieco finansowo, ale to insza inszość. Islam jest bardziej różnorodny, niż nam się tu wydaje. Prawdą jest, że coraz większe wpływy w świecie Islamu zajmują fundamentaliści i nie dzieje się tak zupełnie bez powodu. I z tym trzeba walczyć i na to uważać, a nie biadolić, że barbarzyńcy idą. Przypomina mi się historyjka znajomego prawnika, co miał reprezentować w sądzie Egipcjanina, któremu Polak nogę w wypadku zmiażdżył czy co. No i Egipcjanin zaczął bronić Polaka, no bo Allah nie chce zemsty. Coś mi to nie przypomina barbarzyństwa, tak jak je rozumiem. Chyba, że znaczenie greckie słowa barbaros przyjmiemy &amp;#8211; &amp;#8220;obcy, mówiący obcym językiem&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Muszę lecieć i niestety dyskusji kontynuować nie mogą.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 20:13:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>julll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 523088 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowna Pani Julll</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-523072</link>
 <description>&lt;p&gt;Islamu nie da się kontrolować, a tym bardziej kanalizować. To religia o wiele bardziej świeża, przekonana o swojej misji, a więc i bardziej agresywna. Co więcej, jej wyznawcy sa glodni &amp;#8211; glodni sukcesu, który katolicy juź osiagnęli, a porzynajmniej tak im sie wydaje. O wyznawcach innych religii lub ateistach nie wspominam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak więc na razie trzeba zrobic wszystko, by żyć w miarę spokojnie obok siebie. Spokojnie na tyle, na ile pozwola ci, którym ten tlący sie konflikt, a więc i niebezpieczeństwo rozwinięcia go w otwartą wojnę, jest na rękę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A jak sie to wymknie spod kontroli, to możemy być swiaqdkami calkiem burzliwych wydarzeń. Zreszta dotychczasowe cykle cywilizacyjne prowadzą wlasnie do takiego rozwoju wydarzeń. Czyli podbicie zmurszalych i sytych imperiów przez &amp;#8220;barbarzyńców&amp;#8221;. Tyle że dotychczas &amp;#8220;barbarzyńcy&amp;#8221; szybko przejmowali obyczaje i przyzwyczajenia podbitych imperiów i historia turlala sie mniej więcej dalej w tym samym stylu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Teraz różnica może polegać na bardziej rygorystycznym traktowaniu zasad religijnych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale potem reszta i tak pójdzie swoim utartym torem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 19:43:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 523072 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@ all</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-523025</link>
 <description>&lt;p&gt;Mam dość mieszane odczucia przy lekturze tego tekstu i komentarzy pod spodem. Mogę co najwyżej polecić tekst Siemieńskiego, w którym ten pisze, że lepiej kontrolować i kanalizować islam, niż z nim walczyć: &lt;a href=&quot;http://zfrancjiofrancji.salon24.pl/48484,index.html&quot; title=&quot;http://zfrancjiofrancji.salon24.pl/48484,index.html&quot;&gt;http://zfrancjiofrancji.salon24.pl/48484,index.html&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Polityka zakazów (zakazów, takich jak zakaz noszenia chust; kwestia &amp;#8220;wybiórczego przyjmowania&amp;#8221; jest oczywiście czymś zupełnie innym) będzie skutkować jedynie wzrostem emocji i buntem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 18:46:12 +0000</pubDate>
 <dc:creator>julll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 523025 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Griszequ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522951</link>
 <description>&lt;p&gt;Gadaliśmy sobie o relacjach między chrześcijaństwem a islamem oraz o potencjalnym zalewie Europy przez &amp;#8220;barbarzyńców&amp;#8221; (to z pana Lorenzo). Ale masz rację, jakoś tak czuję przez skórę. To nie dotyczy tylko hierarchii kościelnej. Ideowa pustka dotyka całość dyskursu publicznego.&lt;br /&gt;
To dlatego tak chętnie zgodziłam się z Mirasem, że teraz więcej świeżego powiewu filozofii jest w fizyce, niż w filozofii przez filozofów tworzonej.&lt;br /&gt;
