<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Z Grzesiem warto rozmawiać...&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Z Grzesiem warto rozmawiać...&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Michale,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527958</link>
 <description>&lt;p&gt;zupełnie nie interesują mnie te dorazne przepychanki.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo żeby sie cokolwiek zmieniło potrzebna jest nie tylko trafna diagnoza stanu rzeczy i wizja, ale przede wszystkim siła i instrumenty, które pozwolą się nam w końcu ruszyć się z miejsca. A tak, to drepczemy w miejscu,  łykamy i pasjonujemy się tą nieistotną gazetową galanterią (inf. dla Magi:nie chodzi tylko o GW).  I  dopóty będziemy tkwić w miejscu dopóki spierać będziemy się o te bzdety.&lt;br /&gt;
Nie tak dawno wąchaliśmy spaliny z czeskiej skodovki, niedługo powąchamy te wyprzedzającej nas rumuńskiej dacii.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pozdrawki&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 22:01:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527958 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>re: Z Grzesiem warto rozmawiać...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527955</link>
 <description>&lt;p&gt;To dopiero 20 lat, a ja cały czas mam w uszach &amp;#8220;samokrytykę&amp;#8221; i jakoś mi się to kojarzy z tą ciągłą krytyką ekipy poprzedniej.&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PIS&lt;/span&gt; miało ogromne szczęście ,żę u władzy była tylko dwa lata, inaczej tak jak każda partia ,która znalazła się u steru władzy w następnych wyborach walczyłaby o przekroczenie progu wyborczego.Czy świadczy to o naszym braku wyrobienia politycznego ? nie sadzę aby tak było, to raczej owe partie nas zawodząi rozczarowują jesteśmy właśnie świadkami kolejnego rozczarowania .Tylko czy stac nas na następne 20 lat &amp;#8220;bylejakości&amp;#8221; w polityce? Czy nie zaprzepaścimy szans jakie dało nam wejście do UE? Czy stac nas na przyglądanie się, jeżeli teraz wiemy już napewno żę kolejne wybory prezydenckie czy parlamentarne nic właściwie nie zmienią? Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 21:34:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>drogomir</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527955 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sosenko</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527952</link>
 <description>&lt;p&gt;Dzięki za zrozumienie i wyrozumiałość, bo tak się dziwnie składa, że jak się o czymkolwiek wspomnie, nawet zupełnie neutralnie, to natychmiast jest się przywoływanym do przyjęcia postawy walki i podniesienia gardy.&lt;br /&gt;
Już się bałem:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;kłaniam się również, zielono nie potrafię:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 21:29:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527952 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Yassa</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527947</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja słowa &amp;#8220;marudzenie&amp;#8221; nie odniosłam do Ciebie :) Tylko do autorów takich wypowiedzi, jak ta prof. Jedlickiego, bo one pojawiają się cyklicznie w różnych mediach, przepisywane, przedrukowywane jako złote rady. Wot, pejcz na katolickich fanatyków ;) &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kłaniam się zielono&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 21:10:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sosenkowo</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527947 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No Michale,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527946</link>
 <description>&lt;p&gt;jeśli to naprawdę przypomina czasy &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PRL&lt;/span&gt; to i ja może zacznę się niepokoić:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale chyba tak zle nie jest, co prawda nie żyjemy w demokratycznym państwie prawa, jak nas niektórzy przekonują ,a w real postkomunizmie o którym z uporem maniaka piszę. I co tak wielu sie nie podoba, ale trudno, to dopiero  20 lat:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 21:09:43 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527946 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sosenko,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527944</link>
 <description>&lt;p&gt;ależ ja też czytam od wielu lat ten zacny tygodnik:).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A umieściłem go tylko w kontekście wypowiedzi prof. Jedlickiego. Bo nie jestem&lt;br /&gt;
( jakby niektórym sie zdawało)żadnym fundamentalista, zresztą tak jak i tygodnik.:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 21:00:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527944 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magio,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527943</link>
 <description>&lt;p&gt;no widzę, że przeczytałaś, coś z poza tekstu. Czytanie między wierszami to sztuka:).&lt;br /&gt;
