<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Cytaty (Na marginesie dyskusji o Grossie, Żydach itd)&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Cytaty (Na marginesie dyskusji o Grossie, Żydach itd)&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>&gt; Xipetotec</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531880</link>
 <description>&lt;p&gt;&lt;em&gt;Przepraszanie za Wujek to troche inna sprawa – bo po 1989 roku nie uznajemy &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PRL&lt;/span&gt; za kontynuacje wolnej Rzeczpospolitej. II RP taka byla jak najbardziej.&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Za okupacji też nie było Polski. A wtedy miało miejsce Jedwabne. Więc? :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;[ost. 1, 2, 3]&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 23:03:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531880 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531879</link>
 <description>&lt;p&gt;Stawiasz przede mną alternatywę nie dość, że absurdalną, to nie związaną z tym, co powiedziałem. Jeśli chcesz dyskutować o tym, co Tobie się wydaje, że ja myślę &amp;#8211; proszę bardzo. Ale ja w takiej rozmowie bym chyba tylko zawadzał.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;[ost. 1, 2, 3]&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 23:02:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531879 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Xipetotec</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531877</link>
 <description>&lt;p&gt;Można i za Wujka przeprosić. Skoro komunizm był skutkiem utraty niepodległości w 39. Wchodzimy w absurd :)&lt;br /&gt;
Ja specjalnie nie jestem przeciw tym przeprosinom, ale uzasadnienie jednak jakoś nie przekonuje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;[ost. 1, 2, 3]&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 22:59:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531877 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>dyskusja</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531872</link>
 <description>&lt;p&gt;pierwotnie xipe podpytał mnie kim są owe &lt;strong&gt;ktosie&lt;/strong&gt; &amp;#8211; wskazałem przykłady&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;teraz już brnie to na mocno poboczny tor &amp;#8211; o Kwachach, Kurasiach i czy II RP swoim upadkiem&amp;#8230; itd&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;swoje ciemnoty starałem się wcisnąć,  ni mam czasu na dyskusje dalsze :) więc się zmywam, życzę miłej dalszej dyskusji, istotnie na S24 dyskusja to średnio 20% komentarzy, tutaj 90%&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 22:48:56 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sirhamilton</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531872 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Futrzak</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531844</link>
 <description>&lt;p&gt;W najszerszym rozumieniu (takim prawie dochodzacym do absurdu :) tak, za to ze II RP przegrala wojne&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Popatrz &amp;#8211; Panstwo to jest wspolna odpowiedzialnosc, taki obywatelski organizm i umowa spoleczna.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;My placimy podatki, pracujemy na panstwo &amp;#8211; przestrzegamy jego praw i wypelniamy obowiazki.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wybieramy naszych reprezentantow &amp;#8211; oni tym wspolnym potencjalem maja madrze zarzadzac.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zapewnic nam bezpieczenstwo, stworzyc warunki do godziwego zycia i rozwoju&amp;#8230; to cel istnienia panstwa. To czy jestes lewicowy czy prawicowy to jedynie strategie, sposoby realizacji tego celu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Panstwo zawiodlo &amp;#8211; nie potrafilo ochronic 5-6 mln polskich obywateli. Czy moze byc wieksza kleska?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przepraszanie za Wujek to troche inna sprawa &amp;#8211; bo po 1989 roku nie uznajemy &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PRL&lt;/span&gt; za kontynuacje wolnej Rzeczpospolitej. II RP taka byla jak najbardziej.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 20:14:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531844 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No to zacznijmy od poczatku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531842</link>
 <description>&lt;p&gt;Albo państwo nie potrafiło zapewnić bezpieczeństwa&amp;#8230;.&lt;br /&gt;
Albo, masz pana Wojasa za partnera do gadki ( a Ukraińcy to mordercy matek i dzeiciobójcy, etc..) ?&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 20:10:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531842 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531841</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie robię se jaj, tylko pytam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;[ost. 1, 2, 3]&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 20:04:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531841 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Futrzak</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531840</link>
