<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;&amp;amp;quot;cywilizacja białych Europejczyków&amp;amp;quot;&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;&quot;cywilizacja białych Europejczyków&quot;&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>&gt;JSz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529831</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;aż dziw, że kibole nie wpadły na uniwersalizm: “policja to żydy!”&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;wpadły :D w Lublinie widziałem taką wrzutę na ścianie : &amp;#8220;Psy &amp;#8211; wy żydowskie świnie&amp;#8221; ... niezłe co?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Stay Rude, Stay Rebel&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 19:00:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529831 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Człowieczeństwo...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529587</link>
 <description>&lt;p&gt;...ma różne oblicza. Nie wstydźmy się wstydzić, zwłaszcza wewnętrznie, do środka. Coś z tego mechanizmu jest we mnie, gdy rzucę wiąchę w anonimowego idiotę za kierownicą przede mną i po chwili zawstydzę się, że jedynie żona obok się zeźliła i to na mnie. Przy jeżdzie solo też bywa że się powstrzymam, bo kurcze, nie jestem chamem, a gdy ze mnie próbuje wyleźć, to go wepchnę w czeluść. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bywa, że czuję się Narodem, to nic że jedno-trzydziestokilkumilionowej wielkości, i wtedy nachodzi mnie fantazja, że wstyd mi za inną cząstkę, która też składa się na wspólny twór. Nie dążę do usunięcia tej cząstki &amp;#8211; nie deklaruję, że bym ją wystrzelał. Nie definiuję, że wolałbym widzieć ją w burdelu. Wstyd mi tylko&amp;#8230; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlaczego wszyscy uważają, że AŻ!?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ps. Griszqu &amp;#8211; aż dziw, że kibole nie wpadły na uniwersalizm: &amp;#8220;policja to żydy!&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 10:50:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529587 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jotesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529574</link>
 <description>&lt;p&gt;rozumiem, ze to cos w stylu: Lódź przeprasza za Ich Troje ;-). Jeśli to tylko kategoria zartu, to ok. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;gdybym mial oceniac w kategoriach dowcipow lub napisow na murach: najczestszym napisem jaki widuje, to &amp;#8220;CHWDP&amp;#8221; lub &amp;#8220;&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;JEBAC&lt;/span&gt; PALY&amp;#8221;. dowcipy w ogromnych ilosciach sa o policjantach. czy wyciagam z tego wniosek, ze mamy problem z ogolnym szacunkiem dla policji i toczymy jakis skrywany boj z gliniarzami? nie sądze. jasne, ze troche trywializuje problem, ale w kwestiach narodowych, to dowcipów o wiesniaku-ruskim, tępaku-szkopie, czechu-tchórzu jest kilkadziesiątkrotnie wiecej niz kawalow o zydach.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 10:22:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529574 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Joteszu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529562</link>
 <description>&lt;p&gt;Kiedyś się tymi głupkami i ich wypocinami strasznie rajcowałem. I tymi, którzy słowo Naród międlą w każdym zdaniu 3 razy w swoim krzywym ryju. I wielkich słów bez okazji używają. I sami są Prawdziwi a inni wedle nich są udawani.&lt;br /&gt;
I zdradę narodową wszędzie węszą, swojego smrodu nie czując.&lt;br /&gt;
Straszną wojnę z tym bydłem stoczyłem, na portalu Prawica.net gdzie tych frustratów pełno.&lt;br /&gt;
No to mnie wywalili. A mnie już przeszło, bo to statystycznie w każdym pokoleniu jakiś % matołków jest i popaprańców. &lt;br /&gt;
Najlepiej omijać, nie wchodzić w dyskusję, bo oni są jak gówno do buta przyklejone.&lt;br /&gt;
Śmierdzą i natychmiast sie przyklejają.&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 10:07:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529562 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>A to mnie nie przekonuje...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529558</link>
 <description>&lt;p&gt;...dla mnie antysemityzm moich znajomych czy członków rodziny jest jakimś cząstkowym antysemityzmem polskim. Zwłaszcza, że napisy które mijam na murach, czy dowcipy, które słyszę na spotkaniach towarzyskich, nie świadczą, że jest to zjawisko tak egzotyczne jak napis na murze w sanskrycie&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sprawa jest zresztą skomplikowana i rzeczywiście każdorazowo powinna być rozpatrywana jednostkowo. Tyle że zbiór spraw jednostkowych jeśli jest odpowiednio duży staje się statystyką.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ps. Wrocławia nie winię za głupotę Ryszczara &amp;#8211; raczej mi nie pasuje jako dysonans. A przepraszam resztę kraju dla żarty, jako figurę stylistyczną albo by pokazać, jak mi do tego typa daleko!&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 10:00:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529558 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jotesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529554</link>
