<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;&amp;amp;quot;Sprawiedliwość&amp;amp;quot;&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;&quot;Sprawiedliwość&quot;&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>AnnaP</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584695</link>
 <description>&lt;p&gt;Co Pani powie na wyrok jaki został dzisiaj wydany na gwałciciela i damskiego boksera który w Anglii dostał dwa dożywocia &amp;#8211; u nas, dożywocie z możliwością wyjścia po dziewięciu latach?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja nie słyszałem nigdy o dożywociu dziewięcioletnim!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To nasze &amp;#8220;srogie&amp;#8221; prawo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 03 Oct 2008 17:20:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>shizuku</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584695 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>wieczny dylemat</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584597</link>
 <description>&lt;p&gt;wynikającyc z humanitaryzmu, wiary w człowieka etc., lewactwo odrzucam dla skrócenia wypowiedzi&lt;br /&gt;
są ludzie, wobec których kara śmierci nie kłóci się z humanitaryzmem, ponieważ ci ludzie są tak dalecy od człowieczeństwa, że nie rokują żadnych szans na poprawę i zawsze będa stanowić zagrożenie dla innych&lt;br /&gt;
kiedyś zapytałam zwoelleników kary śmierci, czy nacisnęli by guzik, większość milczała, albo stosowała uniki, że od tego jest kat itd&lt;br /&gt;
a ja, pomimo, że wewnetrznie mam opór wobec kary śmierci, nacisnęłabym guzik, gdyby na fotelu siedział odczłowieczony morderca,&lt;br /&gt;
dlatego jestem za karą śmierci, dla bezdyskusyjnych zbrodniarzy i choćby dlatego, że lewackie rządy obniżyły cenę ludzkiego życia do kilku lat odsiadki nawet, niech zaostrzenie kar podziała na wyobraźnię przestępców&lt;br /&gt;
podobne dylematy mam z własnym pacyfizmem, sama nie mogłabym być agresorem, ale świat jest jaki jest i nie można się dać zarżnać jak owca&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 03 Oct 2008 09:41:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>AnnaP</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584597 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>za karą śmierci</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584567</link>
 <description>&lt;p&gt;Gretchen &amp;gt;&amp;gt; kodeks karny to nie jeden przepis, ale też całość myśli prawnej. próbujesz kombinować jak uczniowie, którzy łapią jeden artykuł konstytucji i udowadniają, że nie mogę im zabrać komórki w trakcie lekcji. Obrona konieczna też jest zabójstwem, czyli co policja powinna zamiast broni nosić cukierki?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;grześ&amp;gt; czyja religia nie dopuszcza zabójstwa? chrześcijaństwo jako spadkobiercy judaizmu muszą też przyjmować zabójstwo. wpis autora emocjonalny. mówisz o manipulacji, a ja odbiję piłeczkę w kierunku wychwalanego filmu z Bjork w roli głównej. Czyż on nie był manipulacją? Obie strony posiłkują się emocjonalnymi argumentami. &lt;br /&gt;
Popatrz na Gretchen ona wychodząc z twojego humanizmu i oszczędzenia życia zbrodniarza doszła do swojego humanizmu wiecznych mąk zamiast dekapitacji.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 03 Oct 2008 08:33:08 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sajonara</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584567 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Gretchen</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584545</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Dotkliwość kary śmierci jest skromna, w końcu to kilka sekund.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z nieuchronnością takiej kary też różnie bywa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Posiedzenie w więzieniu choćby kilkanaście lat, nie mówiąc o faktycznyn dożywociu, to już zupełnie inna sprawa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To jest kara.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kara śmierci to nie tylko ukaranie (zemsta) na przestępcy, to przestroga dla innych.&lt;br /&gt;
Chyba każdy boi się śmierci bardziej aniżeli więzienia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Znałem kryminalistów którzy źle się czuli na wolności, woleli kryminał, również takich co na zimę szli siedzieć za drobne przestępstwa.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 03 Oct 2008 07:17:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>shizuku</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584545 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Artur Kmieciak</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584543</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;A co to takiej możliwości nie ma, że trzeba ją dawać?&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ostatnio zabrał ją nam Trybunał Konstytucyjny.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 03 Oct 2008 07:08:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>shizuku</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584543 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Miałam się nie włączać, ale się włączę</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584515</link>
