<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Strategia&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Strategia&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Pi</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533843</link>
 <description>&lt;p&gt;Przypomina mi się takie stwierdzenie: odsetek idiotów pośród profesorów jest identyczny jak pośród społeczności, która ich wydała. Myślę jednak, że profesorowie są staranniej selekcjonowani od człoków ogółu. Z posłami jest inaczej. Oni są dobierani tak jak ogół. Więcej, oni są selekcjonowani na podstawie kryteriów, jakie ogół uznaje, nawet ustanawia. Dlatego najpierw ogół mądrzeje a potem jego przedstawiciele. Bo ogół mądrzeje w trakcie kadencji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlatego narzekając na posłów musimy sobie przypisać winę za ich intelekt, mądrzejąc zaś możemy sie spodziewać polepszenia stanu ich umysłów dopiero w następnej turze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z faktu, że w  ostatnich wyborach przepadły jawnie populistyczne partie wnoszę, że się jednak poprawiamy.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 19:40:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533843 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533828</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Posłowie uważają wyborców za zdziecinniałych idiotów – to jest właśnie to. Statystycznie rzecz biorąc, idiotów powinno byc więcej jak geniuszów&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wyborcy uważają siebie za zdziecinniałych idiotów, bo jak na razie nie było kandydatów stanowiska/ polityków którzy podnosząc zaufanie i inteligencję swoich zwolenników osiągnęliby cokolwiek.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Btw. Czy naprawdę ludzie wybrali &amp;#8216;nową jakość&amp;#8217;?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 18:51:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>3.14</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533828 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pi</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533826</link>
 <description>&lt;p&gt;Posłowie uważają wyborców za zdziecinniałych idiotów &amp;#8211; to jest właśnie to. Statystycznie rzecz biorąc, idiotów powinno byc więcej jak geniuszów. W rzeczywistości chyba tak nie jest, idioci zwyczajnie równoważą gaussowski dzwon. Są tylko głośni. Ale dzięki temu częściej uczestniczą w wyborach. Warto więc według niektórych polityków zrobić z siebie błazna dla pozyskania poklasku idiotów.&lt;br /&gt;
I tu niespodzianka. W Polsce zaczyna być normalnie. Ludzie poszli do wyborów powszechniej i idiotów zepchnęli do należnej im mniejszości. Może wreszcie odetchniemy od ich przewagi, jaką dotąd często miewali?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 18:38:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533826 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533811</link>
 <description>&lt;p&gt;Płaci się posłom by łaskawie podnosili łapy i naciskali guziki, &lt;br /&gt;
płaci się posłom za organizowanie grup fachowców przygotowujących dobre prawo, albo w miarę kompetencji za przygotowywanie ustaw.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przed wojną nawet Ci najsłabsi prezentowali jakiś poziom wiedzy, bądź też byli sprawnymi urzędnikami. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Znać się nie muszą, muszą wiedzieć czego chcą i muszą słuchać ludzi, którzy się znają na zarządzaniu.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Twierdzę jedynie, że to my- wyborcy oczekujemy od &amp;#8216;sejmowych wybrańców&amp;#8217; by się znali na wszystkim. Wataha kretynów-politykierów właśnie nic innego nie robi, tylko wsłuchując się w głosy wyborców zamiast pracować &amp;#8216;tłumaczy&amp;#8217; i wyjaśnia wszystko i wszystkim.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Moje twierdzenie brzmi mniej więcej tak. Problemem nie jest to, że politycy uważają swoich wyborców za zdziecinniałych idiotów. Problemem jest to, że my ( wyborcy) uważamy siebie za grupę dzieciaczków potrzebujących pokierowania. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Prawo zaś nie może szczegółowo regulować życia. Przede wszystkim zaś nie może zwalniać od myślenia i od odpowiedzialności.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pełna zgoda.. tyle że w polskich realiach takie prawo nie będzie występować.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdr.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 18:16:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>3.14</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533811 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pi</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533776</link>
