<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Polski antysemityzm&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Polski antysemityzm&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Igło!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524672</link>
 <description>&lt;p&gt;No wreszcie!&lt;br /&gt;
Te ostatnie dwa pańskie komentarze tak całość ustawiają, że i się podpiszę pod nią. Prawicą i lewicą.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt; &lt;a href=&quot;http://www.tekstowisko.com/blog/odys&quot;&gt;odys: W drodze&lt;/a&gt; &lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 14:47:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524672 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Triarius</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524666</link>
 <description>&lt;p&gt;Tak, wolno Ci nie lubić kogo tam chcesz. Możesz nawet uważać coś tam i jakąśtam mieć historię. A ja mam pełne prawo mieć to głęboko w dupie i mieć swoją. Bo częściowo jestem z cerkiewnego plemienia. I zbiorowo Cię mogę potraktować jako kogośtam i w ogóle Cię nie słuchać.&lt;br /&gt;
No i pogadaliśmy sobie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;[ost. Dwa ognie, czyli kto pierwszy?]&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 14:32:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524666 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Teraz to ja będę mądry!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524647</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Strach&amp;#8221; mam. Ale to mało. Przecież to paszkwil antypolski, zarzucający Polakom wrodzony antysemityzm.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dla równowagi więc, i dla poszerzenia horyzontów do wartości ponad 360 stopni, nabyłem Marka Jan Chodakiewicza PO ZAGŁ&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;ADZIE&lt;/span&gt; stosynki polsko-żydowskie 1944-1947, wydane przez &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;IPN&lt;/span&gt; świeżutko.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Będę teraz rozdarty, jak ta żaba, czy się dać straszyć, czy pozagładzać. Co zwycięży we mnie? Czy &amp;#8220;rzetelna analiza tego trudnego okresu&amp;#8221;, czy &amp;#8220;felietonowe dziełko podrzędnego socjologa polakożercy&amp;#8221;?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 13:55:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524647 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Miałem na końcu języka</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524607</link>
 <description>&lt;p&gt;napisanie , że jak widzą żyda to wszyscy huzia na jeża.&lt;br /&gt;
I Rusini i Polacy i Litwini.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tyle, że tu pośrodku europy to my często nadajemy ton. ( Niemców wykluczam jako element obcy i kulturowo zaborczy, idący w mord )&lt;br /&gt;
No to nadawajmy.&lt;br /&gt;
Tym bardziej, że Rusin, Litwin zawsze może powiedzieć, to moja ziemia i moja ojcowizna.&lt;br /&gt;
A co ma powiedzieć żyd, który powie &amp;#8211; ta kamienica przy Szerokiej na krakowskim Kazimierzu należy do mnie od 500 lat?&lt;br /&gt;
A ilu Polaków na Wileńszczyźnie, albo pod Mohylowem, albo pod Żytomierzem/Tarnopolem/Kobryniem może tak powiedzieć o swojej ziemi?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 12:20:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524607 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Odysie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524604</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja nie kwituję zjawiska, tym, jednym słowem &amp;#8211; skurwysyn.&lt;br /&gt;
Usiłuję je tylko nim opisać, skrótowo&amp;amp;prosto rzecz jasna ale soczyście.&lt;br /&gt;
Dla mnie ono oznacza, że ten ktoś jest jednocześnie głupkiem i nikczemnikiem.&lt;br /&gt;
A jeżeli jest nim świadomie to i cwanym wycieruchem.&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 12:15:10 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524604 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>odys</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524593</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;czytaj ze zrozumieniem&amp;#8221; &lt;br /&gt;
Wzajemnie.&lt;br /&gt;
&amp;#8220;Już się boje&amp;#8221;&lt;br /&gt;
