<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Umiesz liczyć to licz na siebie&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Umiesz liczyć to licz na siebie&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567594</link>
 <description>&lt;p&gt;Jak już pan chce się kompromitować to na własny rachunek.&lt;br /&gt;
Mnie do tego nie mieszaj.&lt;br /&gt;
Pokazałeś mi tylko to co napisałem w 1 zdaniu wyżej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Może lepiej o angielskich skrzyżowaniach pisać?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 07 Jul 2008 05:20:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567594 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani(e) Kontri-o/u!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567587</link>
 <description>&lt;p&gt;Spitfire&amp;#8217;y zostały zamówione tyle, że w mniejszej ilości i skierowane do Polski przez Rumunię.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Rusznicy przeciwpancernej, bo tak to się nazywa, rzeczywiście nie wykorzystaliśmy. Mieliśmy także doskonałą armatę przeciwpancerną wzór 36. tyle tylko, że zniszczyliśmy w całym wrześniu mniej czołgów, niż tych armat mieliśmy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sprawa koncepcji prowadzenia wojny to jedno, a sprawa umiejętności polskich konstruktorów, to drugie. Moje argumenty były po to by pokazać panu Igle, że można uzbroić się własnym sumptem, bez proszenia się o pomoc Europy czy Stanów Zjednoczonych Ameryki.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 07 Jul 2008 03:36:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567587 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>re: Umiesz liczyć to licz na siebie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567580</link>
 <description>&lt;p&gt;nawet tego&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_przeciwpancerny_wz._35&quot; title=&quot;http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_przeciwpancerny_wz._35&quot;&gt;http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_przeciwpancerny_wz._35&lt;/a&gt;&lt;br /&gt;
nie potrafiliśmy wykorzystać.....&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 23:08:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jpp-jacek</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567580 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>setka Spitfire‘ów w roku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567579</link>
 <description>&lt;p&gt;setka Spitfire&amp;#8216;ów w roku &amp;#8217;39 do naszej dyspozycji&amp;#8230;.hłe, hłe&amp;#8230;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 22:57:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jpp-jacek</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567579 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani(e) Kontri-o/u!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567572</link>
 <description>&lt;p&gt;Łoś był samolotem dość nowoczesnym, ale lekkość konstrukcji okupiono ubogim wyposażeniem. Był odpowiednikiem koncepcyjnym He 111, ale nie jestem pewien. Był jeszcze Jastrząb wyprodukowany bodajże w dwóch sztukach. Tylko to nie są osiągnięcia. 100 Spitfire&amp;#8216;ów załatwiłoby sprawę, tylko że to nie była nasza konstrukcja.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 22:01:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567572 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Panie Maciejowski</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567564</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie mieliśmy osiągnięć w lotnictwie? ?????????&lt;br /&gt;
http://pl.wikipedia.org/wiki/&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PZL&lt;/span&gt;.37_%C5%81o%C5%9B&lt;br /&gt;
niestety, za mało ich było&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 21:39:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jpp-jacek</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567564 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Drogi Igło!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567551</link>
 <description>&lt;p&gt;Wydaje mi się, że miesza Pan zdolności organizacyjne polskiego sztabu z osiągnięciami polskich inżynierów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie mieliśmy wybitnych osiągnięć w lotnictwie, choć polskie skrzydło stanowiło nie lada osiągnięcie, tyle że z odchodzącej epoki górnopłatów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Natomiast w broni pancernej mieliśmy całkiem udane konstrukcje z drobiazgiem stosowanym przez wszystkie armie świata do dziś &amp;#8211; peryskopem odwracalnym. Podobnie sprawy miały się z artylerią.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W brew propagandzie prl-owskiej przed II wojną światową mieliśmy jedną z najmocniejszych armii na świecie. W europie byliśmy trzeci, po Niemcach i Sowietach. Niestety pierwszą walkę przyszło nam stoczyć z tymi dwoma krajami. Na tym polegała nasza tragedia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Proszę wziąć pod uwagę, że we wrzeniu 1939. roku polska dywizja piechoty spotykając niemiecką roznosiła ją w pył. Tyle tylko, że spotkania 1 na 1 należały do rzadkości. Anglicy w 1945. roku potrzebowali stosunku 2:1, żeby móc marzyć o pokonaniu Niemców.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zatem wrzesień 1939. pokazał wiele rzeczy, ale niekoniecznie to, co Pan chciałby widzieć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 21:09:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567551 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567521</link>
