<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Dlaczego Donaldinho nie nadaje się na Prezydenta RP?&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Dlaczego Donaldinho nie nadaje się na Prezydenta RP?&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Odysie,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574553</link>
 <description>&lt;p&gt;genialny komentarz :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Masz rację, że wizerunkowo Donald ma znacznie większy potencjał transformersa.&lt;br /&gt;
Tylko czy to wystarczy, jeśli wydarzenia, jak te w Gruzji, wytopią całkiem wszelki plastik-fantastik w tej medialnej kreacji sztabu Donaldinho?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dobranoc&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 23:24:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574553 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sergiuszu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574551</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Dali się poznać dość dobrze. Ty spodziewasz się jakiejś cudownej przemiany u któregoś z nich? &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chodzi mi o to, że Donald, jako mistrz adaptacji i przystosowania, może nas zaskoczyć. Popracuje ze swymi specami, i jak będzie trzeba, to tak szablą zacznie trzaskać, wąs sumiasty zapuści, ostrogi wdzieje, że stanie się żywym wcieleniem Piłsudskiego i Mościckiego jednocześnie. I będzie maił poglądy, że ho-ho. Takie jak trzeba. A my nawet nie zauważymy, kiedy to się stanie. Toż on już był liberałem, soc-liberałem, ko-liberałem i konserwatystą.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To Lech Kaczyński nas nie zaskoczy. Bo on, dzięki wytężonej pracy sztabu speców, najwyżej nauczy się uśmiechnąć od czasu do czasu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Że na dziś? Na dziś &amp;#8212; do wyborów daleko. Dla Donalda tym lepiej im bardziej jest bez poglądów. Bo jakby jakieś miał, to a nuż ludzie by zapamiętali i potem trudno by odwrócić. Więc &amp;#8212; Bogu świeczkę i Diabłu ogarek.&lt;br /&gt;
Przykład: Sikorski w Tbilisi. Wysłany przez Tuska. Że niby z prezydentem, jakby co. Albo, wprost przeciwnie &amp;#8212; że prezydenta szurniętego pilnował. Wybierz co wolisz.&lt;br /&gt;
Jeśli mu autostrady choć trochę wyjdą (no niech podłączy Warszawę) i kilka boisk &amp;#8212; ma duże szanse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dobranoc&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 23:09:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574551 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Kluczniku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574547</link>
 <description>&lt;p&gt;masz rację. Dlatego, wbrew namowom Odysa, nie rozmawiamy o tym kto wygra, tylko kto na dziś się nadaje lub nie i czy zbiera sobie plusy dodatnie czy ujemne. Na dziś.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Rokita mógłby być. Jest z niego zatwardziały państwowiec, umie gadać i jest indywidualistą. Tak jak nie nadaje się zupełnie jako partner polityczny, tak na Prezydenta ten jego indywidualizm jak znalazł. Może pobyt w politycznej zamrażarce dobrze mu zrobi i dojrzeje nawet do tej roli?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 22:46:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574547 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>O czym tu dyskutować?</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574540</link>
 <description>&lt;p&gt;Drodzy Panowie, przecież na chwilę obecną ta dyskusja jest zupełnie bezprzedmiotowa!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przez najbliższe 2 lata może się jeszcze tyle wydarzyć, że nie ma na razie co mówić o potencjalnym zwycięzcy. Od zeszłorocznych wyborów parlamentarnych do wyborów prezydenckich upłynie +/- tyle samo czasu co od zwycięstwa &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;AWS&lt;/span&gt; do klęski Krzaklewskiego w wyborach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozostaje zbyt wiele niewiadomych, żeby móc cokolwiek jednoznacznie ocenić.&lt;br /&gt;
Krach gospodarczy w UE i w konsekwencji u nas, lub zaognienie sytuacji z Rosją mogą poprzewracać sytuację do góry nogami.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A może, jeśli w trakcie wzajemnego sporu wypalą się obecni liderzy, to na podobieństwo Olechowskiego, jak przysłowiowy diabeł z pudełka wyskoczy np. Rokita.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 22:39:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Klucznik</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574540 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Krk</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574545</link>
