<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Żelazo ostrzy się żelazem, czyli prawak i lewak w jednym stali domu&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Żelazo ostrzy się żelazem, czyli prawak i lewak w jednym stali domu&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Ziggi,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565812</link>
 <description>&lt;p&gt;w ramach niesterotypowego pisania i czytania o Michniku zajrzyj do mnie.&lt;br /&gt;
Choć może ci się nie spodoba.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:41:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565812 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Wszyscy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565810</link>
 <description>&lt;p&gt;Wpis Banana dobrze mnie nastoił. Igła też wreszcie coś sensownego napisał w komentarzu. Pomyślę. Poczytam. OK. Ale mam nadzieję, że inni też pomyślą i utemperują folgowanie stereotypom. Było by dobrze, Panie Sergiuszu. Było by dobrze&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:41:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565810 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>nemo49 </title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565806</link>
 <description>&lt;p&gt;to w takim razie do następnego wynurzenia :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:33:37 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565806 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Nemo,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565804</link>
 <description>&lt;p&gt;ale wiemy, że wróci.&lt;br /&gt;
A i bywaj czasem tez tu, wiem, że nawracanie Nicponia jest ciekawsze może, ale nieskuteczne za to:)&lt;br /&gt;
Chyba, że jak ja lubisz przegrane sprawy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:29:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565804 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Zbyszku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565803</link>
 <description>&lt;p&gt;Myślę, że powinien Pan teraz nadrobić parę zaległości.&lt;br /&gt;
Na przykład przeczytać Regulamin &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt;.&lt;br /&gt;
Na przykład dowiedzieć się co tu robi Igła.&lt;br /&gt;
Na przykład przeprosić tych, których zdążył Pan obdarzyć inwektywami.&lt;br /&gt;
Od tego zacznijmy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:29:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565803 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565800</link>
 <description>&lt;p&gt;Bardzo Ci dziękuję za te słowa przepiękne. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam nie zagadując swojego wzruszenia&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:25:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Gretchen</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565800 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Z.Sz.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565799</link>
 <description>&lt;p&gt;Co z tego gościu, że w wielu sprawach zgadzam się z tobą, skoro źle amunicję dobierasz.&lt;br /&gt;
No ale wal sobie, co ci szkodzi.&lt;br /&gt;
Nie dziw się jeno, że czasem i wobec ciebie zostanie użyta metoda twoja.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;Human Bazooka&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:23:56 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565799 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Na chwilę sie tylko wynurzyłem:))</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565798</link>
 <description>&lt;p&gt;Bliska mi jest buddyjska  zasada , żeby odzywać się tylko wtedy kiedy to może ulepszyć ciszę. Czyli w moim przypadku prawie nigdy :) Nie dotyczy to salonu24 bo to są Dzikie Pola &amp;#8211; tam sobie  udzieliłem dyspensy i  czasami folguję  swoim najgorszym instynktom&amp;#8230; &lt;br /&gt;
PS &amp;#8211; Grześ&lt;br /&gt;
Pani Ustronna nie jest kimś , kogo można porwać. Oddaliła się w sobie tylko znanym kierunku :((&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ukłony&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:22:56 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jotjotjot</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565798 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Gretchen,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565795</link>