 <description>&lt;p&gt;Proszę się nie fatygować.&lt;br /&gt;
Zostało to ustalone we wrześniu &amp;#8217;39r.&lt;br /&gt;
70 lat temu.&lt;br /&gt;
Prawie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak tylko się spytałem.&lt;br /&gt;
Przecież to pan rozdaje oceny.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 19:10:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567521 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Igło!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567507</link>
 <description>&lt;p&gt;Działka Boforsa były przeciw lotnicze. Model polskich działek postaram się ustalić po 23. lipca, to znaczy w czasie pobytu w Polsce na wakacjach. Odnośnie moździerzy wielkokalibrowych Szkody (czeskie Škody), to działkami trudno to nazwać &amp;#8211; kaliber ponad 200 mm. Również postaram się dotrzeć do nazwy modelu polskiego. Ale to wymaga kontaktu z Wojtkiem, a on siedzi we Wrocławiu…&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 17:58:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567507 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Panie Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567469</link>
 <description>&lt;p&gt;Oczywiście, tak!&lt;br /&gt;
Amerykanie (i nie tylko oni) nie mają przyjaciół &amp;#8211; mają interesy.&lt;br /&gt;
Miejmy my też interesy &amp;#8211; i rozgrywajmy je skutecznie.&lt;br /&gt;
Pozdrawiam przyjacielsko.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 12:53:28 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jpp-jacek</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567469 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Contri</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567451</link>
 <description>&lt;p&gt;Im chodzi abyśmy my sami zapłacili za THAaDy i  Patrioty, tak będzie taniej.&lt;br /&gt;
Im taniej.&lt;br /&gt;
Wszak będą strzegły nie tylko bazy ale przede wszystkim nas.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nikt natomiast nie zadał pytania, czy Jankesi zgodzą się nam je sprzedać?&lt;br /&gt;
Bo wcale mogą nie chcieć!!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 10:43:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567451 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>jessss....</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567450</link>
 <description>&lt;p&gt;Wcinam się w inteligentną dyskusję mądrzejszych niż ja&amp;#8230;..ale&amp;#8230;&lt;br /&gt;
Zwiedzając różniste blogi polityczne nie zauważyłem, by ktoś wysnuł dość oczywisty wniosek z analizy negocjacji w sprawie tarczy.&lt;br /&gt;
Wydawałoby się logiczne i oczywiste, iż jeżeli takie cudo się gdzieś instaluje, to zapewnia mu się  skuteczną ochronę. I to nie my Jankesów, ale oni nas powinni prosić o pozwolenie na stacjonowanie u nas baterii nie przestarzałych Patriotów, a &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;THAADA&lt;/span&gt;....&lt;br /&gt;
Widzi mi się, że Jankesom kalafiorem zwisa bezpieczeństwo własnej bazy&amp;#8230;. co tu gadać o bezpieczeństwie Polski&amp;#8230;&lt;br /&gt;
A może o to chodzi&amp;#8230;.casus Pearl Harbour&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 10:30:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jpp-jacek</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567450 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Maciejewski</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567449</link>
 <description>&lt;p&gt;Które działka były lepsze od Boforsa i Skody?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 10:18:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567449 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Sergiuszu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567448</link>
 <description>&lt;p&gt;Zgadzam się, że to co zaoferowali Amerykanie, jest pluciem w twarz. Natomiast nie zgadzam się z wnioskami.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przed II wojną światową sprowadzaliśmy broń ze Szwecji (działka Boforsa) i Czechosłowacji (moździerze wielkokalibrowe Szkody). Polskie wyroby w obu dziedzinach były lepsze. Zatem nie musimy z nikim na siłę kooperować, tylko odkryć talenty wśród polskich studentów i inżynierów, a potem w nich inwestować. No i oczywiście zbroić się.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 10:08:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567448 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Magio!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567447</link>
 <description>&lt;p&gt;Rozumiem, że doszła Pani do momentu, w którym powinien pojawić się wniosek dotyczący zmiany konstytucji. Likwidacja urzędu premiera lub prezydenta jest logiczną konsekwencją tego co Pani pisze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 06 Jul 2008 09:58:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567447 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Lorenzo Szanowny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567410</link>