 <description>&lt;p&gt;Albo jaja se robisz, albo zacznij jeszcze raz, od nowa?&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 20:01:55 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531840 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Xipetotec</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531833</link>
 <description>&lt;p&gt;Przeczytałem jeszcze raz Chodakiewicza. Wiesz, może i masz trochę racji. W tym sensie, że schodzi z tematu książki na Marzec. Inna sprawa to CO pisze o Marcu 68. Niektóre tezy mogą być dyskusyjne, niektóre &amp;#8211; nie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale ja nie o tym. Obserwuję Twoją wymianę zdań z Hamiltonem. Mam uwagę.&lt;br /&gt;
Piszesz: &lt;em&gt;Polskie panstwo zawiodlo w jednym z najwazniejszych aspektow – nie potrafilo zapewnic bezpieczenstwa swoim obywatelom.&lt;/em&gt; Czy chodzi o to, że A. Kwaśniewski przeprasza za to, że II RP przegrała wojnę? Trochę dziwna koncepcja.&lt;br /&gt;
Ponadto, czy uważasz, że np. L. Kaczyński powiniem &lt;strong&gt;przepraszać&lt;/strong&gt; innych Polaków za kopalnię Wujek. Na przykład.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;[ost. 1, 2, 3]&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 19:50:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531833 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Docencie,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531804</link>
 <description>&lt;p&gt;polonica. net to w ogóle zabawa jakichś totalnych kretynów.&lt;br /&gt;
Zastanawia mnie kto za tym stoi:), ich językiem gadając.&lt;br /&gt;
Może źli Żydzi, co chca pOlsce opinie popsuć?&lt;br /&gt;
Chociaż nie pasji i głupoty autorów tam za dużo&amp;#8230;&lt;br /&gt;
A ile prawaków tam jest, na jednej z list widziałem i Macierewicza i Kaczynskich, Olszewskiego tyż chyba.&lt;br /&gt;
Poza twórcami i autorami strony chyba nie ma sprawiedliwych w Sodomie, tfu, w Sodomie tyż sami Żydzi byli.&lt;br /&gt;
Wszędzie Żydzi&amp;#8230;:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To mi przypomina ksywke co kiedys Michalkiewiczowi chyba dałem:&lt;br /&gt;
Stanisław ,,O jejku, wszędzie Żydzi&amp;#8221; Michalkiewicz&lt;br /&gt;
Pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 17:28:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531804 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Hamiltonie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531803</link>
 <description>&lt;p&gt;przeczytałem przemówienie kwaśniewskiego i wole je, nawet jesli momentami politycznie poprawne (choćby mówienie ,,hitlerowski&amp;#8221; a nie nie niemiecki) niż obecność prezydenta Kaczyńskiego na odsłonięciu pomnika gościa odpowiedzialnego za zabijanie Żydów m. in czyli niejakiego ,,Ognia&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
Nie tylko w tej sprawie widać różnicę i priorytetów i klasy między oboma panami.&lt;br /&gt;
Choc Kwasniewskiego tyż nie lubię...&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 17:24:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531803 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Sir Hamilton</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531801</link>
 <description>&lt;p&gt;No i o to chodzi &amp;#8211; tu docieramy do istoty sporu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo ja uwazam, ze jak najbardziej powinien tam byc. Reprezentujac moje panstwo &amp;#8211; państwo o wielowiekowych tradycjach tolerancji i zgodnego współżycia różnych nacji i religii. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlaczego polski prezydent nie ma oddac czci bestialsko zamordowanym polskim obywatelom? Dlaczego ma nie potepiac mordercow &amp;#8211;  &amp;#8220;tych ktorzy są winni wobec Rzeczypospolitej, wobec jej wielkiej historii i wspaniałych tradycji“?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Polskie panstwo zawiodlo w jednym z najwazniejszych aspektow &amp;#8211; nie potrafilo zapewnic bezpieczenstwa swoim obywatelom.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I wlasnie za to wlasnie Kwasniewski przepraszal, jako legalny, prawowity (czy to sie komu podoba czy nie) prezydent Rzeczpospolitej.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 16:52:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531801 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>xipe</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531799</link>