 <description>&lt;p&gt;żeby Grzesia wesprzeć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sprzeciwianie się karze śmierci, dla sprawców najcięższych przestępstw, nie jest stawaniem po stronie sprawcy. To przecież bzdura jakaś.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sprzeciwianie się karze śmierci jest jedynie sprzeciwianiem się karze śmierci, a nie zgodzie na bezkarność sprawcy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kara śmierci to uśmiercenie człowieka w majestacie prawa. Jedni znajdują dla niego uzasadnienie, inni nie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Powołujesz się Bananie na wikidefinicję zabójstwa jako argumentowi przeciwko zdaniu Grzesia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Weszłam i czytam: &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Zabójstwo&lt;/strong&gt; &amp;#8211; świadome, zamierzone zachowanie skutkujące śmiercią innej osoby.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeśli wykarzesz mi, że kara śmierci nie jest świadomym i zamierzonym zachowaniem skutkującym śmiercią drugiej osoby, to masz u mnie wieeeelkie piwo, albo herbatkę, albo kawę. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeśli, zupełnie bez sensu, przyjrzymy się brzmieniu artykułu 148 kodeksu karnego to czego się dowiemy?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dowiemy się, że:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;§ 1. Kto zabija człowieka, &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 8, karze 25 lat pozbawienia wolności albo karze dożywotniego pozbawienia wolności. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I co? Kto zabija człowieka, bez dodatkowych warunków&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Więc wiesz Bananie, argumenty definicyjne, podane w taki sposób są wodą na młyn Grzesia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Spór jest gdzie indziej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Moim zdaniem jest on w tym, że państwo, prawodawca, czy jak chcemy to sobie nazwać może uznać, że za pewne przestępstwa dopuszcza zabójstwo jako &lt;strong&gt;legalną&lt;/strong&gt; karę. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jedni uważają, że tak. Inni uważają, że się nie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja uważam, że nie. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mam do tego uzasadnienie paradoksalne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dotkliwość kary śmierci jest skromna, w końcu to kilka sekund. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z nieuchronnością takiej kary też różnie bywa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Posiedzenie w więzieniu choćby kilkanaście lat, nie mówiąc o faktycznyn dożywociu, to już zupełnie inna sprawa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To jest kara.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie daję (no ja, tylko ja) nikomu prawa zabijania drugiego człowieka.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Niech on będzie ostatnim bandziorem, ale niechże coś mnie od niego różni.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pominę już brak realnych przełożeń stosowania kary śmierci na zmniejszenie przestępczości.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pominę humanitarne warunki jej wykonania, bo przecież jakby się nad tym zastanowić to bez sensu to jest cały ten humanitaryzm. Jak się zabija bandziora to nie bawmy się w drobiazgi, prawda?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Napisałam o podobnej kwestii tekst tak już ze dwa tygodnie temu, ale spoczywa na dysku.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Póki co.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 22:26:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Gretchen</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584515 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584512</link>
 <description>&lt;p&gt;Grzesiu, kwadrans po siódmej dzisiaj wstałem i oczy mi się zamykają &amp;#8211; odpowiem Ci jutro, ok?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;dobrej nocy&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 21:57:55 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584512 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No dla mnie kara śmierci to zabójstwo</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584506</link>
 <description>&lt;p&gt;tyle że prawnie dopuszczalne i odpowiedzialność rozkłada się na więcej osób niż jedna (sąd, prokuratura, ustawodawca, wykonawca).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem czy to relatywizm, ja bym powiedział, że absolutyzm moralny raczej:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;tak jak aborcja dziecka z gwałtu dalej jest aborcją vczy tak samo aborcja by ratować życie matki czy z powodu upośledzenia dziecka.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 21:25:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584506 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584502</link>
 <description>&lt;p&gt;Jak już jesteśmy przy definiowaniu pojęć&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://pl.wikipedia.org/wiki/Zab%C3%B3jstwo&quot; title=&quot;http://pl.wikipedia.org/wiki/Zab%C3%B3jstwo&quot;&gt;http://pl.wikipedia.org/wiki/Zab%C3%B3jstwo&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I teraz znajdź mi tu karę śmierci na liście&amp;#8230; To jest Twoje zdanie, które ja szanuję, ale  zgadzać się z nim nim nie muszę. Bo według mnie, mieszasz trochę pojęcia &amp;#8211; z jednej strony szacunek dla życia mordercy, z drugiej relatywizm.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 21:16:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584502 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No  a czym jest kara śmierci jak nie zabójstwem?</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584499</link>
