<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Co powiedział Bohdan Osadczuk?&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Co powiedział Bohdan Osadczuk?&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Powiem tyle:</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-549321</link>
 <description>&lt;p&gt;przestańmy się okładać. Mam wrażenie, że Panowie mają o sobie nawzajem  mylne mniemanie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 11 Apr 2008 21:16:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 549321 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Odpowiem panu tak</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-549263</link>
 <description>&lt;p&gt;pańskie obelgi mnie nie ruszają.&lt;br /&gt;
Odporny jestem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stypendystą Hitlera też nie jestem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A kim pan jest, że pan tu mafijne, klanowe reguły zemsty wylewasz?&lt;br /&gt;
Jak widać jednak pierwsze, moje wrażenie było słuszne, wycofanie się, niesłuszne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I tyle.&lt;br /&gt;
Idź pan, grzeb się w trupach.&lt;br /&gt;
Beze mnie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 11 Apr 2008 15:05:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 549263 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła i Dymitr Bagiński</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-549228</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Właśnie takie gadki i wypominanie rozwalają wszystko.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No to po której stronie było więcej trupów i od któreho roku liczymy?&lt;br /&gt;
Igła&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przeczytałem pobieżnie całą dyskusję i zaczynam powoli rozumieć zdenerwowanie Igły, gdy zamieściłem w komentarzu protokoły przesłuchań wujka Gaczyńskiego i morderców &amp;#8211; &amp;#8220;budowniczych&amp;#8221; wolnej Ukrainy. Przypomnę, że chodziło o odpowiedź dla jednego z komentatorów, który zastanawiał się, jak to było możliwe, że sąsiad chwytał za siekierę i szedł mordować sąsiada Polaka razem z dziećmi, nawet 6-dniowe niemowlęta. Te trzy protokoły przesłuchań dotyczą jednego miejsca i czasu &amp;#8211; jednej z &amp;#8220;czerwonych&amp;#8221; nocy na Wołyniu. Po przeczytaniu można sobie wyrobić zdanie, jak do tego dochodziło. Otóż przyjeżdżała grupa agitatorów, przedstawiali się jako &amp;#8220;przedstawiciele UPA&amp;#8221; i na wiejskim zebraniu pytali &amp;#8211; czy czy chcecie wolnej Ukrainy ? &lt;br /&gt;
Po oczywistej odpowiedzi zadawali następne pytanie-czy będziecie o nią walczyć ?&lt;br /&gt;
Tak zostawał utworzony &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SKW&lt;/span&gt;, taka powiedzmy rezerwa &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt;. Następnie odbywano ćwiczenia. Kolejne z nich zaczynało się tak, cytuję: &amp;#8220;&amp;#8221; Od dnia dzisiejszego jesteście żołnierzami, jak każdy z nas &amp;#8211; przedstawicieli. Nie tylko my sami będziemy budować Ukrainę, wy macie pomagać. Wszyscy powinniśmy budować niepodległą Ukrainę i na Ukrainie nie powinno być nikogo obcego. Teraz macie robić wszystko, co każemy. Dzisiaj będziemy likwidować Polaków. Musicie uzbroić się, kto w co może, i przyjść na kraniec wsi na drogę&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
Niezwykle proste. Za niewykonanie rozkazu &amp;#8211; śmierć. Jak wynika z zebranych relacji byłych mieszkańców  byłej wsi Mohylno, z grupy około 90 do stu &amp;#8220;zmobilizowanych&amp;#8221; znalazł się tylko jeden sprawiedliwy Ukrainiec, który w trakcie &amp;#8220;uzbrajania się&amp;#8221; w narzędzia mordu z narażeniem życia pobiegł do rodziny Bernackich, obudził i kazał uciekać. &lt;br /&gt;
Napaści Igły na mnie po zamieszczeniu tej relacji nie zrozumiałem zupełne, ale teraz &amp;#8211; doskonale. OTÓŻ IGŁA &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;REALIZUJE&lt;/span&gt; MISJĘ. Buduje imperium od morza do morza, razem ze stypendystą Hitlera &amp;#8211; Osadczukiem. Ma w nosie, że w fundamentach tego imperium będą kości mojego siostrzanego rodzeństwa &amp;#8211; dzieci w wieku od lat 6 do 10, Tereska, Boguś i Dyzio Gaczyńscy. To są te trupy, które ja wyciągam nie z szafy, ale z fundamentów &amp;#8220;imperium&amp;#8221;. A wyciągam je tylko w jednym celu: chcę doprowadzić do chrześcijańskiego pogrzebu, na dowolnym cmentarzu, może być żydowski albo prawosławny. Zakończenie tragicznej przeszłości może być wtedy, gdy ciała zamordowanych z powodu nienawiści i pogardy zakopywane jak śmieci &amp;#8220;po płotem&amp;#8221; zostaną z uszanowaniem przeniesione na cmentarz. Inaczej będą podstawy, by sądzić, że zdaniem władz Ukrainy oraz budowniczego imperium Igły te szczątki nadal mają być znieważone. &lt;br /&gt;