 <description>&lt;p&gt;Nasze możliwości są nader skromne, powiedziałabym. I nie sądzę by stwierdzenie to było nazbyt odkrywcze. &lt;br /&gt;
Życzyłabym sobie by (tak jak kiedyś Irlandię w polityce wewnętrznej), polskich polityków stać było na zawarcie paktu &amp;#8220;o nieagresji&amp;#8221; w polityce zagranicznej. Bo twierdzę, że partyjne wojenki są tym, co nas na arenie międzynarodowej powala, przy byle okazji. &amp;#8220;Dwuwładzą&amp;#8221; (co najmniej) w polityce zagranicznej nasi oponenci-sojusznicy rozgrywają nas jak dzieci w przedszkolnej piaskownicy.&lt;br /&gt;
I chyba czas najwyższy z tym skończyć. Dla naszego, obywateli RP, dobra. Nie dobra partyjnego, co &amp;#8211; zdaje się &amp;#8211; stanowi naczelny priorytet polskich polityków.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam marząc o niemożliwym&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jul 2008 21:56:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567410 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567401</link>
 <description>&lt;p&gt;A czy mówiąc o rosyjskich &amp;#8220;zbiegach okoliczności&amp;#8221; miałam na myśli tylko &amp;#8220;zbiegi&amp;#8221; militarne? A w życiu! &amp;#8211; jak to Pan pięknie mawia. :) Wprost przeciwnie, panie Lorenzo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Większość &amp;#8220;zbiegów okoliczności&amp;#8221; miała bezpośredni wymiar gospodarczy. Tylko współcześnie (proszę mnie poprawić, jakbym coś pokręciła) zakręcenie kurka z ropą czy gazem ma siłę rażenia głowicy nuklearnej&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie da się również zaprzeczyć, że dążenie państw z orbity byłego &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;ZSRR&lt;/span&gt; do zawarcia innych sojuszy wojskowych/gospodarczych powoduje określone reakcje rosyjskie. W obecnym czasie Rosji nie potrzeba do wywarcia odpowiedniego nacisku głowic jądrowych. Ale czy to coś zmienia?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam zza silosu&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;p.s. W przypadku separatystycznych terytoriów gruzińskich sam nacisk gospodarczy na Gruzję już nie wystarcza. Prawda?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jul 2008 21:54:56 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567401 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Magio Szanowna</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567409</link>
 <description>&lt;p&gt;Nigdy by mi do glowy nie przyszlo określać Pani komentarzy jako &lt;em&gt;dywagacje&lt;/em&gt; :-))&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam chcąc poznać nasze mozliwości&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jul 2008 21:11:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567409 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Lorenzo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567408</link>
 <description>&lt;p&gt;Proszę nie być nadmiernie skromnym. :)&lt;br /&gt;
Nie zaprzeczył Pan ani nie potwierdził moich wcześniejszych dywagacji. Za to zwrócił Pan uwagę na pozornie nic nie znaczący &amp;#8220;p.s.&amp;#8221;. Pięknie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A z tymi &lt;em&gt;klapkami&amp;#8230;&lt;/em&gt; Coś w tym jest. Ja, dla przykładu, czytam jakieś informacje, czytam i często po &amp;#8220;fafnastej&amp;#8221; z kolei przychodzi jakieś skojarzenie, które wiąże w całość kilkanaście poprzednich. Ot, taki &lt;em&gt;wybryk&lt;/em&gt; umysłu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam nie lekceważąc możliwości rosyjskich&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jul 2008 21:04:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567408 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Nie, nie wspominala Pani, Pani Magio,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567407</link>
 <description>&lt;p&gt;moglem też nie doczytać, za co przepraszam z góry.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A co do meritum, to mi się takie &lt;em&gt;klapki&lt;/em&gt; otwierają w różnych momentach. Nie wiedzieć czemu:-))&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam powtarzając, że śmiech to zdrowie&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jul 2008 20:56:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567407 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Lorenzo Szanowny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567406</link>
 <description>&lt;p&gt;Czy ja już wspominałam kiedyś, że uwielbiam nagłe zwroty akcji w Pana wykonaniu. :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam szczerze roześmiana&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jul 2008 20:53:14 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567406 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Z krajami kaukaskimi, Pani Magio,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567403</link>
