<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Klaps&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Klaps&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>P.S.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579903</link>
 <description>&lt;p&gt;Pisanie o ,,polsich obozach koncetracyjnych&amp;#8221; wynika albo z ignoracnji albo z niechęci do Polaków i chęci ich oczernienia lub może to być pomyłka.&lt;br /&gt;
Nie widze sposobu, by śmy mogli zaradzić którejś tej przyczynie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 10 Sep 2008 17:05:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579903 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Delilah,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579902</link>
 <description>&lt;p&gt;po kolei.&lt;br /&gt;
najpierw sorry, że też póxno odpowiadam, ale tonąłem w powodzi kserówek, próbując je w koncu uporządkować.&lt;br /&gt;
udąło się połowicznie.&lt;br /&gt;
(Jak ktoś studiował/studiuje filologię jakąś lub uczy intensywnie kogoś/się języka obcego, to ma wyobrażenie ile tego mam:))&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Po kolejne, zyczę szybkiego pozbycia się wirusa wrednego, w zdwojga złego to już lepszy ja na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt; niż wirus gdzieś w pobliżu ciebie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A teraz ad meritum, mas zrację i nie masz.&lt;br /&gt;
ja nie widzę tego, znaczy, może Polacy jako grupa czy ogół są bardziej zakompleksieni, sam byłem świadkiem, jak np. Poilacy w Niemczech przesadzali, komentując nasza polityke i rządy PiS, jak przedstawiali to prawie jako koniec świata i tam takie tam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zgodzę się też, że modne i popularne jest u nas jakieś ,,dołowanie sie&amp;#8221;, podkreślanie jak u nas jest źle, jakie zacofanie itd&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja tam zauważam w Polsce mnóstwo pozytywnych rzeczy, zauważam też krytyczne, raczej nie chciałbym mieszkać na stale nigdzie indziej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jednak nie chodziło mi ni o społeczeństwo ni o polityków, chodziło mi o sztukę czy o artystów, którzy nie mogą mieć oporów przed krytyką czy nawet wyśmiewaniem, jeżeli tak czują.&lt;br /&gt;
Czasem patriotyzm wymaga też wbijania ,,igieł&amp;#8221; i krytyki totalnej, pokazania tego, co jest niefajne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Powiem ci, że czytałem wielu twórców z innych krajów, którzy byli krytyczni wobec swoich państw, swojej narodowej mitologii, społeczeństwa itd.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Choćby wystarczy poczytać Niemców różnych, jak np. bezlitośnie Niemcy Adenauerowskie zostały opisane w ,,Zwierzeniach clowna&amp;#8220;Boella,, jak krytycznie pruskie czasy traktował Hoffmann, jak 18-wieczne Niemcy , nieówności, samowola władzy była pokazanae przez poetów burzy i naporu (Schiller np. w niektórych dziełach), jak faszystowskie Niemcy zostały opisane przez Grassa w ,,Blaszanym Bębenku&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Albo co np. w Austrii robi Elfriede Jelinek czy wcześniej Bernhard.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przykładów z innych krajów i nie tylko literackich też by znalazł mnóstwo, choćby jak np. Woody Allen umiał (bo ostatnio jego filmy trochę inne są) wyśmiewać się też z Zydów czy inteligencji zydowskiej.&lt;br /&gt;
Ilu pisarzy izraelskich krytykuje Izrael za ich stosunek do palestyńczyków, ilu Amerykanów kontestuje politykę swojego kraju, american dream, popkulturę, płytkość wspólczesnej Ameryki &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Itd, nie mam wystarczającej wiedzy na te tematy, ale nie widzę jakoś specjalnej różnicy pomiędzy traktowaniem POlski i historii Polski przez twórców naszych a innymi krajami, jesli widzę, to raczej odwrotnie, u nas bywa głupio, nudno, drętwo, byle tylko patetycznie i pseudopatriotycznie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A dla mnie patriotyzm to nie słowa.&lt;br /&gt;
I nie deklaracje PP różnych jacy to jesteśmy wspaniali a inni beznadziejni.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 10 Sep 2008 17:03:41 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579902 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt;Grzesiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579805</link>