 <description>&lt;p&gt;no i w sumie &amp;#8211; tego nie rozumiem. dlaczego Wrocław ma miec jakis udzial w glupocie Czarneckiego? czy to kostka brukowa z rynku jest winna? to nie sa wroclawskie imbecyle, tylko imbecyle po prostu. &lt;br /&gt;
myslisz ze tylko oporowianie wywalaja śmieci do lasu? wywalaja je idioci, ktorzy trafiaja sie w kazdym miescie.  &lt;br /&gt;
jak sie bedziesz staral, to zawsze znajdziesz kogos, za kogo bedziesz mogl sie powstydzic. tylko po co Jotesz? &lt;br /&gt;
nie ma czegos takiego, jak &amp;#8220;polski antysemityzm&amp;#8221;. jesli tak bedziemy podchodzic do sprawy, to mamy potem wlasnie sytuacje, ze jako &amp;#8220;polak&amp;#8221; dostajesz late &amp;#8220;antysemita&amp;#8221;. sa po prostu antysemici, tak jak sa rasisci, faszysci czy co tam jeszcze wymyslisz. ale nie jest to zadna cecha narodowa, tylko czlowiecza.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 09:48:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529554 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>wcale nie mam nadwrażliwości...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529552</link>
 <description>&lt;p&gt;...to raczej sprawa statystyki. Wielokrotnie, jako wrocławianin wstydziłem się za Ryszarda Czarneckiego czy innych wrocławskich imbecyli i idiotów, czemu dawałem wyraz na blogach. Wstydzę się za oporowian, którzy podrzucają do lasku worki ze śmieciami &amp;#8211; podjeżdżając mercedesem. Wstydzę się jako europejczyk za Serbów wyrzynających Bośniaków. Bywa, że wcale nie brzmi mi dumnie człowiek.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wstydzę się za polski antysemityzm zawsze wtedy, gdy grzmi oburzonym głosem, używając w obronie argumentów podłych. I gdy ci oburzeni są oburzająco odpychający dla mnie. Zawsze będą powody do wstydu. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Na szczęście mamy też powody do dumy. Gdy oba powody osiągają przynajmniej stan równowagi wtedy mam spokój wewnętrzny. Ale nierównowaga nie wpycha mnie w depresje czy torsje. Raczej w lekki niesmak. Nie cierpię więc za miliony &amp;#8211; wstyd to tylko odczucie estetyczne&amp;#8230;&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 09:35:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529552 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igla</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529543</link>
 <description>&lt;p&gt;a dotyczy to jedynie slowa &amp;#8220;Zyd&amp;#8221;? &lt;br /&gt;
bo ja mam wrazenie, ze takich slów jest calkiem sporo. &lt;br /&gt;
&amp;#8220;feminizm&amp;#8221;&lt;br /&gt;
&amp;#8220;ateista&amp;#8221;&lt;br /&gt;
&amp;#8220;homoseksualista&amp;#8221;&lt;br /&gt;
nie mowiac juz o &amp;#8220;lewakach&amp;#8221;. to tak na gorąco. &lt;br /&gt;
i w sumie &amp;#8211; to sa wieksze problemy niz antysemityzm, ktory jest (dla mnie osobiscie) jakims problemem wyimaginowanym. bo to teczowe demonstracje sa atakowane kostka brukowa, a nie sklepy na Kazimierzu w Krakowie. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;choć ma Pan racje co do tego, że ten malpi rozum trafia sie ludziom, ktorzy poza tym jednym przypadkiem trzymaja niezwykle wysoki &amp;#8211; znaczy sie: ponadstandardowy, poziom. tu sie zgadzam &amp;#8211; jekyll i hyde.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 09:11:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529543 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Każda metoda jest</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529534</link>
 <description>&lt;p&gt;dobra. Tyle, że z reguły na idiotę nieskuteczna.&lt;br /&gt;
Mnie dziwi natomiast inna sprawa.&lt;br /&gt;
Otóż często jest tak, że zupełnie normalny facet, oczytany inteligentny, taki który kawałek świata widział, na słowo &lt;del&gt;żyd&lt;/del&gt; dostaje małpiego rozumu, toczy piane z pyska, robi się czerwony i zaczyna bredzić.&lt;br /&gt;
Może to jaka choroba jest?&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 08:55:43 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529534 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jotesz.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529531</link>
 <description>&lt;p&gt;ja pochodze z opolszczyzny, we wroclawiu studiowalem, teraz mieszka tam moj brat. znam klimat kosmopolityczny wrocka doskonale. to miasto, gdzie kazdy jest u siebie, bo kazdy jest przyjezdny. jedno z moich ulubionych miast. &lt;br /&gt;