 <description>&lt;p&gt;Płaci się posłom za wyrażanie woli ludu. A prawo do uchwalenia powinna, zgodnie ze wskazówkami partii przygotowywać grupa fachowców. Tak stanowiono u nas prawo przed wojną. Bubli nie było. Znać się nie muszą, muszą wiedzieć czego chcą i muszą słuchać ludzi, którzy się znają na zarządzaniu. Prawo zaś nie może szczegółowo regulować życia. Przede wszystkim zaś nie może zwalniać od myślenia i od odpowiedzialności.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 17:07:42 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533776 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533736</link>
 <description>&lt;p&gt;A może trzeba odwrócić cały problem.. tzn nie jak politycy traktują obywateli tylko czego obywatele OCZEKUJĄ od polityków. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zauważmy, że tak naprawdę w Polsce polityk ma się znać na wszystkim: od polityki zagranicznej, po spinacze robione przez panią Genię z Wypierdowa górnego.. Na dodatek ten niebywale kompetentny człowiek powinien się udzielać mediom i tłumaczyć społeczeństwu kto jest dobry kto zły. Najlepiej gdyby nie był specjalistą w danej dziedzinie, ale technikiem czegoś i &amp;#8220;zawodowym politykiem&amp;#8221; &amp;#8211; będzie przynajmniej mówił zrozumiale.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Oczywiście kilku z nich powinno być ojcami narodu: jak Piłsudski czy jego następca Jarosław Kaczyński&amp;#8230; ale to już temat na zupełnie inną opowieść&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A gdzieś w tym wszystkim (od początku &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;III&lt;/span&gt; RP) zaginęła istota tego PO CO ci ludzie siedzą w Sejmie i za co im się płaci. Płaci im się za pisanie i uchwalanie dobrego prawa &amp;#8211; nic więcej&amp;#8230; Więc skoro mamy z jednej strony tak wielkie oczekiwania, z drugiej z łatwością &amp;#8216;łykamy&amp;#8217; wykręty to dlaczego ta zgraja idiotów ma się czymkolwiek przejmować i wierzyć w &amp;#8216;dorosłość społeczeństwa&amp;#8217;?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdr.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 16:04:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>3.14</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533736 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533699</link>
 <description>&lt;p&gt;Błąd jest w nas. Idziemy na plewy albo mamy ważniejsze sprawy i machcamy ręką. Mówię o nas wszystkich, Polakach.&lt;br /&gt;
To jest właśnie klasyczna postawa &amp;#8220;roboli&amp;#8221;. &amp;#8220;Niech mi dadzą spokój, bo ja mam rzeczywisty problem, dzieci muszę wychować. A że politycy to barany? Rzecz oczywista. Przecież zaraz widać, że to ani ch.., ani dwa. To jacy mają być?&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Balon PiSowski był nadęty i Platforma nie musiała się specjalnie męczyć aby go przebić. Łatwo przyszło, to się i nie szanuje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeżeli tylko uwolnią gospodarkę i oddzielą polityków od sądów i prokuratury, to niech robią co chcą. Nawet błazenady Julki im wybaczę.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 14:17:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533699 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>To nie takie proste</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533690</link>
 <description>&lt;p&gt;Polityka to jest umiejętność sprzedaży planów i zamierzeń.&lt;br /&gt;
Mnie propozycję Pisu odpowiadały, mimo odstręczającej formy, tyle, że forma to dla mnie plewy są, bo sam ją zmieniam jak chcę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jak zwykle balon byl pełen, szuflada pusta.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ostatnio było tak samo i forma, tak samo, to plewy.&lt;br /&gt;