 <description>&lt;p&gt;Słowo się rzekło, kobyłka u płota. Co prawda nieco później niż obiecałm, ale jednak. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Od wczoraj zmagam się z jakimś wirusem, ktory mnie podstępnie zatakował i sponiewierał okrutnie, skutecznie uniemożliwiając dyskusję z Tobą. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Swoją drogą fajna alternatywa: albo wirus abo Grześ:) &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No dobra, zatem wracając do kobyłki, tzn. do ptaka (tego, który paskudzi własne gniazdo)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zarzuciłeś mi w innym miejscu że wygłaszam &amp;#8220;jakieś z kosmosu opinie tam, znaczy niepotwierdzone, i nie wiadomo na czym oparte&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z kosmosu powiadasz? Nie wiadomo na czym oparte? Kosmologii nie podejmuję się wykładać, ale na czym opieram swoje opinie mogę wyjaśnić. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Drażni mnie niesamowicie ta niezrozumiała dla mnie mania sprowadzania do parteru wszystkiego co w Polsce i polskiej histori wzniosłe i piękne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie zauważyłam aby w jakimkolwiek innym kraju z taką lubością opluwano własny naród i lżono narodowych bohaterów jak czyni się to u nas. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Efekty takich działań są widoczne aż nazbyt wyraźnie, chocby w postawach niektórych polityków, którzy wydają się być opętani jakimś kompleksem niższości; ciągle są skłonni kogoś za coś przepraszać lub z pełnym pokory uśmiechem przyjmować napomnienia władców innych krajów.  &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nawet tu, na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt;, gdzie widziałam wypowiedzi o naszej rzekomej niższości kulturowej i cywilizacyjnej. &lt;br /&gt;
Takie opinie uwaszasz za potwierdzone i oparte na konkretnych dowodach? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przyjedź do Warszawy i powiedz np. a autobusie, że tu się nie da żyć, że tak Warszawa to do d&amp;#8230; jest,  a zaraz zbierze się wokół Ciebie wianuszek potakiwaczy. Później zrób to samo np. w Paryżu&amp;#8230;.pierwszy z brzegu Francuz przerobi Cię na foie gras!   &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Niebagatelną przyczyną sukcesów PIS-u było położenie nacisku na politykę historyczną.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo ludzie mają juz dosyć tego bezustannego bicia się w piersi za nieswoje grzechy i posypywania głowy popiołem. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo ta wieczna uległość i głupawe uśmiechy rodzą owoce w postaci pisania w prasie zachodniej o &amp;#8220;polskich obozach koncentracyjnych&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Musimy nauczyć się szanować własną historię, może wtedy nauczymy się szanować samych siebie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdro&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 10 Sep 2008 11:14:13 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Delilah</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579805 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579646</link>
 <description>&lt;p&gt;Poruszyłeś parę wątków. Jeden, ponadczasowy, ścierania sie tradycji i nurtów nowatorskich w sztuce, co gwarantuje rozwój. I tu nie ma żadnego konfliktu, bo się z Toba absolutnie zgodzę. Ale ja wspominałem celowo o skrajnościach, a te nieuchronnie odpadają w procesie ewolucji. Hochsztaplerstwo i nadużycie zawsze towarzyszyło sztuce, a weryfikowała wszystko odległa przyszłość, której uczestnicy zdarzeń przeważnie nie dożywali. Na koncertach Hectora Berlioza wyrobiona publika wyła, a recenzenci muzyczni lżyli go od ostatnich, z zarzutami o niemoralność włącznie. Debussy i Strawiński mieli przecież podobnie. Impresjoniści, prerafaelici,kubiści- każdy swoje przeszedł. Nurt glówny przetrwał, ale pobocza rozpłynęly się w niepamięci. Mnie trudno prorokować, ale ta baba w Zachęcie to chyba pobocza.&lt;br /&gt;
Fragmenty scenariusza &amp;#8220;Westerplatte&amp;#8221; owszem czytałem. Postmodernistyczne zalożenie pokazania czlowieka, ze wszystkimi jego zaletami i ułomnościami poskutkowalo u mnie przykładowym wymyślonym fragmentem scenariusza &amp;#8220;Krzyżaków&amp;#8221;. &lt;br /&gt;
Pijani żolnierze lejący na potrzaskany portret Śmigłego może i byli, ale po co?&lt;br /&gt;
Nie wiem, może ten tred okaże się w przyszłości wiodącym w sztuce filmowej, ale mnie się nie podoba!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zdróweczka!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;tarantula&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 10 Sep 2008 05:45:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>analityk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579646 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>max</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579569</link>
 <description>&lt;p&gt;może tak :&lt;br /&gt;