Mamy przerąbane&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;p.s. Ja staram się oddzielać wartości od doktryny religijnej. Można to opisać np. tak: &lt;em&gt;nie dając fałszywego świadectwa przeciwko swojemu bliźniemu (kimkolwiek by on nie był) nie czuję się jednocześnie w obowiązku przyjmować dogmat o nieomylności papieża&lt;/em&gt;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 16:24:22 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522951 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magia</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522937</link>
 <description>&lt;p&gt;ja tam nie wiem co lata do juesej, bo mnie bardziej na wschod ciagnie, a tam najtaniej ukraincy lataja.  ;-)&lt;br /&gt;
obserwuje krzewienie wartosci chrzescijanskich, ale na zasadzie pracy u podstaw wsrod srodowisk mlodziezowych. wielu zaangazowanych ksiezy stara sie wypracowywac z modzikami platformy wspolnych pojec &amp;#8211; czesto z dobrym skutkiem. taka praca organiczna. to chyba jest jest wlasnie przyszlosc&amp;#8230; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;mam pytanie: chocholi taniec, o ktorym piszesz, to taniec hierarchow koscielnych, czy w ogole taniec idei w europie? bo pierwsze przezyjemy, drugie faktycznie sprowadzi nas na krawedz&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;zdaje sobie oczywiscie sprawe z judeochrzescijanskich korzeni europy, choc osobiscie swietnie sobie rade bez religii daje.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 16:06:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522937 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Griszequ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522920</link>
 <description>&lt;p&gt;No to mamy problem. Moim zdaniem lepiej by było gdyby krzewienie chrześcijańskich wartości dotyczyło bardziej Życia między punktami skrajnymi niż ich samych. Skrajności wzbudzają przede wszystkim emocje, często złe i zamiast łączyć &amp;#8211; budzą antagonizmy.&lt;br /&gt;
Środek jest bardzo ważny i sam napisałeś, że dzięki temu wartości chrześcijańskie nieźle sobie radzą w Afryce czy Ameryce Pd. i to w warunkach silnej konkurencji z islamem.&lt;br /&gt;
Rzecz jest raczej w opracowaniu różnej dla różnych środowisk strategii i dostosowaniu do niej odpowiedniej taktyki. Jak się temu przypatruję, to wydaje mi się, że w Europie mamy doczynienia z jakimś chocholim tańcem. Tak, jakby hierarchowie wszystkich kościołów chrześcijańskich mieli już &lt;em&gt;brzuchy pełne&lt;/em&gt; i z gnuśności postanowili poprzestać na skrajnościach, bo to tematy samonośne i wysilać się nie trzeba. To i po tyłkach dostają, jak ostatnio&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;p.s. Aleś z &amp;#8220;panamem&amp;#8221; wyskoczył. Nieboszczyka z grobu wytaszczyłeś. :)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 15:46:17 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522920 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magia </title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522907</link>
 <description>&lt;p&gt;z tą Afryka to niezrecznie napisalem &amp;#8211; chodzilo mi cos o zgola przeciwnego &amp;#8211; KK zajmuje sie wypełnianiem &amp;#8220;miedzy kracami&amp;#8221; wlasnie w tamtych obszarach (afryka, ameryka pld), natomiast w krajach jak nasz pozostaje mu w sumie wypowiadanie sie w kwestii rzeczy fundamentalnych, bo w przeciwnym wypadku podnosimy (ja sam podnosze) rwetest, ze kk &amp;#8220;miesza sie do wszystkiego&amp;#8221;. taki maly populizm. ;-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;co do wahhabitow europejskich &amp;#8211; zachodnia europa zasadniczo postrzegana jest jako przeciwnik polityki busha, a jednak te zmije islamskie kasaja piers na ktorej sie wychowaly, bo przeciez nie wszyscy wybieraja sie panamem do nowego jorku &amp;#8211; znaczna czesc chce sie wysadzac lokalnie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 15:24:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522907 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szeryfie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522888</link>
 <description>&lt;p&gt;Te chusty posłużyły mi właściwie za pretekst do zastanowienia się nad szerszym problemem &amp;#8211; jak daleko ma sięgać ingerencja państwa w kulturę, religię i tradycję muzułmanów żyjących w Europie. Na co im można pozwolić, a na co już nie. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sam strój problemem nie jest &amp;#8211; znam wahhabitów, którzy noszą dżinsy i tiszerty.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 14:48:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522888 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Z tymi chustami i integracja to troche inaczej wyglada...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522884</link>
