<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Noc żywych trupów &quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Noc żywych trupów &quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>ziemkiewiczowszczyzna...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540089</link>
 <description>&lt;p&gt;...załosna!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 19:11:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540089 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540045</link>
 <description>&lt;p&gt;Po kolei&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Otóż jest Pańska sprawa Panski stosunek do Adama Michnika&amp;#8221; &amp;#8211; jak Pan widzi z wpisow powyzej, wcale nie do konca. Najwyrazniej niektorym ludziom przeskakuje jakas klapka w mozgu (oszustowi na przyklad) i z trybu logicznego myslenia przechodza na emocjonalna obrone zagrozonych,bo ja wiem&amp;#8230; Wartosci? Panteonu? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Nie były to mianowicie tylko i wyłącznie rozgrywki wewnętrzne między Natolinem a Puławami&amp;#8221;- wiem, mam tego faktu swiadomosc. Ale to jest nawet nie felieton (a co dopiero esej), ale blog, wiec mysle, ze nie musze czuc sie zbytnio winny za pojechanie po bandzie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Ja się do tej grupy też zaliczałem,&amp;#8221; &amp;#8211; rozumiem, i jesli urazilem &amp;#8211; przepraszam. Ale znowu: zlosliwe uwagi i zrownnaie marca &amp;#8217;68 z woodstock i zadymami w Paryzu podyktowane jest niechecia do srodowiska &amp;#8220;komandosow&amp;#8221;. Panu &amp;#8211; czy innym, byc moze czytajacym te slowa uczestnikom &amp;#8211; oberwalo sie tak troche przy okazji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;A protestowaliśmy, Panie Konradzie, nie w obronie Puław/Natolina&amp;#8221; &amp;#8211; domyslam sie, ze o nie o to Wam szlo&amp;#8230; Co nie rzutuje na fakt, ze sluszne oburzenie zostalo cyniczne wykorzystane jako karta przetargowa we wspomnianych przeze mnie porachunkach na szczycie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;logiczny ciąg oporu społecznego wobec ówczesnej władzy&amp;#8221; &amp;#8211; zgoda, co nie zmienia faktu ze do manipulacji, prob sterowania i zawlaszczania idei dochodzila. Kanoniczny przyklad: czystki moczarowskie, ktore w wojsku przeprowadzal TW &amp;#8220;Wolski&amp;#8221;. A o kim to AM mowil &amp;#8220;o-o-o-o-dpppieprzcie sie od generala&amp;#8221;? Wlasnie ta hipokryzja jest zrodlem mojej wscieklosci na srodowisko GW. Chwalimy Jaruzela, przemilczajac co robil w 68 &amp;#8211; a opluwamy Macierewicza, ktory byl w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;KOR&lt;/span&gt; od poczatku. Takie selektywne traktowanie historii mnie oburza.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Pomału się to kluło, ale się w końcu wykluło.&amp;#8221; &amp;#8211; i to jest wiosennie optymistyczne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;dziekuje Panu za ten komentarz i pozdrawiam,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konrad Banachewicz&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 16:37:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540045 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Panie Konradzie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540039</link>
 <description>&lt;p&gt;Spróbuje Panu przekazać (bo nie wytlumaczyć, aż takich ambicji czy wyobrażen o sobie nie mam), co mnie trochę zbulwersowało w Pańskim tekście.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Otóż jest Pańska sprawa Panski stosunek do Adama Michnika &amp;#8211; bene. Pańską sprawą jest zajęcie stanowiska wobec nieprzyznania jakiegoś odznaczenia A.M. &amp;#8211; bene; to w końcu widzimisię Pana Prezydenta RP.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zastrzeżenia mam natomiast do Panskiej oceny tego, co się w Marcu &amp;#8217;68 wydarzyło w Polsce, a nie tylko w Warszawie. Nie były to mianowicie tylko i wyłącznie rozgrywki wewnętrzne między Natolinem a Puławami, a jesli były one przyczyną pewnej, kolejnej już po Październiku &amp;#8217;56 przemiany w mentalności sporej dosyć grupy obywateli. Ja się do tej grupy też zaliczałem, kiedy na wiecu pod &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;AGH&lt;/span&gt;, w towarzystwie tysięcy (!!!) moich kolegów z innych uczelni krakowskich protestowaliśmy przeciwko polityce rządu/partii wobec naszych kolegów w Warszawie innych miastach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To na nas, a nie przeciwko Natolinowi/Puławom wysłano milicję, a potem oddziały &amp;#8220;robotników&amp;#8221; uzbrojonych w długie pały i rury. To moich kolegów wyrzucano z uczelni (&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;WSE&lt;/span&gt;) i niemal natychmiast wcielano do wojska, to moich profesorów wyrzucano z uczelni, a nie partyjnych dostojników. To moja uczelnie chciano rozwiązać za te protesty.