=Nie mów? Takoż w pergaminie stoi? Jak chłopu za gumnem?To ja ci nie powiem, cóżem sobie pomyślał, chędożona Grajka Mać!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;tarantula&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 10 Sep 2008 05:40:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>analityk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579569 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No, Delilah,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579642</link>
 <description>&lt;p&gt;ale własnie takim tekstem to upraszczasz totalnie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Filmy np. bardzo antyamerykańskie często robią najprawdziwsi Amerykanie.&lt;br /&gt;
Poczytaj takiego Heinego, jaki był antyniemiecki.&lt;br /&gt;
I jak ,,srał w swoje gniazdo&amp;#8221; a Francuzami i kulturą francuską się zachwycał, a jest uważany za jednego z najwybitniejszych niemieckich poetów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jest mnóstwo przykładów, na to, że pisarze/artyści krytykują czy nawet gorzej swoje państwo czy fragmenty w jego historii i to nie jest żadne sranie w gniazdo często tylko po prostu coś przynależnego sztuce.&lt;br /&gt;
Która jeśli jest w służbie państwa czy nawet ślepego patriotyzmu to nie jest sztuką a propagandą czesto.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 18:25:55 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579642 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No Delilah,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579632</link>
 <description>&lt;p&gt;przecież napisałem to samo co ty, tylko innymi słowami:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;I nie jest tak że każda scena uchodząca za kontrowersyjną/skandaliczną/prowokacyjną/zbyt dosłowną w filmie czy książce jest niepotrzebna.&lt;br /&gt;
Czasem takie sceny mają uzasadnienie.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ty napisałaś:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Otóż nie. Wszystko zależy od tego jaki efekt chcemy osiągnąć i do kogo chcemy ze swoim przekazem trafić.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I nie twierdzę, że wszystko jest dozwolone, tylko podaję przykłady pokazujące, że np.skandal i prowokacja w sztuce są starsze niż się wydaje niektórym, którzy coś tu gadają o postmodernizmie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;max, nie bronię filmu, bo nie znam, Lestata czytałem akurat przed chwilą, masz rację, że taka osoba nie dodaje wiarygodności scenariuszowi jak ta pani, podobno brak też było rozmów z żyjącymi uczestnikami tamtych wydarzeń.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale śmieszy mnie to przedwczesne oburzenie jeszcze nie powstałym filmem.&lt;br /&gt;
I gadanie,że panie, jaka ta sztuka w 20 wieku, niemoralna, dawniej to wszystko było inaczej a taki ton przebijał z tych komentów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Więc trochę chciałem zepsuć to porozumienie ponad podziałami i zniesmaczenie zbiorowe, jakie się tu odbywa.&lt;br /&gt;
No.&lt;br /&gt;
idem sobie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 18:25:10 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579632 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>ale trza by obejrzeć</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579672</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;ale trza by obejrzeć film lub przynajmniej scenariusz przeczytać, by coś wiedzieć, bo tak to gadanie trochę bezcelowe jest.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No i właśnie &amp;#8211; popieram Grzesia. I żadne wyrwane z kontekstu fragmenty tego nie zmienią... trzeba cały scenariusz przeczytać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A z tego co opublikował Dziennik to jedyne żywe emocje (negatywne) we mnie wzbudził opis lotu kuli a la Matrix&amp;#8230;. a fe!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do reszty &amp;#8211; ciężko rzec &amp;#8211; bo z kontekstu wyrwane&amp;#8230; że się wojak w spodnie zlał, albo wódki napił i portret wodza znieważył &amp;#8211; wielkie mi mecyje&amp;#8230; Wystarczy poczytać pamiętniki tych co w październiku do domów wracali (a w sierpniu mówiono im, że są częścią potężnej, zwartej i gotowej armii co to Niemcom miała kota popędzić).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zawsze miałem wrażenie, że &amp;#8220;sranie we własne gniazdo&amp;#8221; &amp;#8211; czyli po mojemu przekłuwanie dętego balonika narodowych mitomanii, to najzdrowsze co może robić artysta. Taka jego rola, wbrew temu co się mieszczaństwu, wielbiącemu różnorakich Matejków i Sienkiewiczów, wydawało zawsze&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://podcastsportowy.wordpress.com/&quot; title=&quot;http://podcastsportowy.wordpress.com/&quot;&gt;http://podcastsportowy.wordpress.com/&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 15:24:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>xipetotec</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579672 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Tarantula</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579653</link>