 <description>&lt;p&gt;wzbraniam się dla porządku. Co mi po Donaldinho na tle kolegów? Ja go rozpatruję w roli solowej. Nie ma chowania się w tłumie :-)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 22:34:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574545 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Odysie,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574544</link>
 <description>&lt;p&gt;przepraszam, że się nie odniosłem, ale po prostu nie przyszło mi do głowy, że proponując utopijną kandydaturę, spodziewasz się jej rozważania. Myślałem, że rzuciłeś to tak, a nie pod dyskusję.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Aleś się uparł z tym oddzielaniem kandydata na wygrywającego wybory od kandydata na Prezydenta RP. To ja powtórzę: nie interesuje mnie takie rozdzielanie. Także dlatego, że ani Tusk ani Kaczyński nie jest już i nie będzie żadnym nowym objawieniem. Można dość odważnie oceniać ich w tej przyszłej roli, już teraz. Dali się poznać dość dobrze. Ty spodziewasz się jakiejś cudownej przemiany u któregoś z nich?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poza tym moje oceny i przewidywania są na dziś. Wróżką nie jestem i nie mogę wiedzieć co który z nich jeszcze wywinie. Na dziś moja ocena jest taka, że Donaldinho się nie nadaje. Jak jeszcze położy więcej spraw w roli premiera i/lub szefa PO, choćby budowę autostrad, to klęska jego jest w zasadzie przyklepana.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlaczego mnie to nie martwi?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 22:32:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574544 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sergiusz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574539</link>
 <description>&lt;p&gt;A czemu się wzbraniasz przed łączeniem???&lt;br /&gt;
On z nich wszystkich, i poglądy ma takie same, czemu na siłę doszukujesz się jakichś innych &amp;#8220;własnych?:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 22:09:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Krk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574539 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sergiuszu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574534</link>
 <description>&lt;p&gt;Właśnie. Gadają.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sorry, nawet i sam prezydent to &lt;em&gt;gadanie&lt;/em&gt; tak mimochodem powtarza to tu, to tam. Ale wiesz, nie takie &lt;em&gt;gadanie&lt;/em&gt; słyszałem. O mnie np. RRK-a ostatnio &lt;em&gt;gadała&lt;/em&gt; na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt;, żem kłamca. A, ot &amp;#8212; tak. A jakie tam rzeczy gadają o prezydencie wśród kumpli i czytelników Palikota&amp;#8230;&lt;br /&gt;
Ja tam na &lt;em&gt;gadaniu&lt;/em&gt; nie zbuduję opinii.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wracając do tezy Twojego tekstu.&lt;br /&gt;
Już przecie napisałem swojego (utopijnego) kandydata, powyżej. I &amp;#8212; nic. Ani słowem się nikt nie odniósł. Ty też.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A zwłaszcza odniosłem się do Twoich stwierdzeń o &lt;em&gt;nie nadawaniu się&lt;/em&gt; Tuska. Stwierdzam więc jeszcze raz, wyraźnie: &lt;strong&gt;Czy Tusk się nadaje, to się jeszcze okaże.&lt;/strong&gt; Ale mowa o predyspozycjach &lt;strong&gt;nie na &lt;em&gt;prezydenta&lt;/em&gt;, tylko na &lt;em&gt;zwycięzcę wyborów&lt;/em&gt;.&lt;/strong&gt; To nie to samo, ale nie ma co gdybać, któżby był dobrym prezydentem, choć nigdy nie wygra. Bo w tej konkurencji to można i zmarłych wyliczać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak szczerze, to na razie nie widać na horyzoncie nikogo poza Tuskiem i Kaczorem. Później może Sikorski, ale nie da rady wykopać Tuska w przewidywalnej przyszłości. Po Kaczorze nie widzę nikogo (Ziobro bez szans &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;IMHO&lt;/span&gt;).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Osobiście stawiam, że w następnych wyborach wygra Tusk, ale przewaga jest bardzo słaba i mogę się pomylić.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 21:59:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574534 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Krk</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574523</link>
 <description>&lt;p&gt;nie mylmy dwóch spraw: środowisko KLD/PO to jedno, a Donaldinho to drugie. Mnie tu nie chodzi o jego kolegów, tylko o niego samego, jako potencjalnego kandydata na Prezydenta RP. Jak będziemy to łączyć, to się zrobi groch z kapustą a nie rozmowa. Ja celowo w tym wątku koncentruję się na Tusku indywidualnie. Jakie poglądy mają jego koledzy, to ja wiem dobrze. Ja pytam o jego własne. Są takie?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 21:25:13 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574523 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Odysie,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574522</link>