 <description>&lt;p&gt;na ciebie nawet Zbigniew Szczesny się nie porwie.:)&lt;br /&gt;
Bo ty jesteś dobrym duchem tego miejsca:)&lt;br /&gt;
I jedną z najciekawiej piszacych osób tu. taką, totalnie empatyczną, a to rzadkość.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;POzdrówka.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:18:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565795 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>I co widzą oczy moje?</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565793</link>
 <description>&lt;p&gt;Jednym sprawnym ruchem Pan Szczęsny przejął txt. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igła okazał się zbyt tajemniczy i minimalistyczny w komentarzach przez co niezrozumiały.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sergiusz za to nudzi i nie wiadomo o co mu mianowicie chodzi. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jarecki zamilkł więc nie dostał recenzji. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kilku osobom się oberwało choć już anonimowo zatem każdy może siebie tam odnaleźć. Jeśli chce. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Grześ został zaaprobowany. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem co ze mną, ale boję się zapytać...&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 21:14:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Gretchen</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565793 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Z Bogiem, Panie Szczęsny,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565786</link>
 <description>&lt;p&gt;albo z kim Pan tam chce.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;PS. Aha, i niech Pan czasami patrzy pod nogi. Latwo się potknąć.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 20:50:50 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565786 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>nemo49 </title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565783</link>
 <description>&lt;p&gt;cieszę się, że tym cudem &lt;em&gt;nemo49&lt;/em&gt; wypłynąl na powierzchnię :)&lt;br /&gt;
Dziękuję.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 20:37:08 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565783 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igło,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565782</link>
 <description>&lt;p&gt;ja mam podejrzenie graniczące z pewnością, że Ciebie też :)&lt;br /&gt;
Co gorsza, nawet nie wiedząc do kogo mierzy, najwyraźniej ;)&lt;br /&gt;
Trzymaj się drabiny, Prezesie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 20:34:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565782 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Zbyszku,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565781</link>
 <description>&lt;p&gt;o co mi chodzi, to już napisałem jasno.&lt;br /&gt;
Powiem Panu tak: nie sztuka strzelać.&lt;br /&gt;
Trzeba jeszcze używać celownika.&lt;br /&gt;
Wszystko przed Panem jeszcze na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt; :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam Pana.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 20:31:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565781 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>O jest Nemo,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565776</link>
 <description>&lt;p&gt;a może czasem byś mniej N(i)emo/y  był, drogi Nemo i coś napisał?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No i gdzieś porwał Ustronną?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrówka.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 20:12:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565776 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Cisi i gęgacze :)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565772</link>
 <description>&lt;p&gt;Najlepiej takim co czytają  ale sie nie odzywają albowiem oni posiądą coś tam&amp;#8230;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;PS&lt;br /&gt;
piątka Panie Sergiuszu za tekst. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ukłony&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 20:02:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jotjotjot</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565772 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Zbigniewie,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565771</link>