 <description>&lt;p&gt;Dobre.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pamiętam, czytając jako chłopię jeszcze, zdumiewałem się dziwnym pomijaniem rzeczy przyziemnych w treści lektur. Nie myślałem tu o defekacjach ale już o tym z czego się na przykład utrzymują bohaterowie, co jadają i skąd mają złoto, którym ustawicznie postaci historyczne  obracały, tak. &lt;br /&gt;
Przyjmowałem to potem za miernik psychologicznej prawdziwości i wiarygodności opowieści. Jeżeli się nie dało zbilansować dochodów z inwestycjami bohatera, uznawałem dzieło za rzecz na poziomie Plastusiowego Pamiętnika. Sympatycznego ale bez specjalnego znaczenia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Teraz do tego dochodzą coraz bardziej modne defekacje. Jeżeli się jakoś wbudowują w narrację, nie mam nic przeciwko nim. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wykpiwanie namaszczonych celebracji jest w środowiskach męskich nagminne i trudno sobie takowe wyobrazić bez takich scen.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale jeżeli już mają być jakieś wątki przesadzone, to zdecydowanie wolę damską nagość. Chociaz każda przesada jest zdecydowanie dla narracji szkodliwa. Nawet podana ze smakiem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale Zyndram jakoś się do bitwy przygotowywać musiał. Nie był przecież amatorem. Zaś natrząsający się z pieśni wojowie są typowi. Z kogo się mają natrząsać, z wroga? Przecież jeszcze nie pobity.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 13:45:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Sylnorma</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579653 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No kurczę!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579649</link>
 <description>&lt;p&gt;To już sraniem we własne gniazdo staje się wspominanie o tym, że ktoś nasrał we własne gniazdo?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igło! Pamiętam film z Hubnerem, jako dowódcą bohaterskim. Tyle że już od wielu lat słyszę z różnych stron, że od początku dowodził zastępca, bo dowódca wpadł w stan uniemożliwiający dowodzenie walką. Więc chciałbym w końcu się dowiedzieć, czy zawsze wierzyliśmy w mitologię narodową czy ktoś próbuje nam zguanić gniazdo&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A przy okazji dzięki za ocenę nowego serialu, bo nagrałem pierwszy odcinek i bym tylko czas marnował. Na jedynce w tym czasie leciało zupełnie coś innego, co się z kwiczeniem zadowolenia oglądało!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Delilah &amp;#8211; rycerze nie walili konia, tylko ranili go ostrogami, by był posłuszny.&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 13:32:27 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579649 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579648</link>
 <description>&lt;p&gt;no wiesz, phi!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;nawet nie chce Ci się poszukać:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.dziennik.pl/kultura/article233738/Ujawniamy_scenariusz_filmu_o_Westerplatte.html&quot;&gt;masz niech Ci będzie&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;prezes,traktor,redaktor&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 13:30:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>max</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579648 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt;Grzesiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579645</link>
 <description>&lt;p&gt;Sorry Gregory ponownie:) &lt;br /&gt;
Wyjaśnień o co mi biega będę mogła udzielać dopiero wieczorem. Chwilowo odpadam od kompa.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 13:23:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Delilah</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579645 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Max, no to daj link</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579640</link>
 <description>&lt;p&gt;do nich jak są w necie, bo ja ,,dziennika&amp;#8221; nie kupuję.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. Upierałbym się jednak, że scenariusz a już tym bardziej jego fragmenty też nie dają  pełnego obrazu filmu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 13:08:52 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579640 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Zacznijmy od tego</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579639</link>