 <description>&lt;p&gt;Rosjanie nigdy nie mogli sobie daź rady. Podobnie jak Anglicy czy Amerykanie z Afganistanem i w paru jeszcze innych krajach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A do tlumienia ruchów wyzwolenczych na Kaukazie doskonale nadawali sie polscy oficerowie w armii rosyjskiej. W ogóle mieliśmy opinię doskonalych specjalistów w tej branży, także w armii austriackiej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Uklony zza węgla&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jul 2008 20:44:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567403 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Spróbuję Pani, Pani Magio,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567397</link>
 <description>&lt;p&gt;przedstawić o czym myślę, pisząc, że Rosja (doskonala w tzw. &lt;em&gt;maskirowkach&lt;/em&gt; czyli pelebejsko mówią &lt;em&gt;zmylkach&lt;/em&gt; albo &lt;em&gt;siwym dymie&lt;/em&gt;), wiedząc o negatywnym stosunku Polaków do niej, gra nami na plaszczyźnie międynarodowej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Oto my, wypuszczani przez Rosjan do lotu niczym labedzie, krzyczymy wszem i wobec, jakie to Rosjanie stanowią zagrożenie dla swiata, a co najmniej dla Europy. (Pewne stanowią, ale jeszcze nie w tej chwili). No to by uspokoić Polaków, a jednocześnie poszczypac Rosjan, &lt;em&gt;wolny swiat&lt;/em&gt; a to nas o do &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NATO&lt;/span&gt; czy EU przyjmie, a to &lt;em&gt;tarcze&lt;/em&gt; obieca. A Rosjanie mowią (caly czas budując swoja najgroźniejszą broń czyli gaz i ropę), oczywiscie po dlugich targach: o.k. zgodzimy sie na Polske w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NATO&lt;/span&gt; i EU, ale w zamian za&amp;#8230; Potem znowu: niech będzie tarcza, albo jej elementy, ale za&amp;#8230; itd.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tymczasem w swej obecnej kondycji (i tak jeszcze przez lat kilkanascie) Polska nie ma najmniejszych szans zrobić choć w najmniejszym stopniu kuku Rosjanom. Podobnie jak i &lt;em&gt;tarcza&lt;/em&gt;. Bo niby co ona może Rosjanom zrobić? Nauczkę z wyścigu zbrojeń wyciagnęli i przeszli na broń pt ropa i gaz. Co tej broni może &lt;em&gt;tarcza&lt;/em&gt; zrobić? Na dodatek, gdy owa ropa i gaz bedzie ćwiczona razem z Niemcami, Holendrami etc.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kto tu więc daje sie robić w balona? W brydżu ten manewr nazywa się &amp;#8220;zrzutką na przegraną&amp;#8221;. Jak widac więc Rosjanie dobrzy sa nie tylko w szachach. Pytanie, czy nasi politycy są &lt;em&gt;pomocnikami&lt;/em&gt; w tej grze świadomie czy nie? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Uklony&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jul 2008 20:12:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567397 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Lorenzo Szanowny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567390</link>
 <description>&lt;p&gt;To ja się mogę tylko ucieszyć, że Pan nie współczujesz naszym &amp;#8220;politycznym sierotom&amp;#8221;, jako i ja. :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zaś co do Rosji, to mam (niestety) odmienne zdanie od Pańskiego. Za dużo było w działaniach rosyjskich w ostatnich latach tzw. &amp;#8220;zbiegów okoliczności&amp;#8221;, by można je było li tylko na karb przypadku złożyć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam dzieląc się z Panem wspomnianą złością...&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jul 2008 19:48:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567390 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Alez Szanowna Pani Magio</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55347.html#comment-567385</link>
 <description>&lt;p&gt;Jeśli Pani mysli, że ja sie użalam nad ciężkim losem naszych &amp;#8220;politycznych sierot&amp;#8221;, to ja Pania serdecznie przepraszam za to, że się źle wyslowilem:-)) A w życiu! Jesli już, to ja się naszym losem trapię. Choc w sumie, co nas nie zabije, to nas wzmocni. Byle nas jednak przedtem nie uszkodzilo zbyt mocno.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tyle, że jednak &lt;em&gt;tysiące polskich maluczkich przedsiębiorców&lt;/em&gt; gralo na nieco innych klawiaturach niż te &amp;#8220;polityczne sieroty&amp;#8221;. No i ewentualna plajta tychże przedsiębiorców nie pociagnęlaby za soba takich konksekwencji. Przykre, ale prawdziwe, gdy idzie o los milionów kilkudziesięciu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A w ogóle rozsmiesza mnie grożenie Rosją. Czy nikomu nie przychodzi do glowy, że to zagrożenie wymyślili sobie wlaśnie Rosjanie, by wygrywać swe gry z Amerykanami i Unią? Na cholerę im te kilkadziesiąt milionów sprawiających tylko klopoty Polaków? Czasy &lt;em&gt;żelaznej kurtyny&lt;/em&gt; dawno już minęly.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt; Mamy może jakies gigantyczne zasoby bogactw naturalnych, o których nie wiem? My dla nich stanowimy dokladnie taki sam zbiór potencjalnych klientów, jak dla Zachodu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam z lekka rozwścieczony (oczywiście nie na Panią), tylko polska megalomanią uprawianą zarówno przez dużych jak i malych&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 05 Jul 2008 19:15:55 +0000</pubDate>
 <dc:creator>germania</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 567385 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