 <description>&lt;p&gt;ale ja w sporawie RM i ,,GW&amp;#8221; się zgadzam z tobą, znaczy RM uważam za medium sekciarskie, ,,GW&amp;#8221; jednak nie.&lt;br /&gt;
Tak samo śmiesża mnie (jak ciebie) obsesje na punkcie ,,GW&amp;#8221; wielu osób (i na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt; też te obsesje widzę, a cz nie za dużo ic)&lt;br /&gt;
Kiedyś nawet napisałem tekst czym się różni &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt; od S24, że u nas nie pisze sie prawie w ogóle o Michniku:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://tekstowisko.com/tecumseh/52765.htm&quot; title=&quot;http://tekstowisko.com/tecumseh/52765.htm&quot;&gt;http://tekstowisko.com/tecumseh/52765.htm&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. zaraz chyba napiszę, specjalnie dla ciebie:) promichnikowy tekst, znaczy tekst już zpaowiadałem kiedyś, ale coś mi nie wychodzi, ale mi może teraz wyjdzie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 19:57:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565771 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565768</link>
 <description>&lt;p&gt;A mnie się podobają Twoje wpisy i komentarze. Uważam, że są wzorcowe. Nie, że kadzę, ale po prostu są zawsze bardzo akuratne &amp;#8211; emocjonalne &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;LITERACKO&lt;/span&gt;, lecz rzeczowe &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;MERYTORYCZNIE&lt;/span&gt;. Może ja przesadzam w radykaliźmie, ale mam swoje racje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Powiem jeszcze tak dla pokazania o co mi chodzi:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czasami mówi się, że RM jest prawicową alternatywą dla GW.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A ja uważam, że to nie jest prawda. RM to gówniana alternatywa. Dlaczego?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ano dlatego, że GW jednak drukuje teksty oponentów, drukuje opinie kontrowersyjne a RM jest jedno-przekazowe i koniec, kropka.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Taka jest właśnie różnica pomiędzy pół-prawdą (typowe dla GW) a gówno-prawdą (typowe dla RM).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pan zdaje się widzieć te subtelności i chociaż dal Pana wychodzę na &amp;#8220;totalniaka&amp;#8221; &amp;#8211; a więc na kogoś o sztywnym umyśle, to nadal Pana szanuję, bo Pan dobrze piszesz.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Szanuję też Sergiusza, bo jest (jak mi się wydaje) &amp;#8216;ownerem&amp;#8221; tego bloga &amp;#8211; a to akurat fajne jest. Nie podoba mi się jednak, że chce tak to ułagodzić, bo twórczy nieład jednak krzepi. A bzdeciarzy należy piętnować i basta!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 19:42:22 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565768 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jak widzę</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565761</link>
 <description>&lt;p&gt;Szczęsny wywalił cię z &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt;, srogo się przy tym nudząc.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Idź swoją drogą Sergiuszu.&lt;br /&gt;
Tu teraz zatriumfuje &lt;i&gt;merytoryczność&lt;/i&gt; i to co jest &lt;i&gt;dobre&lt;/i&gt; dla Polski.&lt;br /&gt;
No i &lt;i&gt;punktualna sekretarka&lt;/i&gt;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 19:26:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565761 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Eee tam</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565760</link>
 <description>&lt;p&gt;Panie Segiuszu&amp;#8230; nudzi mnie to. O co Panu chodzi? Jak ktoś chce rozmawiać, to proszę. A jak ktoś szuka akceptacji dla opowiadanych przez siebie fanfaronów, to nie. uwagi o kulturze osobistej pozostawię na boku. Powiedziałem &amp;#8211; uważam, że przede wszystkim nie ma kultury ten, kto rozpowszechnia bzdety. Tak w ogóle &amp;#8211; zaczyna mnie to wnerwiać. Czy może mi Pan powiedzieć, o co Panu chodzi? Że mam nie atakować bezpośrednio blogerów &amp;#8211; tak? Że jak Sergiusz plecie androny o &amp;#8220;zgranym froncie antylustracyjnym&amp;#8221;, to nie mogę napisać, że to są androny? Że mam niby pisać &amp;#8220;Rozumiem stary, że mogłeś odnieść takie wrażenie, ale wydaje mi się, że nie ma zmowy panów Waltera, Wejcherta i Michnika, ale to tylko moje zdanie i rozumiem, stary, że możesz mieć inną opinie i takie twoje prawo a ja cię, stary, bardzo szanuję a twoją opinię uważam za ciekawą, chociaż może odrobinę przesadzoną, chociaż może masz trochę racji, bo przecież coś było na rzeczy&amp;#8230;&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie &amp;#8211; tak pisać nie będę. Jeśli uważa Pan, że tak pisać trzeba, to do widzenia.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 19:22:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565760 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Docent!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565759</link>