jesli piszesz o &amp;#8220;europejskosci&amp;#8221;, to wiesz dobrze, ze piszesz jednoczesnie o &amp;#8220;cywilizacji&amp;#8230;&amp;#8221; ;-))) to przeciez to samo. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;co do wstydu: &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;DLACZEGO&lt;/span&gt; &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SIE&lt;/span&gt; WSTYDZISZ? a co Ty masz z tym wspolnego? jest w tym jakas Twoja wina, ze tacy są? co to w ogole za rozpatrywanie w kategoriach &amp;#8220;Polacy&amp;#8221;? to jakies szumowiny i tyle. nie bierz na barki antysemityzmu jakis degeneratow, bo calego zla czlowieczego (nijak nie zwiazanego z narodowoscia) nie udzwigniesz. a wybiorcze wstydzenie sie &amp;#8211; to Joteszu moze zahaczac o hipokryzje.&lt;br /&gt;
ciesze sie, ze jestes dumny z Mellera, Drache nie nalezy sie natomiast wstydzic, tylko go wysmiac. jak kazdego idiote.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 08:48:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529531 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Może mam za daleko...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529530</link>
 <description>&lt;p&gt;...do tych świec i ich blasku. My tu, we Wrocławiu, bliżej mamy do Pragi i Berlina niż do Warszawy o Olsztynie czy Lublinie nie wspominając. Skazani jesteśmy na europejskość. Choć może nie w stylu &amp;#8220;cywilizacji białego człowieka chrześcijanina&amp;#8221; bez itd!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pewnie dlatego łatwiej mi znaleźć język z Oszustem Jednym (Wrocław), Szeryfem (Berlin) czy Lorenzo (Kraków). To oczywiście &amp;#8211; żart&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Griszqu &amp;#8211; pewnie masz rację a ja przymędzam, ale cenię sobie formę w jakiej podaje się treści. Dlatego dumny jestem, że moim Rodakiem był Stefan Meller, o czym chciałem napisać, ale już mi się odechciało. W S24 błysnął drache tekstem &amp;#8220;nie płakałem po Mellerze&amp;#8221;. Odpisałem, że nie płakałbym po drachem ani sekundy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dumny jestem, bo Meller był Wielkim Polakiem, który przybliżał nam pięknym polskim językiem historię. Był Polakiem, który wspaniale pracował dla Polski, nie robiąc tego nigdy dla własnej, &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PARTYJNEJ&lt;/span&gt; kariery.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wstyd mi jednocześnie, że byli w jego życiu tacy polacy (pisownia premedytacyjna!), którzy odejmowali mu prawa do polskości z powodu jego żydowskiego pochodzenia. Pewnie byli &amp;#8220;genetycznymi patriotami&amp;#8221;, co po mojemu oznacza patriotyzm degeneracyjny!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale ta końcówka to tak na marginesie&amp;#8230;&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 08:38:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529530 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>jotesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529515</link>
 <description>&lt;p&gt;a ja sie skupiam na tym, co Nicpon ma do napisania. podobnie jak Wyrus. zakladam &amp;#8211; jak to okreslil wobec siebie Mad Dog: filtr i spokojnie daje rade. &lt;br /&gt;
mam momenty, ze pada mi morale i pytam Artura lub Szeryfa: po co sie napieraja po lbach, ale w sumie &amp;#8211; to jest wlazenie miedzy wodke a zakaske. zaden ze mnie rozjemca ani negocjator &amp;#8211; zwlaszcza, ze do tego to trzeba miec autorytet, a nie tylko checi gaszenia pozarow.  &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;z zasady uwazam, ze ciac radykalne skrzydla nalezy dopiero wtedy, gdy za kims jest juz jedynie dol z wapnem. niewazne, czy to prawa strona czy lewa. typowym przykladem tego byl dla mnie triarius. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jest dyskusja, sa emocje, zdarzaja sie przepychanki. personalne. niskie. ale natura ludzka jest walczyc, a potem miecze wieszac na scianach i u jareckiego w blasku swiec popijac wino/piwo/okowite.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 07:59:13 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529515 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Oszuście Jeden!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529514</link>
 <description>&lt;p&gt;Nicponia myślę, że mógłbym polubić nawet, ale agresji jego języka nie polubiłbym nigdy. &amp;#8220;Agresja&amp;#8221;  zawiera w sobie wiele przymiotników, których nie chcę wymieniać, by nie wyjść na syna Noego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Motto, które sobie przyczepił, jest też agresywne. Może to wszystko wywala on po to, by wrażliwsi lub nadwrażliwi omijali jego teren. Może to jest taka tabliczka &amp;#8220;uwaga &amp;#8211; zły pies!&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pewnie najlepiej będzie zaprzestać wdeptywania sobie wzajemnie na odciski i wzajemnych odwiedzin a zwłaszcza komentowania&amp;#8230;&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 07:39:56 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529514 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>To jest nas więcej w klubie lekko zniesmaczonych.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529511</link>