 <description>&lt;p&gt;Dlaczego Polacy mają jakąś dziwną manię srania we własne gniazdo?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 13:07:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Delilah</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579639 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579638</link>
 <description>&lt;p&gt;ale Dziennik ujawił fragmenty, no żenła :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;prezes,traktor,redaktor&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 13:06:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>max</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579638 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Igło,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579636</link>
 <description>&lt;p&gt;ale ja nie o Westerplatte, o czymś szerszym, co mi się z tych i nie tylko tych ale multum internetowych wpisów wyłania i co komentuję.&lt;br /&gt;
A i zna pan ten nowy film?&lt;br /&gt;
Raczej nie, bo go jeszcze nie ma.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 13:02:14 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579636 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579634</link>
 <description>&lt;p&gt;Zacznijmy od tego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Konkretnie, to ja znam historię Westerplatte i film z Hubnerem w roli głównej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A pan znasz?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 12:59:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579634 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No sorry Gregory</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579628</link>
 <description>&lt;p&gt;ale głupstwa pleciesz. Gdzie Rzym, gdzie Krym, gdzie markiz de Sade, a gdzie np. Westerplatte? Wrzucasz to wszystko do jednego worka, którym następnie wymachując twierdzisz że wszystko jest dozwolone. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Otóż nie. Wszystko zależy od tego jaki efekt chcemy osiągnąć i do kogo chcemy ze swoim przekazem trafić.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 12:49:08 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Delilah</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579628 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>GRZEŚ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579627</link>
 <description>&lt;p&gt;lekko poleciałeś&lt;br /&gt;
:))&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;mowa jest o historii gdzie sa źródła nie o fantastyce i beleterystyce&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;de Sade?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;łomatkoicórko na Westerplatte?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jest np. fajny film &amp;#8220;Patton&amp;#8221;, lekko tez pojechali robiąc z niego potwora ale &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;generalnie nie ma zakłamanie prawdy historycznej i jak dla mnie gośc był ekstra:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;no i pani z SB gmerała przy recenzji tegoż scenariusza&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.lestat.salon24.pl/91046,index.html&quot; title=&quot;http://www.lestat.salon24.pl/91046,index.html&quot;&gt;http://www.lestat.salon24.pl/91046,index.html&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;:))&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;prezes,traktor,redaktor&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 12:48:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>max</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579627 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No sorry,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579625</link>
 <description>&lt;p&gt;ale trza by obejrzeć film lub przynajmniej scenariusz przeczytać, by coś wiedzieć, bo tak to gadanie trochę bezcelowe jest.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I nie jest tak że każda scena uchodząca za kontrowersyjną/skandaliczną/prowokacyjną/zbyt dosłowną w filmie czy książce jest niepotrzebna.&lt;br /&gt;
Czasem takie sceny mają uzasadnienie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A zresztą to wcale nie wymysł nowej sztuki, wystarczy poczytać de Sade&amp;#8217;a choćby czy nawet Rabelais.&lt;br /&gt;
Albo i Księgę Tysiąca i jednej Nocy gdzie obscenicznych rzeczy tyż nie brak.&lt;br /&gt;
Np. zoofilii.&lt;br /&gt;
