<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Nie święcę&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Nie święcę&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Nie zgadzam się</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-591885</link>
 <description>&lt;p&gt;Na podobnej zasadzie możemy oceniać praktycznie każdą notkę na &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt;, w której dowolny bloger napisze o czymś, co mu się nie podoba.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No ale dobra, autor nie ma wpływu na odbiór jego pisactwa wśród konsumentów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie będę tłumaczył, że nie jestem wielbłądem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 08 Nov 2008 12:46:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 591885 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Mad</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590719</link>
 <description>&lt;p&gt;Kwestii do poruszenia jest parę. I sa dość poważne. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sprawa intencji i odbioru. Przetoczyło sie (przez ten portal i każdy jaki znam) milion dyskusji dotyczących zrozumienia intencji piszącego, czy w ogóle problemów z komunikacją piszący &amp;#8211; czytający. Pewnie ktoś mądry pisłaby tu teraz elaborat o platformach językowych i pojęciowych, sumach doświadczeń, systemach kodów komunikacyjnych itp. Ja taki mądry nie jestem. Wiem natomiast, że nie oceniam Twoich intencji. Pisze jedynie o tym, jak odebrałem Twój tekst. Pewnie &amp;#8211; można stwierdzić, że doczytałem się tego, czego chciałem się doczytać. Pewnie &amp;#8211; mozna stwierdzić, że dobrymi chęciami jest piekło wybrukowane. No ale w ten sposób to stoimy na pozycjach krańcowych. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przechodzac do meritum &amp;#8211; nie da się uniknąć pewnych uogólnien, ale jeśli się przeszarżuje, to zaczynamy mieć problem nie z meritum wypowiedzi, tylko z tłem. Do tego się przywaliłem. Czytam tło ktore kreślisz: &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;....Bo co? Mam szczególnie w tym dniu marszczyć czoło i zadumać się nad tymi, których nie ma?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Speszaly wspominać zmarłych i dołować się czarną dziurą tego święta?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A niby czemu?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo tradycja?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo tak trzeba?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sorka, nie ze mną te numery.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie mam zamiaru poświęcać specjalnie jednego dnia na dołowanie się tylko dlatego, że tak zaznaczono w kalendarzu&amp;#8230;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I w takim momencie przestaje mnie interesować (albo raczej &amp;#8211; traci wagę) to co piszesz dalej, o Twoim odbiorze mroku, samotności, cierpienia śmierci. Bo TŁO, ktore ujarzałem jest dla mnie skrajnie subiektywne. Pisząc, że masz w dupie: tradycje, konwenanse (&amp;#8220;bo tak trzeba&amp;#8221;), emocje wyznaczane wg kalendarza, stawiasz dla mnie oczywistą tezę, że takimi kryteriami kieruje się reszta. Bo zauważ Stary, nie wymieniłeś żadnych innych &amp;#8211; pozytywnych, głębszych, indywidualnych -intencji, skupiłeś się na &amp;#8220;baranim pędzie&amp;#8221;. I takie postawienie sprawy, jest dla mnie nie do przyjęcia. Po prostu. I pisze o tym do Ciebie &amp;#8211; informując Cię o tym. Nie jestem specem od rozgryzania intencji i głębi Madowej duszy. Znam się za to na moich wrażeniach z czytania Twoich tekstów. Kiedy wrzucasz (w mojej ocenie) wszystkich do jednego wora, który Ci akurat pasuje &amp;#8211; mówie: &amp;#8220;Mad, chwilunia, co Ty tutaj pierdolisz Chłopie!&amp;#8221; &lt;br /&gt;
Rozumiesz? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do zgadywania intencji innych &amp;#8211; co mam Ci tłumaczyć: jak sam widzsz, jest dupny problem, by czytelnicy, ktorzy w jakiś sposób maja do czynienia z Twoim pisaniem i uprawiają gaduły z Tobą, odgadywali Twoje intencje. A tymczasem Ty nie tylko zabawiasz sie w odgadywanie intencji całkiem obcych Ci ludzi, to jeszcze je grupujesz i zawężasz do pasującej Ci tezy. Czymś innym jest ocenianie faktów, a czymś innym ich inspiracji. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jest stwierdzenie: co roku pierwszego listopada widze na cmentarzach miliony ludzi, nie widząc ich tam w pozostałe dni roku. Co roku czytam na necie w tych dniach masę wspomnień i wynurzeń o tych co odeszli, testów smutnych, nostalgicznych i czarnych &amp;#8211; nie spotykając jednocześnie takich tekstów w pozostałym czasie. &lt;br /&gt;
I to jest stwierdzenie faktu. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jest też stwierdzenie: Nie mam zamiaru poświęcać specjalnie jednego dnia na dołowanie się tylko dlatego, że tak zaznaczono w kalendarzu.&lt;br /&gt;