 <description>&lt;p&gt;...w tak zwanym &amp;#8220;zyciu codziennym&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mieszkam w dzielnicy, w ktorej Turcy stanowia jakies 30% mieszkancow (Wedding). Przez rok moja corka uczeszczala do rejonowej szkoly dla dzieci i mlodziezy nieznajacej jezyka niemieckiego (miala tam 14 godzin niemieckigo tygodniowo). &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Te same Turczynki, ktore w szkole chodzily w chustach wieczorami mozna spotkac na dyskotekach bez chust. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Krzyki i podniecone dyskusje o chustach sa uskuteczniane przez skrajne grupy po obu stronach &amp;#8220;barykady&amp;#8221;, a zycie samo sobie jakos z tym radzi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Oczywiscie dochodzi gdzies czasem do jakis tam ekscesow &amp;#8220;na tle&amp;#8221;, ale wynikaja one raczej z &amp;#8220;pedu do zadymy&amp;#8221; niz z powodu &amp;#8220;chust&amp;#8221;. W Polsce tez dochodzi do bojek w szkolach, na podworkach i na dyskotekach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jezeli za kazdym razem bedziemy mowic, ze Turek sie pobil z Niemcem i jest to konflikt miedzykulturowy to wpadniemy w pulapke, bo w rzeczywistosci jeden gowniarz pobil sie z drugim.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jerry&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 14:38:13 +0000</pubDate>
 <dc:creator>touchingmoods</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522884 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Mam</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522843</link>
 <description>&lt;p&gt;wrażenie, że Europa nie jest w gorszej sytuacji niż wtedy gdy Turcy oblegli Wiedeń. Tyle, ze wtedy zmiany następowały przez setki lat a teraz przez dziesiątki.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Może tego sie boimy, że za szybko i że nam nie wypada strzelać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Inną sprawą jest straszna różnica i granica postawiona w jakimś pkt geograficznym.&lt;br /&gt;
Dziś w nocy na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;BBC&lt;/span&gt; oglądałem jak facet przeskoczył z Afryki do Gibraltaru.&lt;br /&gt;
Tu seksowne panny leżą na plaży i się nudzą a obok z szalup ( w nocy ) są wywalani do morza niepiśmienni i nie potrafiący pływać murzyni ( przez przemytników ludzi ), którym każe sie polować z dzidą na słonie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 13:45:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522843 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Griszequ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522834</link>
 <description>&lt;p&gt;Poruszyłeś parę ważnych kwestii. Na &lt;em&gt;śmieszno&lt;/em&gt; wychodzi, że Polska jest identycznie biedna, jak kraje afrykańskie, bo debata w temacie wartości opiera się na Początku i Końcu. :)&lt;br /&gt;
Z funkcją zasobności i religijności to chyba nie do końca jest tak, jak piszesz. Gdyby zależność była taka prosta, to patrząc &lt;em&gt;per capita&lt;/em&gt; np. Arabia Saudyjska powinna się dawno temu zacząć laicyzować. A tak nie jest. Ja tu raczej upatrywałabym połączenia ekonomii z większą otwartością kulturową i przemianami społecznymi, polegającymi na odchodzeniu od mentalności kastowej i plemiennej. &lt;br /&gt;
Z pędem ku wahabizmowi łączyłabym raczej reakcje na politykę administracji Busha. Ale to tylko takie luźne moje gdybanie.&lt;br /&gt;
Bredzę pewnie&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 13:31:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522834 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Lorenzo i Magia</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522818</link>
 <description>&lt;p&gt;wydaje mi sie, ze strategia kk, jako &amp;#8220;wypelniacza&amp;#8221; krańcowych momentow zycia jest widoczna w krajach biednych &amp;#8211; afryka i ameryka pld. zwlaszcza w afryce sciera sie wojowniczo z islamem, nie ustepujac mu bynajmniej pola. &lt;br /&gt;
swiadome i obrosle tluszczem spoleczenstwo nie lubi nachalnej indoktrynacji, tak wiec taka taktyka kk nie sprawdzilaby sie w europie. &lt;br /&gt;