Nie wspominając już o antysemityzmie i antychrześcijańskim wydźwięku wielu tam opowieści.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A jednak czyta się genialnie i dobre to jest.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;tak jak całkiem dobrze czyta się skandaliczny Henry Miller np. czy ogladają sięprowokacyjni i zmysłowi ,,Marzyciele&amp;#8221; Bertolluciego czy mnóstwo innych rzeczy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Skandal jest w pewien sposób motorem sztuki, nie tylko tej nowoczesnej tylko raczej od zawsze.&lt;br /&gt;
Tak jak walka z mitami, tak jak odbrązowianie, tak jak sianie fermentu, tak jak budzenie zgorszenia.&lt;br /&gt;
Goethego się czepiano i musiał kropkować  ,,leck mich am Arsch&amp;#8221; w jednej książce (a może to nie Goethe tylko Lessing nie pamiętam)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z kolei sam Goethe oburzał się, że twórczość Hoffmanna to wytwory chorego umysłu, które szkodzą społeczeństwu.&lt;br /&gt;
Więc może za niedługo obecny twórca filmu o Westerplatte będzie wyrzekał na jakichś skandalistów i bronił jakiej klasyki i jakichś wartości, które ktoś tam (niby albo faktycznie ) szarga.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 12:39:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579625 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ciekawe, że</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579590</link>
 <description>&lt;p&gt;Docent Stopczyk cicho siedzi?&lt;br /&gt;
No ale on mało nowoczesny jest.&lt;br /&gt;
Napisał gdzieś, że obrona Westerplatte była sensowna i dobrze zorganizowana.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zdradził się.&lt;br /&gt;
Pewnie on jest docent marcowy a tylko teraz udaje, ze lata po trotuarze bez majtek grając Sex Pistols?&lt;br /&gt;
I, ze to tylko taki chwyt aby panny podrywać?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 09:47:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579590 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Może jesteśmy mamutami?</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579589</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie wszystko, co ochrzcimy pojemnym określeniem &amp;#8216;postmodernizm&amp;#8217; jest takie złe. Ja takiego Umberto Eco mogę czytać, chociaż sporo osób przyznaje się, że ma z tym klopot i dolegliwości gastryczne. Ale ogólnie się zgadzam.&lt;br /&gt;
Paw rzucony na płótno urasta do rangi wybitnego obrazu, stary, zdekompletowany kultywator pomalowany dla niepoznaki, robi za wyobrażenie &amp;#8220;Nadziei&amp;#8221;.  A w Zachęcie, baba odgrodzona od reszty sali płotkiem, z napisem &amp;#8220;....Coś tam. Instalacja&amp;#8221;,obierała kartofle, i robiła za nowatorskie podejście do sztuki. To może &amp;#8220;Westerplatte&amp;#8221; wpisuje się w ten ożywczy trend, a my jesteśmy estetyczne dinozaury i głąby?&lt;br /&gt;
Kocham dobrą grafikę, a tu okazało sie, że to co akurat lubię, to są akademickie ramoty. To co jest na topie, to ja bym nawet w garażu nie powiesił. Błąd.&lt;br /&gt;
Zwyczajny Mamut.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;tarantula&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 09:39:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>analityk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579589 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt;Maksik</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579588</link>
 <description>&lt;p&gt;Tiaaa&amp;#8230;i  jęczy podczas tych czynności: Danuśka, Danuśkaaaa&amp;#8230;..Danuuuśkaaaaa!!!!!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 09:33:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Delilah</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579588 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Delilah</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579587</link>
 <description>&lt;p&gt;wyobrażasz to sobie: siedzi Zbyszko w pełnym rysztunku z rękawicami, dierżąc w prawicy kopię, w lewej miecz, jednym zamaszystym ruchem pozybywa się miecza i ten tego zabier się do roboty?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Osz w&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;:)))&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;prezes,traktor,redaktor&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 09:30:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>max</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579587 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt;AnnaP</title>
 <link>http://tekstowisko.com/analityk/56204.html#comment-579582</link>
 <description>&lt;p&gt;Niech się dzieci przyzwyczajają, a co? Przyda im się podczas oglądania postmodernistycznych produkcji filmowych.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 09 Sep 2008 09:03:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Delilah</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 579582 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
