<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Trollizm&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Trollizm&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Drogi Igło!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-557124</link>
 <description>&lt;p&gt;Przecież z głupotą nie można wygrać!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pamiętać należy, że walcząc z przeciwnikiem można niechcący przejąć jego metody…i może być przykro.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dobrze jest również uświadomić sobie, że rozum jest najsprawiedliwiej podzielonym dobrem na świecie. Nikt nie narzeka na jego brak! Skąd zatem Igła wie, że walczy z głupotą? Może to właśnie jest mądrość?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 17 May 2008 19:36:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557124 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-557070</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja też jestem troll.&lt;br /&gt;
Jak przeczytałem &lt;i&gt;tę opinię&lt;/i&gt;, to do dziś mam ciśnienie 100/160.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dość zmęczony jestem.&lt;br /&gt;
W walce z durniami.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tyle, że co się skarżyć?&lt;br /&gt;
Trza trolować dalej.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 17 May 2008 15:07:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557070 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-557069</link>
 <description>&lt;p&gt;Niekoniecznie. Wpadłem tylko na herbatkę, ale na razie idę gdzie indziej pseudotrolla i pseudopsychologa zwalczać. Trzym się do następnej okazji. Teraz biorę na muszkę &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RRK&lt;/span&gt;, bo obiecała, że jak minie karencja pół roku, to się dobierze Donkowi do skóry. Ale jak to będzie tak wyglądać jak Twoja &lt;em&gt;laurka dla wnusia&lt;/em&gt; to wióry polecą. Przegiąłeś z tą słodyczą pod adresem &lt;em&gt;rządu którego nie ma&lt;/em&gt;. Szczerze Ci mówię, o niebo lepsze teksty piszesz ze scenkami rodzajowymi i wnusiem w roli głównej. Kiedyś byłeś bardziej krytyczny pisząc o polityce, teraz to tylko PiSowi dowalasz, mimo, że od pół roku PiS znika i zanika. Dobre pióro masz a na Kaczorów je zużywasz, tylko po co?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 17 May 2008 14:51:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tzs</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557069 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Troll</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556978</link>
 <description>&lt;p&gt;Witam. Wędkę zarzucasz?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 17 May 2008 07:40:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556978 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pecet</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556977</link>
 <description>&lt;p&gt;Trolling jest subiektywny. Jeżeli więc chcemy rzecz usystematyzować, to by chyba trzeba było ustanowić dwu lub trzystopniową zależność. Wychodząc od atakowanego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale masz rację, wielce to złożone zjawisko.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 17 May 2008 07:39:28 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556977 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556871</link>
 <description>&lt;p&gt;Kto nie wytrzymał? Ja się nie gniewam, ale myślę, że zbyt łatwo Ciebie sprowokować do &amp;#8220;męskiej&amp;#8221; reakcji. Zaskoczyłeś mnie, bo myślałem, że lepiej sobie radzisz z trollami. To na trolla działa jak afrodyzjak ;-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdr&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. fajny ten nowy tekst &amp;#8211; landrynka dla Donalda. Miodzio &lt;em&gt;bombonierka&lt;/em&gt;. Dla trollowej sprawiedliwości dodam, że piewcy Kaczorów wypadają jeszcze mniej wiarygodnie. A ja, jako troll, muszę to wszystko czytać, zgroza. Ale służba nie drużba, jak wiadomo.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 16 May 2008 17:25:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tzs</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556871 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Doskonale rozumiem tęsknotę Awersji.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556831</link>
 <description>&lt;p&gt;Już się wydawało, że Maszyna Cyfrowa ma takiego osobnika. Osobistą osę, która regularnie pod każdym postem dość nieporadnie próbowała Komputer użądlić (w obudowę?!). Niestety Komputer złamał swą żelazną zasadę i się odezwał (choć nie do końca &amp;#8220;bezpośrednio&amp;#8221;). I tak zamiast oswoić trolla (sam niepostrzeżenie do jego obecności się przyzwyczaiwszy), chyba nieopacznie go spłoszył.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Panu Staremu łatwo wybrzydzać &amp;#8211; może przebierać w trollach, jak w ulęgałkach. Niektórzy zaś o trollach mogą jedynie pomarzyć. &lt;br /&gt;
Blogowe życie jednak niesprawiedliwe jest&amp;#8230; :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam łącząc się w smutku &amp;#8211; Pecet&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 16 May 2008 13:51:50 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Pecet</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556831 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556821</link>