Tylko gdzie ja szydzę z lewicy?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo z gazety to może nie tyle szydzę, co wskazuję niezbyt adekwatne posługiwanie się &amp;#8220;skrótami myslowymi&amp;#8221; rodem z PRLu, doprawione szczyptą hipokryzji. A to staje się  powszechnie używaną  poręczną pałką na antagonistów. Stereotypem i kalką z tym, że tandetną łatwą do obalenia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dzięki za wyjaśnienie sensu słów Starego:)&lt;br /&gt;
I jakbyś mi  w prosty sposób, który mógłbym pojąć, wyjaśniła jeszcze jakimi własnymi ideami jestem zaślepiony?:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dziękuję za uwagi i pozdrawiam&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ps.&lt;br /&gt;
A,że Grześ ma rację, toż to przecież  piszę:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 20:53:55 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527943 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>komentarz </title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527941</link>
 <description>&lt;p&gt;Męczy mnie już to marudzenie o jedynie słusznym TP. Czytuję go i tak, ale dla pytań, jakie stawia, bo odpowiedzi wolę szukać sama. To pismo jest dla mnie odmianą wobec niezmiernie poukładanej, lojalnej, ciepłodomowej &amp;#8220;Niedzieli&amp;#8221;. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No, a jak czytuję TP, to GW już nie muszę. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kłaniam się zielono&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 20:37:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sosenkowo</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527941 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>re: Z Grzesiem warto rozmawiać...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527940</link>
 <description>&lt;p&gt;To nie emocjia, to tylko rosnące przekonanie -wynikające z obserwacji-o chwilowej bezradności, sytuację obecną naprawdę można porównac do czasu PRl-u Tzw. demokracji ludowej ,oglądamy niekończący się spektakl wzajemnych kłutni i pomówień ,wiecznego rozliczania poprzedniej ekipy i pospiesznego przyjmowania ustaw bo akurat np. prawo unijne wymaga.Jak długo można się tylko temu przyglądac i czy mamy demokratyczne środki do zmiany tej sytuacji.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 20:35:43 +0000</pubDate>
 <dc:creator>drogomir</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527940 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Yassa</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527936</link>
 <description>&lt;p&gt;Bardzo przepraszam ale wypowiem swoją opinię. Krytyczną.&lt;br /&gt;
Pana tekst jest identyczny względem poziomu, jaki reprezentuje GW. Identycznie jednostronny, płaski i stereotypowy. Dokładnie w ten sam sposób, w jaki GW wyśmiewa &amp;#8220;kato-prawicę&amp;#8221; Pan szydzi z GW i lewicy. Nie ma tu żadnego powiewu świeżości, żadnej próby &amp;#8220;dojścia do rozumu&amp;#8221; i wyważonej oceny. Z pańskiego pisania wynika takie samo zaślepienie własnymi ideałami jak w pisaniu publicystów GW. &lt;br /&gt;
Czy dokądś prowadzi? A jakże. Na manowce.&lt;br /&gt;
Stary swoimi słowami chciał Panu to powiedzieć pisząc o &lt;em&gt;dwóch trumnach&lt;/em&gt; , wzajemnych fobiach i wyznaczaniu wrogów. Zbył Go Pan. Wolno Panu. To ponoć wolny kraj.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A Grześ miał rację. Pański wpis to potwierdza. :)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 20:17:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527936 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Michale,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527934</link>
 <description>&lt;p&gt;bardzo się emocjonujesz, jest ta władza, będzie inna, a nam zostaje obserwacja i wyciąganie wniosków. &lt;br /&gt;
I odrobina dystansu :).&lt;br /&gt;
Im mniej dajemy się wodzić za nos, tym większa nadzieja na przyszłość:).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 20:11:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527934 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igło,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527932</link>
 <description>&lt;p&gt;Bo Grześ to fenomen, ja natomiast nie lubię gadać ze swojakami, bo to zmienia rozmowę w fascynującą gadkę o pogodzie:). &lt;br /&gt;
Uwielbiam sensownych oponentów, ale coraz trudniej ich znalezć:). Już nawet nie dają się sprowokować:).&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 20:02:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527932 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>re: Z Grzesiem warto rozmawiać...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527931</link>
 <description>&lt;p&gt;Masz racjię Stary, my prostaczkowie idiotami nie jesteśmy, zmieniliśmy już raz władzę w tym kraju, zmienimy i drugi, tylko jakoś tak wstyd tych niby wybranych no i jak się do tego zabrac bo coraz bardziej widac, ze samo to się nie stanie.A to znowu usłyszeliśmy dzisiaj wiadomości o jakimś zagłuszniu rozmów czy cuś tam&amp;#8230;.Czyli historia zatoczyła koło i znów mamy takich co to wszystko od nas wiedzą lepiej i tak o nas dbają że nas podsłuchują zagłuszają &amp;#8212;&amp;#8212; no żebyśmy sobie sami jakiejś krzywdy nie zrobili.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 19:58:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>drogomir</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527931 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Drogi Panie Stary,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527930</link>
