<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Na marginesie, po śmierci Pani Sendlerowej&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Na marginesie, po śmierci Pani Sendlerowej&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Borsuku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-558699</link>
 <description>&lt;p&gt;Pan chce mnie zmusić do grzebania się w archiwach? Nie sądzę by to się Panu udało…&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 25 May 2008 08:26:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 558699 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jerzy Maciejowski i panskie drobiazgi</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-558693</link>
 <description>&lt;p&gt;Napisal Pan:&lt;br /&gt;
Z tego co wiem, to organizacje żydowskie prowadziły aktywne działania przeciwko uznaniu rzezi Ormian za ludobójstwo, bo to odbierałoby wyjątkowość holokaustowi.&lt;br /&gt;
Prosze o konkrety skoro Pan zaczal. I nie musi byc Pan faktycznie filo czy anty &amp;#8211; semita. Porusza Pan temat, to prosze dokonczyc.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I na marginesie rzezi Ormian:&lt;br /&gt;
A wie Pan skad sie wziela dzielnica ormianska w Jerozolimie?&lt;br /&gt;
A czy wie Pan, ze w przypadku podzialu Jerozolimy pozostanie ona w jurysdykcji Izraela?&lt;br /&gt;
I czy wie Pan o plakatach rozlepionych  na murach Jerozolimy mowiacych o Genocydzie?&lt;br /&gt;
 Tak bowiem nazywa sie ormianski holokaust, w ktorym Turcy wymordowali ponad polowe ludnosci ormianskiej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam w imieniu mojej ormianskiej zony i czekam na konkrety.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 25 May 2008 08:12:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>girit</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 558693 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Borsuku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-558676</link>
 <description>&lt;p&gt;Ormianie byli przez Turków mordowani z tych samych przyczyn, co Żydzi przez Niemców i resztę Europejczyków. Byli odmienni (narodowo i kulturowo), mieli głowę do interesów i to wystarczy. Z tego co wiem, to organizacje żydowskie prowadziły aktywne działania przeciwko uznaniu rzezi Ormian za ludobójstwo, bo to odbierałoby wyjątkowość holokaustowi. Nie podam Panu źródeł, gdyż nie jestem filosemitą ani antysemitą żeby kolekcjonować materiały na temat Żydów. Natomiast takie drobiazgi zostają w pamięci.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Podobnie zostają opowieści o tym, jak izraelska ochrona wycieczek młodzieżowych z Izraela atakuje na Kazimierzu Polaków, tylko dlatego, że zdaniem ochroniarzy Polacy znaleźli się zbyt blisko! To jest coś, co w normalnym Państie może wywołać pogrom…&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Odnośnie kodeksu karnego, to jeśli są tam paragrafy zabraniające głoszenia jakichś poglądów, to ja jestem zwolennikiem zmiany tych paragrafów i olania ich do tego czasu. Nie można mówić, że mamy wolność słowa, ale nie dotyczy to naszego stosunku do cyklistów i pielęgniarek. To jest chore.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 25 May 2008 06:10:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 558676 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>(Brak tytułu)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-558670</link>
 <description></description>
 <pubDate>Sun, 25 May 2008 05:21:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>girit</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 558670 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jerzy Maciejowski</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-558669</link>
 <description>&lt;p&gt;Napisal pan:&lt;br /&gt;
Nie rozumiem także, dlaczego Żydzi zrobili wszystko, by rzeź Ormian z początku wieku XX, nie została uznana przez &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;ONZ&lt;/span&gt; za ludobójstwo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Prosze o rozwiniecie tematu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I dalej Pan napisal:&lt;br /&gt;
Szczerze dziwię się, że chce Pan przekonywać kogokolwiek do swoich racji za pomocą prokuratury. Ja jestem zwolennikiem wolności słowa, nawet gdy poglądy głoszone przez innych są sprzeczne z moimi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tu nie chodzi o wolnosc slowa i niezgadzanie sie z pogladami , ale o lamanie konkretnych paragrafow KK.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 25 May 2008 05:13:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>girit</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 558669 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Komiks to nie glos opinii publicznej</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557717</link>
 <description>&lt;p&gt;Gdyby Pan przeanalizowal ilosc publikacji ukazujacych sie w polskich mediach ktore sa skierowane przeciwko narodowi zydowskiemu to pewnie by sie Pan zdziwil i powaznie zastanowil dlaczego tak sie dzieje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I nikomu na dokladke to nie przeszkadza. Ani adminom portali na ktorych pojawiaja sie takie rzeczy ze ostatnie zydowskie wlosy staja deba, ani prokuraturze, ktora za takie tresci powinna scigac z urzedu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlaczego lapie sie pan jednej komiksowej publikacji, ktora nie jest odzwierciedleniem stanowiska obywateli izraelskich, a wrecz wprowadza ich w kolejny pseudoartystyczny i historycznie zagmatwany kanal.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zreszta po publikacji tego komiksu srodowiska Zydow polskich w Izraelu stanowczo ten komiks potepily i zlozyly oficjalne protesty.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bedac w Yad Vashem wielokrotnie bezsilnie piesci zaciskaly mi sie w kieszeni, a ogrom bestialstwa wyrzadzony narodowi zydowskiemu przytlaczal i dawal poczucie bezradnosci.&lt;br /&gt;
Bo to nie tylko Niemcy sa winni. To rowniez alianci mieli te zydowskie losy za przeproszeniem w dupie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jan Karski zrobil wielka robote, ktora rozbila sie o znieczulice polityki i brak zrozumienia dla bestialstwa ktore toczylo sie na polskiej, ale nie tylko polskiej ziemii.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Polacy, Polki &amp;#8211; w tym Irena Sendler pokazali swiatu, ze mozna byc czlowiekiem. Nawet za cene utraty zycia, czci czy godnosci ludzkiej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Irena Sendler to przyklad jak mozna bez wzgledu na wszystko podac ludziom reke i dac im nowe zycie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Szalom&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 25 May 2008 05:07:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>girit</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557717 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Borsuku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-558637</link>