 <description>&lt;p&gt;Zabójstwem w znaczeniu zabiciem kogoś.&lt;br /&gt;
bez oceny, bez zastanawiania się czy uzasdnionym czy nie itd.&lt;br /&gt;
Tak samo zabójstwo w samoobronie też jest zabójstwem przecież.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;(Co nie prowadzi do twierdzenia, że np. za takie zabójstwo trzeba karać czy wyciagać z niego konsekwencje, ba, można je nawet pochwalić i kogoś, kto zabije w obronie własnej czy cudzej uważać za bohatera, ale jego czyn dalej jest zabójstwem)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie widzę powodu w tak ważnych sprawach naciągać pojęcia i zmieniać ich znaczenie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 21:12:56 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584499 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584498</link>
 <description>&lt;p&gt;Poprzednich rozwinięć nie czytałem &amp;#8211; ale mega zarobiony ostatnio jestem, sorki&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Jest po prostu niezgodą na karę smierci.&amp;#8221; &amp;#8211; no właśnie u Ciebie to nie jest tylko niezgoda, bo piszesz, że kara śmierci to też zabójstwo. Próbujesz być zdystansowany, a masz równie silne przekonanie, podparte emocjonalnie, jak wiki &amp;#8211; tylko inaczej skierowany wektor. A że stoimy w tej kwestii po przeciwnych stronach, to się czepiam. Ale nic osobistego :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pozdro&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 21:08:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584498 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Bananie, rozwijałem na TXT już kilka</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584496</link>
 <description>&lt;p&gt;razy.&lt;br /&gt;
Nie stawiam znaku równości.&lt;br /&gt;
Brak akceptacji dla kary śmierci nie jest staniem po stronie zabójców.&lt;br /&gt;
Jest po prostu niezgodą na karę smierci.&lt;br /&gt;
Proste&lt;br /&gt;
:)&lt;br /&gt;
Nie chodzi tu o żadną bezstronność ani brak oceny.&lt;br /&gt;
Przecież oceniam morderstwo czy zabójstwo negatywnie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 21:02:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584496 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584494</link>
 <description>&lt;p&gt;Sorki, Grzesiu, ale nie masz racji &amp;#8211; albo jest się po stronie mordercy, albo po stronie ofiar. Nie można zawsze siedzieć z boku i bezstronnie oceniać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Kara śmierci to też zabójstwo&amp;#8221; &amp;#8211; a to  ciekawa teza. Możesz rozwinąć? Bo to brzmi tak, jakbyś stawiał znak równości między tym bandziorem, a sądem który go skaże na stryczek.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 20:33:30 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584494 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Igło,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584484</link>
 <description>&lt;p&gt;Co to znaczy &lt;i&gt;Tak samo należy, dać możliwość zestrzelenia samolotu opanowanego przez terrorystów&lt;/i&gt;?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A co to takiej możliwości nie ma, że trzeba ją &lt;i&gt;dawać?&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mają te F-16 czy nie mają?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To niech jak trzeba strzelają.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 19:28:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>adw.kmieciak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584484 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Hm,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584474</link>
 <description>&lt;p&gt;“I co ma wyjść, że ktoś kto jest przeciw karze śmierci to prawie jak wspólnik i zwolennik tego mordercy?”&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Nawet o tym nie pomyślałem, ale ma Pan rację, tak właśnie jest!&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Tak właśnie nie jest&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;“No to ciekawe, że pacyfizm, humanizm, buddyzm, chrześcijaństwo to lewackie wynalazki.”&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co ma do tego religia? W buddyzmie niema kary śmierci? Sprawdzę.&lt;br /&gt;
Pacyfizm – oczywiście, że lewactwo.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Religia ma to do tego że sprzeciwia się zabijaniu, a przynajmniej powinna&lt;/strong&gt;. &lt;br /&gt;
&lt;strong&gt;Kara śmierci to też zabójstwo&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 18:03:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584474 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584472</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Tak samo należy, dać możliwość zestrzelenia samolotu opanowanego przez terrorystów,&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Też mnie Igła wstrząsło, jeszcze pokrętne tłumaczenie, że inni będą uratowani kosztem pasażerów!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Niby jakim kosztem?! Skoro wbijając się w budynek i tak zginą.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 17:28:56 +0000</pubDate>