I balon, i szuflada, jak wyżej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja się pytam, gdzie błąd jest, bo Rydzyk też, nadal, ma się dobrze a Pitera straszy/śmieszy w telewizorze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 13:59:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533690 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533686</link>
 <description>&lt;p&gt;Brukarz, czy inny robol nie tylko musi mieć krzepę ale i mysleć logicznie. Jak sobie odpuści, to mu się robota spartaczy i nie zarobi nic. Dlatego nie bardzo mu się chce już potem roztrząsać polityczne zawiłości. Ufa podobnym sobie. Ale to z całą pewnością nie są dziarsko pokrzykujące połamańce. Samiec ufa samcowi. Albo babie &amp;#8211; prawdziwej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Oferta PiSu jest skierowana do dewocyjnego drobnomieszczaństwa, urzędników niskiej rangi, trzecich pomocników buchalterów, sfrustrowanych brakiem zainteresowania pomocy biurowych. Przez chwilę wmówili ludziom, rozzłoszczonym eseldowskim hucpiarstwem, że się zajmą łotrostwami. I znaleźli przez chwilę szersze poparcie. Potem się okazało, że antyterrorystyczny, tajny program pokazali publicznie, bo chcieli dołożyć jednemu z wykluczonych spośród siebie. Wycinali lasy dla upolowania wyleniałego lisa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tego już nie odkręcą. Pozostaną przy moherowych przedbabciach, pozbawionych rodziny wskutek wrodzonej wieźmowatości. I półmężczyzn pozostających pod pantoflem tych z nich, które były na tyle cwane aby jednak jakiegoś nosiciela portek przyskrzynić. Jak się z nimi Rydzyk podzieli.&lt;br /&gt;
Oraz pewnej liczby oczadziałych wyznawców, którzy wbrew wszystkiemu będą wierzyć w spiski i takie bzdety.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 13:48:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533686 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533654</link>
 <description>&lt;p&gt;OK.&lt;br /&gt;
Tylko, że nie tylko Pisowcy myślą o innych jak o debilach.&lt;br /&gt;
Inni politycy tak samo. Tyle, że Pisiaki zamieniają to w karykaturę, nie wiem tylko czy świadomie, czy nie?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I nie tylko politycy, ja często też tak myślę o tych co za głupszych mam, a inni o mnie.&lt;br /&gt;
Tak se myślę np o tych co kostkę brukową kładą, chociaż cholera sam kostki kłaść nie umiem, ani ładowarką jeździć, ani wapna bloczkiem na piętro nie wciągnę bo siły nie mam, no ale mądrzejszy jestem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A politycy myślą se tak, jak nas jełopy wybraliście, no to macie. A my zasługujemy na więcej.&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 12:37:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533654 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Griszeq</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533649</link>
 <description>&lt;p&gt;Kunktatorstwo jest zawsze świadectwem braku determinacji. Nie jest to najlepsza cecha rządu. Przeciwnie, należy do najgorszych. Ale pragmatyzm też nie jest taką najgorszą z wad.&lt;br /&gt;
Tak nawiasem, też bym może wolał głupiego przeciwnika a nie wyrosłego na jego prochach cwaniaka. Ale masz rację, nie było to wodzowskie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 12:12:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533649 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533643</link>
 <description>&lt;p&gt;Panie Stary, ale czy to nie jest tak, ze ten pragmatyzm w tym przypadku otarl sie o kunktatorstwo? &lt;br /&gt;
Bo jeśli rząd we wlasnym mniemaniu nie jest w stanie zmobilizowac w razie czego spoleczenstwa do walnej bitwy, zwlaszcza ze ostatnia taka byla chyba w 2004, to swiadczy o wielkiej niepewnosci Tuska.  A to mnie sklania do niepewnosic, czy to nie spralizuje prac rzadu&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 11:51:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533643 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533642</link>
 <description>&lt;p&gt;Panie Stary, ale czy to nie jest tak, ze ten pragmatyzm w tym przypadku otarl sie o kunktatorstwo? &lt;br /&gt;
Bo jeśli rząd we wlasnym mniemaniu nie jest w stanie zmobilizowac w razie czego spoleczenstwa do walnej bitwy, zwlaszcza ze ostatnia taka byla chyba w 2004, to swiadczy o wielkiej niepewnosci Tuska.  A to mnie sklania do niepewnosic, czy to nie spralizuje prac rzadu&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 11:51:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533642 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Griszeq</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533638</link>