Ambasada Ukrainy najpierw długo mi nie odpowiadała, potem zdawkowo opowiedziała o budowaniu coś tam razem. W domyśle &amp;#8211; &amp;#8220;międzymorze&amp;#8221; Igły. Otóż szanownemu Igle oświadczam, że będę kopał w tych fundamentach tak długo, aż doczesne szczątki znajdą się na cmentarzu albo tak długo, jak będę żył. I nie interesuje mnie los wydumanego imperium, bo ja realizuję swoją prywatną misję obowiązku wobec zmarłych. Szanowny Igło, czy nie lepiej pozwolić zabrać taką wątpliwej jakości podporę imperium na cmentarz, a potem dopiero agitować, choćby wrzaskiem, za swoją-Osadczuka-Giedroicia ideą ? Wie Pan, syty głodnego nie zrozumie&amp;#8230; no i to wyzywanie od morderców lub agentów &amp;#8211; rosyjskich lub niemieckich, jak mniemam. Nie uchodzi&amp;#8230;&lt;br /&gt;
Panie Dymitrze Bagiński, może Pan liczyć na moje poparcie, pomoc, udział i sympatię dla swojej inicjatywy uczczenia 65 rocznicy ludobójstwa.&lt;br /&gt;
Pani Sosenko, ma Pani rację, strasznie się wkopali z tym mianowaniem kapitana niemieckiego wywiadu Szuchewycza bohaterem Ukrainy: są na niego kwity w archiwum, że jako dowódca batalionu o wdzięcznej nazwie &amp;#8220;Słowik&amp;#8221; osobiście odpowiada za śmierć ponad 4000 Żydów we Lwowie. Furda antypolonizm, jest i wybaczalny i wytłumaczalny, a dla Polaków wręcz zalecany, teraz mówimy &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;ANTYSEMITYZM&lt;/span&gt;. A z taką etykietką trudno się w Europie pokazywać. Już zaczęły się na konferencjach prasowych bardzo niewygodne dla Juszczenki pytania zadawane przez radykalnych izraelskich dziennikarzy, tak jak w Moskwie niedawno. Nasze kochane media o tym milczą. Śmiech mnie ogarnia, jak pomyślę o zagranicznych delegacjach rządowych  przemykających z wieńcami pomiędzy pomnikami (bohaterów z rękami czerwonymi od krwi ŻYDÓW). To dopiero będą manewry. Podobno decyzja Tymoszenko o likwidacji komisji rządowej ds zbadania działalności &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;OUN-UPA&lt;/span&gt;  25 marca 2008 roku wynika nie tylko z chęci pozyskania głosów wyborców na rosyjskojęzycznej Ukrainie, lecz także dlatego, że szalejąca na Ukrainie banderowszczyzna napotkała wreszcie na żydowską ścianę... płaczu. &lt;br /&gt;
A banderowcy ze swoich metod nie zrezygnowali, nie tylko &amp;#8220;Witalij Masłowśkyj, pobity śmiertelnie w 2000r. we Lwowie przez “nieznanych sprawców”. Jeśli tak ma być, lepiej żyć osobno. Na wszelki wypadek.” W 2006 roku &amp;#8220;nieznani sprawcy&amp;#8221; napadli na siedzibę Postępowej Socjalistycznej Partii Ukrainy w Kijowie, metalowymi prętami połamali ręce i nogi dwojgu pracownikom biura, skąd my to znamy. O tej partii wiem jedynie tyle, że protestowała przeciwko rehabilitacji &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiesław Tokarczuk&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 11 Apr 2008 13:20:55 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wiekto</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 549228 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>koment</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546272</link>
 <description>&lt;p&gt;Dymitrze &amp;#8211; spokojnie. to, co Ci napisałam w S24: jak &amp;#8220;bohaterowie&amp;#8221; zaczną dostawać listy z Ameryki, zatytułowane &amp;#8220;Holokaust&amp;#8221;, to się skończy stawianie  ich na piedestałach. Może nawet nasz Adaś zacznie mówić innym głosem?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kłaniam się zielono&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 01 Apr 2008 06:07:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sosenkowo</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546272 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt;Stopczyk, Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546247</link>