 <description>&lt;p&gt;z tego co na wsi gadają wynika, że Patrioty na stałe były już wcześniej dogadane, a wyśmiana także przeze mnie niedawno wersja Patriotów weekendowych to było zrobienie sztucznego problemu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Gadają, że te weekendowe to miały być na czas budowy bazy, a po jej oddaniu miały być normalnie na stałe, z opcją dokupienia kolejnych. Ponoć nie same Patrioty (już dogadane) były dyskutowane, tylko kwestia drugiej bazy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poza tym zauważ, że o Tarczy to gada się tak, jakby jej elementy miały być w Europie tylko w Polsce i Czechach. Co jest dość zastanawiające, samo w sobie, skoro elementy Tarczy są przewidziane w kilku krajach w Europie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wracając do Tuska. Moje pytanie jest proste: skoro Kaczyński jest Be, a Tusk się ewidentnie nie nadaje, to KTO?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ciekawe jest też, że jak dotąd od żadnego przeciwnika Kaczyńskiego nie usłyszałem, że moja teza o nie-nadawaniu-się Tuska jest nieuzasadniona. Ot, ciekawostka taka.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 21:17:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574522 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>sergiusz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574521</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Jakie poglądy ma Donaldinho? Ktoś wie? Ja nie wiem, choć bardzo chciałbym wiedzieć.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja wiem, Tusek ma poglądy &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NOMENKLATUROWE&lt;/span&gt;.&lt;br /&gt;
To ciągłość z PRL-em.&lt;br /&gt;
&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;KLD&lt;/span&gt;, rozkradając Kraj wspólnie i w porozumieniu z UD i komunistami(PO to taka wylinka &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;KLD&lt;/span&gt;, ze spadami z UD i komunistami właśnie), oraz nomenklaturą europejską, wkupiła się w tej nomenklatury strukturę.&lt;br /&gt;
To wszystko, niczego więcej się tam nie doszukasz.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 21:16:56 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Krk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574521 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sergiuszu i Woodya</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574516</link>
 <description>&lt;p&gt;ad 2.&lt;br /&gt;
Jesteśmy skazani na plotki i domysły.&lt;br /&gt;
Nie znamy szczegółów negocjacji. I nie poznamy (mam nadzieję).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak że jedna strona mówi A, druga B. A my zazwyczaj wierzymy jednej lub drugiej strony i na tej wierze polska polityka stoi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;U mnie podejrzliwość wzbudza, że ci sami dziennikarze, którzy nie tak dawno głosili, jak to Polska potrzebuje koniecznie patriotów a nawet thaadów, teraz frasują się, że Tusk dla baterii patriotów ryzykował całą sprawą Tarczy, że niby te patrioty bez znaczenia, grunt żeby gringos &amp;#8220;dali nam tarczę&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
A są to dziennikarze często powołujący się na &amp;#8220;dobrze poinformowane źródła&amp;#8221; w pałacu prezydenckim. Dodajmy, dla sprawiedliwości, że idzie mi o &lt;em&gt;Rzeczpospolitą&lt;/em&gt;, którą czytam codziennie od lat. Więc nie to, że się na nielubianych gości wyzłośliwiam.&lt;br /&gt;
To budzi moje podejrzenia, że Kaczorowi naprawdę puściły nerwy i popsuł całe negocjacje, godząc się na bazę rakietową za darmo. Być może rząd Donalda rzeczywiście ugrał przynajmniej to, co ugrał.&lt;br /&gt;
PS. I nie mam żadnego powodu wierzyć, że Tusk uzależniał decyzje w sprawie tarczy od sondaży &amp;#8212; bardziej niż Kaczor.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 20:59:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574516 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie woodya</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574428</link>
 <description>&lt;p&gt;1. Czyżby? Moim zdaniem nie wszystko, bo &amp;#8220;większa połowa&amp;#8221; jednak od &amp;#8220;mediobiorców&amp;#8221;, którzy aż tak ciemni jak przeciętny amerykański wyborca nie są.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2. Powtarza Pan plotki. Zna Pan warunki wynegocjowane przez ekipę poprzednią i warunki przyjęte przez obecną, czy tylko za gazetami Pan tak powtarza?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;3. No sorry, ale to same banialuki medialne. Pan miesza fakty z opiniami w sposób perfekcyjny nieomal, a w każdym razie tak to wygląda.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No i znowu to samo. Mówiłem już, że z Panem Zbigniewem dzielicie tę samą fiksację antyKaczyńską.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ileż razy mam powtarzać, co jest tematem mojego tekstu?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrowienia.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 15:48:56 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574428 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Autorze</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574391</link>
