<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Los nieubłagany&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Los nieubłagany&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Stary!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560718</link>
 <description>&lt;p&gt;Do czasów Leszka Balcerowicza w Polsce był pieniądz. Nazywał się dolar amerykański (&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;USD&lt;/span&gt;). Leszek Balcerowicz zrobił to, czego nie udało się komunistom przez 40 lat z okładem. Zlikwidował jedyny pieniądz, jaki posiadaliśmy. Złoty w tej chwili posiada większość cech pieniądza, ale nie jest międzynarodowy, a to jest niezbędne by był pieniądzem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zarzucanie, że się człowiek na czymś nie zna w oparciu o własną wiarę, to nie najlepsza droga do porozumienia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Moje nieudolne propozycje poradzenia sobie z potrzebami państwa w 1989. r. powinny być gdzieś w archiwum małopolskiego komitetu obywatelskiego. Nie jest prawdą, że nikt nie miał wtedy pomysłów. Prawdą jest, że strona społeczna dogadała się z rządową i nie były zainteresowane programem naprawy. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mnie nie interesują rozważania w kategoriach, budżetu, bo za cienki ze mnie Bolek, by analizować jakąkolwiek ustawę budżetową. Natomiast wiem jakie skutki miała reforma Władysława Grabskiego, który z niczego wykreował złotego, i „reforma” Leszka Balcerowicza, której skutki powyżej…&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiara góry przenosi, ale nie gwarantuje racji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 03 Jun 2008 12:52:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560718 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jerzy </title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560667</link>
 <description>&lt;p&gt;To za komunistami powtarzają ludzie nie majacy pojęcia o makroekonomii. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nasza zadłużona i trapiona inflacją, państwowa gospodarka potrzebowała dewiz aby ruszyć z eksportem czy w ogóle z produkcją. Nie mogła ich pozyskac poprzez kredyt. Uzyskała poprzez kurs walutowy. Zagraniczni inwestorzy kupowali złotówki, podnosząc ich kurs a gospodarka otrzymywała dewizy. Zagraniczni inwestorzy uzyskiwali ogromne przebicie a nasza gospoddarka zarabiała na różnicy kosztów. W tej sytuacji nie tylko się dało uniknąć rumuńskiej zapaści ale jeszcze wypracować potężne rezerwy dewizowe. Około 30 mld dolarów. Jak myślisz, z powietrza się wzięły?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jerzy, jest dobra zasada, jak się czegoś nie wie, nie słucha się oszołomów. Oni to wykorzystują.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bez obrazy.&lt;br /&gt;
Pozdrawiam serdecznie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 03 Jun 2008 07:53:43 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560667 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Stary!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560636</link>
 <description>&lt;p&gt;Najwyższa inflacja to początek 1990. r., więc czas realizacji planów Leszka Balcerowicza. Usztywnienie kursu dolar pozwolił wyprowadzić z Polski kolosalne pieniądze. A zagraniczne autorytety mogą mieć interes w popieraniu takich poglądów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 21:14:37 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560636 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>sajo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560497</link>
 <description>&lt;p&gt;rajt&amp;#8230; wujek Szmajdzński tak łatwo nie odpuści&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;font size=&quot;-3&quot;&gt;&amp;#8220;Kto pyta wielbłądzi&amp;#8221;&lt;br /&gt;
&lt;font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 15:05:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560497 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>obrazek taki</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560483</link>
 <description>&lt;p&gt;Napieralski Sciska się z Olejniczakiem. Potem zakłada mu łapę na ramię, a Wojtek z uśmiechem szamocze się by wydostać z tego niby przyjacielskiego uścisku. Gdzies w tivi mignęło.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A co za różnica czy Olejniczak czy Napieralski jak z tylnego siedzenia te same stare mety za cugle szarpią.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 14:18:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sajonara</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560483 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jotesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560480</link>
 <description>&lt;p&gt;Nikt ich nie lubi. Z wyjątkiem rodzin. Coraz bliższych.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 14:14:18 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560480 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560478</link>
 <description>&lt;p&gt;Obawiam się, że ulegasz propagandzie. I to komunistycznej. To Miller był pierwszym, który Balcerowicza zwalczał. Potem to podchwycili narodowi ekonomiści &amp;#8211; wykształceni głównie w wumlach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To, że Polska, startując z pozycji znacznie gorszych niż Rumunia, Bułgaria i Węgry (nie miały zadłuzonej gospodarki) wylądowała znacznie lepiej, jest zasługą zdrowej ekonomii, którą wprowadziła reforma Balcerowicza. Tak twierdzą najwybitniejsi światowi ekonomiści. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Blacerowicz, to ekonomiczny idiota, lub człowiek stale ulegający pomyłkom &amp;#8211; tak twierdzi Lepper i Lech Kaczyński. Jeden gorzej, drugi lepiej wychowany ( w wiekszym pałacu?). Wierzę jednak fachowcom. A nie ludziom miotającym obelgi. I swojemu rozsądkowi. Nie da sie bowiem wypracować gospodarczego sukcesu nie mając zdrowego stosunku do pieniądza. Zwłaszcza w warunkach galopującej inflacji. A w takiej działał Balcerowicz.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 14:11:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560478 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>grzesiu, Stary</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560461</link>
 <description>&lt;p&gt;toż ja se yaya robię. :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;mam w rzyci Napieralskiego i Olejniczaka. obaj są z mojego rocznika i ja znam takich karierowiczów &amp;#8220;ezeldowskich&amp;#8221;, minimillerków w opakowaniu kwaśniewskim. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;miałem paru takich typków na roku. na politologii zresztą... żeby było śmieszniej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;to są, wbrew pozorom i gadkom o polskim Zapatero, ludzie wyprani z jakiejkolwiek ideowości. jakby szatan się objawił to by sobie pentagramy na rękach flamastrem rysowali. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ludzie z pis(s)-u są zaślepieni blaskiem idei swojego wodza, a z drugiej strony młodzi ezeldowcy to cyniczne świnie wychowane na tłustym cycu towarzysza Millera i dokarmiane słodką ręką pijaczyny Kwaśniewskiego&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ja myślę że te szumowiny by się doskonale ze sobą dogadały przy podziale tortu&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;font size=&quot;-3&quot;&gt;&amp;#8220;Kto pyta wielbłądzi&amp;#8221;&lt;br /&gt;