 <description>&lt;p&gt;bo zacznę wykrzyknikami :)&lt;br /&gt;
No właśnie, rozwód to poważna sprawa.&lt;br /&gt;
Nie stosuje się go na &lt;em&gt;zwykły ból głowy&lt;/em&gt;.&lt;br /&gt;
Mówimy to samo. W sumie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 19:18:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565759 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&quot;Rozwód to nie tabletka od bólu głowy.&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565756</link>
 <description>&lt;p&gt;ja jestem z tych co palą mosty. rozwód, czy rozbrat z kimś to nie jest to tabletka od bólu głowy, raczej amputacja. i jak to w przypadku amputacji &amp;#8211; odcięta ręka jeszcze jakiś czas swędzi. ale potem przestaje :) ... &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;font size=&quot;-3&quot;&gt;I&amp;#8217;d rather be a free man in my grave&lt;br /&gt;
Than living as a puppet or a slave&lt;font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/font&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;img src=&quot;http://img360.imageshack.us/img360/9725/runninxe8.png&quot; alt=&quot;&quot; /&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 19:10:18 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565756 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Zbigniew P. Szczęsny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565755</link>
 <description>&lt;p&gt;strqasznie długi ten koment, nie wiem czy się wryorbie, ale spórbuje odpowiedzieć na kilka rzeczy:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Masz rację co do rozróżnienia pogladów a insynuacji/uprzedzeń czy etykietek. Tylko mam wrażenie, że jakby zebrać kilka np. twoich (a pewniei moich) wypowiedzi chocby o Kosciele, to pewnie grupa osób uzna to nie za sensowne poglądy, ale własnie etykietki czy wrecz obelgi czy przykład ignorancji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I podobają mi się twoje przykłady i sam nie dyskutuję z takimi osobami 9w ogóle ostatnio mało z kim dyskutuję na powąznie).bo jak widzę złą wole, to po co dyskusja?&lt;br /&gt;
Dlatego np. moim zdaniem nie ma sensu dyskusja z Arturem Nicponiem np., bo on tkwi w kleszczach swych uprzedzeń, etykietek i przekoań jedynie słusznych.&lt;br /&gt;
Więc po co?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale idźmy dalej, jak dla mnie za szybko ferujesz wyroki, piszesz o igle np., że wrzuca śmieciowe komentarze, okej, fakt, zdarza mu się pisać czy szyfrem czy nie zawsze z sensem, ale ja np. w salonie przeczytałem chyba z 200 tekstów Igły, tu pewnie ze 100 , i wiesz, kilka było takich, że wymiękasz, twojego takiego nie czytałem np.&lt;br /&gt;
Oczywiście ja się trochę innymi rzeczami kieruję w ocenie tekstu np. stroną literacką czy formalną.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I dlatego moim zdaniem twoja oceny Igły jest taka jak oceny Igły własne (znaczy szybkie, emocjonalne, nie zawsze trafne).&lt;br /&gt;
Więc w sumie jesteście do siebie podobni:)&lt;br /&gt;
Kurde, w Venissę się bawię i chaotycznie zaczynam pisać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wracając do sedna, otóż moim zdaniem nie ma tu dużo (znaczy na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt;) jakichś insynuacyjnych czy głupawych tekstów, sa teksty i sa osoby, które jednak chca i lubią gadać.&lt;br /&gt;
Że mają opinie na jakiś temat skrajnie różne niż ty?&lt;br /&gt;
No mają, ale co z tego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem, może się sugeruję tym twoim ,,wpadem&amp;#8221; pierwszym na blog POldka, ale mam wrażenie, że chcesz ustawiać cały portal wg siebie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mnie takie coś wkurza, tak jak wkurza mnie mówienie mi, że np. tu się pisze niekontrowersyjnie, nieciekawie,niszowo itd czy jest tu towarzystwo wzajemnej adoracji. &lt;br /&gt;