 <description>&lt;p&gt;Wiem, że nie wszyscy Żydzi uważają, że Polacy wysysają antysemityzm z mlekiem matki. Niemniej to są słowa premiera Izraela!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie rozumiem także, dlaczego Żydzi zrobili wszystko, by rzeź Ormian z początku wieku XX, nie została uznana przez &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;ONZ&lt;/span&gt; za ludobójstwo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Szczerze dziwię się, że chce Pan przekonywać kogokolwiek do swoich racji za pomocą prokuratury. Ja jestem zwolennikiem wolności słowa, nawet gdy poglądy głoszone przez innych są sprzeczne z moimi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie słyszałem o potępieniu wspomnianego komiksu, natomiast o komiksie tak. Przykro mi. Nasi bracia w Izraelu mają słabą promocję.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Szalom&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 24 May 2008 19:55:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 558637 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Joteszu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557678</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;chamopole&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Panie Jerzy Szanowny Wielce!&lt;/b&gt;&lt;br /&gt;
Przykro mi, że Pan napisał do mnie &amp;#8220;Przykro, że Pan też dał się zwariować&amp;#8221;, bo nie czuję się wariatem, choć pewnie ze mną jest tak jak z wszystkimi wariatami &amp;#8211; sądzą oni, że to cały świat zwariował a jedynie oni przy zmysłach zostali. Dlatego ciężko się w tym połapać czy to ja zwariowałem, czy Pan, czy my obaj albo wcale nie&amp;#8230;&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Za czasów mojej młodości, gdy uczyłem posługiwać się polszczyzną, zwrot „dać się zwariować” oznaczał nie mniej i nie więcej niż uwierzyć w bzdurę. Na pewno nie jest to stanowisko dotyczące Pańskiego zdrowia psychicznego. Nie śmiałbym.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Ponieważ jednak ta dyskusja przewleka się i przestaję mieć ochotę w niej uczestniczyć, to na marginesie notatki Igły, którą nazwał &amp;#8220;Na marginesie, po śmierci Pani Sendlerowej&amp;#8221; zadałem sobie nieco trudu i po przejrzeniu wszystkich Pana komentarzy zauważyłem coś dziwnego &amp;#8211; potraktował ją Pan dosłownie marginalnie, gdyż ani razu nawet Pan nie wspomniał jej nazwiska. Tak więc na marginesie śmierci Pani Sendlerowej dowiedzieliśmy się co Pan myśli o Michniku, Mosdorfie, Kuroniu, Giertychach, Igle, Xi&amp;#8230;, Grzesiu i wielu innych postaciach ważnych i nieważnych a nawet o mnie samym, znaczy, że dałem się zwariować... To wielka sztuka &amp;#8211; tak precyzyjne uniknięcie!&lt;br /&gt;
:). &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Ponieważ zostałem wywołany, to mogę powiedzieć, że pani Irena Sendlerowa jest wzorcem patriotki. Takich rzeczy, wydaje mi się, nie trzeba czytać, bo są oczywiste.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam, bez gwarancji, że jestem bardziej normalny niż Pan…&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 15:46:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557678 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzegorzu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557671</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;tecumseh&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Panie Jerzy,&lt;/b&gt;&lt;br /&gt;
częściowo ma pan rację, ale odnoszę się do tego, co mi się wydaje interesujące i co jest dla mnie ważne, nie widzę powodu odnoszenia się do całości np. pana komentarzy, bo z częścią się zgadzam może, części np. nie umiem skomentować lub nie chcę, części mogę nie podołać itd.&lt;br /&gt;
Dodać fakt, że zajmuję sie w międzyczasie jeszcze jakąś inna pracą:) (wiem, wydaje się, z moją aktywnością na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt;, że ja nic innego nie robię, a jednak się zdarza), no i zmęczenie oraz czasem zwykła niechęć do komentowania całości.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. A poza tym właściwie nie jestem pewny czy ja na temat antysemityzmu (który pomimo niezgodności ze słownikową może definicją czy pana definicją uważam za rasizm), potrafię dyskutować racjonalnie, bo zawsze w pewnym momencie mi się emocje włączają.&lt;br /&gt;
Może podeślę mój tekst, a nuż będzie się pan chciał do czegoś odnieść, taki manifest prawie że kiedyś napisałem:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.tekstowisko.com/tecumseh/52215/moje-emocje-zle&quot; title=&quot;http://www.tekstowisko.com/tecumseh/52215/moje-emocje-zle&quot;&gt;http://www.tekstowisko.com/tecumseh/52215/moje-emocje-zle&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrówka&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Widziałem Pański tekst. Nie ze wszystkim mogę się zgodzić, ale nie jest to istotne. Natomiast odnośnie dyskusji, to mogę się z Panem różnić w szczegółach, niemniej zgadzam się w większości ważnych rzeczy. Przynajmniej takie odnoszę wrażenie. Natomiast Pan Iks&amp;#8217;ipetotek wydaje mi się kimś pracującym dla pewnej opcji politycznej, moim zdaniem skompromitowanej. Tyle.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 15:21:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557671 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>a co do Gwardii Ludowej...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557664</link>
 <description>&lt;p&gt;to postaram sie tylko na koniec rozświetlić nieco mroki pańskiej ignorancji &amp;#8211; niedobitki powstancow z getta trafily do Gwardii Ludowej za namową Aleksandra Kaminskiego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kaminski bal sie, ze jak pozostana w AK to w ktoryms momencie moga stracic zycie z rak &amp;#8220;bohaterow&amp;#8221; z &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NSZ&lt;/span&gt;...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt; a za ideowe ksztaltowanie tych &amp;#8220;bohaterow&amp;#8221; przed wojna odpowiedzialny byl miedzy innymi Mosdorf&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;tak jak byl odpowiedzialny za ksztaltowanie tych ktorzy sporzadzili liste proskrypcyjna na ktorej znalazla sie Irena Sendler.