 <description>&lt;p&gt;Trza by Pana Lorenzo poprosić o jeszcze kilka drabin.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Być może u mnie ten próg wrażliwości jest ustawiony wyżej, bo nicponiowy post doczytałem do końca, ale już dyskutować mi się nie chciało.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 07:22:52 +0000</pubDate>
 <dc:creator>oszust1</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529511 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szeryfie - przywracasz nadzieję...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529507</link>
 <description>&lt;p&gt;...ubogaconej duszy! Co znaczy &amp;#8211; duszy zubożonej plugawemi słowy&amp;#8230;&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 07:00:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529507 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt; jotesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529499</link>
 <description>&lt;p&gt;&lt;i&gt;Wygląda, że tylko mnie to razi. Możliwe, że zupełnie nie pasuję do tekstowiska. Mięczaczek – języka polskiego nie kuma. &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;XXI&lt;/span&gt; wiek się prezentuje!&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie tylko Ciebie &lt;i&gt;to razi&lt;/i&gt;. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Szeryf tez potrafi bluzgnac jak szewc, znaczy jak to Szeryf, ale nie po to by dodawac sobie animuszu w dyskusjach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jerry&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 06 Feb 2008 01:02:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>touchingmoods</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529499 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Totalnie NIE!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529424</link>
 <description>&lt;p&gt;Hamuję ryja, by palcami po klawiaturze nie bluzgać. I nie potrafiłbym łączyć wyrazów tak brutalnie i po chamsku&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiem, wiem &amp;#8211; wielu słynnych bluzga i podobno nawet uroczo. Tylko nie robią tego w swoich książkach, ani publicznie, przy wszystkich, przy przypadkowych i przy obcych. Sam bluzgam na chamstwo za kierownicą, co mi zajedzie znienacka drogę. Nie zrobiłbym tego na blogu. Nawet u Nicponia!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A tu poleci &amp;#8220;chuj, jebany, nie pierdol, ruchanie w dupę&amp;#8221; &amp;#8211; rzygać się chce, zwłaszcza, gdy obok chrześcijaństwo albo wykład o wyższości genetycznego poczucia estetyki, którego cham od naprawiania płotu &amp;#8220;nie miał zabezpieczonego od rodziców. Żałosne&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wygląda, że tylko mnie to razi. Możliwe, że zupełnie nie pasuję do tekstowiska. Mięczaczek &amp;#8211; języka polskiego nie kuma. &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;XXI&lt;/span&gt; wiek się prezentuje!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 05 Feb 2008 21:07:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529424 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jotesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529273</link>
 <description>&lt;p&gt;znaczy sie, cobym problemow interpretacyjnych nie mial, jak to modne ostanio na txt jest: forma Ci nie odpowiada. chodzi po prostu o styl. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ok. wystarcza.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 05 Feb 2008 15:25:56 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529273 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No to ty mnie tak pytaj!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529260</link>
 <description>&lt;p&gt;A ja ci odpowiem: nie &amp;#8220;napierdzielam się&amp;#8221; z powodu określenia &amp;#8220;chrześcijanska cywilizacja białego czlowieka, europejczyka&amp;#8221;, choć mnie ona ciut śmieszy, tylko z połączenia tego dętego chrześcijańsko cywilizowanego białego człowieka Europejczyka z &amp;#8220;nie ruchaj w dupe bliźniego swego i nie rób mu koło pióra&amp;#8221;!!!!!!!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ani chrześcijaństwo mi tu nie pasuje, choć arcybiskup Petz mógłby się ze mna nie zgodzić, ani cywilizacja, ani &amp;#8220;poczucie estetyki&amp;#8221; tekstowiskowego speca i definitora od poczucia estetyki oraz wampiryzmu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mojemu poczuciu cywilizacji obce jest knajackie mędzenie na estetyczne czy cywilizacyjne tematy. To co we mnie zostało z chrześijaństwa też się na taki rynsztok słowny jeży. Biały, bluzgający człowiek przypomina mi pijanego prymitywa, napitego jabolem, bełkoczącego coś pod płotem, którego się kurczowo trzyma!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To proste i estetyczne wytłumaczenie &amp;#8211; myślę, że wystarczy&amp;#8230;&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 05 Feb 2008 14:36:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529260 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>jotesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529205</link>