Nie tzreba się bać, trzeba myśleć.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 11:51:14 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524593 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>KJWojtasie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524585</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Zadziwia mnie Pan swym komentarzem. Bo jeśli nie możemy mówić o hitleryzmie i nie możemy mówić o judaizmie, to nie powinniśmy mówić o chrześcijaństwie itd. Do czego to prowadzi.&lt;br /&gt;
Niech Pan będzie konsekwentny.&lt;br /&gt;
Tylko prawda wyzwoli.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
Czytaj ze zrozumieniem.&lt;/p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;PS. W ramach umowy z joteszem mam coś napisać na temat wymordowania Żydów w Buczaczu. Już na wstepie znalazłem szereg interesujących informacji. Może to nakieruje na właściwe podejście do całego problemu.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Już się boję.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt; &lt;a href=&quot;http://www.tekstowisko.com/blog/odys&quot;&gt;odys: W drodze&lt;/a&gt; &lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 11:33:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524585 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igło</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524580</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;odys&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
1. Konsekwentnie piszesz &lt;i&gt;żydzi&lt;/i&gt; małą literą. (...)&lt;/p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;igla&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Owszem, masz rację, konsekwentnie.&lt;br /&gt;
Dla mnie to byli żydzi-Polacy, czyli współobywatele.&lt;br /&gt;
Kim innym są Żydzi z Argentyny, np. &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
Nie ma zgody. Jak już pisałem, polskich współobywateli Ukraińców piszemy wielką. Nie jest to przejaw ksenofobii. Nie bądź bardziej papieski od papieża.&lt;/p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
2. To nie jest tak, że mówi się o Żydach, nie mówi o Rusinach z Podlasia &amp;#8211; i to dowód na antysemityzm. (...) Więc zainteresowanie sprawami polsko-żydowskimi jest naturalne. I nie musi być niezdrowe.&lt;/p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;igla&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Ja to wiem, i skoro napisałem to wim tym bardziej. Nie wiedza to ci co sie kurewsko zachowują, na żydów ich napuszczać nie trzeba, już są poszczuci a wywiezieni do Hajnówki w 24 h gryżli by Rusinów. Tak mają.
&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Może i coś w tym jest, ale nie do końca. Antysemityzm nie od razu przekłada się na inną ksenofobię. A niechęć do Żydów jest, śmiem twierdzić, równie częsta u Białorusów czy Litwinów jak u Polaków.&lt;/p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
3. (...) Warto i nad genezą tego fenomenu się zastanowić. Bo może to i jest skrystalizowana nienawiść i lęki, ale czemu skrystalizowała się akurat na Żydach?&lt;/p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;igla&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Nie wiem do końca? Bo niechrześcijanie ? Bo bez ziemi? Bo zajmowali się &amp;#8220;grzesznymi&amp;#8221; zawodami? Bo pod innym prawem, królewskim, byli?&lt;br /&gt;
Bo do wojska nie szli? Bo interesem się kierowali? Bo czytać i pisać umieli?&lt;br /&gt;
Na pewno z wielu powodów.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Właśnie. Z wielu powodów. A nie z prostego skurwysyństwa.&lt;/p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Kwitowanie wszystkich zagadnień związanych z antysemityzmem słowem &lt;i&gt;głupie skurwysyny&lt;/i&gt; jest szkodliwe. Wyznacza to tabu, którego naruszenie grozi śmiercią cywilną. (...)&lt;br /&gt;
Piętnując jedynie jakąś postawę nie zdemaskujesz jej, nie obnażysz, nie skompromitujesz. A jeśli to postawa oparta na irracjonalnych wierzeniach &amp;#8211; jedynie wzmocnisz.&lt;/p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;igla&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Owszem kwituję, bo po raz kolejny widzę jak czasem niegłupim ludziom na hasło żyd &amp;#8211; palma odpala. A ci którzy są głupi to tylko na dodatek potwierdzają, że nie tylko głupi są.&lt;br /&gt;
No to może na kurewstwie to polega?&lt;br /&gt;