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Miala zostac zlikwidowana przez &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NSZ&lt;/span&gt; jako &amp;#8220;wrog narodu polskiego&amp;#8221; &amp;#8211; za pomoc Zydom i domniemane &amp;#8220;kontakty z komunistami&amp;#8221; &lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 14:35:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557664 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy, </title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557657</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja moglbym napisać, że to jest nawet zabawne w jaki sposob pan prowadzi w sumie rozmowe sam ze soba&amp;#8230; Projektuje jakies fantomy, wyposaza je w wydumane przez siebie cechy &amp;#8211; a potem te fantomy atakuje&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;... i moglbym napisac, ze to, ze pan sobie cos ubzdural, jeszcze nie oznacza, ze ja mam sie do tego odnosic, albo od czegos dystansowac&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;... tylko, ze z powodow rodzinnych, natychmiast wyprowadza mnie z rownowagi, jak ktos zaczyna cos manipulowac przy Armii Krajowej, zwlaszcza jak probuje sie nia i pamiecia  o Powstaniu zaslaniac w niezbyt szlachetnych celach, a juz szczegolnie, jesli czyni to by bronic przedwojennych narodowcow i ich pogrobowcow.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiec zanim Panu cos nieprzyjemnego napisze to sie pozegnam. I tylko poradze, zeby Pan na przyszlosc swoje glupawe insynuacje zachowal dla siebie, bo niezbyt dobrze o Panu swiadcza.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 14:15:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557657 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy Szanowny Wielce!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557615</link>
 <description>&lt;p&gt;Przykro mi, że Pan napisał do mnie &amp;#8220;Przykro, że Pan też dał się zwariować&amp;#8221;, bo nie czuję się wariatem, choć pewnie ze mną jest tak jak z wszystkimi wariatami &amp;#8211; sądzą oni, że to cały świat zwariował a jedynie oni przy zmysłach zostali. Dlatego ciężko się w tym połapać czy to ja zwariowałem, czy Pan, czy my obaj albo wcale nie&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ponieważ jednak ta dyskusja przewleka się i przestaję mieć ochotę w niej uczestniczyć, to na marginesie notatki Igły, którą nazwał &amp;#8220;Na marginesie, po śmierci Pani Sendlerowej&amp;#8221; zadałem sobie nieco trudu i po przejrzeniu wszystkich Pana komentarzy zauważyłem coś dziwnego &amp;#8211; potraktował ją Pan dosłownie marginalnie, gdyż ani razu nawet Pan nie wspomniał jej nazwiska. Tak więc na marginesie śmierci Pani Sendlerowej dowiedzieliśmy się co Pan myśli o Michniku, Mosdorfie, Kuroniu, Giertychach, Igle, Xi&amp;#8230;, Grzesiu i wielu innych postaciach ważnych i nieważnych a nawet o mnie samym, znaczy, że dałem się zwariować... To wielka sztuka &amp;#8211; tak precyzyjne uniknięcie!&lt;br /&gt;
:).&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 10:47:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557615 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557612</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;tecumseh&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Panie Jerzy,&lt;/b&gt;&lt;br /&gt;
ale czy na każde słowo o nazizmie musi pan odpowiadać argumentem o komunizmie i jego zbrodniach?&lt;br /&gt;
Niech pan znajdzie tu gdzieś fragment mój czy Xipetoteca broniący komunizmu, stalinizmu itd lub mówiący, że to było coś lepszego niż nazizm.&lt;br /&gt;
Pan dyskutuje z jakimiś fantomami, które sam pan stwarza.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Jakoś Iks&amp;#8217;ipetotek nie dystansuje się od komunizmu, tak jak Pan. Proszę pomyśleć dlaczego!&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;A czy propaganda samego Mosdorfa na kogoś wpłynęła, nie mam pojęcia, ja go akurat w notce mojej linkowanej przez Dymitra Bagińskiego dawałem jako przykład pozytywny, pomimo jego poglądy.&lt;br /&gt;
Za to na co zdobył się w obozie.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Dlatego nie odezwałem się pod Pańskim wpisem, bo się z Panem zgadzałem. Natomiast nie akceptuję przypisywania jednemu człowiekowi całego zła…&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Jestem jednak pewny, że wieloletnia antysemicka propaganda uprawiana w II RP przez endecję i inne skrajne siły prawicowe oraz znaczną część Kościoła plus późniejsze zaczadzenie z Niemiec plus zagrożenie niemieckie plus realia wojny dały razem konglomerat, w którym łatwiej było przejść choćby obojętnie wobec zbrodni wobec Żydów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tyle.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Moim zdaniem, propaganda endecka, była raczej skutkiem rozpowszechnionych wśród Polaków poglądów, a nie ich przyczyną. W tym miejscu się nie zgadzamy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zło tkwi w nas. We mnie i w Panu. To czy się wyzwoli i pojawi się w zachowaniu, zależy od wielu czynników. Warunki zewnętrzne i propaganda mają mały wpływ, ale nie decydujący. Mechanizmy zachowania, a dokładniej motywacyjne są bardzo złożone i Pański model wydaje mi się trochę zbyt prosty.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;P.S.&lt;br /&gt;
A takie fragmenty jak z poprzedniego pana komentarza:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;„Można powiedzieć, że to zwycięstwo Adolfa Hitlera zza grobu, że porządni socjaliści podnoszą argument o obcości rasowej Żydów. Widać, twierdzenie Janusza Korwin-Mikkego o podobieństwie unii europejskiej do &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;III&lt;/span&gt; Rzeszy są oparte na solidnych przesłankach, skoro można je nawet tutaj zauważyć!”&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;to powodują, ze mi się odechciewa gadać w ogóle i to bynajmniej nie z powodu mocnej argumentacji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Dla mnie taka konstatacja też nie jest miła, bo przyszło mi w tej unii żyć. niemniej staram się uczciwie dyskutować z Panem, a nawet teksty pana Iks&amp;#8217;ipetoteka traktować rzetelnie, tak jakby były pisane w dobrej wierze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 10:43:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557612 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Iks&#039;ipetoteku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557608</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;xipetotec&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Niech mi pan tu Gwardia Ludowa przed oczami nie macha…&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;A dlaczego? Nie mam racji?&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Z tego co pan napisał to mnie ten „raport Nowaka” jedynie zaintrygował… no to poszukałem &amp;#8211; co to może być za Nowak i jaki on raport mógł napisać…&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nowaka z raportem znalazłem jednego… On głoduje i listy pisze… to poseł jakiś (były chyba) i elektryk&amp;#8230; (tez chyba były, bo teraz to on za Kasandrę robi chyba zawodowo)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ot, na ten przykład, list napisał do premiera Tuska, wyjątek zacytuję:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Dziś ukrywając swoje pochodzenie,  podobnie jak życiorys Pana rodziny, próbuje Pan przy pomocy zdominowanej &lt;br /&gt;