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A protestowaliśmy, Panie Konradzie, nie w obronie Puław/Natolina, lecz w obronie naszych kolegów/studentów, czyli obywateli Polski traktowanych w taki a nie inny sposób przez ówczesna władzę. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Podobnie postapili w kilka lat póżniej stoczniowny na Wybrzeżu, potem w robotnicy w Radomiu etc. Prosze więc potraktować te wydarzenia jako logiczny ciąg oporu społecznego wobec ówczesnej władzy, a nie jedynie jako efekt &amp;#8220;kłótni w partyjnej rodzinie&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja wiem, że Pan tego nie napisał dosłownie&amp;#8230; ale ja tak to odczytałem. Bo ja tam wtedy byłem, wie Pan? I widziałem. I wcale nie poczuwam się do bycia elementem rozgrywki wewnatrzpartyjnej. Pomału się to kluło, ale się w końcu wykluło.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam Pana serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 16:21:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540039 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540037</link>
 <description>&lt;p&gt;Brawo! Krotko, zwiezle i w samo sedno.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konrad Banachewicz&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 16:17:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540037 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Wpływy GW?</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540035</link>
 <description>&lt;p&gt;OK, jak je oceniać?&lt;br /&gt;
Jako psychodelię antymichnikowcow, no to ci wszyscy Stasińscy, Wrońscy.  etc&amp;#8230; też są tylko spuszczonymi ze smyczy szczekającymi kundelkami, robiącymi za zmanipulowanych na łóżku psychiatry, najmitami.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W kategoriach politycznych?&lt;br /&gt;
Proszę bardzo.&lt;br /&gt;
GW usiłowała, i nadal to usiluje, zawłaszczyć dla siebie, jako &lt;i&gt;de facto&lt;/i&gt; środowisko/partia/stronnictwo polityczne, praktycznie całe sepektrum polityczne w Polsce.&lt;br /&gt;
Od lewicy do centrum. Ci, którzy się na to nie godzą, są lżeni, opluwani,  oczerniani i wysyłani w tzw &lt;i&gt;oszołomstwo&lt;/i&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Twarzą tak prowadzonego &lt;i&gt;dyskursu&lt;/i&gt; politycznego jest A.Michnik.&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 16:16:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540035 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@xipotec</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540034</link>
 <description>&lt;p&gt;Co fakt, to fakt &amp;#8211; naduzywanie zwrotow w stylu &amp;#8220;oczywiste jest ze&amp;#8221; to na ogol dowod, ze teza jest naciagana. A probowales kiedys tak pokreslic &amp;#8220;GW&amp;#8221;? To dopiero jest zabawa, podobnie jak przy &amp;#8220;ND&amp;#8221;...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konrad Banachewicz&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 16:11:10 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540034 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>swoja droga...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540029</link>
 <description>&lt;p&gt;lezy gdzies u mnie na polce ta marna ksiazeczka pana Ziemkiewicza. Z trudem dotarlem do konca&amp;#8230; Czytajac bawilem sie w podkreslanie wszystkich &amp;#8220;jest oczywiste, ze&amp;#8221; &amp;#8220;jak wiadomo&amp;#8230;&amp;#8221; &amp;#8211; mocno pokreslona ta ksiazeczka&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Takie objawienia polityczne malego Jasia, spisane jezykiem kiepskiego propagandzisty &amp;#8211; szkoda, ze to jest tak slabe &amp;#8211; wplyw Gazety na Polske lat 90 w kontekscie afery Rywina to temat, ktory zasluguje na cos wiecej&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 16:03:22 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540029 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@xipetotec</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540024</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;rytualnego seansu plucia na Michnika&amp;#8221; &amp;#8211; ani to rytualne, ani plucie&amp;#8230; Delikatne docinki w porownaniu z jezykiem uzywanym na lamach jego (AM) organu. I moglbym sobie odpuscic w zasadzie, ale zrobilem ten blad ze przeczytalem komentarze pod wpisem na onecie (a i w samej notce polowa tresci to byl opis &amp;#8220;zaslug&amp;#8221; Michnika). No i nie zdzierzylem&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konrad Banachewicz&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 15:57:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540024 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Bananie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540022</link>