 <description>&lt;p&gt;no to tak po mesku: czemu sie napierdzielasz z okreslenia: chrzescijanska cywilizacja bialego czlowieka, europejczyka? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;to przeciez tylko okreslenie pewnego kregu &amp;#8211; istniejacego i realnego. jednego z wielu. i jako kregu &amp;#8211; calkowicie neutralnego.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 05 Feb 2008 12:28:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529205 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Dlatego właśnie...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529198</link>
 <description>&lt;p&gt;...określam siebie jako rzymsko-katolickiego ateistę. Nie abstrakcyjnego ateistę. Nawet odchodząc &amp;#8211; odchodzimy skądś...&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 05 Feb 2008 12:16:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529198 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jotesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529189</link>
 <description>&lt;p&gt;tego tez nie potrafie ocenic jako ateista &amp;#8211; ale zdaje sobie sprawe, ze caly moj sposob postrzegania swiata opiera sie na tysiacletniej tradycji chrzescijanskiej europy. chrzescijanstwo jest mi kulturowo blizsze niz buddyzm czy islam. z calym bagazem cieni i blasków. nie wierze, by dalo sie sie te fundamenty &amp;#8220;wypruc&amp;#8221; z siebie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 05 Feb 2008 11:53:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529189 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pewnie masz rację Griszqu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529181</link>
 <description>&lt;p&gt;Choć wydaje mi się, że w różnym wieku różne wartości kulturowe cenimy sobie bardziej a inne mniej. Gdy człowiek schładza się religijnie to mniej ważny dla niego staje się religijny bagaż kulturowy&amp;#8230;&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 05 Feb 2008 11:33:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529181 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jotesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529174</link>
 <description>&lt;p&gt;nie oceniasz &amp;#8211; a ja oceniam. zastanawiam sie nad bagazem, bo przez jego pryzmat oceniam swiat. nie jestem bosniakiem ze srebrenicy i nie potrafie sie wczuc w jego role. z duza rezerwa podchodze do tych, ktorzy twierdza ze potrafia. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;yayco napisal doskonaly tekst o poszukiwaniu tozsamosci. spoiwa. pisal o narodowym (polskim) spoiwie jakim bylo wygnanie Bolka co sobie Smialo poczynal (az za smialo). i ja sie pod tym podpisuje. szukam spoiwa jak najblizej siebie, potem dalej i dalej. jest spoiwo laczace mnie takze z bosniakami. pewnie gdzies brzmialo bedzie slowo &amp;#8220;EUROPA&amp;#8221;. i cywilizacja &amp;#8220;bialych ludzi&amp;#8221;. &lt;br /&gt;
kazdy moze być &amp;#8220;obcym&amp;#8221; i &amp;#8220;swoim&amp;#8221;. zalezy tylko do okolicznosci. im jest lepiej, tym dalej szukamy spoiwa i wspolnej tozsamosci. im gorzej &amp;#8211; tym blizsza cialu koszula. &lt;br /&gt;
aktualnie os sporu to konflikt bogatej polnocy z biednym poludniem, podparty konfliktem filozofii religijnej. ani ja ani Ty tego nie wymyslilismy &amp;#8211; ale na tle tego konfliktu, spoiwem jest &amp;#8220;judeochrzescijanska cywilizacja bialego czlowieka&amp;#8221;. &lt;br /&gt;
co poradze? nic. bede w szeregach, w ktorych sie urodzilem. majac nadzieje, ze os sporu zniknie. ale raczej tylko nadzieje.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 05 Feb 2008 11:24:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529174 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>W mojej rodzinie...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/chamopole/52544.html#comment-529163</link>
 <description>&lt;p&gt;...doliczyłbym się: Niemców, Białorusinów, Tatarów (jeden i już po rozwodzie, więc można skreślić...) oraz oczywiście Polaków. To z tego co wiem i tak ze dwa pokolenia w głąb. Teraz może dojść Izraelczyk&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co było w ostatnich dwustu latach to można tylko fantazjować.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W tej chwili czuję się Polakiem i Europejczykiem i są to formy przenikające się &amp;#8211; nie zastanawiam się więc, kim bardziej. Ale zawsze można sobie pomyśleć, że mógłbym być Romem, Żydem czy Tutsi. Albo Bośniakiem w Srebrenicy&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ps. I zupełnie nie oceniam judeochrześcijaństwa w sobie, chyba że wyłącznie jako bagaż kulturowy.&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 05 Feb 2008 11:01:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 529163 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