przez Żydów Platformy Obywatelskiej, wespół   z PiS, też w przeważającej ilości złożonego  z  Żydów, uczynić &lt;br /&gt;
z Polski województwo,  nad którym władze za 20 lat  będzie miała ‘Rada Mędrców’,  z prezydentem Sarkozym, Żydem &lt;br /&gt;
Wałęsa i premierem Węgier. Pan marzy się  już nie Unia Europejska, Panu wypatruje w 100 % zjednoczonej Europy, &lt;br /&gt;
nad którą władze będą mieli  Pana rodacy, tacy jak Sarkozy. Panu oczekuje w ramach tego europejskiego zjednoczenia &lt;br /&gt;
opanowania Wschodu Europy, co jest czynione  w ramach Drangu  nach Osten. Drag nach Osten,  jest realizowany &lt;br /&gt;
w ramach wcześniej nie uskutecznionego Planu Generalnego Wschodniego, który  miał doprowadzić do zbudowania &lt;br /&gt;
Judeopoloni, a z Polaków uczynić rezerwuar tanie siły roboczej,  wyrobników. Wtedy się nie udało, teraz czyni to Pan. &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;wiec ja lekko zadziwiony sie zapytuje &amp;#8211; czy to tego Nowaka wraz z jego raportem pan z Karskim raczył zestawić?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Nowaków ci u nas dostatek i niech Pan szuka, kto jeszcze mógł coś na temat sytuacji w okresie wojny powiedzieć/napisać i posługiwał się wspomnianym nazwiskiem. Każdego można z każdym zestawić, co może dać czasami radosny efekt, ale nie może być podstawą dezawuowania dyskutanta. Natomiast wybieranie żartu do dyskusji, pomijanie zaś całej reszty, świadczy o Pańskim braku przygotowania do dyskusji czy raczej braku argumentów. Cieszę się, że tak wyraźnie Pan to pokazał. Choć gdyby miał Pan klasę, to by Pan powiedział: „Myliłem się, przepraszam.” Niemniej nie oczekuję czegoś takiego od Pana. Nie przesadzam z optymizmem na temat natury ludzi…&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 10:04:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557608 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557605</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;tecumseh&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Panie Jerzy&lt;/b&gt;&lt;br /&gt;
przepraszam, że się wtrącam do dyskusji między panem a Xipetoteciem, ale pan w ferworze polemicznym chyba przestaje kontrolować, co pan wypisuje, wiec się odnoszę:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;„Ludzie podli bywają teraz tak samo często jak w czasie II wojny światowej.”&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hm, a czy ekstremalne sytuacje nie powodują, że są bardziej podli?&lt;br /&gt;
Przynajmniej są takie opinie.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Pan znowu myli ocenę zachowania i człowieka. Człowiek podły jest taki niezależnie od okoliczności. Natomiast ludziom przyzwoitym, choć słabym, zdarza zachować się podle. Takie zachowanie częściej pojawia się w sytuacjach skrajnych, choć nie można go wykluczyć w sytuacjach innych.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;„Przy okazji, Armia Krajowa nie przechodzi Panu przez klawiaturę. Bo GL napisać w skrócie, to jakoś nie uchodzi, prawda?”&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No sorry, ale jakaś obsesja?&lt;br /&gt;
Po co takie bzdury pisać?&lt;br /&gt;
Nie pomyśli pan, że po prostu Armia Krajowa i jest bardziej znana a jej skrót używany częściej i że się prawie automatycznie pisze po prostu, a GL to jednak rzecz mniej znana, tak samo częściej pisze AK i niekoniecznie BCh np. tylko Bataliony Chłopskie, nie z powodu jakiegoś braku szacunku do AK a nadmiernego szacunku do Bch, tylko właśnie z wymienionego powodu.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Jeśli ktoś pisze „Gwardia Ludowa” i „powstanie warszawskie” to dla mnie jest to sygnał preferencji politycznych.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Dziwnie, jak dla mnie pan dyskutuje, jak nie co drugie zdanie aluzja do &amp;#8220;GW&amp;#8221;, to teraz takie akcje dziwaczne&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Dla mnie dziwne jest pisanie pan małą literą, gdy się Pan do kogoś zwraca, ale cóż, każdy ma takie zdziwienia, na jakie go stać…&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 09:51:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557605 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557602</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;tecumseh&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Panie Jerzy&lt;/b&gt;&lt;br /&gt;
mam wrażenie graniczące z pewnością że się pan myli.&lt;br /&gt;
I to bardzo, skupię się na tym co pan napisał o Giertychu:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;„Pan Maciej Giertych jest odsądzany od czci i wiary za pracę w ciele, w którym brały udział inne osoby, którym się tego nie wypomina.”&lt;br /&gt;
Hm, po pierwsze mam wrażenie, że jest odsądzany, dlatego że teraz od dawna jest bardzo antykomunistyczny jak I &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;LPR&lt;/span&gt;, w dodatku nieraz niegodnie osoby z tego kręgu atakują inne, które się jednak bardziej niż one do walki z PRL-em przyczyniły np. Kuroń.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Nie mam nabożnego stosunku do któregokolwiek z Giertychów. Niemniej mówienie, że powodem atakowania kogoś jest jego antykomunizm, w kraju dotkniętym tym świństwem, to lekkie kuriozum. Co do pana Jacka Kuronia, to mam uczucia ambiwalentne. Szanuję go, za postawę po „nawróceniu”, ale nie widzę powodu żeby zapominać szkody jakie wyrządzał. Co więcej lubiłem go jako człowieka, choć jego poglądy polityczne są mi zupełnie obce.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Gdyby Giertych był mało znacząca postacią i nieaktywnym politykiem, który wytka każdemu że jest prokomunistyczny/prosocjalistyczny/proPRL-owski itd, choć sam był.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Chyba nie dokończył Pan tej myśli…&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Więc to lekka obłuda.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Co więc?&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Gdyby Giertych np. tak jak Dorn, Borusewicz czy Macierewicz działał w opozycji demokratycznej , to by mógł sobie być teraz totalnym antykomunistą, mógłby odsądzać Michnika od czci i wiary i nie powiedziałbym ja ani słowa.Tak jest dla mnie zwyczajnie niewiarygodny, tak jak niewiarygodny jest np. Łysiak czy Ziemkiewicz jako herosi walko z komunizmem wtedy, gdy ten komunizm się skończył.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Czym innym jest powiedzenie „Nie wierzę panu, panie Macieju Giertychu!” a czym innym jest czynienie mu zarzutów z działalności, która dla innych luminarzy jest OK! Pan nie czuje różnicy?&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Tacy papierkowi rewolucjoniści.&lt;br /&gt;
