<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Prawo Trwania&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Prawo Trwania&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>@KJWojtas</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-534024</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Czy uważa Pan, że przypomnienie (zwrócenie uwagi) na taką ewentualność jest obraźliwe?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Absolutnie tak nie uważam, przeciwnie, wręcz popieram takie postępowanie, &lt;strong&gt;jeśli&lt;/strong&gt; tylko jest dostatecznie uzasadnione.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Problem jest w czym innym. Chodzi o czynienie uwag, a nawet (o zgrozo) cierpkich impertynencji bez sięgania do personalnych uderzeń przy pomocy &lt;strong&gt;epitetów&lt;/strong&gt;. Innymi słowy, nie chodzi o to, żeby być miłym niezależnie od okoliczności, ani nie ma potrzeby udawać, że deszcz pada gdy&amp;#8230; itd.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Można, o ile dynamika sporu tego &amp;#8220;wymaga&amp;#8221;, odpalić komuś tak, żeby się zorientował, że jedyne wyjście z sytuacji to.. wyjście właśnie. To o co chodzi w regulaminie, to &amp;#8220;środki wyrazu&amp;#8221;, których używać nie wolno, bo należą do zakresu słownej agresji &amp;#8211; nieważne czy &amp;#8220;uzasadnionej&amp;#8221; czy nie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 23:38:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 534024 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>sergiusz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-533994</link>
 <description>&lt;p&gt;Jak ktoś sięga wyżej niż może to efektem jest albo opadnięcie gatek, albo puszczenie bąka. Czy uważa Pan, że przypomnienie (zwrócenie uwagi) na taką ewentualność jest obraźliwe?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 23:02:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533994 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Autor</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-533652</link>
 <description>&lt;p&gt;Widzę, że muszę coś wyjaśnić. Nie ma czegoś takiego jak &amp;#8220;pod warunkiem równego traktowania&amp;#8221;. Ataki personalne &lt;strong&gt;z użyciem obraźliwych epitetów&lt;/strong&gt; są zakazane na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt;, a Pan to właśnie zrobił. Gdyby nie użył Pan w swojej ripoście obraźliwych epitetów, nie miałbym powodu ingerować. Proszę więc nie mylić tych rzeczy. Jeśli ktoś na Pana blogu Pana zdaniem czepia się niemerytorycznie, trolluje itd. może Pan zareagować adekwatnie &amp;#8211; kasując komentarze lub odpowiadając, ale Pańska ocena czyjegoś zachowania &lt;strong&gt;nie zwalnia Pana od obowiązku przestrzegania regulaminu&lt;/strong&gt;. Może Pan nawet wyprosić ze swojego blogu osoby, z którymi nie życzy Pan sobie rozmawiać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Reguły obowiązują, i nikt na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt; nie może w żadnym momencie dawać sobie prawa do ich lekceważenia. Bardzo proszę stosować dostępne metody radzenia sobie z konfliktami, ale bez prób &amp;#8220;wyłączania&amp;#8221; regulaminu &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 12:23:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533652 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sergiusz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-533593</link>
 <description>&lt;p&gt;Mam pretensje o wykasowanie komentarza.&lt;br /&gt;
Umówiliśmy się, że nie będę przeprowadzał ataków na osobę pod warunkiem równego traktowania.&lt;br /&gt;
Tymczasem Magia nie odniosła się do treści wpisu, a cały czas atakowała sposób przedstawiania tematyki. Jest to immanentnie związane z osobą. Dopóki mogłem traktować to jako merytoryczną dyskusję &amp;#8211; starałem się to robić. Po przekroczeniu granicy uznalem , że reguły nie obowiązują.&lt;br /&gt;
 Zatem moja odpowiedź była wynikiem ataku skierowanego personalnie i w taki sam sposób potraktowana. A pod nickiem może być dowolna osoba, więc użyte sformułowanie należy traktować jako przenośnia.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 08:29:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533593 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magia</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-533024</link>
 <description>&lt;p&gt;Ten komentarz został przeniesiony &lt;a href=&quot;http://www.tekstowisko.com/node/52871&quot;&gt;tutaj&lt;/a&gt;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 20:04:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533024 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Wojtasie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-533019</link>