 <dc:creator>shizuku</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584472 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>“I co ma wyjść, że</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584470</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;I co ma wyjść, że ktoś kto jest przeciw karze śmierci to prawie jak wspólnik i zwolennik tego mordercy?&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nawet o tym nie pomyślałem, ale ma Pan rację, tak właśnie jest!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;   &amp;#8220;No to ciekawe, że pacyfizm, humanizm, buddyzm, chrześcijaństwo to lewackie wynalazki.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co ma do tego religia? W buddyzmie niema kary śmierci? Sprawdzę.&lt;br /&gt;
Pacyfizm &amp;#8211; oczywiście, że lewactwo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;   &amp;#8220;A za takie zbrodnie powinno byc dożywocie, to opczywiste.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tylko? I będzie żarł za nasze pieniądze przez kilkadziesiąt lat?!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 17:09:08 +0000</pubDate>
 <dc:creator>shizuku</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584470 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>OK Grzesiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584466</link>
 <description>&lt;p&gt;Też, tak miewam.&lt;br /&gt;
Tyle, że tu jest konkretny stosunek piszącego do ofiar.&lt;br /&gt;
Więc dlaczego pan odbierasz to jako szantaż?&lt;br /&gt;
Tego nie rozumiem?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Na zimno to my se możemy wyroki Trybunałów Stanu/Konstytucyjnych/Najwyższych oceniać.&lt;br /&gt;
Ale jako ludzie mamy osobisty stosunek do konkretnej sprawy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlatego np ja, uważam, że należy kastrować zboczeńców, pedofilów czy jak, im tam.&lt;br /&gt;
Tak samo należy, dać możliwość zestrzelenia samolotu opanowanego przez terrorystów, Tak samo należy stosować najwyższą karę ( włącznie z karą śmierci ) dla szczególnie odrażających zbrodniarzy.&lt;br /&gt;
Np tych którzy mordują ze szczególnym okrucieństwem, albo dzieci, albo kobiety w ciąży, albo są recydywistami w swoim działaniu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dość pieprzenia o humanizmie i pochylania się nad każdym, tylko dlatego, że to nie pasuje do&amp;#8230;&lt;br /&gt;
No właśnie do czego?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Powiedz do czego nie pasuje aby temu, konkretnie przez Wikiego opisanego bandycie nie &lt;i&gt;sprzedać&lt;/i&gt; kulki w łeb?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 15:31:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584466 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Igło,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584464</link>
 <description>&lt;p&gt;ja nie wiem, czy ktoś się pochyla nad problemami zbrodniarza, może to człek który nie ma żadnych problemów i zabijanie kogoś też dla niego tym nie jest?&lt;br /&gt;
Nie wiem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mi chodzi o to, że wiki 3 z góry ma założoną tezę i wie, jak ma być&lt;br /&gt;
Kto kogo broni, kto nie itd&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie lubię tekstów w których się coś sugeruje/wmawia, gdzie moralny czy emocjonalny szantaż jest sednem tekstu a tak odbieram ten tekst.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I tyle.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nieważne zresztą, mnoje zdanie nie jest przecież dla nikogo wiążące.&lt;br /&gt;
Tak sobie gadam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 15:21:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584464 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584463</link>
 <description>&lt;p&gt;Pomijając te &amp;#8216;lewackie&amp;#8221;, to co wychodzi?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo mnie, że nadal trwa pochylanie się nad &lt;i&gt;problemami&lt;/i&gt; zbrodniarza.&lt;br /&gt;
Wszak ofiary już nie żyją, więc już &lt;i&gt;nie warto&lt;/i&gt; się pochylać?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 15:16:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584463 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sorry,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584462</link>
 <description>&lt;p&gt;wiki 3, ale manipulujesz, znaczy stosujesz emocjonalny szantaż, nie trawię czegoś takiego.&lt;br /&gt;
I co ma wyjść, że ktoś kto jest przeciw karze śmierci to prawie jak wspólnik i zwolennik tego mordercy?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A i brak kary śmierci lewackim wynalazkiem?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No to ciekawe, że pacyfizm, humanizm, buddyzm, chrześcijaństwo to lewackie wynalazki.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Być może i tak.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A za takie zbrodnie powinno byc dożywocie, to opczywiste.&lt;br /&gt;
Bez prawa (albo w wyjątkowych przypadkach) do zwolnienia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 15:11:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584462 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>To Nizieński</title>
 <link>http://tekstowisko.com/shizuku/56592.html#comment-584460</link>
 <description>&lt;p&gt;też się lewizną zaraził?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 02 Oct 2008 14:59:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 584460 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