 <description>&lt;p&gt;1. Wszystko zależy od języka mediów &amp;#8211; jak będą lud ciemny straszyć iż Putin to Stalin i Armia Czerwona stoi na rogatkach Warszawy to &amp;#8220;twardziel&amp;#8221; Kaczyński ma szansę w wyborach Jeśli jednak będą mówić iż w ostatnich paru latach Armia Czerwona kupiła mniej czołgów niż kiedyś za Jelcyna (mimo kasy z ropy) i nikt nikogo napadać nie będzie (o ile, wzorem GRuzji sami nie pójdziemy na Królewiec) to nie ma szans&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2. Zgadzam się z Panem co do tego iż trzeba długofalowego myślenia. No i tu niestety &amp;#8211; o paradoksie &amp;#8211; Tusk okzuje się lepszy niż Kaczyński czego żywym przykładem jest Tarcza. Kaczyński chciał Tarczę bez żadnych warunków a Tusk chciał tarczę na choćby minimalnych warunkach. Tusk miał nerwy aby wytrzymać aż &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;USA&lt;/span&gt; spuści troch z tonu. Wszyscy niestety wiemy że Prezydent nerwów silnych nie ma&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;3. Trudno mi sobie realnie wyobrazić co Kaczyński chce osiągnąć, bo ani nie chce mieć lepszej pozycji w UE ani nie chce wzmacniać &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NATO&lt;/span&gt;. Zawalił choćby ostatnio partnerstwo z Francją, odrzucił de facto Traktat Lizboński. Zresztą TL jest u dobrym przykładem iż to raczej on a nie Tusk kieruje się PR &amp;#8211; bo decydował co bardziej opłaci się PiS (na zasadzie wykazania czym się rózni od PO plus głosy Rydzyka i to mimo że sam negocjował TL).&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 14:53:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>woodya</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574391 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Mindrunner</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574382</link>
 <description>&lt;p&gt;Zgadzam się. Coś z ym trzeba zrobić. Ale proszę pamiętać, że Polska jest słabą demokracją i od systemu prezydenckiego do autorytarnego może być nam za blisko.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale to temat konstytucyjny na osobny wątek. Pozdrawiam!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 14:11:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574382 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Zbigniew</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574378</link>
 <description>&lt;p&gt;Właściwie dla mnie system parlamentarno-gabinetowy jest trochę z definicji skazany an kłótnie. W dodatku tenże system w sytuacji, gdy w parlamencie sensownej większości wybory nie są w stanie wyłonić, staje się piaskownicą i w ogóle jest psu na dupę. Może system półprezydencki, jak we Francji, gdzie prezydent jest jeszcze silniejszy niż w systemie prezydenckim? Nie wiem. Można też pójśc w stronę ustroju gabinetowego, bez nadmiernej roli parlamentu, temu ostatniemu zostawiając tyko kwestie budżetowe, ale z większą odpowiedzianością posłów?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I wtedy można by z radością wypieprzyć w kosmos ten cały senat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W każdym razie obecny system to piramidalna bzdura. Wyjatkowo nieefektywna. Co do tego chyba mamy zgodę.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 14:01:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Plenczow</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574378 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574376</link>
 <description>&lt;p&gt;Tak, Sajan Basza. Urodzony w Kyzył. Rocznik 1930. W Polsce od 1948. Mój kandydat na prezydenta &amp;#8211; pod warunkiem, że będziemy mieli system prezydencki.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 14:00:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574376 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Nie tylko ślepy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574367</link>
 <description>&lt;p&gt;-4,5 i -5, to jeszcze głuchy całkiem na jedno ucho.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I na dodatek &lt;i&gt;węchem&lt;/i&gt; się posługując, to jestem za systemem prezydenckim.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie za jakimś Safjanem?&lt;br /&gt;
A kto to taki?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bloger z Salonu24?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 13:47:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574367 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574358</link>
