<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Pszenica i kąkol&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Pszenica i kąkol&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Dymitrze!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-557679</link>
 <description>&lt;p&gt;Ma Pan rację. Papież jest pojedynczy z wyjątkiem okresu gdy była ich trójca.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 15:55:28 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557679 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Gdyby ktoś był zainteresowany</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-557526</link>
 <description>&lt;p&gt;to jest PS pod zdjęciem Szeptyckiego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 20:40:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557526 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ale dalej jest &quot;pojedynczy&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-557518</link>
 <description>&lt;p&gt;:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 20:25:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557518 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Dymitrze!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-557476</link>
 <description>&lt;p&gt;Papież może być zwykłym biskupem, choć nawet takim nie jest. Ilu pojedynczych księży jest wybieranych przez konklawe?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 18:17:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557476 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Jerzy Maciejowski</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-557447</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Jak papież jest pojedynczym księdzem to ja jestem cesarzem chińskim. &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To w ilu osobach występuje papież? Też w trzech???&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 15:10:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557447 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Prawosławni męczennicy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-557421</link>
 <description>&lt;p&gt;Zgodnie ze Świętą Tradycją Kościoła prawosławnego po zbadaniu materiałów dotyczących bogobojnego życia i męczeńskiej ich śmierci Święty Sobór Biskupów &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PAKP&lt;/span&gt; jednomyślnie:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. Ustanawia Sobór Świętych Męczenników Chełmskich i Podlaskich, włączając do niego Tych, których imiona znamy i Tych, których imiona nie są znane, a wiadome jedynie Bogu Wszechmogącemu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2. Zalicza do grona Świętych Męczenników Chełmskich i Podlaskich:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- ks. protoprezbitra płk. Bazylego Martysza (Teratyń, 4 maja 1945 r.), &amp;#8211; ks. prot. Pawła Szwajko i jego matuszkę Joannę (Grabowiec, 28 sierpnia 1943 r.), &amp;#8211; ks. Mikołaja Holca (Nowosiółki, 2 kwietnia 1944 r.), &amp;#8211; ks. Lwa Korobczuka (Łasków,10 marca 1944 r.), &amp;#8211; ks. Piotra Ohryzko(Czartowiec,10 kwietnia 1944 r.), &amp;#8211; ks. Sergiusza Zacharczuka (Nabróż,6 maja 1943 r.), &amp;#8211; mnicha Ignacego (Monaster w Jabłecznej,9/10 sierpnia 1942 r.)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 07:33:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wiekto</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557421 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Dymitrze!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-557367</link>
 <description>&lt;p&gt;Jak papież jest pojedynczym księdzem to ja jestem cesarzem chińskim. No i nie wiedziałem, że ksiądz Tadeusz Isakowicz-Zaleski został papieżem…&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 18 May 2008 21:02:12 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557367 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-557359</link>
 <description>&lt;p&gt;Jak najbardziej zdanie pojedynczego księdza ma moc wiążącą &amp;#8211; zdanie papieża:))&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 18 May 2008 20:35:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557359 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Dymitrze!