Przecież można być mądrym skurwysynem?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
A mnie interesuje rozpoznanie i nazwanie tego zjawiska. Smo napiętnowanie nie ustrzeże przed nim moich dzieci. Tak jak bezrozumne zrobienie Hitlera &lt;i&gt;diabłem wcielonym&lt;/i&gt; nie ustrzeże nas przed narodowym socjalizmem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A poza tym, relacje polsko-żydowskie są bardzo ważne. I nie można ich zostawić świrom z jednej i z drugiej strony.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt; &lt;a href=&quot;http://www.tekstowisko.com/blog/odys&quot;&gt;odys: W drodze&lt;/a&gt; &lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 11:23:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524580 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Joteszu,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524562</link>
 <description>&lt;p&gt;mam inny od Pana stosunek do religii. Powiedzmy, że afirmujący. I powiedzmy, że odróżniam wiarę od religii. I że to odróżnienie jest dla mnie ważne. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale nic nie immunizuje od głupoty i skurwysyństwa. Ani ateizm, ani religia. Ani żadna z ideologii politycznych, ani też brak politycznego zaangażowania. Ani pieniądze, ani ich brak.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Po prostu niektórzy tak mają. &lt;br /&gt;
Ja staram się tak nie mieć.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 10:47:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>yayco</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524562 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jajco!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524557</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja, jak ten Igła, mam w dupie ideologie i mam w dupie religie. Nie ogłaszam tego wszem i wobec a zwłaszcza wierzącym. Szanuję wierzących, jeśli nie są fanatykami inkwizycyjnymi lub misjonarzami namolnymi. To jest wyłącznie moja wewnętrzna postawa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Teraz naczytałem się wszystkich komentarzy i poznałem inne stanowiska. Z kilkoma się nie zgadzam, ale cenię sobie to, że wyrażono je w miarę spokojnie i oględnie. Można by powiedzieć, że salonowo, gdyby nie to, że po S24 przymiotnik salonowy nabiera dla mnie innego wydźwięku&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Może cała ta rozmowa jest tak naprawdę sporem o fanatyzm, który różne ma nazwy. Zawsze nienawidziłem fanatyzmu&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrowienia dla wszystkich&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 10:24:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524557 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Joteszu,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524555</link>
 <description>&lt;p&gt;gdybyż to tylko o endeków chodziło&amp;#8230;&lt;br /&gt;
Ci &amp;#8220;prawdziwi polacy&amp;#8221; cytują chętnie &amp;#8220;moczarowców&amp;#8221; tak jakby sam Moczar i jego akolici byli, w latach pięćdziesiątych, świętymi młodziankami w piecu ognistym.&lt;br /&gt;
Antysemityzm plenił się bójnie i u komunistow, a dzisiaj ich chore myśli są powtarzane jakby były przejawem patriotyzmu. Nawet &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt; się tego dziś nie ustrzegł.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 10:06:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>yayco</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524555 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No żesz kobieta upadła!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524552</link>
 <description>&lt;p&gt;Igło Szanowny/a! Przeczytałem twoją notę (nazwanie jej notką byłoby umniejszeniem wagi słów!) i nie czytając żadnych z kilkudziesięciu komentarzy, poleciałem na łeb na szyję w dół, by się skomentować!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wywaliłeś prostymi słowami dokładnie to, co mnie nurtuje od zawsze, co powoduje takie a nie inne wybory i postępowania. Pomieszanie dumy i wstydu. Wkurzanie się, gdy czytam o Jedwabnem, czy o straceniu szans po grunwaldzkim zwycięstwie albo wiedeńskiej wiktorii. Wstyd za Giertychów, Lepperów, J.R.Nowaków czy innych szczekających endeków.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zawsze jest to mój własny spór z narodem z którego pochodzę. Jakoś sobie daję radę i mam równowagę duchową. Ale nigdy nie ma we mnie samozadowolenia z powodu, że lepszy jestem od innych. Niech każdy pilnuje siebie, by nie wyłaził z niego diabeł. Wtedy jako naród będziemy trochę lepsi&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ps. Odpowiedziałem u siebie na pytanie o Żydów z którymi zetknęło mnie życie&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 09:55:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524552 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igla</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524549</link>