 <description>&lt;p&gt;Owszem, byłem na Ukrainie. Całkiem normalni ludzie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;gt; Igła: Masłowśkyj to niby Polak?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 22:13:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546247 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>panie Podróżny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546233</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;gdzie sa przekłady ukraińskiej literatury&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;sorry ale tym stwierdzeniem to ostro pojechałeś po bandzie. śmiech na sali po prostu. mówi ci coś nazwa &amp;#8220;Czarne&amp;#8221;? Andrzej Stasiuk? Jurij Andruchowycz? Lampa, która publikował masę artykułów o literaturze ukraińskiej? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;gdzie wspólne konferencje&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;dwa tygodnie temu moja żona brała udział w polsko-ukraińskiej konferencji samorządowej w Kraśniku. chyba za tydzień czy dwa jest następna edycja&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;taka współpraca jest, i jest jak najbardziej realna tylko trzeba mieć oczy do patrzenia i uszy do słuchania. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;font size=&quot;-3&quot;&gt;&amp;#8220;Jeśli masz prawdziwy dar, nie dawaj go, bo ludzie mogą tego nie docenić&amp;#8221;&lt;br /&gt;
 &lt;i&gt;Lou Reed&lt;/i&gt;&lt;font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 21:33:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546233 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>dżizas, Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546231</link>
 <description>&lt;p&gt;ja nie liczę i nie będę liczył trupów &amp;#8230; zresztą czy to ja wyciągnąłem te trupy z szafy&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;nie wciągniesz mnie do tej zabawy&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;font size=&quot;-3&quot;&gt;&amp;#8220;Jeśli masz prawdziwy dar, nie dawaj go, bo ludzie mogą tego nie docenić&amp;#8221;&lt;br /&gt;
 &lt;i&gt;Lou Reed&lt;/i&gt;&lt;font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 21:28:10 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546231 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title> Kultura łączy narody</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546225</link>
 <description>&lt;p&gt;Wydaje się, ze najpierw trzeba porozumieć się z Igłą a potem z Ukrainą. To taka aluzja do uwagi o trwałej konkurencji i walce sąsiadujących ze sobą państw. Co do meritum, to wydaje mi się, że wszystko jest możliwe jeżeli dobrze zabrac się do dzieła. Tym dobrym zagranien na początek powinna byc aktywna wymiana kulturalna i to nie tylko zespołów wokalnych ludowych itp. ale np. gdzie sa przekłady ukraińskiej literatury, poezji, dzieła naukowe itp. , gdzie wspólne konferencje, narady branżowe, zawodowe,  dotyczy to wszytskich naszych sąsiadów. Łatwo jest wypominać nacjonalizm ale nic nie robić dla wzajemnego zrozumienia się. Wydaje mi się, że porozumienie z krajami wschodnimi jest znacznie łatwiejsze właśnie z tego powodu, ze kultura nasza może się przenikać z kulturą naszych sąsiadów na wschodzie. Gorzej jest z Niemcami, którzy są mentalnie i kulturowo bardziej od nas odlegli. Najpierw wiec porozumienie między narodami, a potem politykami. U nas wszystko stawia się na głowie, najpierw porozumiewają sie politycy, a o norody nikt nie dba. Niech sobie robią co chca, a potem się dziwimy, że nacjonalizm, że wzajemne absurdalne ale zywotne oskarżenia itp.itd.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 21:14:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546225 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Dymitryj &amp; Docent</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546221</link>
 <description>&lt;p&gt;Właśnie takie gadki i wypominanie rozwalają wszystko.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No to po której stronie było więcej trupów i od któreho roku liczymy?&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 20:55:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546221 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546219</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Jest jedno “ale”. Nie chciałbym żyć w kraju (czy unii krajów), gdzie zbrodniarzy stawia sie na piedestale. Bo to się źle skończy. Tak jak źle skończył krytyczny wobec &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt; historyk Witalij Masłowśkyj, pobity śmiertelnie w 2000r. we Lwowie przez “nieznanych sprawców”. Jeśli tak ma być, lepiej żyć osobno. Na wszelki wypadek.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;mam wrażenie że nigdy nie byłeś na Ukrainie. nie rozmawiałeś z ludźmi, nie jadłeś z nimi i nie piłeś... i chyba dlatego demonizujesz takie incydenty. ale może się mylę&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;font size=&quot;-3&quot;&gt;&amp;#8220;Jeśli masz prawdziwy dar, nie dawaj go, bo ludzie mogą tego nie docenić&amp;#8221;&lt;br /&gt;