 <description>&lt;p&gt;Generalnie sens twego wpisu w krotkich zolnierskich slowach przedstawil Igla.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No i racja &amp;#8211; albo albo. Innymi slowy po raz kolejny nasz obecny prezydent dal ciala.&lt;br /&gt;
I tyle.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tylko powiedz mi, dlaczego zanim przystapisz do rzeczy nie mozesz powstrzymac sie od rytualnego seansu plucia na Michnika? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dla mnie to jest wlasnie &amp;#8220;michnikowszczyzna&amp;#8221; &amp;#8211; rodzaj zaburzenia emocjonalnego po raz pierwszy zaobserwowany u pewnego pisarza, ktory bawi sie od kilku lat w publicyste&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 15:55:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540022 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@grzes</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540019</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Ty wiesz dlaczego oni co robili i z jakich pobudek.&amp;#8221; &amp;#8211; nie wiem z jakich pobudek, ale wiem co zrobili. Zapewnili czerwonym miekkie ladowanie i bronili ich przed rozliczeniami.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Chyba o to chodzi w tej karze, a nie, że wg ciebie michnik miał jakieś nadzwyczajne przywileje tam.&amp;#8221; &amp;#8211; dobra, to inaczej: Gomulka tez siedzial, i to w gorszym momencie (wieksze ryzyko KS). To robi z niego bohatera, bo przeciwstawial sie Bierutowi?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;ale według ciebie to dla przyjemności tam był.&amp;#8221; &amp;#8211; nie napisalem tak w zadnym momencie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Jak chcesz jeszcze wiedzieć moim jedynym idolem jest clown(...)&amp;#8221; &amp;#8211; to zdrowo. Z tym Kuroniem to prowokacja troche byla, przyznaje :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konrad Banachewicz&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 15:19:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540019 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Kurde, zajobiście,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540018</link>
 <description>&lt;p&gt;że umiesz oceniac kogos motywacje/intencje i chęci.&lt;br /&gt;
Gratuluję:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;,,Niezależnie od tego, co ta osoba robi dzisiaj.” – nie zgadzam sie, po prostu. Ani niegdysiejszej, ani obecnej dzialalnosci Michnika nie uwazam za powod do chwaly. On czy Kuron to po prostu byli synalkowie zbuntowani przeciw tatusiom, a nie zadni bojownicy o wolnosc.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ty wiesz dlaczego oni co robili i z jakich pobudek.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wszechwiedzący jakiś czy co?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. A to, że Kaczor się kolejny raz błaxni, wielkie mi odkrycie, naprawdę zasłuuguje ten wpis za to na czołówkę:)&lt;br /&gt;
jestem pod wrażeniem&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 15:14:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540018 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Banan, fajnie, że wiesz kto jest moim idolem lepiej niż ja</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540017</link>
 <description>&lt;p&gt;i fajnie, że się wzruszyłeś.&lt;br /&gt;
A pitolić o tym, że w wzięzieniu pisął książkę, to co z tego, Hitler też napisał, de sade tyż napisał, no tak bywało, że w więzienu można pisac.&lt;br /&gt;
czy to zmienia fakt, że się traci wolność?&lt;br /&gt;
Chyba o to chodzi w tej karze, a nie, że wg ciebie michnik miał jakieś nadzwyczajne przywileje tam.&lt;br /&gt;
Poza tym kogo ja wolę, to ty też nie wiesz, więc się może nie wypowiadaj na ten temat.&lt;br /&gt;
A Urban jakbyś chciał wiedzieć do 80-tego roku z władzą nie miał wiele wspólnego, ba, w 60-tych latach miał nawet zakazy pisania za wyśmiewanie się z kampanii antyalkoholowej czy cus takiego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I wcale nie był jakimś pupilem władzy.&lt;br /&gt;
Więc zarzut nietrafny, w 80-tych  raczej z Urbanem nie pił ,bo był w więzieniu, no, ale według ciebie to dla przyjemności tam był.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. Jak chcesz jeszcze wiedzieć moim jedynym idolem jest clown, Hans Schnier:), ewentualnie jeszcze kilka literackich postaci.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 15:11:42 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540017 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@oszust1</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540016</link>
