<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Anthony de Mello. Cytaty plus uwagi na marginesie ich. Część pierwsza, możliwe więc, że będzie więcej.&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Anthony de Mello. Cytaty plus uwagi na marginesie ich. Część pierwsza, możliwe więc, że będzie więcej.&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583400</link>
 <description>&lt;p&gt;problem jak ułatwienie utrudnia, a rzeczy bardziej strawne są trudniejsze do strawienia &amp;#8211; i tak jest w moim przypadku .pozdrawiam hej.A&amp;#8230; i jeszcze przypominam &amp;#8220; Mistrz wskazuje słońce a głupiec widzi palec&amp;#8221; , nie zapatrzcie sie za bardzo na palec tego Mistrza de Mello :)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 22:01:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583400 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pozdrówka serdeczne i </title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583397</link>
 <description>&lt;p&gt;zapraszam częsciej.&lt;br /&gt;
A zupełnie z innej beczki, przeczytałem Krajewskiego ,,Koniec świata w Breslau&amp;#8221; co mi pozyczyłaś.&lt;br /&gt;
Nawet się podobało.&lt;br /&gt;
Kiedyś oddam:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 21:55:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583397 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>re: Anthony de Mello. Cytaty plus uwagi na marginesie ich. Część</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583396</link>
 <description>&lt;p&gt;Też już czas kończyć i &amp;#8220;wstydu oszczędzić&amp;#8221;,w sumie&lt;br /&gt;
 żegnam wszystkich rozmówców&lt;br /&gt;
zmówię  sobie Modlitwę Zaby &amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 21:51:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583396 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Max</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583391</link>
 <description>&lt;p&gt;...nastolatki szukają każdej okazji żeby &amp;#8220;wyrwać się z  zaklętego kręgu stereotypów życiowych&amp;#8221;,to jest piękny czas buntu przeciwko stereotypom .Czas szukania mistrzów .Dla mnie deMello nie jest mistrzem, też go czytałam jak mialam ok. 15 lat..&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 21:42:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583391 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>He, he,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583388</link>
 <description>&lt;p&gt;produkuj się, produkuj, bo dobrze ci idzie.&lt;br /&gt;
Ja w sumie idem spać zaraz, więc się jakoś nie poprodukuję za bardzo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A z tym szkodzeniem nastolatkom?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem, dla mnie czytanie i otwieranie się na różne poglady/myśli/opinie, nawet kontrowersyjne nie szkodzi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Choć kurde, popatrzeć na mnie, to chyba mi zaszkodził, ale w sumie to nie tylko de Mello ale trochę jeszcze innych książek i autorów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. Dobra obserwacja z tym księżmi, to trochę też pasuje w ogóle do wszystkich ekspertów i interpretatorów, co autor miał na myśli.&lt;br /&gt;
Tyle, że ja się w to bawię w odniesieniu do de Mello.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A co do czytania np. różnych ksiąg mądrych wschodu i Zachodu, fakt, można i pewnie trzeba, ale czasem potrzebna jest też ściągawka czy jakieś ułatwienie i dlatego warto też czytać rzeczy lżejsze czy bardziej strawne czy mieszające rzeczy nam znane ze znanymi.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 21:36:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583388 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>leniu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583386</link>
 <description>&lt;p&gt;Zgadzam się z Maxem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pierwszy raz sięgnęłam po de Mello kiedy byłam nastolatką i zupełnie mnie to wtedy nie zainteresowało. Odłożyłam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wróciłam do niego jako dorosła osoba i uważam, że to jest wartościowa lektura. Może i dlatego, że ten człowiek miał odwagę poszukiwania. Spotkała go za to kara, ale często tak jest przecież. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do tego mroku i kształtowania nieukształtowanych&amp;#8230; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W jaki sposób nieukształtowany miałby się ukształtować jeśli nie poszukując, czytając, rozmawiając z innymi?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Duchowość to trudny i delikatny obszar naszego życia. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Książki de Mello nie wychodzą w podziemiu, na szczęście. Każdy może przeczytać. Moim zdaniem nie ma w nich nic zagrażającego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie ma sensu łączyć?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Buddyści uważają, że &lt;em&gt;wszystko jest jednym&lt;/em&gt; . Coś w tym jest.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 21:34:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Gretchen</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583386 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Cześć Grzesiu :) !</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583383</link>