ja np. pisze to co mi się podoba, jak mi się podoba i nie widzę powodu by się dopasowywać do czyichkolwiek oczekiwań.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 18:59:42 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565755 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Gretchen,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565754</link>
 <description>&lt;p&gt;w tym przypadku to akurat aż tak tajemne nie jest, bo Pan Zbyszek nie oszczędza na wykrzyknikach ;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale poza tym zgadzam się z obserwacją, że lata praktyki w czytaniu słowa pisanego (lub jakiś szósty zmysł) pomagają odczytać także to, co na białej przestrzeni &lt;em&gt;pomiędzy&lt;/em&gt; słowami.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 18:56:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565754 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Odpowiadam</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55223.html#comment-565744</link>
 <description>&lt;p&gt;Szanowni Państwo,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jest mi przykro, że wyszedłem na &amp;#8220;totalniaka&amp;#8221;, lecz nie aż tak, żeby nie zwrócić Wam uwagi na pewien niuans, który uszedł chyba Waszej uwadze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Otóż przy ogólnej zgodzie, co do natury blogosfery przedstawionej przez Sergiusza, muszę zaznaczyć, że kluczowa dla dalszej duskusji jest tutaj definicja poglądu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Grześ pisze np (to ważne):&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;i&gt;A wystarczy proste zrozumienie, że każdy ma inne poglady/przeżycia/odczucia/emocje/doświadczenia i nawet jeżeli ich nie podzielamy, ba, uważamy za głupie i nonsensowne, to nie znaczy, że trza przekreślać (obrażać/wyzywać/etykietkować lub uciekać) tę osobę.&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No i tu mamy problem, ponieważ ja sądzę, że wiele zdań wypowiadanych w blogosferze jedynie pod poglądy się podszywa, podczas gdy w istocie nie są to żadne opinie, lecz inwektywy i uprzedzenia i jako takie na żaden specjalny szcunek nie zasługują a wręcz przeciwnie &amp;#8211; powinny być potraktowane z całą surowścią, jako wybitnie szkodliwe dla dyskursu publicznego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Żeby lepiej wyjaśnić, co mam na myśli pozwolę sobie na przykład.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wyobraźmy sobie, że ktoś na blogu wypowiada się, że wejście Polski do UE było błędem, ponieważ Unia realizuje przede wszystkim interesy wielkich mocarstw a nasze sprawy będą w Unii zawsze marginalizowane.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Otóż to jest pogląd, z którym da się dyskutować. Można przdstawiać przykłady innych państw podobnej wielkości, które rozwinęły się w ramach UE, można przytoczyć liczne przykłady poszanowania interesów małych państw w polityce unijnej, chociaż oczywiście zawsze można koncentrować się na problemach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wyobraźmy sobie jednak inną wypowiedź, w której ktoś pisze, że wejście Polski do UE było skutkiem antypolskiego spisku, ponieważ Niemcy zawsze będą dążyć do zniszczenia Polski i teraz, w ramach Unii będą mogły wreszcie taki zgubny dla nas plan zrealizować.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Otóż, moim zdaniem to juz pogląd nie jest, gdyż jest to uprzedzenie i inwektywa. Tutaj właściwie dyskusji nie ma, ponieważ cokolwiek Niemcy uczynią nam dobrego będzie odczytane jako &amp;#8220;ściema&amp;#8221; podczas gdy każdy (nieunikniony przecież) konflikt interesów będzie dowodem na Niemieckie knowania. Co więcej, zwolennicy prounijnej polityki stają się w ramach takiej optyki wrogami ojczyzny, którzy dopuścili się haniebnej zdrady.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja mogę i potrafię bardzo grzecznie dyskutować o poglądach, lecz nie widzę najmniejszego powodu, żeby darzyć szacunkiem osoby, które rozpowszechniają bazujące na uprzedzeniach insynuacje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mogę rozmawiać o tym, że Żyd Trampowski był skurwysynem (postać autentyczna z dziejów Wrocławia), lecz nie będę dyskutował z kimś, kto mówi, że wszyscy Żydzi to świnie, bo ten ktoś jest po prostu antysemitą i tyle. Sam zasługuje na nazwanie go świnią i tyle.