 &lt;i&gt;Lou Reed&lt;/i&gt;&lt;font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 20:52:28 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546219 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Podpisuję się obiema rękami!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546182</link>
 <description>&lt;p&gt;I mnie taki pomysł chodził po głowie, choć jako jeszcze mniejsza myszka nawet o nim nie wspominałem.&lt;br /&gt;
Osadczuk mnie zdumiewa, mówi mądre rzeczy, całkowicie kontrastujące z tym, co się o nim pisze gdzieniegdzie. &lt;br /&gt;
Jedno mi się u niego nie podobało, jak pisał, że politycy ukraińscy będą musieli rozważyć bojkot niektórych polskich polityków (w kontekście polityki wschodniej PO).&lt;br /&gt;
Ale ma rację, że Tusk nie ma wizji. Dla Tuska liczy się tylko doraźna gra polityczna z perspektywą prezydentury. Ale to nie oszołom i rozsądny człowiek, do tego historyk ceniący Piłsudskiego, więc zawsze może się poprawić:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wierzę w Unię Europejską. Regionalizmy i partykularyzmy ją rozbiją. Albo padnie od socjalizmu. Dlatego trzeba stworzyć alternatywę, właśnie taką Rzeczpospolitą Czworga Narodów, która najpierw da nam siłę w Unii a po jej zgonie miękkie lądowanie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mamy kilkaset lat wspólnych doświadczeń. Nie zawsze najlepszych, ale dzięki temu wiemy, co było nie tak. Nienawiści już nie ma, najwyżej żal, to się da zaleczyć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jest jedno &amp;#8220;ale&amp;#8221;. Nie chciałbym żyć w kraju (czy unii krajów), gdzie zbrodniarzy stawia sie na piedestale. Bo to się źle skończy. Tak jak źle skończył krytyczny wobec &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt; historyk Witalij Masłowśkyj, pobity śmiertelnie w 2000r. we Lwowie przez &amp;#8220;nieznanych sprawców&amp;#8221;. Jeśli tak ma być, lepiej żyć osobno.  Na wszelki wypadek.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 18:52:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546182 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Osadczuka</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546146</link>
 <description>&lt;p&gt;bardzo szanuję. miałem okazję wiele razy być na panelach i konferencjach z jego udziałem. to wielki człowiek, ale niestety, wydaj mi się, ze niedoceniany &amp;#8211; i u nas i na Ukrainie. zupełnie jak Giedroyć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;z Jego i Mykoły Riabczuka tekstów poznawałem Ukrainę od takiej &amp;#8230; hmmm &amp;#8220;papierowej&amp;#8221; strony&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;font size=&quot;-3&quot;&gt;&amp;#8220;Jeśli masz prawdziwy dar, nie dawaj go, bo ludzie mogą tego nie docenić&amp;#8221;&lt;br /&gt;
 &lt;i&gt;Lou Reed&lt;/i&gt;&lt;font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 17:39:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546146 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No, no!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546140</link>
 <description>&lt;p&gt;Tylko nie można przedtem tak osłabić pozycji Polski w Unii, że Ukraina się wraz z Białorusią włączy do odnowionej Rosji.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 17:17:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546140 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Igło</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546085</link>
 <description>&lt;p&gt;ja sie przyznam szczerze &amp;#8211; zasad i celów Joaniny nie znam. Wiec moze, przydaloby sie przekazac na początek troche informacji o Joaninie, a dopiero na takiej podbudowie pisać o ewentualnych blokach?  &lt;br /&gt;
choc oczywiscie jest tez wersja, ze jak sie nie zna Joaniny, to nie ma co sie pchac do gadamnia o przyszlosci unii &amp;#8211; ta wersja jest dla mnie niewygodna, choc kielkuje we mnie mysl, ze prawdziwa&amp;#8230; &lt;br /&gt;
w takim razie pobuszuje i poszukam sam. a potem sie wypowiem. teraz musze sie oddalic. &lt;br /&gt;
pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 15:14:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546085 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Griszku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546080</link>