 <description>&lt;p&gt;Czytalam maila, i jak widzisz siedzę i sie produkuję :)aż  nie nadążam z odpisywaniem :)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 21:28:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583383 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ja nie uwżam żeby szkodził nastolatkom</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583382</link>
 <description>&lt;p&gt;&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;IMHO&lt;/span&gt; daje im szansę wyrwać się zaklętego kręgu stereotypów życiowych,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ja czytałem jak miałem 15 lat, pierwszy raz&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;do dzis uważam go za jedną z najważniejszych postaci na jakie trafiłem (via książki) w życiu&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;i sam nie jestem z tego co wiem&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;prezes,traktor,redaktor&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 21:26:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>max</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583382 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>apropos nastolatków</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583380</link>
 <description>&lt;p&gt;Gretschen, piszesz ,że kontekst jest bardzo wazny,by zrozumieć de Mello..Ktoś napisał też,ze &amp;#8220;nie należy rozumieć tego literalnie&amp;#8221;..i  chyba pan Poldek o tym, że De Mello nie zaszkodzi osobom już ukształtowanym ale jeszcze nieukształtowanych może wprowadzić w mrok..(jakoś tak)....zgadzam się. Ale  czy wy zgodzicie się ze mną,że de Mello jest chętnie czytany  głównie przez nastolatków?&lt;br /&gt;
no i co wy na to? Myślicie że to jest w porządku? Dobry mistrz nie szkodziłby nie ukształtowanym&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 21:23:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583380 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Gretchen</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583377</link>
 <description>&lt;p&gt;posłuzę się takim przykładem &amp;gt; .Jest niedziela.Godz.12 w południe.W telewizji &amp;#8220;Anioł Pański &amp;#8220;,z Watykanu.Po nim kilka słów papierza&amp;#8230; po czym następuje komentarz ksieży-redaktorów,którzy próbuja to chyba &amp;#8220;wyjaśnić &amp;#8220;, i ja się zastanawiam, po co?bo ja wtedy przestaję cokolwiek rozumieć...plotą nieraz taaakie bzdury&amp;#8230;.I tak samo jest z de Mello..to jest dla mnie taki &amp;#8220;ksiądz-komentator&amp;#8221; .Wolę sobie poczytać autorow wschodnich, i zachodnich,ale moim zdaniem de Mello, to słabo łączy..&lt;br /&gt;
wogóle, to jest niepotrzebne,ani to to, ani tamto, takie bajanie, o tym  ,a może o tamtym.Wszchód jest doskonały,Zachód jest doskonaly trzeba umieć się do tego zdystansować, i patrzyć osobno..a nie koniecznie wymieszać,trochę tego, trochę tego.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 21:13:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583377 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>:)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583363</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;nadam mu nazwę “ Pomnik Któregokolwiek z Krytyków”,i opowiem całą historię o tym , jak doszło do jego powstania&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dobre.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 20:59:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583363 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>nazwę go...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583359</link>
 <description>&lt;p&gt;nadam mu nazwę &amp;#8220; Pomnik Któregokolwiek z Krytyków&amp;#8221;,i opowiem całą historię o tym , jak doszło do jego powstania, że zainspirowalo mnie zdanie de Mello, ktoremu chcę zaprzeczyć....&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 20:53:10 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583359 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jeszcze się przyczepię do pomników</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583356</link>
 <description>&lt;p&gt;Pan Poldek trafnie skomentował (moim zdaniem ) fragment o pomnikach.Napisał jak rozumie to zdanie, i myślę,że faktycznie, chyba o to i De Mello chodziło..&lt;br /&gt;
Ale ja się przyczepię części zdania o pomnikach&amp;#8230;wiem, że to jest nie istotne,że może służyło tylko ubarwieniu zdania, i że trzeba zrozumieć sedno&amp;#8230;&lt;br /&gt;
Ale, ja się przyczepię....oooo!... to jest nawet całe zdanie : &amp;#8220;Nigdy jeszcze nie wzniesiono żadnego pomnika ku czci któregokolwiek z krytykow&amp;#8221;         ......?&lt;br /&gt;
Czy aby napewno?? bo ja nie jestem tego wcale taka pewna,&lt;br /&gt;
zresztą w dzisiejszych czasach,...dziś nie ma jutro jest.Sama postawię, i to zdanie przestanie działać !                np. pomnik-cegiełkę&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 20:46:41 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583356 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Dobry  wieczór leniu :)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583353</link>