 <description>&lt;p&gt;pierwszy fragment troche go rozgrzesza, chociaz to pytanie retoryczne juz wypowiada  w imieniu wszystkich:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;Każdy człowiek odpowiada tylko za własne czyny. Synowie nie dziedziczą win ojców. Ale czy wolno nam powiedzieć: to było dawno, to byli inni?&lt;/em&gt; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;a jest ono pytaniem narzucajacym odpowiedz (jak to pytanie retoryczne), drugi  fragment moim zdaniem nie ma nic do rzeczy w naszym sporze, bo o co sie spieramy &amp;#8211; o to czy wolno mu przepraszac, a nie o to czy mysli choc troche jak ja w kategoriach : zbrodnia jako konsekwencja anarchii , czy zbrodnia obciazajaca Narod.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiadomo, ze Prezydent uzywa jezyka dyplomatycznego by nikogo nie urazic, rozwniez takich jak ja. Ale tacy jak ja uwazaja, urzednika tej rangi nie powinno wogole tam byc &amp;#8211; z tym sie zasadniczo nie zgadzam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 16:38:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sirhamilton</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531799 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>przerywnik - dla rozlużnienia atmosfery</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531797</link>
 <description>&lt;p&gt;wszedłem sobie na polonica.net żeby zobaczyć tą słynną &amp;#8220;listę Żydów polskich&amp;#8221; i co zobaczyłem na liście wrednych spiskowcówe, polonofobów, komuchów jest &amp;#8230;  Gosia Andrzejewicz&amp;#8230; spadłem z krzesła :D&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;przeglądam sobie tą listę i nie potrafię znaleźć nic parlamentarnego na określenie tych szumowin z polonica.net &amp;#8230; oni są po prostu zdrowo jebnięci &amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Katarzyna Bujakiewicz    &amp;#8211;   aktorka &amp;#8230; nie no 100% Żydówka &amp;#8230; żałość &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jacek Cygan &amp;#8211; panowie z polonica przesadzili&amp;#8230; albo Cygan albo Żyd&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stefan Kisielewski    &amp;#8211;   lewak :O no comments :D&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Stay Rude, Stay Rebel&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 16:33:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531797 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Sir Hamilton</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531794</link>
 <description>&lt;p&gt;No ja czytalem, a ty?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;bo tam pada takie zdanie:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dzisiaj jako człowiek, jako obywatel i jako prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, przepraszam. Przepraszam w imieniu swoim i tych Polaków, których sumienie jest poruszone tamtą zbrodnią. W imieniu tych, którzy uważają, że nie można być dumnym z wielkości polskiej historii, nie odczuwając jednocześnie bólu i wstydu z powodu zła, które Polacy wyrządzili innym.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W imieniu swoim i tych Polakow ktorzy &amp;#8211; czyli nikt tu sie w twoje piersi nie bije jesli sie do przeprosin nie poczuwasz&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;i jeszcze:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Wtedy &amp;#8211; sześćdziesiąt lat temu &amp;#8211; Polskę chciano wymazać z mapy Europy. W Jedwabnem nie było polskich władz. Państwo polskie nie było w stanie obronić swych obywateli przed mordem dokonanym z hitlerowskim przyzwoleniem i z hitlerowskiej inspiracji. Ale Rzeczpospolita Polska przecież trwać powinna, w polskich sercach i umysłach. I jej obywateli obowiązywały, powinny obowiązywać, normy państwa cywilizowanego, państwa o wielowiekowych tradycjach tolerancji i zgodnego współżycia różnych nacji i religii. Ci, którzy brali udział w nagonce, bili, zabijali, podkładali ogień, popełnili więc zbrodnię nie tylko wobec swych żydowskich sąsiadów. Są winni również wobec Rzeczypospolitej, wobec jej wielkiej historii i wspaniałych tradycji. &amp;#8220;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co jest w tych slowach niestosownego? Z czym sie nie zgadasz?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 16:21:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531794 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Xipetotec</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531793</link>
 <description>&lt;p&gt;Przeczytam jeszcze raz :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;[ost. 1, 2, 3]&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 16:11:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531793 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ktos</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531792</link>
 <description>&lt;p&gt;Byl taki ktos. Nazywal sie Aleksander Kwasniewski (w Jedwabnem). 10 lipca 2001&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;czytałeś to: &lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://www.diapozytyw.pl/pl/site/szoach/jedwabne_prezydent&quot; title=&quot;http://www.diapozytyw.pl/pl/site/szoach/jedwabne_prezydent&quot;&gt;http://www.diapozytyw.pl/pl/site/szoach/jedwabne_prezydent&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;bardzo ciekawy jest język Kwaśniewskiego, np wykręca się od stosowania słowa Niemcy, woli mówić hitlerowskie Niemcy, a jakoś nie mówi o anarchistycznych Polakach, lub bandyckich grupach Polaków &amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale nie tylko on, w moją pierś waliły tłumy publicystów (choć teraz nie przytoczę Ci jacy). Ostatnio po chamsku walnął mnie red Smoliński za to że banda AKowców paru Ukraińców wyrżnęła. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Uważam że nie ma czegoś takiego jak narodowe sumienie w odniesieniu do zachowań nieuregulowanych.  Sumienie ma prawo się odzywać tylko wtedy gdy np naród wybierze w wyborach, bądź też ślepo zaakceptuje jakąś politykę która okaże się zbrodnicza, czy nawet tylko zła. Np Niemcy mogą się wstydzić za Hitlera, bo to była ich wola gdy wybierali go. Oczywiście Ci którzy sprzeciwiali się Hitlerowi, mogą spać spokojnie (abstrahując od tego ilu ich było&amp;#8230; )&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 16:09:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sirhamilton</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531792 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Futrzak</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531788</link>
 <description>&lt;p&gt;Dzieki Futrzaku &amp;#8211; zauwazylem teraz te mikroliterki &amp;#8220;edytuj&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Nie wiem, o co mu chodzi. Wiem, co napisał. I tego się trzymajmy.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No, wlasnie tego sie trzymam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poczynajac od tytulu:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Nie tylko Gross &amp;#8211; kłamstwa o kryzysie marcowym 1968&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co robi tu ten Gross jesli chodzi o rzetelna krytyke zle napisanej ksiazki historycznej o marcu 1968? Przypominasz sobie kiedy Gross pisal o marcu?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;dalej mamy:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Artur Wolak szczycący się pochodzeniem z chasydzkiej rodziny, dziś zamieszkały bodajże w Vancouver&amp;#8221;,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;To papka łącząca liberalną pop-kulturę Zachodu z marksistowskimi sformułowaniami (o życiorysie autora nic niestety, nie wiemy) &amp;#8220;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;czyli ataki ad presonam. Wiemy juz czemu taka zla ksiazke pan Wolak napisal. Bo to Zyd jest.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;a potem poczytaj sobie to co pan Chodakiewicz pisze od siebie:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Niestety, większość z marcowych emigrantów raczej nie jest jeszcze zdolna zrozumieć te proste prawdy. Aby pojąć tragedię głównie polskich chrześcijan, należałoby zdać rachunek sumienia z okresu „utrwalania władzy ludowej”  w latach 1944-1956. I nie przeszkadzałoby to w konstatacji, że część z tych, którzy tłumili powstanie antykomunistyczne, potem – w marcu 1968 r. – samej stała się ofiarą systemu, który współtworzyła. Rewolucja pożarła własne dzieci. Taka już jest natura rewolucji. Ci, którzy do niej przystępują powinni sobie z tego zdawać sprawę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;i jeszcze:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Właściwie każdy antykomunista, ofiara systemu, cieszyłby się, że udaje mu się wyjechać spod reżimu totalitarnego, a tym samym dać sobie i swoim dzieciom szanse na godne życie, na zdobycie wykształcenia i na doświadczenie wolności.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czyli &amp;#8211; sami sobie ci Zydzi winni. Zrobili komune a ona ich wygnala. A poza tym czy stalo sie im jakies nieszczescie? Przeciez wszyscy im zadroscilismy, ze moga uciec z Polski.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;i wiele jeszcze takich kwiatkow. Merytorycznie sie do ksiazki Wolaka nie odnosi prawie wcale.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jesli ma to byc naukowa recenzja to jest to prawdziwe kuriozum na poziomie gimnazjum. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tylko ze to nie jest recenzja bo z Wolakiem to sie Chodakiewicz w pierwszych trzech akapitach rozprawil piszac:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Częstokroć nie potrafią oni połączyć w logiczny ciąg opisywanych przez siebie zjawisk. Nie dostrzegają niekonsekwencji interpretacyjnych i brną uparcie w bezdroża wybranych przez siebie percepcji. Aby tak się mogło stać wprowadzają semantykę, która odzwierciedla preferowany przez nich obraz przeszłości.         &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;        Klasycznym przykładem takiego podejścia do historii jest publicystyczna praca pt.(w tłumaczeniu): Wyrzuceni-los polskich Zydów w komunistycznej Polsce Artura Wolaka&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;najbardziej podoba mi sie ten &amp;#8220;klasyczny&amp;#8221; (wobec ksiazki wydanej w 2004 roku).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No i Wolaka mamy z glowy. Mozna teraz po nim poskakac, jest on jedynie pretekstem dla sprzedania kilku &amp;#8220;prawd objawionych&amp;#8221; na temat marca.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiec reasumujac Futrzaku, ja mysle ze nie o ksiazke panu Chodakiewiczowi chodzi&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 15:48:17 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531788 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531786</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie, nie chodzi o to, że ludzie są źli. Na ogół są dość nijacy :)&lt;br /&gt;