 <description>&lt;p&gt;no właśnie, nie do końca jestem pewien, czy polską rządzą te dwie trumny. Czy to  te wyrosłe z dziadów, czy te giedroycioskie:)?&lt;br /&gt;
Wydaje mi się że dziś nie jesteśmy już tak ograniczani:). Ale to ciekawy temat na inną dyskusję.&lt;br /&gt;
I tak się zastanawiam kim są ci prostaczkowie i kto robi im wodę z mózgu:).&lt;br /&gt;
Widzę,że ma Pan jakieś konkretne sugestie:).Nie jestem przekonany, czy się z nimi zgadzam:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 19:54:50 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527930 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Na dobry poczatek</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527926</link>
 <description>&lt;p&gt;obiłbym Grzesia.&lt;br /&gt;
Jedynego, który chce gadać ze wszystkimi.&lt;br /&gt;
A tak nie można, ja tam wole gadać ze swojakami.&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 19:44:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527926 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Yassa</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527921</link>
 <description>&lt;p&gt;Masz zupełną rację. Ale popatrz tylko, Polską rządzą dwie trumny. Obie wyrosłe z Dziadów. Nie ma szans abyśmy z tego wyszli. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poza jedną. Musimy się dogadać. Teraz w wolnej i poobijanej Polsce. Ale nie na gruncie wspólnego wroga. Nie na gruncie wzajemnych fobii. &lt;br /&gt;
Na guncie przyszłości.&lt;br /&gt;
Na początek proponuję nie robić wody z mózgu prostaczkom.&lt;br /&gt;
Wystarczy.&lt;br /&gt;
Tylko wtedy można przerżnąć. Bo prostaczkowie, nieuczeni wprawdzie, idiotami nie są. &lt;br /&gt;
Zaryzykujemy?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 19:39:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527921 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igło,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527915</link>
 <description>&lt;p&gt;No niestety wymaga to małego wysiłku.&lt;br /&gt;
Ja bym chciał przeczytać coś o Rydzyku dłuższego:) a nie zobaczyć moczarowiec.&lt;br /&gt;
Zwłaszcza, że tak naprawdę, to nasz redemporysta z generałem Moczarem to za wiele wspólnego nie ma. Ty mu moczarowiec a on Tobie komuch. Nie wychodzi ta rozmowa poza magiel, nie?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pozdrawki&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 19:03:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527915 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Własnie dlatego</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527914</link>
 <description>&lt;p&gt;cię spytałem jak byś opisał wymienione osoby.&lt;br /&gt;
Bo znowu się zgadzam to zabija dyskusję.&lt;br /&gt;
Choć z drugiej strony taka zbitka zwalnia cię z przydługiego opisu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No bo kim jest Bartnik?&lt;br /&gt;
Albo Rydzyk? &lt;br /&gt;
Kiedy czytam, że prawdziwym Polakiem tworzącym Dzieła, to tez zastanawiam sie czy to jeszcze kabaret, czy już głupota?&lt;br /&gt;
Dlaczego przy całym bogactwie języka mamy taki kłopot?&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 18:54:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527914 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Dzięki</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527913</link>
 <description>&lt;p&gt;Ładny tekst.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;[ost. Rządowa drukarenka, czyli przełom]&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 18:53:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527913 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igło,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527912</link>
 <description>&lt;p&gt;Zaręczam,że można:)&lt;br /&gt;
A chodzi o to, by nie posługiwać się takim skrótem myślowym; noblistka jest stalinowskim ścierwem. To zabija dyskusję. Taki sam idiotyzm jak pisanie o Twoim (i moim zresztą też:) Rydzyku, że to moczarowiec. Mamy chyba większą wiedzę i dłuższą historię niż to wynika z naszych pisanin.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 18:49:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>scroll</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527912 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Masz rację</title>
 <link>http://tekstowisko.com/scroll/52487.html#comment-527911</link>
 <description>&lt;p&gt;tylko, sam rozumiesz, ze to skróty myślowe są.&lt;br /&gt;
No to jak opisać poglądy Bendera, Rydzyka i Bartnika  a z drugiej Michnika, Kuronia i Kwaśniewskiego.&lt;br /&gt;
Tu i teraz.&lt;br /&gt;
Czy noblistka jest stalinowskim ścierwem np?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 01 Feb 2008 18:40:52 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 527911 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