Wtedy nie chciało im się, nie mieli okazji, teraz chcą się odegrać.&lt;br /&gt;
Giertych czy Robert Jerzy Nowak wtedy nie byli w pierwszym szeregu walki z komuną, nawet nie byli w drugim (jak chociażby Kaczyńscy), nic nie robili, po 1989 żyją z opowiadania bajek jaka to komuna straszna jest, jak Michnik to ją wspierał itd.&lt;br /&gt;
Dla mnie to żałosne.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Nie wiem skąd ma Pan informacje, co te wszystkie wymienione przez Pana osoby robiły. Niewątpliwie nie były członkami opozycji uznawanej przez służbę bezpieczeństwa. Czy to ich wina? Skąd Pan wie kto w uznawanych organizacjach opozycyjnych był kablem? Ma pan informacje z pierwszej ręki? Przyznał się ktoś do donoszenia? Nie będę powtarzał zarzutów pod adresem luminarzy tych organizacji, bo nie wiem, jaka ich część jest prawdziwa. Jak dotąd to środowisko skutecznie blokowało lustrację. Nie jest to oczywiście dowód winy wszystkich tych ludzi, niemniej rzuca cień na wszystkich…&lt;/p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;„Co więcej generał, któremu podobno Maciej Giertych doradzał, jest człowiekiem honoru i ogólnie cacy (jak wszyscy komuniści).”&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale pan ściemy lekkie rzuca a nawet ciężkie, a gdzie to takie rzeczy pan w „GW” wyczytał? „GW” czytać zdarza mi się od lat i nie zdarzyło mi się tam czytać, że komuniści to dobrzy ludzie, słynny zaś i nadużywany retorycznie „człowiek honoru” dotyczył nie całokształtu osoby Jaruzelskiego tylko jego zachowania w roku 1989.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;(Mam nadzieję, że moje poprawki redakcyjne nie wypaczyły treści Pańskiej wypowiedzi.) Proszę mi nie mówić, że jak nie ma czegoś napisanego wprost, to tego nie można znaleźć w danym medium. Relatywizowanie zbrodni komunistycznych współpracą jakiegoś endeka, to jest właśnie twierdzenie, że komuniści byli „cacy”.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem jak Pan rozumie termin człowiek honoru, ale zapewniam Pana, że nie można być człowiekiem honoru tylko w wybranych sytuacjach czy latach. Dlatego Pański argument o czasowym ograniczeniu znaczenia „człowiek honoru” jest śmieszny. Gdyby Adam M. pisał, że „aparatczyk i partyjna świnia w roku 1989 zachował się przyzwoicie”, nie zająknąłbym się negatywnie na ten temat &amp;#8211; bo to jest ocena zachowania w danym okresie. Człowiek honoru, to określenie odnoszące się do człowieka, bez względu na okres.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;„Zatem co złego było w jego aktywności?”&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ja np. nie twierdzę, że aktywność Giertycha była zła, bo nie wiem czy zrobił coś tam złego, dla mnie śmieszne jest podawanie się przez niego po 1989 za „nad patriotę”, antykomunistę od zawsze i takie tam.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;To się prawie zgadzamy. Ja również uważam, że Maciej Giertych wzorem patrioty nie jest, zaś współpracę z generałem uważam za złą. Tyle tylko, że ja nie nazwę Wojciecha Jaruzelskiego „człowiekiem honoru”. Jakoś nie potrafię.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 09:38:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557602 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Borsuku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557604</link>
 <description>&lt;p&gt;Wiedząc o komiksach ukazujących się w Izraelu, a przedstawiających Polaków jako winnych zagłady Żydów, zaś Niemców jako życzliwych ofiarom świadków zagłady trudno uwierzyć w tę pamięć jako coś powszechnego. Chciałbym by miał Pan rację.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 09:35:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557604 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Drogi Igło!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557603</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;igla&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Oni, znaczy ci endecy&lt;/b&gt;&lt;br /&gt;
mogli być antykomunistami. Czemu nie?&lt;br /&gt;
Tyle, że byli i są takimi samymi zamordystami jak komuchy.&lt;br /&gt;
Tylko wróg sie nie zmieniał.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo niby skąd czerpał Moczar jak nie z endeckich zamordystów?&lt;br /&gt;
Tak samo, jak teraz moczarowców przytulił łże-ksiądz Rydzyk.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Po, prostu łajdak z łajdakiem zawsze się skuma kosztem uczciwego albo biernego człowieka.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jak to z Panem bywa trudno się nie zgodzić. Niemniej ich zamordyzm był raczej teoretyczny, natomiast komunistyczny był jak najbardziej praktyczny. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jak Pan wie, nie jest mi po drodze z Giertychami, ale to nie powód, by całe zło tkwiące w nas zrzucać na narodową demokrację.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 20 May 2008 09:31:52 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557603 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy, </title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557573</link>
 <description>&lt;p&gt;częściowo ma pan rację, ale odnosze co do tego, co mi się wydaje interesujące i co jest dla mnie wa żne, \nie widze powodu odnoszenia się do całości np. pana komentarzy, bo z częścią się zgadzam może, częsci np. nie umiem skomentować lub nie chcę, części moge nie podołać itd.&lt;br /&gt;
Dodac fakt, że zajmuję sie w międzyczasie jeszcze jakąś inna pracą:) (wiem, wydaje się, z moją aktywnościa na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt;, że ja nic innego nie robię, a jednak się zdarza), no i zmęczenie oraz czasem zwykła niechęć do kometnowania cąłości.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. A poza tym właściwie nie jestem pewny czy ja na temat antysmityzmu (który pomimoo niezgodności ze słownikową moze definicją czy pana definicją uważam za rasizm) ,potrafię dyskutować racjonalnie,m bo zawsze w pewnym momencie mi się emocje właczają.&lt;br /&gt;
Może podeśle mój teks, a nuż będzie siępan chciał do czegoś odnieść, taki manifest prawie że kiedyś napisałem:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.tekstowisko.com/tecumseh/52215/moje-emocje-zle&quot; title=&quot;http://www.tekstowisko.com/tecumseh/52215/moje-emocje-zle&quot;&gt;http://www.tekstowisko.com/tecumseh/52215/moje-emocje-zle&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrówka&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 23:08:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557573 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panowie!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557572</link>