 <description>&lt;p&gt;Moglbym nie odpowiadac &amp;#8211; ale to zrobie:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. &amp;#8220;Niezależnie od tego, co ta osoba robi dzisiaj.&amp;#8221; &amp;#8211; nie zgadzam sie, po prostu. Ani niegdysiejszej, ani obecnej dzialalnosci Michnika nie uwazam za powod do chwaly. On czy Kuron to po prostu byli synalkowie zbuntowani przeciw tatusiom, a nie zadni bojownicy o wolnosc.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2. &amp;#8220;Wstydzę się, że w Polsce tak można pluć na osobę, która wtedy miała odwagę i za tę swoją odwagę zapłaciła.&amp;#8221; &amp;#8211; to wstydz sie gdzie indziej. Mam dosc tego balwochwalstwa, gdzie nawalac mozna na wszystkich &amp;#8211; ale nie na OberAutoryteta&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;3. &amp;#8220;chyba bez sensu ta moja pisanina&amp;#8221; &amp;#8211; najcelniejsze zdanie w Twoim wpisie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konrad Banachewicz&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 15:11:10 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540016 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Własnie o to</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540015</link>
 <description>&lt;p&gt;mi chodzi, i jak zrozumiałem, tobie też.&lt;br /&gt;
On, w tym momencie, nie jest prezydentem wszystkich Polaków, tylko tych, których mu braciak pokazał palcem.&lt;br /&gt;
Dupek.&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 15:09:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540015 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540014</link>
 <description>&lt;p&gt;Bardzo prosto: Kaczor sie kolejny raz blazni &amp;#8211; powinien albo nie odznaczac nikogo z &amp;#8220;komandosow&amp;#8221;, albo wszystkich jak leci. A on i chcialby (po co?), i boi sie &amp;#8211; co jest dosc zalosne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konrad Banachewicz&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 15:06:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540014 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Prosze panów</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540013</link>
 <description>&lt;p&gt;to, że Banan nie lubi Michnika, to nie lubi, co widać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale on na końcu napisał tak:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;i&gt;Ale z drugiej strony – choć dziwnie mi to pisać – trochę mają ci krytycy racji. Trzeba być konsekwentym: skoro wewnątrzpartyjne porachunki uznajemy za wydarzenie na miarę Sierpnia’80 (co w sumie może i nie jest glupie – kto ciekaw, niech wyszpera „Trwałe ślady” towarzysza Siwaka), to Michnik tam niewątpliwie byl. I teraz co: podlizujemy się srodowisku „komandosów”, ale selektywnie? Przecież oni i tak nigdy Pana nie uznają za swojego, Panie Prezydencie.&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No to jak będzie?&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 15:05:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540013 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Napiszę tak</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540012</link>
 <description>&lt;p&gt;Przeczytałem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wstydzę się, że w Polsce tak można pluć na osobę, która wtedy miała odwagę i za tę swoją odwagę zapłaciła.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Niezależnie od tego, co ta osoba robi dzisiaj. Niezależnie od mojej sympatii czy antypatii do tej osoby w ogóle.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale chyba bez sensu ta moja pisanina, bo Ty &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;WIESZ&lt;/span&gt; &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;LEPIEJ&lt;/span&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeśli to prawda z tym niezaproszeniem Michnika, to o Kaczyńskim, przejściowo pełniącym funkcję prezydenta, pomyślę sobie tak, jak na to zasługuję. Pisać nie będę, bo i po co.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Możesz nie odpowiadać na mój komentarz?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 15:01:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>oszust1</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540012 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@jotesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540010</link>
 <description>&lt;p&gt;Kogo ja traktuje jak malpe? Kiedy? Nie rozumiem zarzutu&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konrad Banachewicz&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 14:50:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540010 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Wzruszajace</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540009</link>