&lt;font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 13:15:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560461 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Stary!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560457</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie wiem jaki był budżet po rządach Leszka Balcerowicza, niemniej wiem, że jego osiągnięcia, były nie dzięki reformom, a pomimo nie. Leszek Balcerowicz był świetnym szefem banku centralnego i powinien być nim dożywotnio. Natomiast był fatalnym i mit o jego osiągnięciach gospodarczych jest właśnie mitem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 12:54:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560457 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sojusz Lewych Dorobkiewiczów...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560456</link>
 <description>&lt;p&gt;...z młodymi wilczkami na czele. A w tle stare hieny&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chyba ich nie lubię, sądząc po zdaniu komentującym.&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 12:32:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560456 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Docencie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560454</link>
 <description>&lt;p&gt;Olejniczaka i Napieralskiego trudno posądzać o mordowanie akowców. Można natomiast o akceptację takich poczynań ich ideowych protoplastów. Gdyby je bowiem ptępiali, porzuciliby tę &amp;#8220;lewicowość&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
Wydaje mi się więc, że za ostro ich potraktowałeś. Ale niechęć, za akceptację też, podzielam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 12:23:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560454 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560453</link>
 <description>&lt;p&gt;Z tymi postkomunistami masz rację. Ale &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SLD&lt;/span&gt; niejest moim zdaniem ani lewicową ani liberalną partią. Jest związkiem oportunistów, powtarzających hasła uznawane za przydatne. Trzeba ich więc jakoś nazwać. W systematyce, ze względu na specyfikę przodków najbardziej się w postkomunie plasują. Także ze względu na oportunizm.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 12:20:14 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560453 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560452</link>
 <description>&lt;p&gt;Nic dodać. Nasza rzeczywista lewica nie jest laicka. I dlatego się uważa za prawicę. Ale związki PiSu z &amp;#8220;Solidarnością&amp;#8221; też mu muszą zaszkodzić. Myślę, że i on się doczeka rozpadu. Stamtąd elektorat pomaszeruje do nowej lewicy.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 12:17:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560452 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Docencie,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560431</link>
 <description>&lt;p&gt;wiesz, S 24 wbrew temu co twierdzą jego właściciele reprezentatywnym medium nie jest.&lt;br /&gt;
A tych, co ich słowa parafrazujesz/cytujesz, to ani ich teksty reprezentatywne ani wartościowe nie są.&lt;br /&gt;
Więc mnie średnio interesują ich rojenia różne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 09:26:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560431 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt;grzesiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560429</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;ani Napieralski ani Olejniczak i wiele już osób z &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SLD&lt;/span&gt; z komuną nic wspólnego nie miały.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ale ty naiwny jesteś. przecież to są stalinowskie, czerwone kurwy z krwią akowców i dzieci poczętych na rękach. poczytaj salon24 to Ci się oczęta zaspane otworzą na ich potworności.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;font size=&quot;-3&quot;&gt;&amp;#8220;Kto pyta wielbłądzi&amp;#8221;&lt;br /&gt;
&lt;font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 09:21:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560429 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Czyli pan Stary wieszczy upadek</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560425</link>
 <description>&lt;p&gt;SLD?&lt;br /&gt;
W sumie jakoś mam wrażenie, że nikt sie tym zbytnio nie zmartwi jakoś specjalnie.&lt;br /&gt;
P.S. A trochę z innej beczki zastanawia mnie jak długo jeszcze będzie słowo ,,postkomuniści&amp;#8221; byc używane wobec &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SLD&lt;/span&gt; czy ogólnie lewicy, bo przecież ani Napieralski ani Olejniczak i wiele już osób z &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SLD&lt;/span&gt; z komuną nic wspólnego nie miały.&lt;br /&gt;
No więc czy to ma byc słówko opisujące czy obelga?&lt;br /&gt;
Dla mnie naduzywanie tego słowa trochę osłabia wymowe róznych tekstów.&lt;br /&gt;
No czepnąłem się, mogę iść sobie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrtówka&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 08:58:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560425 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>I tak oto, Panie Stary,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sylnorma/54828.html#comment-560410</link>
 <description>&lt;p&gt;niebawem będziemy mieli do czynienia z tym, co można było przewidzieć. Jako że nie ma raczej miejsca w Polsce dla dwóch partii o podobnej ideolologii (nie było go dla PO i PiS), tak i nie bedzie dla &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SLD&lt;/span&gt; i PiS. &amp;#8220;Lewicowy&amp;#8221; elektorat pomaszeruje po części do PiS (tak jak to stało sie z cześcia Samoobrony i &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;LPR&lt;/span&gt;), a reszta po prostu się schowa po partiach typu Emerytów i Rencistów, SdPL czy coś w tym rodzaju.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt; Ciekawi mnie, jak się zachowają związkowcy z &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;OPZZ&lt;/span&gt;. A p. Jarosław niewątpliwie się ucieszył. Tylko jak to teraz wytłumaczyć swoim wyborcom? Choć zdaje się, że on im nic nie musi tłumaczyć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 02 Jun 2008 07:17:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 560410 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