w trakcie paru wizyt w krajach islamskich mialem do czynienia ze takim samym zjawiskiem &amp;#8211; wraz ze wzrostem edukacji i zasobnosci, religijnosc i podatnosc na bezkrytyczne sluchanie imamow drastycznie spadala. &lt;br /&gt;
do tej mojej teorii nie potrafie wprawdzie przypasowac innego zjawiska &amp;#8211; masowego nawrotu do wahabickiej wersji islamu w krajach europy zachodniej przez mlodziez urodzona w europie, bogata i wyksztalcona, ale cos w tej kwestii wymysle po obiedzie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 13:04:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522818 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Lorenzo,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522787</link>
 <description>&lt;p&gt;Ćwieka Pan zabiłeś i myślenia zmuszasz. :) Ale masz Pan rację. Strategia chrześcjańska (bo nie o KK tu tylko chodzi) znacznie podupadła. Taktyka jeszcze marniejsza. Dlaczego się z Panem zgadzam? Bo widzę, że chrześjaństwo jako system wartości skoncentrowało się na nagłaśnianiu wątków pobocznych, skrajnych marginaliach. Przykład? Sztandarowy, czyli z jednej strony głośno jest o życiu poczętym, a z drugiej &amp;#8211; o eutanazji. A gdzie są wartości chrześcijańskie w życiu między urodzeniem a naturalną śmiercią? Gdzieś się pałętają w zaciszu krucht. Na światło dzienne wychodzą tylko momenty krańcowe Życia. Tak jakby między Początkiem a Końcem nie działo się nic wartego uwagi publicznej.&lt;br /&gt;
Czy taką strategię i taktykę przyjął islam? Wprost przeciwnie, proszę Pana.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak to w kilku zdaniach mogę opisać.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 12:08:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522787 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Są narody</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522786</link>
 <description>&lt;p&gt;w okresie ekspansji a są takie które się zwijają.&lt;br /&gt;
Francja w czasie wojny stuletniej liczyła ok 20 mln ludzi a Polska ze 2.&lt;br /&gt;
Teraz Francuzów we Francji jest pewnie ze 45 mln a nas 40.&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 12:05:50 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522786 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowna Pani Magio</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522783</link>
 <description>&lt;p&gt;Zaprzyjaźnieni ludzie z tamtego regionu (broń Boźe, żadni tam analitycy-fachowcy) twierdzą, że wojna na Bałkanach to był pikuś w porównaniu z tym, co będzie, jak do akcji wejdzie Kosowo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 11:55:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522783 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Igło</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522781</link>
 <description>&lt;p&gt;Właśnie dlatego pierwszym obrazem, jaki powołał do życia mój umysł po Panalorenzowej frazie, było Kosowo. A wcześniej jeszcze &amp;#8211; Huntington.&lt;br /&gt;
Tak sobie myślę pesymistycznie, że jeśli Kosowo usankcjonuje swoją niepodległość na arenie międzynarodowej, to za następne 50 lat Serbia zacznie budowę muru na wzór izraelsko-palestyńskiego. A może wcześniej? ...&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 11:46:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522781 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jeszcze 20 lat temu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522778</link>
 <description>&lt;p&gt;w Kosowie Albańczycy stanowili bodaj 80%, a dziś ponad 90%. To tak jakby w Polsce nagle w Poznaniu i w Gnieźnie zamieszkali Czeczeni, przy swoim przyroscie naturalnym po 50 latach stanwoili wiekszosc i zazadali utworzenia Islamskiej Republiki Iczkeria &amp;#8211; to dosc swobodny przyklad. Ale warto pamietac tez o tym, ze Kosowo, to taka serbska wielkopolska.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 11:43:30 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522778 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Magio Szanowna</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522776</link>