 <description>&lt;p&gt;Panie Igla&amp;#8230; &lt;br /&gt;
mistrzostwa swiata w niemczech ogladalem kawalkami, bo w tym czasie bylem w pakistanie. na dachu hotelu w lahore miedzynarodowe towarzystwo ogladalo mecz niemcy-wlochy. kibicowalem wlochom. niemcy zebrali w dupe, i po wyrazeniu swojej radosci uslyszalem, choc muszono mi tlumaczyc, bo niemieckiego nie znam, jak jakis niemiec beknal, ze polacy to zlodzieje. obudzil sie we mnie prawdziwy polak i niemiec dostal z miejsca w ryj. wie Pan, jak sobie o nim pomyslalem? ze nie bedzie mi tu faszystowska swinia uogolniac. wiem doskonale, ze polacy w niemczech kradli na potege i opinia o nas ma solidne podstawy, ale nie mialo to zadnego znaczenia. i sprowadzilem zaraz tego niemca do stereotypu. czy zaluje? nie, po prawdzie nie. &lt;br /&gt;
moj kolega, jakos w grudniu, podczas goscinnej wizyty w ostrawie przesadzil z piwem i cos zaczal drzec morde o czechach &amp;#8211; tchorzach. dostal w ryj i oczywiscie  nie ma pretensji. Artek Nicpon opowiada, jak to koledzy prostowali gosacia, ktory mu jedwabne wypominal. inaczej mysle, ze Artek by go naprostowal. &lt;br /&gt;
i chyba o to w tym wszystkim chodzi &amp;#8211; czasem konczy sie filozofia i pozostaje tylko zewrzec szeregi i walic w ryj.  bo nie bede tlumaczyl, kajal sie, przedstawial kontekst, gdy ktos w zlej woli powtarza jak mantre, ze my wszyscy to antysemici, zwierzeta, pacholki nazistowskie. wsrod polakow rozgorzala dyskusja. ale spogladamy w strone srodowisk zydowskich i&amp;#8230;. cisza. my wstydzimy sie za szmelcownikow, za jedwabne, za kielce &amp;#8211; bo to wstyd jest. ale czekam nadaremnie na jasne stanowisko elity kulturalnej srodowisk zydowskich oceniajace ksiazke grossa jako zla i nieprawdziwa.&lt;br /&gt;
ja tam chrzescijanin nie jestem, drugiego policzka nie nastawiam. bede rozmawial o skomplikowanych losach wielonarodowej ojczyzny i ubolewal, ze tak malo z roznorakich kultur zostalo. ze nie pielegnujemy tych nielicznych miejsc, gdzie jeszcze pozostalosci roznorodnosci sie tla. ale jak mi ktos z zydozerstwem z mlekiem matki polki wyssanym bedzie wyjezdzaj, to bede prawdziwym polakiem.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 09:16:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524549 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>odys</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524548</link>
 <description>&lt;p&gt;Zadziwia mnie Pan swym komentarzem. Bo jeśli nie możemy mówić o hitleryzmie i nie możemy mówić o judaizmie, to nie powinniśmy mówić o chrześcijaństwie itd. Do czego to prowadzi.&lt;br /&gt;
Niech Pan będzie konsekwentny.&lt;br /&gt;
Tylko prawda wyzwoli.&lt;br /&gt;
PS. W ramach umowy z joteszem mam coś napisać na temat wymordowania Żydów w Buczaczu. Już na wstepie znalazłem szereg interesujących informacji. Może to nakieruje na właściwe podejście do całego problemu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 09:15:18 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524548 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524540</link>
 <description>&lt;p&gt;Cóż filosemici mają swoje racje, tylko kto im dał prawo oceniać kto jest jakim patriotą? Ich patriotyzm jest podporządkowany uwielbieniu Żydów.&lt;br /&gt;