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-557342</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;KriSzu&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Nie można więc zostać świętym katolickim tylko z tego powodu, że było się zabitym przez katolików, tylko że wschodnich&amp;#8230;&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;KriSzu&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Będę musiał zweryfikować tę opinię po zapoznaniu się z tym, co myśli ks. Isakowicz-Zaleski: &lt;a href=&quot;http://isakowicz.pl/index.php?page=news&amp;amp;kid=88&amp;amp;nid=752&quot; title=&quot;http://isakowicz.pl/index.php?page=news&amp;amp;kid=88&amp;amp;nid=752&quot;&gt;http://isakowicz.pl/index.php?page=news&amp;amp;kid=88&amp;amp;nid=752&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dymitr Bagiński&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem czy zdanie pojedynczego księdza może mieć moc wiążącą, choć mnie wydaje się, że niezależnie czy to był rzymski katolik czy grecki katolik czy prawosławny, jeśli powodem jego śmierci była jego wiara, to powinien być traktowany jako święty. Natomiast do jakiego kościoła poczuwają się oprawcy, to chyba wszystko jedno.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 18 May 2008 20:15:52 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557342 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Świętość</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-557317</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;KriSzu&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Nie można więc zostać świętym katolickim tylko z tego powodu, że było się zabitym przez katolików, tylko że wschodnich&amp;#8230;&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Będę musiał zweryfikować tę opinię po zapoznaniu się z tym, co myśli ks. Isakowicz-Zaleski: &lt;a href=&quot;http://isakowicz.pl/index.php?page=news&amp;amp;kid=88&amp;amp;nid=752&quot; title=&quot;http://isakowicz.pl/index.php?page=news&amp;amp;kid=88&amp;amp;nid=752&quot;&gt;http://isakowicz.pl/index.php?page=news&amp;amp;kid=88&amp;amp;nid=752&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 18 May 2008 18:37:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557317 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Męczennicy za wiarę... prawosławną</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-557291</link>
 <description>&lt;p&gt;W dniach 7-8 czerwca 2003 r. siedmiu z zamordowanych przez Polaków w latach 1943 &amp;#8211; 1944 duchownych prawosławnych (czy grekokatolickich też, nie wiem) uznano za męczenników za wiarę i kanonizowano w Chełmie. Rada Chełmska, powołana 30 kwietnia 1944 roku w Chełmie podczas zebrania przedstawicieli ukraińskiej społeczności z Lubelskiego, wystosowała tego dnia memoriał do wszystkich biskupów świata pod tytułem &amp;#8220;Ratujcie nas przed polskimi zbrodniami !&amp;#8221;. Radzie przewodniczył metropolita prawosławny Iłarion. Ten memoriał w mojej ocenie brzmi jak ulotka propagandowa.  Zawiera ewidentne kłamstwa, np. &amp;#8220; W ciągu dwóch tygodni w miesiącu marcu 1944 r. w samym tylko powiecie hrubieszowskim zginęło z rąk Polaków ponad 2000 prawosławnych.&amp;#8221; Podczas gdy meldunek &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt; z dnia 5 maja 1944 r. podaje, że w hrubieszowskim w okresie 10 luty &amp;#8211; 5 kwietnia 1944 r. w 36 spalonych wsiach Polacy zamordowali 875 Ukraińców. To zresztą również kłamstwa, wśród spacyfikowanych ukraińskich wsi wymienia się Oszczów (!). Historia zagłady tej wsi warta jest osobnego omówienia, jako przykład ludobójczej taktyki &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt;, która doprowadziła do zagłady wsi, wymienianej później jako przykład polskiego bestialstwa. Memoriał podaje przykłady okrutnych tortur, w jakich giną kobiety, dzieci i duchowni &amp;#8211; Ukraińcy. &amp;#8220;Prawdziwa historia nie będzie milczała na temat straszliwych tortur, jakim poddawano niewinne duchowieństwo prawosławne. Na wieki okryją one hańbą cały naród polski&amp;#8230;&amp;#8221;&lt;br /&gt;
Rada Chełmska odnośnie &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt; oświadczyła: &amp;#8220; uznać &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt; za jedyną ukraińską siłę zbrojną oraz władzę polityczną na Chełmszczyźnie, która stanęła w obronie życia miejscowej ludności ukraińskiej. Dzisiaj jeden oddział &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt; jest wart więcej, niż wszystkie Ukraińskie Komitety Pomocy razem wzięte&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
Na koniec jeszcze jeden cytat z Memoriału sygnowanego przez metropolitę Iłariona :&amp;#8220;W imię Chrystusa zwracamy się do nas wszystkich: &amp;#8220;Opamiętajcie się, nie podnoście ręki na bezbronnych !&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 18 May 2008 16:52:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wiekto</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557291 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556750</link>