 <description>&lt;p&gt;Zaryzykuję taką tezę, niczym na razie nieuzasadnioną:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;oto przed wielu, wielu laty, wiekami wręcz, KK używał idei dla powiększenia swego terytorium wpływu. W miarę upływu lat impet ten zmalal. Struktura się zestarzała, o koncepcjach nie wspominając. Wszystko poszło do przodu, a strategia KK nie. Strategia, a właściwie sposób jej realizacji pozostał ten sam. Efekty sa jakie są i nie o nich chce dyskutować, a także nie o tym, czy się z ta strategia zgadzam, a takźe czy zgadzam się w ogole z takim systemem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Świat islamu posluguje się dziś tak naprawdę takimi samym środkami, jak przed setkami lat. Z tego tytułu sa one bardziej brutalne i rzekłbym &amp;#8211; materialne &amp;#8211; niź te, jakimi posługuje sie KK.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z naszego punktu widzenia mamy do czynienia z niebezpieczeństwem najazdu &amp;#8220;barbarzyńców&amp;#8221; (to tylko takie okreslenie, bo innego w tym momencie nie wymyśliłem). Tak jak to było tuż przed upadkiem Rzymu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 11:40:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522776 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Kosowo to ciekawy przykład</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522775</link>
 <description>&lt;p&gt;Jeszcze 50 lat temu było ich tam nie więcej niż 20-30%.&lt;br /&gt;
Teraz wykurzyli już Serbów całkiem. Poprzez wykup ziemi, podpalenia, kradzieże bydła , zastraszanie, wysoką dzietność.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Polscy żołnierze wracający stamtąd mówią, że to bandyci są, jeden w drugiego. Żołnierze, którzy pojechali ich tam chronić przed złymi Serbami.&lt;br /&gt;
A przecież Albańczycy to europejczycy od zawsze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 11:39:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522775 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Delilah</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522771</link>
 <description>&lt;p&gt;Tej szeroko zakrojonej strategii też bym nie ignorował. Wśród Czeczenów są np panowie, którzy kończyli dziwne szkoły w Pakistanie prowadzone przez organizację Tablich. Tam ich sie nieźle indoktrynuje, jak nawracać Europę.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 11:32:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522771 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Lorenzo Szanowny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522770</link>
 <description>&lt;p&gt;Tak a&amp;#8217;propos &amp;#8220;szeroko zakrojonej strategii&amp;#8221; to mi Kosowo przez myśli właśnie przemknęło. Chyba słusznie&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 11:30:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522770 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt;Szanowny Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522769</link>
 <description>&lt;p&gt;O ile kwestie ekonomiczne sa dość zrozumiałe, sprowadzają się bowiem do tego, że potencjalni goście uważaja mnie za ciężkiego frajera, o tyle słowa o szeroko zakrojonej strategii brzmią o tyle enigmatycznie co groźnie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 11:30:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Delilah</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522769 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magio</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522768</link>
 <description>&lt;p&gt;Tak, niestety. Mówię niestety, bo nie ma specjalnego interesu w tym, by jakoś za muzułmanami szczególnie nie przepadać, ale przez niemal dwa lata pracy z Czeczenami napatrzyłem się na to jak traktują kobiety i jak miłują naszą wolność.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 11:30:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522768 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Delilah</title>
 <link>http://tekstowisko.com/wenhrin/52057.html#comment-522766</link>
 <description>&lt;p&gt;Muzułmanów do Europy przyciąga ekonomia &amp;#8211; praca, a tak naprawdę socjal. Poza tym oni są święcie przekonani, że nas nawrócą, a może nawet nie tyle nawrócą, co nas zaleją, przy takim przyroście naturalnym jaki mają, nie bagatelizowałbym problemu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zresztą kiedyś juz mało brakowało &amp;#8211; cała Hiszpania, Sycylia, Bałkany, część Węgier. Węgrzy do dziś pamiętają, ze ponad 3 miliony ich przodków po 1526 r. trafiło na targi niewolników.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 18 Jan 2008 11:28:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 522766 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