Wypisują tutaj wiele bredni ci, co sprawy znają z relacji dziadków.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak się składa, że ja chodziłem do szkoły z Żydami, Ukraińcami, Warmiakami, Niemcami, w rodzinie mam Litwinkę. Mieszkałem w takim mieszanym środowisku, pracowałem z nimi. Wojnę też pamiętam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Więc Panie Igła, nie wkładaj Pan do jednego worka tych nacji. Czy prowokuje Pan do wyciągnięcia wszystkich grzechów Żydów? A ja naiwny myślałem, że można będzie wybaczyć i żyć z nimi normalnie. Pan tymczasem podsyca sprawę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wyciąga Pan nasze grzechy jednocześnie fałszując historię. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Docenci, majorzy i inni &amp;#8211; nie zaświtało wam w głowach, że to może Wy jesteście łżepatriotami? Może to Wam brak wiedzy?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 08:11:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>shizuku</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524540 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Przeczytałem </title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524531</link>
 <description>&lt;p&gt;wszystko od deski do deski i zrobiło mi się głupio!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak jakoś dziwnie,rozpierduchowato,kiedy to nie wiadomo gdzie i o co właściwie chodzi,bo autor i komentatorzy skaczą sobie do gardła o starą wysuszoną kość.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 03:59:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Zenek</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524531 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>ufff, ledwie dobrnąłem,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524528</link>
 <description>&lt;p&gt;dobrze, że mieszkam na pograniczu, powiem tylko tyle, a resztę może w jakims poście, kiedyś&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdro&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 24 Jan 2008 01:03:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wenhrin</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524528 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No tak. Spoznilem sie co nie co.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524515</link>
 <description>&lt;p&gt;A moze i dobrze. Igla wsadzil kij w mrowisko, co niektorzy poczuli jak kolec w d&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Odwazny tekst. Chyba nie musze pisac, po ktorej stronie jestem. Kurcze, Stopczyk zamkna dyskusje bezblednie. Juz sie nic nie da dopisac.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jerry&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 23 Jan 2008 23:53:55 +0000</pubDate>
 <dc:creator>touchingmoods</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524515 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>nasi!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524496</link>
 <description>&lt;p&gt;Docent, puenta jak złoto&lt;br /&gt;
&lt;strong&gt;&lt;sub&gt;Prezes , Traktor, Redaktor&lt;/sub&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 23 Jan 2008 22:58:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>max</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524496 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt;Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524493</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Bo ja nie jestem dumny jak matoł po polsku gada.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;tak ad vocem i dla rozluźnienia atmofery&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;object width=&quot;425&quot; height=&quot;355&quot;&gt;&lt;embed src=&quot;http://www.youtube.com/v/FskZx8SlUaY&amp;amp;rel=1&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; wmode=&quot;transparent&quot; width=&quot;425&quot; height=&quot;355&quot;&gt;&lt;/embed&gt;&lt;/object&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;...mama anarchija, papa stakan partwiejna!&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 23 Jan 2008 22:44:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524493 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grzesiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524492</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;tecumseh&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
NIe podoba mi się jak ktoś próbuje usprawiedliwiać zło, szukając przyczyn w ofiarach,&lt;br /&gt;
(nie twierdzę, że tyu to robisz i wiem, że stosunki polsko-zydowskie były skomplikowane)&lt;br /&gt;
Ale to nie usprawiedliwia w żaden sposób Jedwabnego, nie usprawiedliwia pogromu, nie usprawiedliwia idiotów co pisza naścianach ,,Żydzi won&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
Nie usprawiedliwia tych, co pieprzą o zniszczeniu Izraela itd.