 <description>&lt;p&gt;Czy ja w którymś miejscu mianowałam Pana autorytetem? Ja też nim nie jestem. Proszę nie żartować. Tym bardziej nie odbieram Panu prawa do głoszenia własnych poglądów i ich obrony.&lt;br /&gt;
Wymyślił Pan jakiś termin, dorobił Pan do niego znaczenie, na tej podstawie dokonuje Pan swojej interpretacji &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PRAWA&lt;/span&gt; otrzymanego od Stwórcy (czyli Dekalogu) sugerując jego wtórność w stosunku do tworu pt. &amp;#8220;prawo trwania&amp;#8221; poinformowawszy wcześnej czytelników, że najwyższy stopień rozwoju osiągniemy wtedy, gdy nasze interpretacje będą jednakowe i samodzielne. &lt;br /&gt;
No przyzna Pan, że to się przysłowiowej &lt;em&gt;kupy&lt;/em&gt; nie trzyma. &lt;br /&gt;
Mam wrażenie, że coś się Panu między Jakubem a Pawłem zacięło i trzyma.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam bez zaciętości&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 19:41:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533019 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magia</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-533002</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie zauważyłem, abym mianował siebie &amp;#8220;autorytetem&amp;#8221;. Natomiast mam prawo do własnych poglądów, które przedstawiam i bronię.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Umiejętność samodzielnej interpretacji zjawisk i dostosowanie do nich swego postępowania mieści się w definicji inteligencji. To nie jest do rozumienia.&lt;br /&gt;
Chyba szuka Pani dziury w całym. Ja przecież nie narzucam Pani swoich poglądów. &lt;br /&gt;
Prosiłbym o sprecyzowanie stanowiska wobec postawionego problemu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 19:08:41 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533002 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Wojtasie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532995</link>
 <description>&lt;p&gt;Serdecznie dziękuję. Jakoś tylko pojąć nie mogę pańskich wywodów o &amp;#8220;samodzielnej i jednakowej interpretacji Prawa Trwania&amp;#8221; wg autorskiego Pana pomysłu. To pewnie dlatego, że też:&lt;/p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;(...) sobie nie przypisuję żadnych nadzwyczajnych uzdolnień, poza brakiem wiary w “jedynie słuszne” interpretacje różnej maści “autorytetów”.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Pozdrawiam nieautorytarnie&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 18:59:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532995 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Docent Stopczyk</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532994</link>
 <description>&lt;p&gt;To są te interpretacje. &lt;br /&gt;
Gdyby były robione z jedną intencją, to świat bylby rajem.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 18:58:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532994 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magia</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532992</link>
 <description>&lt;p&gt;Droga Pani. Rzeczywiście sam to wymyśliłem, ale jako logiczny ciąg myślenia poprzedzony pracami innych.&lt;br /&gt;
Po prostu nie byłem zadowolony z wywodów z jakimi miałem okazję się zapoznać.&lt;br /&gt;
Jeśli uważa Pani, że to Stwórca obdarzył mnie taką możliwością, to mogę tylko być wdzięczny za uznanie. Ja sobie nie przypisuję żadnych nadzwyczajnych uzdolnień, poza brakiem wiary w &amp;#8220;jedynie słuszne&amp;#8221; interpretacje różnej maści &amp;#8220;autorytetów&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 18:55:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532992 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Wojtasie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532984</link>
 <description>&lt;p&gt;Zanim pójdę sobie precz będę zobowiązana jeśli oświeci mnie Pan w kwestii pochodzenia terminu Prawo Trwania, którego Pan używa.&lt;br /&gt;
Skąd on się wziął i od kogo?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;[edit] Uzasadnienie: W pierwszym zdaniu pisze Pan, że to Stwórca dał nam Prawo Trwania. Potem dokonuje Pan interpretacji Dekalogu w &amp;#8220;oparciu&amp;#8221; o Prawo Trwania. Z przeproszeniem&amp;#8230; to Stwórca Panu objawił tę interpretację?&lt;br /&gt;
Hmm&amp;#8230; Zazdroszczę.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 18:29:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532984 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>no właśnie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532983</link>