 <description>&lt;p&gt;Definicja trolla zbyt wąską Maszynie Cyfrowej się zdaje. Jest bowiem i taki gatunek blogerów, który w ramach komentarza potrafi wkleić obszerny fragment gazetowego artykułu lub cały statut jakiejś organizacji. Takie trolle męczą Komputer najbardziej &amp;#8211; ileż to się &amp;#8220;naprzewijać&amp;#8221; musi. I to  właśnie wśród nich ewentualnie jakąś przewagę jednej opcji politycznej zauważam. Trollowanie klasyczne (przyjmując Pańską definicję) wydaje mi się równo między obie strony rozdzielone. No chyba, że przyglądać się zjawisku jedynie przez pryzmat S24.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dodam jeszcze, że nadzwyczaj prosty podział, którego Maszyna Cyfrowa kiedyś na własny użytek dokonała (zero własnych postów = troll), musiałem z czasem mocno zweryfikować. Zbyt dużo było wyjątków od tej zasady. Krótki i bywało napastliwy komentarz takiego &amp;#8220;anonima&amp;#8221; okazywał się być przy bliższym oglądzie całkiem merytoryczny i inspirujący (a często &amp;#8211; choć uszczypliwy &amp;#8211; bardzo dowcipny). Z kolei uwaga jakiegoś &amp;#8220;regularnego&amp;#8221; publicysty bywała jedynie prymitywnym atakiem personalnym, a zdarzało się, że miała cechy obrzydliwego donosu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mózg Elektronowy w jednym ze swoich postów przeprosił zatem wszystkie trolle, wskazując na zjawiska o wiele bardziej niepokojące. Pozostał przy tym wierny zasadzie, którą przyjął zaraz na początku swego cybernetycznego blogowania &amp;#8211; nikogo nie wycinać, trolle ignorować lub zamilczać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pecet&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;PS. Każdy ma oczywiście prawo do własnej metody postępowania, uznając ją za najlepszą. Jeśli za takową swoją uważam, to między innymi dlatego, że chroni mnie nie tylko przed trollami, ale i przed &amp;#8230;wydawaniem zbyt pochopnych sądów.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 16 May 2008 13:33:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Pecet</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556821 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Awersja</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556763</link>
 <description>&lt;p&gt;Troll, to troll. Jest złośliwy, bezwzględny, nieubłagany. Jak skorpion w opowiastce o tym, jak pośrodku nurtu zabija żabę, ratującą siebie i jego z pożaru. Bom taki  &amp;#8211; odpowiada, zapytany dlaczego. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlatego trolli nikt nie lubi i nawet udających ich poczciwców, szczególnie jak prowokują, tępi.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 16 May 2008 11:06:14 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556763 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>A ja tak chciałbym...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556741</link>
 <description>&lt;p&gt;...choćby pół trolla. Takiego własnego, osobistego. Nieba przychyliłbym jemu, dbałbym o niego troskliwie i otaczał niegasnącą serdecznością. Ale widać &amp;#8211; nie mam ręki do trolli &amp;#8211; ilekroć pojawią się, zaraz znikają...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;...może mają awersję na mnie&amp;#8230;?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 16 May 2008 08:58:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>awersja</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556741 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jerzy Maciejowski</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556723</link>
 <description>&lt;p&gt;Jak nieszczęśnik prowokował, to się musiał zgodzić na równorzędną grę. Jeżeli się jeszcze ubrał w kostium trolla, to sie musiał zgodzić na brutalną grę. &lt;br /&gt;
Nie wytrzymał. A to dlatego, że zlekceważył prowokowanego. To się wtedy zawsze tak kończy. Przeciwnika trzeba traktować poważnie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chociaż masz rację. Chyba przesadziłem. Chociaż każdy powinien znać granice swojej odpornosci.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Trollu Zdalnie Sterowany. Przepraszam. Zapraszam. Więcej nie będę manipulował (przynajmniej na razie).&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 16 May 2008 07:25:08 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556723 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556628</link>
 <description>&lt;p&gt;wszystko można&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 19:22:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556628 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556625</link>
 <description>&lt;p&gt;To można być mniej inteligentnym i kulturalnym? Trza cóś z tym zrobić!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam przewrotnie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 19:13:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556625 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Stary!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556623</link>
 <description>&lt;p&gt;Chyba ma Pan poczucie humoru w niewłaściwym miejscu. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Natomiast wyżywanie się na kimś tylko z powodu jego pseudonimu to lekkie przegięcie. Coś jakby trolizm…&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 19:11:37 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556623 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Troll</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556613</link>