 <description>&lt;p&gt;To nie my jesteśmy dyrygentem.&lt;br /&gt;
Natomiast to nie znaczy, że samotnym skrzypkiem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeszcze raz powtarzam.&lt;br /&gt;
Joanina polega właśnie na budowaniu bloków, w środku UE.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Budujmy swój blok.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 15:07:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546080 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Nie Panie Igło,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546074</link>
 <description>&lt;p&gt;nie akceptuje żadnego twardego jądra (co nie znaczy, że go nie widze), ani żadnych nowych ośrodków powstałych wsród nowych państw unii. unia srodziemnomorska tekze mi sie nie podoba, bo to jest jedynie wzmacnianie slabnacej roli francji (wizyta sarkozyego w GB byla swiadectwem, jak francja czuje sie w zwiazku niemcy-francja).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;powie Pan, ze to naiwnosc. może. a nawet na pewno. ale tworzenie nowych struktur i blokow spowoduje jedynie utwardzanie sie wskazanego przez Pana jądra i walkę wewnątrz unii. europa stracila pozycje hegemona na swiecie w ramach wywolanych przez siebie wojen (pierwszej i drugiej). budowanie bazy do kolejnego konfliktu bloków, entent i osi oznaczac bedzie dla nas jedynie sromote.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 14:58:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546074 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Griszeku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546063</link>
 <description>&lt;p&gt;Pan negujesz coś czego jeszcze nie udało się nazwać, wyznaczyć, opisać.&lt;br /&gt;
I OK.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pan akceptujesz Francję, i Niemcy, i Beneluks jako twarde jądro UE, które ma prawo wyznaczać, opisywać i twardo egzekwować swoje własne cele.&lt;br /&gt;
Czy tak?&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 14:45:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546063 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Czytałem</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546043</link>
 <description>&lt;p&gt;no i muszę przyznać, że do idei super państwa wewnątrz innego superpaństwa nie jestem przekonany. zgadzam sie z potrzebą współdziałania państw regionu celem akcentowania znaczenia tego skrzydla unii (o znaczeniu gospodarczym &amp;#8211; rolniczym i energetycznym Ukrainy doskonale pisze Pan Lorenzo), ale to wszystko. &lt;br /&gt;
sporo interesow mamy wspólnych, ale czy tożsamych? nie znamy kierunku dokad sami zmierzamy, a co dopierow mowic o zrozumieniu dla ukraincow czy litwinow (przy ciagle kulejacej polityce historycznej). &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ale w sumie &amp;#8211; nie podpisuję sie pod tą ideą, bowiem uwazam, ze caly wysilek powiniem byc skierowany na zaciesnianie szeregow unii &amp;#8211; w obliczu chin, rosji i indii. tworzenie silnych blokow panstw i regionalizacja oznacza walke i marnowanie energii na spory wewnatrz unii. możliwe, ze unia jednak w tym kierunku pójdzie. ze szanse na jednosc i sile przegapimy i na mecz z ww. dotrzemy za pozno. moze nadzieja na rzeczywiscie wspolna europe to naiwnosc? ale jesli tak, to nadzieja na wspolnote polski-ukrainy-litwy-bialorusi to tez naiwosc, tylko ze mniejszego rzedu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 14:01:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546043 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panowie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546025</link>
 <description>&lt;p&gt;Pisałem już o tym od wielu lat.&lt;br /&gt;
Najpierw na Prawicy.net&lt;br /&gt;
Potem w S24.&lt;br /&gt;
Proszę bardzo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://igla.salon24.pl/23658,index.html&quot; title=&quot;http://igla.salon24.pl/23658,index.html&quot;&gt;http://igla.salon24.pl/23658,index.html&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://igla.salon24.pl/16206,index.html&quot; title=&quot;http://igla.salon24.pl/16206,index.html&quot;&gt;http://igla.salon24.pl/16206,index.html&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://igla.salon24.pl/12077,index.html&quot; title=&quot;http://igla.salon24.pl/12077,index.html&quot;&gt;http://igla.salon24.pl/12077,index.html&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 13:00:43 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546025 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Nie jest tak źle.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546024</link>