&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie usprawiedliwia. Nic nie usprawiedliwia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale ja przecież nie o usprawiedliwieniu a o zrozumieniu.&lt;br /&gt;
Bo, aby czegoś się ustrzec, by z tym walczyć, trzeba to najpierw rozpoznać, określić.&lt;br /&gt;
A tu przecież walka nie ze &amp;#8220;skurwysynami&amp;#8221; a ze zjawiskiem społecznym i kulturowym.&lt;br /&gt;
Skurwysyna jednego czy dwóch mozna sprać.&lt;br /&gt;
Ale fenomenu się tak nie utłucze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mi jest szczerze żal. Naprawdę myślę, że to rzecz nieprawdopodobna. Polakom nagle (dziesięć lat?) zniknęli wszyscy żydowscy sąsiedzi. Minęło ponad pół wieku, a dziury w naszej kulturze, w społecznościach nadal się nie zarosły. I one się nie zarosną. Tak jak Hiszpanom nie zarosły się ślady po wygnanych po rekonkwiście Żydach i muzułmanach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale &amp;#8211; jeśli jakiś Gross twierdzi, że Żydów wymordowano, bo Polacy są antysemitami&amp;#8230; Na to odezwą się wszyscy uprzedzeni, wszystkie świry &lt;i&gt;wierzące w światowy spisek&lt;/i&gt;, odezwą się i co wrażliwsi patrioci (niekoniecznie Jedyni Prawdziwi Polscy Patrioci). A ja mam niby moralny obowiązek stanąć z boku, w zadumie pokiwać głową i warknąć &lt;i&gt;skurwysyny&lt;/i&gt;.&lt;br /&gt;
No nie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie zgadzam się, by polsko &amp;#8211; żydowskie stosunki i rozliczenia (a jest co rozliczać) zostawić różnym skrzywionym psychicznie oraz cwaniakom, co na skrzywieniach zbijają kapitał. Z obu narodów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt; &lt;a href=&quot;http://www.tekstowisko.com/blog/odys&quot;&gt;odys: W drodze&lt;/a&gt; &lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 23 Jan 2008 22:42:30 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524492 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524482</link>
 <description>&lt;p&gt;Z czego dumni?&lt;br /&gt;
Z głupoty, czy z kurestwa?&lt;br /&gt;
Bo ja nie jestem dumny jak matoł po polsku gada.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 23 Jan 2008 22:28:41 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524482 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Odys</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524476</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;odys&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Nie przeczytałem jeszcze innych komentarzy, więc może coś powtórzę, ale na gorąco piszę:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. Konsekwentnie piszesz &lt;i&gt;żydzi&lt;/i&gt; małą literą. Jakby jedynie o wyznanie chodziło. A nie chodzi. Ani antysemitom, ani filosemitom, ani semitom. Ja wiem, że to polscy obywatele wyznania mojżeszowego. Lub o korzeniach w tradycji tego wyznania. Ale i rusini są polskimi obywatelami wyznania prawosławnego. Lub o korzeniach w tej tradycji. Żydzi to naród. Także polscu Żydzi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Owszem, masz rację, konsekwentnie.&lt;br /&gt;
Dla mnie to byli żydzi-Polacy, czyli współobywatele.&lt;br /&gt;
Kim innym są Żydzi z Argentyny, np.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2. To nie jest tak, że mówi się o Żydach, nie mówi o Rusinach z Podlasia &amp;#8211; i to dowód na antysemityzm. Rusini z Hajnówki nie mają wpływowych organizacji w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;USA&lt;/span&gt;, osobnego państwa, nie oskarżają nas w książkach recenzowanych w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NYT&lt;/span&gt; o współudział w nazistowskich zbrodniach. Więc zainteresowanie sprawami polsko-żydowskimi jest naturalne. I nie musi być niezdrowe.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja to wiem, i skoro napisałem to wim tym bardziej. Nie wiedza to ci co sie kurewsko zachowują, na żydów ich napuszczać nie trzeba, już są poszczuci a wywiezieni do Hajnówki w 24 h gryżli by Rusinów. Tak mają.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;3. Samo słowo &lt;i&gt;antysemityzm&lt;/i&gt; odróżnia to zjawisko od innych, zwykłych uprzedzeń. Nawet tych o krwawych skutkach. Coś w tym jest. Ale jeśli tak, to warto rozmawiać, co jest uprzedzeniem (bardzie lub mniej uzasadnionym, bardziej lub mniej podłym), a co niezwykłym fenomenem.&lt;br /&gt;