 <description>&lt;p&gt;Masz rację. Rząd się cofnął. Moim zdaniem niepotrzebnie. Do konfrontacji z PiSem i tak dojdzie i trzeba to było zrobić wtedy, kiedy był w całkowitym odwrocie. Rząd okazał słabość.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z drugiej strony, rodacy mobilizują się znakomicie kiedy walna bitwa. Kiedy nie, wolą pospać. Siły na walną oszczędzając. Tusk postąpił pragmatycznie. Wolał nie ryzykować.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 11:38:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533638 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533607</link>
 <description>&lt;p&gt;Ale czy to nie oznacza przyznania sie do słabości rządu? Jeśli zakładamy brak zgody Prezydenta &amp;#8211; a stanowisko Prezydenta było znane, to wypowiadanie sie o poparciu &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;KPP&lt;/span&gt; oznaczac powinno stawianie sprawy jasno &amp;#8211; dążenie do referendum. &lt;br /&gt;
Unikanie referendum oznacza, ze rząd niejako stwierdza, że nie jest w stanie zmobilizować 50% obywateli do wyrażenia zdania (jakiegokolwiek) w tak ważnej kwestii. Brak odwagi w kwestii weryfikacji realnego poprcia moze zaważyc na obrazie rzadu &amp;#8211; bo to w sumie kunktatorstwo jest przeciez.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 10:21:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533607 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Griszeq</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533598</link>
 <description>&lt;p&gt;Karta Praw Podstawowych, podpisana wespół z traktatem unijnym wymagałaby ratyfikacji. W tej sytuacji większość w parlamencie nie ma znaczenia, bo odmowa podpisania przez prezydenta ratyfikacji traktatu unijnego wymagałaby albo uznania tego, jako faktu albo rozpisania w tej sprawie referendum. Sejm nie moze przymusić prezydenta do ratyfikacji.&lt;br /&gt;
Najprawdopodobniej referendum by Tusk wygrał. Byłoby ważne jednak pod warunkiem, że liczba uczestników przekroczyłaby 50%  uprawnionych. To się nie wydawało pewne. W takiej sytuacji, nie mogąc prawdziwej reakcji prezydenta przewidzieć, zdecydowano się na niepodpisywanie &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;KPP&lt;/span&gt;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 09:34:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533598 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533597</link>
 <description>&lt;p&gt;Jak to jest z Karta Praw Podstawowych. Bo PO jest za, &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PSL&lt;/span&gt; jest za, LiD jest za. Czyli nawet veto prezydenta spokojnie sie obali. &lt;br /&gt;
Dlaczego więc nadal nic w tej kwestii sie nie dzieje?  &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chyba, że to jakaś jest arytmetyka jest wymagana, której ja nie znam i żyje w złudnym przekonaniu, ze 60% starczy&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 09:17:28 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533597 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Eumenes</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533595</link>
 <description>&lt;p&gt;Sprawa jest bardziej zabawna. Oto na wewnętrzny użytek społeczeństwo jest niegotowe, ergo nierozgarnięte. Na zewnętrzny, ma umysł jak brzytwa. I nie daje się na lepy brać. Dowód? Niemcy budując podmorską rurę godzą się na argumentację PiSu, gdyby nie byli podli, nie godzili by się z pisowską retoryką i budowali by u nas.&lt;br /&gt;
Niezłe, co?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 08:53:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533595 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/52894.html#comment-533594</link>
 <description>&lt;p&gt;No tak jak z tą rurą. Ja się na prawdę nie dziwię, że oni jej nie chcą przez nasze terytorium. A jak Kaczyńscy wrócą do władzy to co będzie?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do niegotowego społeczeństwa to jest na to dowód &amp;#8211; gdyby było gotowe to by nie wybrało Donalda, prawda?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 18 Feb 2008 08:43:17 +0000</pubDate>
 <dc:creator>eumenes</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 533594 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