 <description>&lt;p&gt;oczywiście druga część tego zdania odnosi się tylko do grekokatolików.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 16 May 2008 09:42:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556750 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Dymitrze!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556699</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;KriSzu&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;[…]Ukraińcy byli chrześcijanami, prawosławnymi, albo grekokatolikami, co zupełnie gmatwa sprawę, bo podlegali&amp;#8230; Rzymowi.[…]&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Od kiedy to prawosławie podlega Rzymowi?!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 22:24:22 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556699 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pytanie, co i kiedy wiedział Papież.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556659</link>
 <description>&lt;p&gt;Znany jest list biskupa diecezji łuckiej Adolfa Szelążka do Piusa &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;XII&lt;/span&gt; opowiadający o rzeziach wołyńskich. Ale to był list z 1946r., kiedy już dawno było po sprawie. &lt;br /&gt;
Być może Papież nic nie wiedział w &amp;#8220;czasie rzeczywistym&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
Są słowa poruszające w tym liście:&lt;br /&gt;
&amp;#8220;Tak to przypadł mi los, że nie tylko musiałem patrzeć na ruinę wszystkiego, co przez szereg lat starałem się budować ku dobru Kościoła, ale stałem się świadkiem zagłady wszystkich skarbów, jakie przez nieprzerwany szereg wieków (...) najlepsi, najznakomitsi i najsławniejsi Pasterze Kościoła fundowali, pieczołowicie przechowywali i naszemu pokoleniu (...) przekazali. Stąd nasuwało mi się pytanie, dlaczego mnie to spotkało?&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 20:44:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556659 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt; Wiesław Tokarczuk</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556652</link>
 <description>&lt;p&gt;O ile moja wiedza jest prawidłowa, mozna być beatyfikowanym (kanonizowanym?) za śmierć za wiarę (męczeństwo) lub za cuda (wiem, trywializuję, tu Poldek może rozwinąć mą myśl). Ale tak się składa, że Ukraińcy byli chrześcijanami, prawosławnymi, albo grekokatolikami, co zupełnie gmatwa sprawę, bo podlegali&amp;#8230; Rzymowi. Nie można więc zostać świętym katolickim tylko z tego powodu, że było się zabitym przez katolików, tylko że wschodnich&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 20:20:13 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556652 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Wiesławie Tokarczuk,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556648</link>
 <description>&lt;p&gt;więc wynika, że KOściół milczał?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W sumie z drugiej strony co by głos kościoła poza warstwą moralną i daniem świadectwa zmienił?&lt;br /&gt;
pewnie dużo by więcej zmienił inna postawa części duchownych prawosławnych.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 20:14:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556648 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stanowisko Kościoła Katolickiego</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556645</link>
 <description>&lt;p&gt;Kilka miesięcy temu znany pisarz kresowego pochodzenia zapytał mnie, czy znam jakieś opracowania lub źródła zawierające stanowisko Kościoła Katolickiego w czasie rzezi i po. Przekazałem to pytanie do duchownego, również bardzo znanego w Polsce, żywo interesującego się sprawami ludobójstwa na Kresach. Odpowiedział, że wg Jego wiedzy Kościół Katolicki nie wypowiedział się oficjalnie w tej sprawie, są znane listy biskupa donoszące Stolicy Apostolskiej o sytuacji, ale nie są znane żadne oficjalne reakcje Papieża. Należy domniemywać, że ich nie było. &lt;br /&gt;
Zastanawiający jest brak dążeń Kościoła Katolickiego do beatyfikacji księży katolickich zmarłych męczeńską śmiercią w czasie rzezi. Znowu kontrast w stosunku do księży prześladowanych przez stalinizm i hitleryzm.&lt;br /&gt;
Zaangażowanie znacznej części ukraińskiego kleru grekokatolickiego i prawosławnego w politykę stanowi bardzo ważną, podstawową część odpowiedzi na pytanie, dlaczego doszło do mordowania sąsiadów i członków rodzin mieszanych.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 20:11:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>wiekto</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556645 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>tak się właśnie się zastanawiam...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556638</link>