I to zdanie pozornie mówi tylko o Twoich intencjach. Ale ja odczytuję je jako kontestację tego, co uważasz za standard w intencjach innych. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiesz już o co mi biega, Mad? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kończe, bo znowu wychodzi mi komantarz dluższy niż post&amp;#8230; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrówka Brachu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Nov 2008 09:40:10 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590719 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No wieeeeem</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590700</link>
 <description>&lt;p&gt;Sam przecież się czepiam:-&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;DDDDDD&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Nov 2008 05:34:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590700 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Mad</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590622</link>
 <description>&lt;p&gt;Że Igły nikt się nie czepia, to przegiąłeś :D&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 22:08:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590622 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ano właśnie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590545</link>
 <description>&lt;p&gt;I. i G. są właśnie przykładem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale Grzechu sęk w tym, że jeśli zdejmiesz z tego wpisu otoczkę pt. Dzień Zmarłych, to to jest istota tego, co sam niekiedy piszesz w komentarzach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No sorry, ale nie rozbawiaj mnie!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 18:50:22 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590545 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Hm,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590544</link>
 <description>&lt;p&gt;nie narzucam nikomu kagańca, nie ustawiam cię w żadnym narożniku.&lt;br /&gt;
Wypowiadam swoje zdanie i tyle.&lt;br /&gt;
Że inne niż twoje?&lt;br /&gt;
Bywa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem, co mają do tego Igła/Gretchen/ktokolwiek inny, jak coś napiszą, co mi się nie będzie podobac, to się będę kłócił, tak jak się kłocę u Majora z Odysem i griszeqiem od wczoraj czy dłużej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Twoich myśli nie zamierzam odczytywać, tylko teksty.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie myślę, że komentarz Griszeq cokolwiek zmieni, myślę tylko, że lepiej wyrazi on moje zdanie, zresztą to taki żart własciwie był.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A i nie doszukuję się nigdzie żadnych podtekstów, raczej odbieram teksty tak jak sa napisane i piszę też zazwyczaj bez aluzji i podtekstów w większości wypadków.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Idem.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 18:46:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590544 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590543</link>
 <description>&lt;p&gt;Ale czemu ty mi tłumaczyć coś co jest oczywiste, hę?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiesz, teraz tak sobie myślę, że przykładowo nikt nie czepia się Igły, czy Gretchen za ich jakieśtam negatywne oceny jakichśtam zjawisk. Przeciwnie. Ochy, achy, zadumy, pozdrowienia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja piszę konkretnie o swoim poglądzie na tę sprawę nie atakując tych, którzy robią odwrotnie niż ja, ale próbuje się mnie ustawić w narożniku.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No to absurd jest.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przecież za chwilę dostanę w pałę, że odgrywam się na Igle i Gretchen, choć tak przecież tak nie jest, bo posłużyli za przykład.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A czy jestem uprzedzony do ciebie/twoich tekstów?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Do ciebie? Nie znam cię, więc ani cię lubię, ani cię nie lubię. Tylko proszę, nie doszukuj się w tym żadnych podtekstów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Do twoich tekstów? Rozumiem, że masz na myśli komentarze u mnie? No w tym konkretnym przypadku naprawdę nie rozumiem ciebie.&lt;br /&gt;
Przecież gdy się tak patrzy z boku, to to narzuceniem kagańca pachnie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No nie da się.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czemu Rafał potrafi odczytać moją myśl, a Griszeq i ty zarzucacie mi coś zupełnie innego, nie rozumiem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I myślisz, że komentarz Griszeqa cokolwiek zmieni, skoro odczytuje ten wpis zupełnie odwrotnie od moich intencji?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 18:39:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590543 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ale mi nie chodzi o ocenę</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590533</link>