 <description>&lt;p&gt;jeżeli mamy do czynienia z ewidentnym zawłaszczeniem czyjejś wolności to sprawa prosta, co innego gdy w grę wchodzą wolne, i oparte na obopólnej zgodzie, wybory wolnych ludzi &amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;nie cudzołóż &amp;#8211; nikt nie jest niczyją własnością&lt;br /&gt;
nie kłam &amp;#8211; a wolność słowa?&lt;br /&gt;
nie pożądaj &amp;#8211; kategoria czysto religijna &amp;#8230; zamiar nie jest czynem&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Jest taki stary rosyjski zwyczaj, żeby wyjść trzeba najpierw trochę posiedzieć&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 18:25:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532983 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532979</link>
 <description>&lt;p&gt;Dekalog (D); Prawo trwania (PT)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;D: czcij ojca i matkę&lt;br /&gt;
PT: szanuj doświadczenie, bo dzięki temu przetrwasz&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;D: nie zabijaj&lt;br /&gt;
PT: jeśli dasz szansę innym, to i oni dadzą szansę Tobie&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;D: nie cudzołóż&lt;br /&gt;
PT: najlepszą opiekę zapewni potomstwu ten, którego cechy to potomstwo ma&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;D: nie kradnij&lt;br /&gt;
PT: tu już pewna różnica interpretacyjna, czyli wpływ ludzki&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;D.: Nie mów fałszywego świadectwa&amp;#8230;&lt;br /&gt;
PT: też pewne różnice&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;D: nie pożądaj&amp;#8230;.&lt;br /&gt;
PT: można wyjaśniać, ale też różnice&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;D: nie pożądaj spraw materialnych itd&lt;br /&gt;
PT: lepiej by było, ale mamy kobiety, które są ciekawe&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 18:15:12 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532979 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>KJWojtas</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532977</link>
 <description>&lt;p&gt;dekalog w swojej sporej części wyraża postulaty obecne we wszystkich kulturach i cywilizacjach. nie widzę powodu żeby go w jakiś sposób wywyższać, ale zgoda jest to zbiór praw, z których część (może i większość) jestem w stanie&amp;#8230; nie &amp;#8230; akceptuję.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;co do pierwszej części &amp;#8211; zgadzam się&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Jest taki stary rosyjski zwyczaj, żeby wyjść trzeba najpierw trochę posiedzieć&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 18:01:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532977 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Docencie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532975</link>
 <description>&lt;p&gt;Prawo Trwania mówi nam tylko, że mamy się dostosować do okoliczności tak, aby przetrwać. Z tego dopiero są tworzone inne prawa. Raz lepsze,, raz gorsze. I te trzeba zmieniać. Jeśli zachowują walor uniwersalności &amp;#8211; są żywe.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I aby nie było, że ograniczam. Dekalog jest prawem patriarchalnym. Twierdzę, że nie ma lepszego, ale sam fakt trzeba sobie uświadomić.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 17:56:08 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532975 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magia, @</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532972</link>
 <description>&lt;p&gt;Takie uwagi.&lt;br /&gt;
 Np. Prawo interpretacji Prawa Trwania mają i stosują kobiety dobierając (chyba intuicyjnie) partnerów &amp;#8211; ojców swych dzieci. U zwierząt jest prawo Naturalne &amp;#8211; silniejszy lub sprytniejszy.&lt;br /&gt;
Ale prawo to wymaga niekiedy (np. aby przetrwać) zmiany partnera. I zwykle kobiety robią to stosunkowołatwo łatwo. &lt;br /&gt;
Oczywiście lepiej byłoby zachować stabilność, ale jakie to nudne. I utrudnia dostosowanie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 17:50:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532972 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>nie ma praw absolutnych</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532971</link>