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konsekwentnie, życzliwie potraktuję każdego, kto powie np. (w świetle książki Centkiewicza i Gontarczyka), że życiorys Wałęsy zasługuje na wnikliwe przebadanie, lecz nazwę gnojem każdego (włączając Gwiazdę, Walentynowicz i Wyszkowskiego), kto będzie mówił, że Wałęsa nie zasłużył się w czasach Solidarności, że cały czas działał na jej szkodę, że właściwie był SB-ckim szpiclem na motorówce przywiezionym i obsadzonym w roli łże-szefa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlaczego? Ano dlatego, że (póki co) nie ma na to żadnych dowodów (a nawet są kontr-dowody) a cała historia ma wszelkie cechy teorii spiskowej, w ramach której żaden dowód/argument nie będzie wystarczająco mocny, aby Wałęsę zrehabilitować.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Podobnie ma się w przypadku słynnego już &amp;#8220;Układu&amp;#8221;. Otóż ja nie mam wątpliwości, że istnieją wszędzie silne związki biznesu i polityki (co więcej &amp;#8211; uważam je za normalne &amp;#8211; lepiej, kiedy politycy reprezentują jakieś wymierne interesy niż działają motywowani wyłącznie próżną żądzą władzy&amp;#8230;). Niemniej jednak zbudowana przez polską &amp;#8220;prawicę patriotyczną&amp;#8221; teoria &amp;#8220;Układu&amp;#8221; nie nadaje sie do falsyfikacji i jako taka nie jest poglądem (czyli teorią właśnie), lecz jest typową supozycją służącą do niszczenia politycznego przeciwnika, gdyż &amp;#8220;Układ&amp;#8221; &amp;#8211; tak jak został zdefiniowany przez Kaczyńskich &amp;#8211; jest prostą konsekwencją pokojowej tranformacji ustrojowej w Polsce. Po prostu, dawny partyjny dyrektor kombinatu miał duże szanse na dorobienie się &amp;#8211; większe niż przeciętny Kowalski &amp;#8211; ale co z tego???&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wracając jednak do głównego wątku&amp;#8230; Ja nie udzielam się na blogach towarzysko. Ja w ogóle towarzystwo &amp;#8220;walę&amp;#8221;. Jestem chyba skrajnym indywidualistą i nie łapię się na żadne koterie. Nie robią na mnie wrażenia wybrzydzania, że &amp;#8220;kogoś krytykuję a on przecież taki fajny jest&amp;#8221;. Nie znoszę śmieciarzy, którzy zamiast coś konkretnego napisać, wrzucają wszędzie swoje mentalne śmieci w postaci głupawych jednozdaniowych komentarzy, z których nic nie wynika &amp;#8211; nawet nie są śmieszne (to o tobie Igła). Nie znoszę cyników, których jedyny przekaz sprowadza się jedynie do tego, że &amp;#8220;i tak nie warto&amp;#8221;. Nie znoszę leni, którzy przekonują, że nic się nie uda. Nie znoszę cwaniaczków, którzy zawsze ustawią sie pod wiatr. Ja może jestem &amp;#8220;totalny&amp;#8221; &amp;#8211; ale naprawdę nie szukam na blogu towarzystwa. Szukam ludzi, którzy chcą wymieniać i dyskutować POGLĄDY a nie epatować uprzedzeniami i insynuacjami. Mam głęboko w d&amp;#8230; co ktoś tam sądzi. Interesuje mnie co myśli. Niestety &amp;#8211; mało kto w tym kraju myśli (myślenie wymaga wysiłku) i przemyślanych poglądów mamy w Polsce deficyt a uprzedzeń, stereoptypów i insynuacji nadmiar. To chyba trend światowy, ale nasze życie polityczne przestaje być emanacją intelektu a staje się przesycone emocjami, które żywią się uprzedzeniami. Uprzedzenia udają fakty. Insynuacje &amp;#8211; po wielokroć powtórzone &amp;#8211; staja się faktami&amp;#8230; Nie widzę powodu, żeby byc grzecznym wobec tych, którzy je (bezrefleksyjnie) rozpowszechniają.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Salon24.pl okazał się być istną krynicą takiego intelektualnego zaprzaństwa. Tam &amp;#8220;fakt&amp;#8221;, że Michnik jest SBkiem jest właściwie poza dyskusją &amp;#8211; to jest na S24 pewnik. Dlatego stamtąd uciekłem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pojawiłem się tu i kiedy wszedłem w ten portal, to okazało się, że jest tu może grzeczniej, ale dalej bryluja tu kolesie bazujący na &amp;#8220;wiedzy mniemanej&amp;#8221;. Kolesie uważający, że nazwanie kogoś bezpodstawnie szpiclem to pogląd a nazwanie autora tego poglądu burakiem, to już obraza. Nie &amp;#8211; dla mnie to jest dokładnie to samo! Taki jestem &amp;#8211; możecie wybrzydzać, że mało delikatny, ale to akurat się nie zmieni.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czekam na odzew,&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Jun 2008 18:55:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 565744 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