 <description>&lt;p&gt;Dalszy ciąg dyskusji może powróci jutro, o ile Gospodarz lub Administrator nas nie wyrzucą. Dziękuję Iks&amp;#8217;ipetotekowi za dostrzeżenie literówki, bo mnie jako dyslektykowi to uszło uwagi. Już poprawiłem, tam gdzie mogłem i znalazłem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przy okazji zauważyłem drobną różnicę w sposobie prowadzenia sporu przez Panów i przeze mnie. Ja ustosunkowuję się do całości Panów argumentacji, nawet tej niewygodnej dla mnie, natomiast Panowie wybierają sobie wygodne fragmenty, niewygodne pomijając milczeniem. A potem ktoś pisze o nieudolnej argumentacji! Trochę uczciwości względem siebie Panowie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 23:01:13 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557572 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557557</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;tecumseh&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;taki cytat :&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;,,W jednej z miejscowości leżącej na obszarze GG Niemcy wymordowali po swojemu wszystkich Żydów. Garstka skazańców zdołała zbiec i ukryć się w sąsiednich lasach(...) Kilku polskich wiejskich wyrostków znalazło kryjówkę zbiegów. Najpierw ograbili ich doszczętnie, potem wydali żandarmom. Policja niemiecka otoczyła las i wystrzelała wszelkich Żydów. Tak postąpili polscy chłopcy… Jest to fakt przerażający, niestety autentyczny(...)&lt;br /&gt;
Podobnym faktom trzeba przeciwstawić się jak najenergiczniej.(...) Te sprawy nie są dostatecznie omawiane, naświetlane -tajna prasa musi się nimi zająć.Jakże bowiem się dziwić wyrostkom, skoro w innej miejscowości, w sandomierskiej diecezji, zdarzyło się, że ksiądz poradził chłopom zawiadomić posterunek policji, że po wsi pęta się Żydówka zbiegła z getta. Policja zabiła Żydówkę jak psa. (...)&lt;br /&gt;
Postawa ogółu duchowieństwa jest zaszczytnie chrześcijańska, że nie wspominalibyśmy o tym oderwanym fakcie, &lt;b&gt;gdyby nie był dowodem straszliwego pomieszania pojęć, przenikania idei niemieckich w psychikę polską&lt;/b&gt;”&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Jak się ma ten przykład do zarzutów Iks&amp;#8217;ipetoteka pod adresem Jana Mosdorfa? Czy ci chłopcy bądź ten ksiądz w ogóle wiedzieli o istnieniu tego człowieka? Czy może byli słuchaczami jego wykładów? Znali zarys jego poglądów? Litości! Niech Pan da na luz i przestanie ścigać się z panią Renatą i Stanisławem w głupocie argumentów!&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Jeżeli te idee przenikały w czasie wojny (bo jakoś do Kossak-Szczuckiej mam większe zaufanie w sprawie tej niż do pana teorii), to antysemickie idee i klisze przenikały przed wojną też, szczególnie, że np. szerzył je i ksiądz na ambonie często i gazetki katolickie (choćby też pismo, w którym ojciec Kolbe się udzielał) i w dodatku uzasadniano je ekonomicznie, więc jest pewne, że propaganda ta wywierała wpływ jakiś, szczególnie na mniej wykształconych, prostych ludzi.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Zgadzam się w szczególności odnośnie Maksymiliana Kolbego. On był niewątpliwie antysemitą. Niemniej, żaden z nich nie ponosi odpowiedzialności za zbrodnie innych. O ile wiem, to zarzuty pod ich adresem dotyczą działalności przed II wojną światową.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Dodać propagandę i wzory idące z Niemiec już od roku 1933, a ze zwiększoną siłą od 1939.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;I co z tego wynika? że ludzie bywają podli? już to pisałem, bywają. Bolszewicka propaganda nienawiści klasowej też nie pomagała być bohaterem. A wzorce donosiciela z „Jak hartowała się stal”, to na pewno budowały w ludziach wielkość. &lt;b&gt;Bo tylko socjalizm narodowy był „be”. Donosy w imię walki klas były OK!&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 22:50:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557557 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Iks&#039;ipetoteku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557535</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;xipetotec&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt; Czy to jest wystarczający powód by odmawiać panu Janowi Mosdorfowi prawa bycia Polakiem i głoszenia swoich poglądów?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;.W odróżnieniu od rożnych pogrobowców i duchowych spadkobierców myśli przedwojennych falangistów ja nikomu głoszenia jego poglądów odmawiać nie mam zamiaru. Co najwyżej mogę się wstydzić, za tych, którzy w moim języku i machając moim sztandarem takie poglądy głoszą.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Pan go oskarża o podłość ludzi, a nie wstydzi się za niego. To coś zupełnie innego.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt; To dowodzi, że nawet człowiek mający poglądy, jakich Pan nie akceptuje może być porządny. Bez względu na czyjekolwiek oceny. &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;To dowodzi, że człowiek jest istotą skomplikowaną i w każdym, nawet w łotrze, tkwi iskierka dobra. Bo, panie Jerzy, ten kto ma takie poglądy, jakie miał Mosdorf przed wojną, nie jest człowiekiem porządnym. Jest łotrem, albo szkodliwym głupcem.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Nie znam całości poglądów Jana Mosdorfa i nie znam wszystkich okoliczności w jakich powstawały i były głoszone. Jeśli były to poglądy niczym nie uzasadnione to, powinien się wstydzić ich posiadacz. Natomiast jeśli były powody dla takich poglądów, to niekoniecznie. Nie potępiam Pana ani Jan Mosdorfa, choć sposób w jaki Pan wydaje wyroki nie wydaje mi się specjalnie chlubny. O człowieku powinny świadczyć jego czyny, a nie opinie o nim powtarzane za innymi.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Czy Pan na prawdę wierzy, że na gestapo donosili tylko zwolennicy narodowej demokracji? Pan chyba żartuje! Podłość nie jest związana z żadną opcją polityczną ani narodowością. Żydzi również współpracowali w gettach z Niemcami! &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;A gdzie ja to Panie Jerzy napisałem? Ja tylko napisałem, ze ideologia narodowej demokracji byla trucizna degenerującą przedwojenną Polskę. I że, bez tej trucizny, przyzwolenie na łotrostwa popełniane w czasie wojny było by znacznie mniejsze. A bandyci byli wszędzie &amp;#8211; wśród Żydów w gettach również.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Właśnie takie twierdzenia są sugestią, że bez Jana Masdorfa podłości ludzkiej by nie było. &lt;b&gt;To jest niczym nie uzasadnione nadużycie.&lt;/b&gt; Wiem, że to tylko moje zdanie, a Pan powtarza poglądy innych, ale to nie znaczy, że rzucanie takich oskarżeń jest czynnością przystojącą komuś przyzwoitemu. Ludzie podli bywają teraz tak samo często jak w czasie II wojny światowej.