 <description>&lt;p&gt;Normalnie sie poplakalem: &amp;#8220;czy był przesladowany czy prześladował&amp;#8221;... Ze niby Michnika przesladowano? Wiesz co, pomysl sobie nad jednym faktem: jak to jest, ze ten przesladowany Michnik w polowie lat 60tych jezdzil sobie do Francji do Giedroycia, pil z Urbanem w latach 70tych (o czym pisze Kuron w &amp;#8220;Wierze i winie&amp;#8221;- wiec masz swiadectwo jednego ze swoich idoli), a w wiezieniu tak go strasznie gnebili, ze az ksiazki pisal. No dramat, po prostu. Juz sie lece poplakac nad jego losem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chcesz bohaterow z tamtego czasu? To poszukaj kto to Kornel Morawiecki. Istnieja tacy, ktorzy sie nie szmacili &amp;#8211; ale jak wolisz Michnika, Twoja broszka.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Tyle, ale pewnie nie zrozumiesz&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konrad Banachewicz&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 14:49:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540009 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Banan - </title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540008</link>
 <description>&lt;p&gt;- traktujesz nas jak małpy? Szkoda fotygi&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 14:44:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540008 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No, ale o co chodzi?</title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540005</link>
 <description>&lt;p&gt;Bo trochę bez sensu ten wpis, jeżeli prezydent odznacza kogoś za działalność w 1968, to nie może zapomniec o Michniku, tak samo jak gdyby odznaczał KOR-owców nie powinien zapominać np. o Macierewiczu.&lt;br /&gt;
I jego poglądy obecne i stosunmki z Michnikiem nie mają tu znaczenia, jesli mają, pokazują tylko jego brak klasy, no, ale to norma.&lt;br /&gt;
Zresztą o ile pamietam gdy były odznaczenia dla KOR-owców też Michnik nie dostał, miał dostac póxniej, tak twierdziła kancelaria, no, ale jak wiele słów Kaczyńskiego, to oczywiście słowa na wiatr.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No a co chciałeś pokazac tym wpisem:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;,,Straszne, prawda? Przeciez „za udział w buncie Michnik został relegowany z uczelni i aresztowany.”, a „władze zakazały mu kontynuowania jakichkolwiek studiów wyższych”. Dlugo ta straszliwa niełaska na szczęście nie potrwała – całe sześć lat musiał, biedactwo, poszukiwać sprzeczności bez dyplomu. I lud miast i wsi czytający onet.pl docenia to poświecenie i mękę Adama M., o czym świadczą komentarze pod notką:&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Że nie lubisz Michnika?Jaką to ma wartość poza tanią kpiną  i nic więcej?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;,,Pomińmy na chwilę dyskusję, czy udział w porachunkach „Chamów” z „Żydami” to faktycznie taki wielki powód do chwały – tworzy nam się jakaś nowa mitologia narodowa, czy co?&amp;#8221;&lt;br /&gt;
Wiesz porachunki partyjne w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PZPR&lt;/span&gt; nie wykluczają walki i ideałów Lityńskiego, Michnika, Dajczgewanda i wielu innych.&lt;br /&gt;
Według ciebie wszystko ma być czarne albo białe?&lt;br /&gt;
Są różne odcienie.&lt;br /&gt;
Tak jak to, że były rozgrywki partyjne, nie wyklucza tego, że wiele osób faktycznie cierpoiało, faktycznie musiało opuścić kraj, że POlska straciła choćby kadrę naukową w znaczyej mierze, że ktoś siedział w więzieniu itd.&lt;br /&gt;
Ty se to możesz to skwitować tera pogardliwym słowem, ale to nic nie zmienia, tylko pokazuje twoje podejście, nic więcej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt; ,,Zaćpani hippisi na Woodstock to kamieñ milowy w powojennych dziejach &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;USA&lt;/span&gt;,&amp;#8221;&lt;br /&gt;
No akurat w kulturze czy muzyce, a i obyczajowości ci zaćpani hippisi znaczną rolę odegrali, więc pudło&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;,, – a u nas mordobicie „Puław” i „Natolina” to dożywotnie świadectwo czystości moralnej? &amp;#8220;&lt;br /&gt;
Nie, to świadectwo, tego co wtedy kto robiuł i czy odegrał pozytywną rolke, czy walczył z komuną czy montował opozycję czy był przesladowany czy prześladował.&lt;br /&gt;
Tyle, ale pewnie nie zrozumiesz.&lt;br /&gt;
Zresztą nieważne&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 14:35:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540005 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Zawsze byli równi i </title>
 <link>http://tekstowisko.com/banan/53430.html#comment-540003</link>
 <description>&lt;p&gt;równiejsi.&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Mar 2008 14:30:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 540003 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