 <description>&lt;p&gt;Powiedziałem. Żegnam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 18:35:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556613 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Troll</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556605</link>
 <description>&lt;p&gt;No widzisz. To tak jak z sołeckim amantem. Tańcuje, zaczynając od pieca. Nie ma pieca, nie ma obertasa, nie ma podrywu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Troll zaczyna od pytania. Nie ma odpowiedzi, trolla niet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Idź zatem gdzie indziej. Żegnam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 18:05:42 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556605 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556583</link>
 <description>&lt;p&gt;Ostrzegasz? Bez żartów. Niczego sobie nie obiecuj po mnie. Jestem trollem. Nie muszę być oryginalny. Mogę natomiast zadawać pytania. Ty je możesz ignorować. Nie ma problemu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 16:33:08 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tzs</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556583 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Troll</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556580</link>
 <description>&lt;p&gt;Jesteś mało oryginalny. Standardowo zadajesz pytanie pod tezę. Myślałem, że znajdę przeciwnika. A tu, sztampa. &lt;br /&gt;
Jeżeli tak, to idź raczej gdzie indziej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ostrzegam przed demonstrowaniem niezadowolenia. Nie lubię tego.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 16:15:50 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556580 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>TZS,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556550</link>
 <description>&lt;p&gt;oczywiście, że i pewnie sród PeŁowców trolii trochę, ale Stary ma słuszność, że skrajne poglady bardziej obfitują w trolle i dziwaczne persony.&lt;br /&gt;
Zbnaczy wśród skrajnych prawaków czy lewaków łatwiej trollujących internautów znaleźżć.&lt;br /&gt;
Chgoć z drugiej strony pewnie czasem z poglądami to wiele wspólnego nie ma.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 14:09:12 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556550 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Hm, co do trolli netowych,.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556549</link>
 <description>&lt;p&gt;to bardzo często ludzie, co się nudzą, chcą się zwyczajnie wyżyć (sam czasem lubię tak bez powodu dowalić, bo np,. coś w realu mnie frustruje) czasem jednak to zwykle pewnie ludzie prymitywni, co i w realu burakowaci są, takie mam wrażenie.&lt;br /&gt;
Oczywiście pewnie nie dotyczy to wwszystkich trolli, bo czasem inny imidź ma się w necie inny w realu.&lt;br /&gt;
Ja np. w necie, to w sumie jestem inteligentniejszy i kulturalniejszy niż w realu:)&lt;br /&gt;
Choć nudny jestem i tu i tu pewnie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 14:07:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556549 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556548</link>
 <description>&lt;p&gt;Dwa pytania:&lt;br /&gt;
Czyli na Platformie trolli NIET?&lt;br /&gt;
Woli Pan pstrokatego trolla czy eleganckiego złodzieja umysłów?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 14:06:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tzs</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556548 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Troll</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556528</link>
 <description>&lt;p&gt;Dostatecznie dużo aby radować serca ludzi przekornych.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 11:52:41 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556528 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Bardzo Pan sprytny mlody czlowieku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556515</link>
 <description>&lt;p&gt;Mowisz? Masz. Bede do Pana zagladal. Lubie upartych propagandzistow, ktorzy nadaja na jednej fali jak szafa grajaca. Takie pytanko na poczatek: ile Pana zdaniem liczy populacji trolli w Polsce? W/g Pana definicji oczywiscie?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdr.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 10:56:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tzs</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556515 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556501</link>
 <description>&lt;p&gt;Twórcy legend uchodzili, słusznie chyba, za wieszczy.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 09:26:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556501 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>A kiedyś, Panie Stary,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54586.html#comment-556497</link>
 <description>&lt;p&gt;traktowano opowieści o trollach jako klechdy. Chyba trzeba będzie zrewidowac poglądy dotyczące ewentualnego prymitywizmu dawnych twórców legend ludowych, działających ponoć jedynie ku rozrywce słuchaczy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 15 May 2008 09:15:17 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 556497 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