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Proponuję, żeby przedstawił Pan jeden dowód, że popełniono zbrodnię na Żydach w wyniku propagandy uprawianej przez Jana Mosdorfa. &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Nie wystarczy Panu fakt, że w wyniku tej propagandy powstała na przykład lista proskrypcyjna &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NSZ&lt;/span&gt; na której znalazła się miedzy innymi bohaterka tego wpisu &amp;#8211; Irena Sendlerowa? A o akcji pociągowej Pan słyszał? A o pogromie Wielkanocnym w 1940 roku, organizowanym przez NOR? Zastanawiał się pan czemu niedobitki powstańców z getta warszawskiego w Powstaniu Warszawskim walczyły w oddziale Gwardii Ludowej a nie w AK? A o raporcie Karskiego pan słyszał i o tym co on tam pisał o endeckiej propagandzie w okupowanej Polsce?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Nie! nie wystarczy mi Pańskie przekonanie o związku powstania jakiejś listy z działalnością Jana Mosdorfa. Natomiast ucieszę Pana bo wykażę się brakami wiedzy i poproszę o przybliżenie szczegółów akcji pociągowej, ze szczególnym uwzględnieniem w niej roli Jana Mosdorfa, oraz o taki sam opis pogromu wielkanocnego. Poproszę również o podanie danych świadczących, że wszyscy bojownicy Żydowscy mieli możliwość wyboru z którymi jednostkami (AK czy AL) chcą walczyć i wszyscy podejmowali decyzję indywidualnie w wiadomym kierunku. Co do raportu Karskiego, to mógłbym zapytać Pana o raport Nowaka, tylko jakie to ma znaczenie? Zna Pan wszystkie raporty? Zna Pan wszystkie opinie na temat poglądów wszystkich opcji politycznych? Bo jeśli nie, to pozostańmy przy faktach, zaś opinie zostawmy na boku.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przy okazji, Armia Krajowa nie przechodzi Panu przez klawiaturę. Bo GL napisać w skrócie, to jakoś nie uchodzi, prawda?&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Rozumiem, że to Bolesław Piasecki z narodowcami mordował w Ministerstwie Bezpieczeństwa Publicznego, a komuniści to biernie się temu przyglądali.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Znowu &amp;#8211; gdzie ja to napisałem?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;I zabawne, panie Jerzy, jest przywoływanie tu komunistów – bo przypomnę, ze to Piasecki, bliski współpracownik Mosdorfa z „Prosto z mostu” znakomicie odnalazł sie w czerwonym systemie.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Nie widzi Pan, że to jest próba relatywizowania win komunistów winami Bolesława Piaseckiego? Jeśli rzeczywiście nie zauważył Pan, to moje wyrazy współczucia. Dużo jeszcze musi się Pan naczytać, tylko radzę ostrożnie autorów dobierać. Bo skutki mogą być opłakane.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Pierwszy raz słyszę, że narodowi demokraci mieli cokolwiek do murzynów lub chińczyków. Żydzi należą do rasy białej, więc trudno oskarżać antysemitów o rasizm.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Panie Jerzy&amp;#8230; Pan mnie rozbraja&amp;#8230; A o rasie aryjskiej pan słyszał?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Poza nazistami nikt nie głosił głupot o rasie aryjskiej, ale Pan wie lepiej…&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Proszę mi wskazać te zbrodnie narodowej demokracji, które w małym procencie równoważą to, co robiła z narodem niewinna lewica wsparta sowieckimi bagnetami.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Czy ja gdzieś pisałem coś  o jakiejś lewicy? Bo sobie nie przypominam&amp;#8230; co ma tu do rzeczy jakaś lewica?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Ależ skąd! Panu by oskarżenie lewicy o zbrodnie dokonane przez klawiaturę nie przeszło, natomiast pomówienie człowieka narodowej demokracji o zbrodnie niedokonane jest OK!&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Nie proszę pana. Jedno to dżuma, zaś drugie to opis cholery. Różnica jest drobna ale znacząca, przynajmniej dla ludzi wolnych od trucizny rozsiewanej przez „ludzi honoru” i ich kumpli. Proponuję otworzyć oczka. Rzeczywistość jest inna niż wmawia Panu gazetka…&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Panie Jerzy, po co te zdrobnienia&amp;#8230; jak pan chce komuś Michnikiem przywalić, bo brak Panu innych argumentów, proszę sie nie krepować i walić z grubej rury.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Ludzie honoru to zdrobnienie czy też ma Pan pretensje o te „oczka”.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bez pozdrowień&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 22:47:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557535 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557488</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;tecumseh&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Panie Jerzy,&lt;/b&gt; pisanie w co którymś tam zdaniu o propagandzie „GW” i że xipetotec jej ulega strasznie pana argumentację osłabia.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;A co ja poradzę, że tak mi się jego argumentacja kojarzy? Ma Pan jakieś inne skojarzenia?&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Tak dyskutują najczęściej osoby, co nie mają specjalnie mocnych argumentów.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Być może ma Pan rację, choć moje argumenty wydają mi się całkiem niezłe.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Xipetotec panu ulegania propagandzie np. ,,GP&amp;#8221; nie sugerował.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Mógłby spróbować. Okazałoby się, że trafiłby kulą w płot, bo nie widuję polskich gazet, więc nie mogę im ulegać. :)&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;No i jaki ma pan dowód, że xpetotec w ogóle np. ,,GW&amp;#8221; czyta?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Żadnego. Żeby być ofiarą propagandy nie trzeba się z nią bezpośrednio spotykać. Dlatego nie pisałem o czytaniu, tylko o uleganiu wpływowi.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Wymaga pan dowodu od niego w sprawie wpływu propagandy Mosdorfa na kogokolwiek a sam bez dowodów i bez przesłanek sugeruje, że ulega on propagandzie Adama Michnika.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Ja nie sugeruję, tylko stwierdzam fakt. Nie znam innego źródła tej propagandy poza środowiskiem redaktora Adama M.. Dlatego wskazuję na to źródło. Jeśli zna Pan inne źródło takiej postawy, to proszę o wskazanie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ponieważ zarzuca mi Pan, że robię to bez dowodów, to podam Panu prosty przykład. Pan Maciej Giertych jest odsądzany od czci i wiary za pracę w ciele, w którym brały udział inne osoby, którym się tego nie wypomina. Co więcej generał, któremu podobno Maciej Giertych doradzał, jest człowiekiem honoru i ogólnie cacy (jak wszyscy komuniści). Zatem co złego było w jego aktywności? To są sk…skie standardy charakterystyczne dla pewnej gazety, a nie brak dowodów. &lt;b&gt;Czy potrzebuje Pan jakiejś bardziej szczegółowej analizy&lt;/b&gt;, czy może wystarczy?&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Więc podwójne kryteria stosujemy?