Warto i nad genezą tego fenomenu się zastanowić. Bo może to i jest skrystalizowana nienawiść i lęki, ale czemu skrystalizowała się akurat na Żydach?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem do końca? Bo niechrześcijanie ? Bo bez ziemi? Bo zajmowali się &amp;#8220;grzesznymi&amp;#8221; zawodami? Bo pod innym prawem, królewskim, byli?&lt;br /&gt;
Bo do wojska nie szli? Bo interesem się kierowali? Bo czytać i pisać umieli?&lt;br /&gt;
Na pewno z wielu powodów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kwitowanie wszystkich zagadnień związanych z antysemityzmem słowem &lt;i&gt;głupie skurwysyny jest szkodliwe. Wyznacza to tabu, którego naruszenie grozi śmiercią cywilną.&lt;br /&gt;
Podobnie uczyniono z nazizmem i samym Hitlerem. Nikt nie może poważnie rozważać diabła wcielonego. Bo to figura mityczna. A Hitler nie jest mitem. Symbolem zła. Nie. On był zupełnie realnym politykiem. O bardzo konkretnych poglądach. Dziś grozy jego pomysłów nikt nie rozpozna, bo nie można o nim normalnie mówić. A porównanie kogokolwiek do Hitlera ma tyleż sensu, co porównywanie go do diabła.&lt;br /&gt;
Piętnując jedynie jakąś postawę nie zdemaskujesz jej, nie obnażysz, nie skompromitujesz. A jeśli to postawa oparta na irracjonalnych wierzeniach &amp;#8211; jedynie wzmocnisz.&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Owszem kwituję, bo po raz kolejny widzę jak czasem niegłupim ludziom na hasło żyd &amp;#8211; palma odpala. A ci którzy są głupi to tylko na dodatek potwierdzają, że nie tylko głupi są.&lt;br /&gt;
No to może na kurewstwie to polega?&lt;br /&gt;
Przecież można być mądrym skurwysynem?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt; &lt;a href=&quot;http://www.tekstowisko.com/blog/odys&quot;&gt;odys: W drodze&lt;/a&gt; &lt;/b&gt;&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 23 Jan 2008 22:21:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524476 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Masz rację Igło,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524475</link>
 <description>&lt;p&gt;to kurwie są syny.&lt;br /&gt;
Ale nie zawsze głupie.&lt;br /&gt;
Bo głupimi to może czasem są Ci co swoje frustracje i nieudacznictwo przekuwają w agresję. Ci są mniej groźni, bo, jak co do czego, to idą się wypłakać w jakąś spódnicę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale niestety są i cwani, co na skurwysyństwie chcą zarobić.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I jeszcze jedno. Jak czytam tych tutejszych &amp;#8220;prawdziwków&amp;#8221;, to zastanawiam się, czy rozbiory też zostały zrobione przez Żydów.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 23 Jan 2008 22:20:08 +0000</pubDate>
 <dc:creator>yayco</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524475 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Odysie, </title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/52199.html#comment-524474</link>
 <description>&lt;p&gt;takie coś&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;,, Bo może to i jest skrystalizowana nienawiść i lęki, ale czemu skrystalizowała się akurat na Żydach?&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;trochę przypomina rozważania, a moze to wina tej kobiety, że ja zgwałcili?&lt;br /&gt;
Bo miała mini, bo sżła sama wieczorem przez park, bo się uśmiechnęła itd.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;NIe podoba mi się jak ktoś próbuje usprawiedliwiać zło, szukając przyczyn w ofiarach,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;(nie twierdzę, że tyu to robisz i wiem, że stosunki polsko-zydowskie były skomplikowane)&lt;br /&gt;
Ale to nie usprawiedliwia w żaden sposób Jedwabnego, nie usprawiedliwia pogromu, nie usprawiedliwia idiotów co p[isza naścianach ,,Żydzi won&amp;#8221;&lt;br /&gt;
Nie usprawiedliwia tych, co pieprzą o zniszczeniu Izraela itd.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 23 Jan 2008 22:20:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 524474 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