 <description>&lt;p&gt;Bez Giedroycia i &lt;i&gt;Kultury&lt;/i&gt;, Polska byłaby dziś skansenem intelektualnym. Żadne bieżące zawirowania nie wykorzenią myśli, które przekazał tysiącom Polaków. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I prędzej, czy później znajdą się tacy, którzy zrobią z tego praktyczny użytek.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;merlot&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 12:59:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>merlot</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546024 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Merlocie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546021</link>
 <description>&lt;p&gt;ale czy widzisz idee gloszone przez Giedroycia choćby w szczatkowej formie obecne w naszej polityce? &lt;br /&gt;
czy nie bedzie tak, ze Osadczuk jak i Giedroyc &amp;#8211; wielki czlowiek, ale ze stosowaniem się do jego rad to juz gorzej?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 12:51:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546021 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Nawiasem mówiąc, </title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546019</link>
 <description>&lt;p&gt;porównanie Osadczuka do Giedroycia jest bardzo trafne. &lt;br /&gt;
Ulepieni z tej samej gliny.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dobrej gliny.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;merlot&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 12:45:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>merlot</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546019 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ok</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546018</link>
 <description>&lt;p&gt;Przepraszam.&lt;br /&gt;
Ja tę lekcję już dawno odrobiłem.&lt;br /&gt;
Wydaje mi się dość czytelna.&lt;br /&gt;
Niech ci co nie wiedzą poczytają sobie o Ugodzie Perejesławskiej, o &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt;, o polskich haniebnych czynach w miedzwojniu, ale i o rzezi wołyńskiej, polskiej samoobronie. &lt;br /&gt;
I o tym, kto budował wał nienawiści pomiędzy Polakami i Ukraińcami.&lt;br /&gt;
Wał ogniowy, z obu stron.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I gdzie teraz siedzą ci patrioci lejący benzynę do ognia.&lt;br /&gt;
Igła&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 12:39:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546018 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igło, kurde!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546017</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja tylko cytowałem (luźno) Nicponia, &lt;br /&gt;
czytajże Pan trochę uważniej i nie bądź Pan taki nerwowy na mój widok.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Merytorycznie, wydaje mi się, że samorzutny podział Ukrainy nie jest całkowicie wykluczony i to właśnie napisałem. Nie domagając się przyłączenia tej bliższej do Polski.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A komunę i endecję pozdrawiam nie mniej gorąco niż Pan;-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;merlot&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 12:38:08 +0000</pubDate>
 <dc:creator>merlot</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546017 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Igło </title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/53955.html#comment-546016</link>
 <description>&lt;p&gt;zgadzam sie, akurat to w naszej polityce domunuje &amp;#8211; chec utrzymania poparcia spolecznego wyrazanego w notowaniach  potwierdzanych na probie 500 losowo wybranych klientow biedronki itp itd. jesli program danej partii nie zdobywa uznania spolecznego, to tym gorzej dla programu. glosowalem na po i jakos mi jej caly zapowiadany liberalizm zniknal po drodze. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ja jednak mam pytanie &amp;#8211; jak Pan sobie ta federacje wyobraza, jakie mialyby byc jej cele, jak silna wiez polityczna Pan zaklada?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 31 Mar 2008 12:34:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 546016 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