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Kto stosuje ten stosuje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 22:40:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557488 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Iks&#039;ipetoteku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557435</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;xipetotec&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Mówiąc wprost i brutalnie Hitler też tylko mówił. Osobiście był dobrotliwy, kochał dzieci i zwierzęta.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Skąd Pan to wie, że był dobrotliwy, kochał dzieci itp? Poza tym, nie interesuje mnie Adolf Hitler, gdyż kultura niemiecka jest trochę inna niż nasza. Proszę poczytać jakie prawa mieli Żydzi w państwach niemieckich w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;XVIII&lt;/span&gt; i &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;XIX&lt;/span&gt; wieku. Zdziwi się pan, jak bardzo było to bliskie ich sytuacji pod rządami narodowych &lt;b&gt;socjalistów&lt;/b&gt;.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Mosdorf swoich poglądów wcielić w czyn nie miał szansy, mimo najszczerszych chęci (i jednego mordu politycznego) jego stronnictwo władzy przejąć przed wojna nie zdołało…&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Czy to jest wystarczający powód by odmawiać panu Janowi Mosdorfowi prawa bycia Polakiem i głoszenia swoich poglądów? Mord polityczny, czy jakikolwiek inny jest powodem do ukarania winnych, ale nie jest to powód do potępienia człowieka.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;To, że zginął w obozie i prawdopodobnie za pomoc udzielaną Żydom dowodzi tego, że nikogo nie należy z góry osądzać i na wieczność przekreślać (co każdy chrześcijanin chyba wie).&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;To dowodzi, że nawet człowiek mający poglądy, jakich Pan nie akceptuje może być porządny. Bez względu na czyjekolwiek oceny.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Ale w niczym nie zdejmuje z niego to odpowiedzialności za nienawiść sianą przed wojną. Słowo zabija, a Narodowa Demokracja pracowicie przygotowała grunt pod hańbę narodowa jaką była w czasie wojny obojętność większości społeczeństwa wobec zagłady i bezkarność jaką czuła ta mniejszość, która Żydów Niemcom wydawała i rabowała ich dobytek.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Czy Pan na prawdę wierzy, że na gestapo donosili tylko zwolennicy narodowej demokracji? Pan chyba żartuje! Podłość nie jest związana z żadną opcją polityczną ani narodowością. Żydzi również współpracowali w gettach z Niemcami!&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;To ta trucizna powodowała ze sprawiedliwi &amp;#8211; tacy jak pani Sendlerowa, musieli sie ukrywać nie tylko przed Gestapo, ale także przed własnymi rodakami.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Proponuję, żeby przedstawił Pan jeden dowód, że popełniono zbrodnię na Żydach w wyniku propagandy uprawianej przez Jana Mosdorfa. Jeśli nie przedstawi Pan, to będę musiał uznać Pańskie słowa za przejaw uprzedzeń połączonych z niewiedzą bądź złej woli. W jednym i drugim wypadku nie ma Pan się czym chwalić.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;I zabawne, panie Jerzy, jest przywoływanie tu komunistów &amp;#8211; bo przypomnę, ze to Piasecki, bliski współpracownik Mosdorfa z „Prosto z mostu” znakomicie odnalazł sie w czerwonym systemie. Ojciec dzisiejszego wodza Romana, kolejny „duchowy endek”, należał do kolaboracyjnej rady przy Jaruzelskim, a „panom w oficerkach” spod znaku Moczara, bardzo blisko było w 1968 roku do „Prawdziwych Polaków&amp;#8230;”&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Zabawne jest jak człowiek może przesiąknąć propagandą gazety Adama M.! Rozumiem, że to Bolesław Piasecki z narodowcami mordował w Ministerstwie Bezpieczeństwa Publicznego, a komuniści to biernie się temu przyglądali. Zaiste może się Pan zastanowi zanim zacznie powtarzać głupoty o odpowiedzialności narodowców za sowiecki zamordyzm w prl-u. Umówmy się, że &lt;b&gt;winienie kogoś spoza &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PZPR&lt;/span&gt;, aparatu „bezpieczeństwa” i milicji, za zbrodnie komuny jest lekkim nadużyciem&lt;/b&gt;. Bez akceptacji takiego twierdzenia dalsza wymiana poglądów jest niemożliwa, gdyż nie zamierzam pozyskiwać byle czego w zamian za moje doskonałe.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;W jaki to sposób zbrodnie komunistów maja usprawiedliwiać rasizm endeków?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Pierwszy raz słyszę, że narodowi demokraci mieli cokolwiek do murzynów lub chińczyków (czy szerzej rasy żółtej). Żydzi należą do rasy białej, więc trudno oskarżać antysemitów o rasizm. Rasizm to kierowanie się kryterium rasowym i w cale nie musi być zjawiskiem negatywnym, choć najczęściej jest.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Proszę mi wskazać te zbrodnie narodowej demokracji, które w małym procencie równoważą to, co robiła z narodem niewinna lewica wsparta sowieckimi bagnetami.&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;to dżuma, tamto cholera.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Nie proszę pana. Jedno to dżuma, zaś drugie to opis cholery. Różnica jest drobna ale znacząca, przynajmniej dla ludzi wolnych od trucizny rozsiewanej przez „ludzi honoru” i ich kumpli. Proponuję otworzyć oczka. Rzeczywistość jest inna niż wmawia Panu gazetka…&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 22:36:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557435 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Joteszu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/54624.html#comment-557566</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;chamopole&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;...uprzedzając Szanownego Pana Jerzego można zauważyć, że TO &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TYLKO&lt;/span&gt; napisy i &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TYLKO&lt;/span&gt; okrzyki, więc w porównaniu ze zbrodniami komunizmu to w zasadzie nikła społeczna szkodliwość...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo jednak &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TEN&lt;/span&gt; Michnik i jemu podobni, to dopiero!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hej!!!&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Nikła społeczna szkodliwość to bolszewicka kategoria, więc nie będę się na nią powoływał, a na rzeczony temat już się wypowiedziałem. Przykro, że Pan też dał się zwariować.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 19 May 2008 22:32:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 557566 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