 <description>&lt;p&gt;To zdanie wyrasta bezpośrednio z filozofii Wschodu i w jej kontekście trzeba je czytać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja je rozumiem tak, że gdyby &lt;em&gt;człowiek&lt;/em&gt; był zdolny siedzieć w milczeniu, gdyby był zdolny być samotny to nie byłoby cierpienia. Ale człowiek niekoniecznie jest do tego zdolny, tak naprawdę. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Za tym stoją pewne podstawowe dla Wschodu myśli, jak choćby taka, że życie jest pasmem cierpienia, i że jedyne co może je zminimalizować to wyzbycie się pragnień, chęci posiadania (rzeczy lub osób). &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sposobem na to jest (między innymi) medytacja czyli, w uproszczeniu dość dużym, siedzenie w milczeniu. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ten kontekst jest bardzo ważny.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I jeszcze jedno: Wschód nie kieruje się logiką Zachodu, dlatego jest dla nas często tak odległy i niezrozumiały. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 20:40:13 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Gretchen</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583353 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>P.S.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583349</link>
 <description>&lt;p&gt;W sprawie tych pomników taki Kałużyński choć krytyk na pomnik zasługuje na pewno:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 20:30:28 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583349 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>ad 1,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583346</link>
 <description>&lt;p&gt;ja rozumiem, że tak, łatwiej jest krytykować/negować niż tworzyć i w tym aspekcie sprawy widzę sens twierdzenia deMello i tak rozumiem te słowa.&lt;br /&gt;
Oczywiście inne interepretacje czy aspekty są dozwolone:)&lt;br /&gt;
Zresztą ja wiem po sobie, że łatwiej mi się zajmować krytyką czy krytykanctwem niż tworzeniem czegos pozytywnego.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 20:27:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583346 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Hmm, ok. z tego co piszesz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583345</link>
 <description>&lt;p&gt;jestes kobietą a ja nie wiem czy pisać pre leń, leniuszku czy jak?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;generalnie się zgadzam,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;są przydatni, ale nie niezbędni :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;po drugie de Mello nie da się odczytywać lireralnie, takie jest założenie samego autora, po to drąży się z różnych stron żeby samemu zdecydować co jest racją. Własną, która można się podzielić&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;także warto próbować, co tez czynisz, co robi też grześ i inni w tym skromnie ja:))&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pozdrawiam&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;prezes,traktor,redaktor&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 20:25:13 +0000</pubDate>
 <dc:creator>max</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583345 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Cześć Leniu:),</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583344</link>
 <description>&lt;p&gt;na początku tak, coś ten pierwszy komentarz się skopał ci, znaczy jest tylko zacytowany mój tekst, bez komentarza twojego, więc usunę, by było bardziej przejrzyście i zaraz odniose się do innych uwag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A w ogóle fajnie, że zawitałaś.&lt;br /&gt;
Odczytałaś maila?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 20:24:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583344 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Witaj Max</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583341</link>
 <description>&lt;p&gt;ale krytyka (uprawiana przez Krytyka Sztuki np.) jest potrzebna twórcy (moim zdaniem). Myślę, że  idea Krytyki Artystycznej jest dobra,&lt;br /&gt;
(jak to w praktyce bywa, to co innego)Myślę,że odpowiedzialnemu, uczciwemu,krytykowi -erudycie,który bezinteresownie ,w poczuciu odpowiedzialności za kulturę pomogł by się jej wznieść na wyższy poziom (podniósł poprzeczkę ) można by wystawić pomnik .:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 20:10:52 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583341 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Cześć Gretchen!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583340</link>
 <description>&lt;p&gt;ja bym powiedziała tak : .&lt;br /&gt;
                                1 Człowiek cierpi; jest cierpienie&lt;br /&gt;
                                2.Człowiek jest niezdolny siedzieć w milczeniu i samotności &lt;br /&gt;
i tu, moim zdaniem jest logika,  ale w  zdaniu : całe cierpienie bierze się stąd, że człowiek jest niezdolny siedzieć w milczeniu i samotności  &amp;#8216; jest duuuże uogólnienie, i nie sądzę żeby 1 wynikało z 2.; moim zdaniem funkcjonują osobno;opowiadają wtedy o sytuacji człowieka&amp;#8230;.Natomiast odpowiedzi de Mello- gotowe odpowiedzi -mnie wyprowadzają z równowagi, zresztą moim zdaniem, tu nie ma logiki. Jeśli czytam to zdanie,to do którego się odnoszę teraz -ogarnia mnie (w przenośni)-ciemna mgła,mrok, z którego nie mogę wyjśc kierując się tym tropem ( zawartym w tym zdaniu) ...Jeśli zapiszę to osobno(jak wyżej)-mogę myśleć i czuje ulgę &lt;br /&gt;