 <description>&lt;p&gt;Pytanie Panu zadałem &amp;#8211; ślepy Pan jest?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 13:27:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574358 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szczerze mówiąc</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574357</link>
 <description>&lt;p&gt;jeśli idzie o konkretne &lt;em&gt;marzenia polityczne&lt;/em&gt; to też sądzę, że trza skończyć z dwuwładzą. Osobiście wolałbym prostszy system prezydencki. Ale wtedy, nie łudźmy się, tym bardziej rządzą koterie, a prezydent jest tylko &lt;em&gt;wielkim bratem&lt;/em&gt;, którego oblicze wyprodukowano na użytek &lt;em&gt;administracji rzadowej&lt;/em&gt;. Tak przynajmniej jest w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;USA&lt;/span&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W demokracji zawsze wygrywać będzie &lt;em&gt;doda&lt;/em&gt;. Na to rady ni ma.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A politykę rozgrywają, za parawanem demokracji &lt;em&gt;reżyserzy i scenarzyści&lt;/em&gt;, nie aktorzy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;PS. Jak już tak autor apeluje, by na głos &lt;em&gt;marzyć&lt;/em&gt;, kto powinien być prezydentem &amp;#8212; to Rokita. Ale w systemie prezydenckim.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 13:25:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574357 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Moim zdaniem</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574354</link>
 <description>&lt;p&gt;do reprezentowania nadaje sie lepiej Doda.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ma przynajmniej dobrze ulokowany &lt;i&gt;rozum.&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I nie jest to tylko dyńka, p Szczęsny.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 13:13:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574354 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Mindrunner</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574351</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja się nie obrażam. Ja protestuję przeciwko tezie, że potrzeba nam prezydenta-przywódcy. Po co? Żeby nas na pokuszenie wodził?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Polsce jest potrzebny prezydent d/s reprezentacyjnych i finito. Trzeba skończyć z tą cała dwuwładzą jak najszybciej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A w ogóle, to jakbym miał wskazać, kogo bym widział na tym stanowisku, to chyba najbardziej Marka Safiana&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 12:57:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574351 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574350</link>
 <description>&lt;p&gt;Co co Pan proponuje &amp;#8211; monarchię? Konstytucyjną czy niekonstytucyjną?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Może Pan mnie wreszcie oświecić o co Panu chodzi?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 12:55:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574350 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie zbigniewie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574349</link>
 <description>&lt;p&gt;Ale się Pan obraził. Dobrze, że każdy ma tu własną pisakownicę.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 12:54:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Plenczow</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574349 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Odysie,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/55882.html#comment-574347</link>
 <description>&lt;p&gt;za pozwoleniem, ale wolałbym samodzielnie decydować, o co mi, jako polskiemu patriocie, chodzi ;-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czyżbyś zapisał się do drużyny pod sztandarem &amp;#8220;i tak się nie uda&amp;#8221; i zamierzał zadowalać się typowo wapniackim pragmatyzmem rodem z Loży Muppetów?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Właśnie dlatego wcześniej napisałem, że nie chodzi mi o jakieś ogólne dywagacje na temat tzw. postpolityki.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chodzi o konkretną sytuację, znajdującą się w konkretnym kontekście historycznym, choć teraz współczesnym.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przypomnę, że na naszych oczach powstaje nowa polityka wschodnia Unii. Ewentualnie na naszych oczach Unia pokazuje, że nie istnieje. Co najwyżej istnieje trochę większe &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;EWG&lt;/span&gt;. Taka wspólnota gospodarcza w sensie &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;OMC&lt;/span&gt; wolnego rynku na skalę kontynentu. Ale politycznie Unia to czysta, papierowa fikcja. Przynajmniej dotąd.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 17 Aug 2008 12:50:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 574347 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