 <description>&lt;p&gt;zjawiska,oceniaj jak chcesz.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tylko chodzi mi o to, że dla jednych pójście na pasterkę np. to pusty gest, dla innych coś tam, rodzinna wyprawa, inni idą, bo zasnąć nie moga, ale są ludzie, dla których to nie pusta tradycja, tyklko np. potrzeba wewnętrzna głęboka.&lt;br /&gt;
I ty pisząc, że to stadne i puste jest, jakoś niesprawiedliwie oceniasz część tych osób.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zresztą nie tylko ty, ja pewnie też.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chodzi mi tylko o to, że nie znamy intencji/motywów/powodów udziału w czyms innych ludzi, nawet jak nam się wydaje, że znamy.&lt;br /&gt;
nawet jak mi się wydaje, że to puste, bo ktoś co tydzien chodzi do Koscioła a póxniej tego, moim zdaniem, nie widać, to nie wiem, czy jak raz nie pójdzie, to go to nie zmieni, nie wiem, czy on się rozwija duchowo czy nie.&lt;br /&gt;
W ogóle niewiele wiem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiem tylko, że chodzi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. Kończę więc gadkę, przyjdzie Griszeq i pewnie napisze bardziej strawnie m.in. to co ja chcę napisać:)&lt;br /&gt;
Tak jak już kilka osób tu napisało.&lt;br /&gt;
No i do nich nie jesteś aż tak uprzedzony, mam wrażenie, jak do mnie/moich tekstów.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 17:04:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590533 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grzesiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590531</link>
 <description>&lt;p&gt;Ale teraz to jesteś zabawny. Ocena zjawiska, któremu podlega stadnie jakaś część społeczeństwa jest wg ciebie nie teges, bo&amp;#8230;No właśnie, bo?&lt;br /&gt;
Przecież to samo można odnieść do innych kalendarzowych świąt, prawda? No.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Już sam nie wiem, o co ci chodzi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No ale dobra, pewnie tak musi być.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 16:55:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590531 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No ja nie wiem,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590529</link>
 <description>&lt;p&gt;pewnie w absurd jakis tak, bo właściwie nie da się napisać nic dłuższego bez uogólnień.&lt;br /&gt;
Ale mimo to często przeciw uogólnieniom /etykietkom protestuję.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale może zamiast intencji lepiej oceniać zachowania/postawy?&lt;br /&gt;
Bo to widzisz.&lt;br /&gt;
tak jak można napisać śmiało, że wiele grobów jest brzydkich czy nowych kościołów, ale że ludzie przychodzą na cmentarz czy do kościoła by się pokazać/z czystej, bezrozumnej tradycji/z przyzwyczajenia itd, to już nie wiesz.&lt;br /&gt;
Nie twierdzę, że nie przychodzą z tych powodów i dla tych celów.&lt;br /&gt;
Tylko, że nie można byc tego na 100 proc pewnym.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Znikam, bo trza się zająć pracą jakąś.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 16:50:37 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590529 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590525</link>
 <description>&lt;p&gt;No dobrze, ale czy oceniam konkretne osoby, czy pewną część, grupę, nazwijmy ją anonimową.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czy my czasem nie popadamy w absurd?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 16:46:17 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590525 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Mad, wtrącam się,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590522</link>
 <description>&lt;p&gt;bo ich nie znasz.&lt;br /&gt;
I możesz np. kogos ocenić fałszywie/negatywnie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tyle.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 16:34:30 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590522 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Griszeq</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590520</link>
 <description>&lt;p&gt;Ale powiedz mi: dlaczego nie?&lt;br /&gt;
I poważnie pytam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 16:24:22 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590520 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Mad</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590517</link>
 <description>&lt;p&gt;odpowiem jutro. teraz tylko &amp;#8211; zastanow sie, dlaczego masz prawo zgadywac intencje innych?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 16:03:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590517 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Griszeq</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590511</link>
 <description>&lt;p&gt;Wiesz, ale odbierając to w ten sposób, jak ty, to nie będę mógł pisać o rzeczach, ludziach, zjawiskach, które mi się nie podobają.&lt;br /&gt;
A czemu?&lt;br /&gt;