Chodzi mi o nasz, polski charakter narodowy [jako oszołom wierzę jego istnienie]. &lt;br /&gt;
Nie wiem, co się w tym cytacie nam odbija czkawką? Pańszczyzna?&lt;br /&gt;
Ale coś jest na rzeczy. Ta zawiść. Coś, co Krytyka Polityczna nazywa &lt;em&gt;umiłowanie egalitaryzmu&lt;/em&gt;. Łeh, łeh :)&lt;br /&gt;
Może przesadzam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;[ost. Czekam na TK]&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 15:24:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531786 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Hamilton</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531785</link>
 <description>&lt;p&gt;Wiesz, chyba nie do końca rozumiem tą całą twoja przypowiesc o ktosiach&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kim niby są owi ktosie którzy za ciebie przepraszaja a nie mają do tego prawa?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I czy potrafisz zdefiniować co daje prawo do poruszania tematu narodowego sumienia?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jesli myslisz, ze przez Grossa coś do Polaków przylgnelo to jestes w glebokim bledzie. Czy on napisal cos nowego? Ci Zydzi, ktorzy sa niechetni Polakom, maja zdanie wyrobione od lat. I oni Grossa raczej nie czytuja&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Gross uświadamia Polakom mechanizmy, pokazuje &lt;b&gt;dlaczego&lt;/b&gt; to coś co nich przylgnęło.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mówi o rzeczach które były obecne cały czas, ale leżały zamiecione pod dywanem. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;o innej (zydowskiej) pamieci, o faktach opisywanych setki razy w literaturze przedmiotu, faktach które poza wydawane w nakladzie 1000 ezgemplarzy historyczne ksiazki sie raczej nie przebijaly.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 15:23:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531785 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Xipetotec</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531784</link>
 <description>&lt;p&gt;&lt;em&gt;Naprawde myslisz ze jemu o ksiazke jakas chodzi?&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem, o co mu chodzi. Wiem, co napisał. I tego się trzymajmy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. Jak masz literówkę we wpisie, to pod nim jest opcja &lt;em&gt;edytuj&lt;/em&gt;, gdzie możesz go zmodyfikować, bez konieczności pisania erraty :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;[ost. Czekam na TK]&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 15:20:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Futrzak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531784 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>problem</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531777</link>
 <description>&lt;p&gt;Problem pojawia się wtedy, kiedy ktoś  &lt;strong&gt;wyznaje&lt;/strong&gt; Twoje grzechy lub  &lt;strong&gt;przeprasza&lt;/strong&gt; za  Twoje grzechy nie mając do tego prawa. Każdy niech zajmie się swoimi grzechami (nie Grzesiami :P) &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja nie wypominam Żydom jak wypędzali Palestyńczyków w 1948, ale też nie życzę sobie żeby ktoś wypominał mi (a Gross stosuje odpowiedzialność zbiorową, a jeśli nawet niejawnie , to przez takich jak on przylgnęła Polakom łatka współodpowiedzialnych za holokaust) grzechy do których w najmniejszym stopniu nie poczuwam się...&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 15:00:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sirhamilton</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531777 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>lapsus</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531774</link>
 <description>&lt;p&gt;Chodakiewicza oczywiscie&amp;#8230;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 14:54:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531774 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Futrzak</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531772</link>
 <description>&lt;p&gt;Naprawde myslisz ze jemu o ksiazke jakas chodzi? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Widziales w jakim stylu jest ten tekst napisany? Zenada&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie chce mi sie tutaj jego analizy przeprowadzac &amp;#8211; wpisalem sie juz u Chodkiewicza&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 14:49:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531772 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>FUtrzak, </title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/52745.html#comment-531770</link>
 <description>&lt;p&gt;no ten cytat mnie tez uderzył.&lt;br /&gt;
I masz rację, że może to nie żaden antysemityzm, bo np. donosy o ukrywających się Żydach narażały przecież też Polaków, którzy im pomagali.&lt;br /&gt;
Więc co, ludzie są źli?&lt;br /&gt;
No, ale to truizm taki trochę:)&lt;br /&gt;
Pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 12 Feb 2008 14:38:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 531770 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