 <description>&lt;p&gt;zawsze, prędzej czy później, staje się przed wyborem. nie zawsze oczywiście, bo to zwykle sytuacje ekstremalne, graniczne &amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Jest taki stary rosyjski zwyczaj, żeby wyjść trzeba najpierw trochę posiedzieć&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 17:45:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532971 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sergiusz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532970</link>
 <description>&lt;p&gt;To w S24. Chyba przestanę z nimi współpracować &amp;#8220;kolorowo&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 17:42:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532970 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt;BCz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532969</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Magia i Stopczyk &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;np. “Nie kradnij”&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;a odpowiesz na pytanie jakie kiedyś zadałem o sposób pozyskania pewnej książki? czy dalej będzie to superinteligentna odpowiedź: &amp;#8220;nie interesuj się&amp;#8221;?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Jest taki stary rosyjski zwyczaj, żeby wyjść trzeba najpierw trochę posiedzieć&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 17:39:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532969 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magia</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532968</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja cały czas o Prawie Trwania z którego niektórzy wywodzą Prawo Naturalne (bardzo bliskie, ale dla mnie nie tożsame), a niektórzy z kolei twierdzą, że Dekalog wynika z Prawa Naturalnego (poz pierwszymi trzema).&lt;br /&gt;
A Pani uwaga jakiego Prawa dotyczy? Bo odnoszę wrażenie, że takiego, którego nie można samodzielnie interpretować.&lt;br /&gt;
Proszę wybaczyć, ale to ograniczenie uniemożliwiające postęp i rozwój.&lt;br /&gt;
Jeśli tak, to ktoś jest hamulcowym. &lt;br /&gt;
A może źle interpretuję?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 17:38:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532968 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Autor</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532967</link>
 <description>&lt;p&gt;Co wcina? U nas wcina? Pierwsze słyszę, ale jeśli tak, to proszę o jakieś info na maila (lub przez &amp;#8220;kontakt&amp;#8221; w górnym menu).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 17:33:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532967 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Wojtasie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532965</link>
 <description>&lt;p&gt;Pan właśnie dokonuje interpretacji tego, co Pan wcześniej napisał i to w sposób uzasadniający dokonywanie interpretacji Prawa w zależności od okoliczności. Nie dogadamy się.&lt;br /&gt;
Niemniej pozdrawiam&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 17:24:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532965 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Arturze,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532962</link>
 <description>&lt;p&gt;doprawdy? Kto w takim razie dokonał interpretacji Dekalogu usuwając z niego II przykazanie?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 17:21:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532962 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Artur M. Nicpoń</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532961</link>
 <description>&lt;p&gt;Od rana siedzę i usiłuję zrobić wpis o Chinach (kolejny) i dla S24 i tu. I jak chcę wysłać, to mi wcina. Dobrze, że nie mam młotka, bo byłbym oskarżony o morderstwo (jak Ziobro). Dalszy ciąg jak ochłonę i zrobię ten wpis.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 17:21:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532961 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Magi &amp; co</title>
 <link>http://tekstowisko.com/brakszysz/52834.html#comment-532958</link>
 <description>&lt;p&gt;Niektórzy potrzebują 613 przykazań, a inni mają tylko jedno skierowane do innych ludzi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jest pytaniem, czy łatwiej  tworzyć tę &amp;#8220;wielką ludzką rodzinę&amp;#8221; w oparciu o pierwszą, czy drugą zasadę. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Samodzielna i jednakowa interpretacja nie oznacza tożsamości interpretacyjnej w różnych przypadkach, a raczej dostosowanie do okoliczności.&lt;br /&gt;
Pozdrawiam normalnie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 16 Feb 2008 17:09:18 +0000</pubDate>
 <dc:creator>brakszysz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 532958 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