 <description>&lt;p&gt;czy została napisana praca o postawie kościołów w czasie II wojny. A jeśli tak, czy jest kompletna. Tak wiele archiwów wciąż jest niedostępnych. Niektóre są dostępne od niedawna&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 19:55:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556638 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>DB,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556574</link>
 <description>&lt;p&gt;to takie rzeczy to ja wiem, że Kościół nie był jednolity i nie można oceniać jako całości pojedynczych incydentów czy nawet większości nie rzutpować na cąłość.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poldku, racja.&lt;br /&gt;
Znaczy zgadzam się.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 15:53:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556574 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556448</link>
 <description>&lt;p&gt;Co do Kościoła ważne jest oddzielenie dwóch wymiarów działania:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;a. Stanowisko głowy Kościoła wobec totalitaryzmów.&lt;br /&gt;
b. postawa poszczególnych jednostek: duchownych, wierzących.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W drugim przypadku będą bardzo różne zachowania się &amp;#8211; krańcowo różne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W &amp;#8220;a&amp;#8221; będzie stosunek Kościoła jako wspólnoty wyrażony przez Jego Głowę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem czy takie opracowanie istnieje. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdr.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
&amp;#8220;Kto pyta nie błądzi&amp;#8230;&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 14 May 2008 23:49:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556448 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Dymitrze!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556394</link>
 <description>&lt;p&gt;Dlatego doceniam wysiłek.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 14 May 2008 20:49:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556394 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>re:</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556336</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;gt;grześ: o Kościele Katolickim w czasie II w. pewnie coś by się znalazło, choć pozycji ci nie podam, bo nie znam. Pamiętaj, że Kościół też nie był jednolity. &lt;br /&gt;
&amp;gt;poldek: trudno, bo mnóstwo przyczyn na to się złożyło&lt;br /&gt;
&amp;gt; Jerzy Maciejowski: pisać też ciężko, ale trzeba&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sup&gt;dawniej KriSzu&lt;/sup&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 14 May 2008 19:12:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556336 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Dymitrze!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556146</link>
 <description>&lt;p&gt;Czytać ciężko, ale trzeba. Trzeba też pisać. Jestem wdzięczny Panu za trud upubliczniania tych informacji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 14 May 2008 11:44:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556146 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Dymitrze</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556112</link>
 <description>&lt;p&gt;trudno w to uwierzyć  &amp;#8211; wstrząsające.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Powiem szczerze, że nie daje się to racjonalnie wytłumaczyć &amp;#8211; tej nagłej przemiany zwykłych ludzi w morderców&amp;#8230;. &amp;#8211; to jakiś &amp;#8220;zły omam&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Słuchałem opowieści babci mojej żony i dziadka którzy uciekali z Lwowa przed ukraińcami &amp;#8211; tymi znanymi, dobrymi dotąd sąsiadami. Trudno wytłumaczyć tę przemianę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
&amp;#8220;Kto pyta nie błądzi&amp;#8230;&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 14 May 2008 08:47:18 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556112 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Wstrząsające</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/54566.html#comment-556076</link>
 <description>&lt;p&gt;i ciekawe.&lt;br /&gt;
Tak mi taka refleksja ogólna przyszła do głowy, ciekawe czy jest jakaś praca popularnonaukowa czy taka ogólna, o zachowaniu się Kościoła czy kościołów w czasie różnych konfliktów zbrojnych czy w czasie totalitaryzmów.&lt;br /&gt;
Byłoby ciekawe cuś takiego przeczytać.&lt;br /&gt;
Choćby nawet ograniczone gdyby były do samej II wojny światowej czy do XX wieku i do religii chrześcijańskich.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 14 May 2008 06:53:50 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556076 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