Pozdrawiam serdecznie&amp;#8230;;)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 19:58:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583340 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>cześć Bianka! mnie się De Mello nudzi , strasznie.... </title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583333</link>
 <description>&lt;p&gt;...kiedyś go czytałam, teraz mnie &amp;#8220; rozwala&amp;#8221;...być może był mi potrzebny  po to, żebym zrozumiała ,że nie jest mi  potrzebny&amp;#8230;.-a to by oznaczło ,że idę właściwą ścieżką&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 18:59:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583333 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>leniu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583330</link>
 <description>&lt;p&gt;inaczej odbieramy krytyka jako zawód a inaczej jako część twórczości :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;prezes,traktor,redaktor&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 18:49:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>max</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583330 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>uwagi do słów De Mello</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-583329</link>
 <description>&lt;p&gt;Nasuwają mi się uwagi i będę je od razu zapisywać( w miarę czytania Twojego tekstu Grzesiu)... może nie będzie ich więcej ,tylko ta jedna?&lt;br /&gt;
Ad.1 Krytykującym się stawia pomniki&amp;#8230;np.krytykujacym totalitaryzm,itd.(nie będę dalej wyliczć,wiadomo o co chodzi).Wielu pisarzy którym dziś stawia się pomniki,krytykowało&amp;#8230;np.począwszy od M.Reja ..&amp;#8221;(...)Polacy nie gęsi i swój język mają&amp;#8221;;Witkacy, Gombrowicz, pozytywizm, wieszczowie narodowi..no wszystko co mi przychodzi do głowy..myślę nawet, że ludzie tzw &amp;#8220;Wielcy&amp;#8221;(czyli ci z pomników) to raczej nonkonformiści, którzy idą pod prąd,i mają odwagę coś krytykować...itd(resztę można sobie domyśleć)Pozatym bez samokrytyki nie ma chyba raczej rozwoju ? To tyle(na razie) idę czytać punkt drugi..:)&lt;br /&gt;
)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 27 Sep 2008 18:44:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gra-endera</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 583329 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-582622</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Wiesz, z drugiej strony nie wiem czy forma ,,rozprawiania” się z de Mello, jaką wybrałem czyli cytaty plus moje ewentualne komentarze jest jakoś ciekawa dla czytelnika do komentowania.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;...zapodawaj dalsze. Nie wiem czy jest &amp;#8211; ta forma &amp;#8211; ciekawa, ale jest JEDYNA!!!! Zapodawaj więc następną, :-)) A De Mello jest wart tego &amp;#8211; przyznam, że czytałem dawno temu i po tym czasie warto do niego sięgnąć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;natomiast Twoej komenty, jak i również komenty komentujących są niezwykle ciekawe, gdyż sa pewnego rodzaju filtrem który wyłapuje to, co niekoniecznie wyłapie inny czytelnik &amp;#8211; w znaczeniu &amp;#8211; ja. I dlatego własnie snucie reflekscji &amp;#8220;na kanwie&amp;#8221; jest&amp;#8221; wartościowe i dobre.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;p.s.&lt;br /&gt;
Czy jest sens pytać? No właśnie. Ja nie pytam tych moich zanomych, gdyż mi się wydaje, że nie ma po co. Ale z drugiej strony nie zapytałem, a przecież co mi szkodzi? :-)))&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
Tyle cudów i prezentów, jak wysławić Ciebie Boże&amp;#8230; .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 23 Sep 2008 22:02:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 582622 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Poldku, nie ustała dyskusja,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/tecumseh/56388.html#comment-582618</link>
 <description>&lt;p&gt;tylko ci co chcieli już się wczesniej wypowiedzieli.&lt;br /&gt;
Zresztą nie jest to jakis przecież ,,gorący&amp;#8221; temat, można napisać i za tydzien coś w tym wątku, żaden problem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiesz, z drugiej strony nie wiem czy forma ,,rozprawiania&amp;#8221; się z de Mello, jaką wybrałem czyli cytaty plus moje ewentualne komentarze jest jakoś ciekawa dla czytelnika do komentowania.&lt;br /&gt;
Bardziej chyba do przeczytania/przemyślenia, bo nie każdemu pewnie chce się tak jak tobie porządnie odnieść do każdego cytatu 9nawet widzisz we wpisie, że mi się nie chciało:) albo nie umiałem)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Więc żadnego dyskomfortu nie powinieneś mieć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do meruitum, to oczywiście, że krytykujący i krytykowani są sobie potrzebni nawzajem, choć czasem tego nie widzą:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do negatywności i negacji i opisanego przypadku, nie wiem czy jest sens pytać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 23 Sep 2008 21:48:12 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 582618 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