Bo przez implikację będzie można wysnuć, że oceniam w ten sposób fanów tego, co krytykuję.&lt;br /&gt;
A moja krytyka zjawiska jest tylko i wyłącznie krytyką tegoż, nie ludzi to lubiących.&lt;br /&gt;
I nic więcej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 15:43:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590511 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Co do architektury cmentarnej</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590490</link>
 <description>&lt;p&gt;to zgadzam się. Ta zamurmurowana łąka jest zupełnie odpychająca. Zimne osiedle domków jednoizbowych. Gdy przechadzałem sie przez cmentarz i zobaczyłem grób na którym były wbite trzy drewniane krzyże juz lekko sfatygowane przez pogodę to zupełnie zmiękłem.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 13:36:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sajonara</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590490 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Docent</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590489</link>
 <description>&lt;p&gt;&lt;em&gt;te wszystkie świeta, to epatowanie “tradycją”, tym że “wszyscy”, że “razem”, że Polacy … to tylko przykrywka bo tak naprawdę to my, Polacy, jesteśmy narodem niezdolnym do jakiejkolwiek konstruktywnej działalności … podpierdalać, konspirować, donosić ... ale jaką mamy piękną tradycję! niech się uczy tęczowy zachód…&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ee tam marudzisz. Nie wszyscy sa tacy jak ty i twoje otoczenie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 13:32:52 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sajonara</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590489 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Madzie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590459</link>
 <description>&lt;p&gt;No i luz. Nie obchodzisz, to nie obchodzisz. Widzisz w tym &amp;#8220;tradycje&amp;#8221;, &amp;#8220;stado&amp;#8221; &amp;#8220;tak trzeba&amp;#8221; i reszte tego typu &amp;#8220;numerów&amp;#8221;, które nie z Tobą?  W poriadkie Stary. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tyle tylko, ze ilu ludzi, tyle powodów obchodzenia / nieobchodzenia. Piszesz o sobie, ale wystawiasz ocene &amp;#8220;reszcie&amp;#8221;. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Widzisz &amp;#8211; mógłbym napisac coś takiego:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;...nie interesuje mnie nieobchodzenie tego typu dni jako ostentacyjna kontestacja społeczna i kreowanie sie na buntownika prącego własną drogą, której głównym założeniem jest to, by była &amp;#8220;w poprzek&amp;#8221;, a nie żeby gdziekolwiek prowadziła. Numery z alternatywnościa dla alternatywności, bo jeśli nie jesteś inny, to jesteś stadem &amp;#8211; sorry, to nie dla mnie&amp;#8230; itp, itd&amp;#8230;..    &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mad &amp;#8211; to nie do Ciebie, zeby było jasne. To przykład teoretyczny pewnego stylu pisania. I niestety tak odebrałem Twój tekst&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Nov 2008 09:24:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590459 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>A co do Pamięci</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590357</link>
 <description>&lt;p&gt;oraz jej roli w dalszym życiu, gorącą polecam film &amp;#8220;Wszystko jest iluminacją&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Piękny film o Pamięci, Wybaczaniu, Pogodzeniu, Zrozumieniu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Po prawej stronie macie klip z tego filmu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A tu kolejny:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;object width=&quot;425&quot; height=&quot;344&quot;&gt;&lt;embed src=&quot;http://www.youtube.com/v/JtBhrfjVZqU&amp;amp;hl=pl&amp;amp;fs=1&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; allowscriptaccess=&quot;always&quot; allowfullscreen=&quot;true&quot; width=&quot;425&quot; height=&quot;344&quot;&gt;&lt;/embed&gt;&lt;/object&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 02 Nov 2008 10:50:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590357 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Poldku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590353</link>
 <description>&lt;p&gt;Powiem tak: stado nie jest dla mnie, choć od czasu do czasu lubię wśród niego przebywać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wolę wydeptywać ścieżki, po których ktoś potem pójdzie;-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 02 Nov 2008 10:46:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590353 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Madzie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590343</link>
 <description>&lt;p&gt;:-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;skąd my to znamy&amp;#8221; chciałoby się powiedzieć. Taki okres &amp;#8220;własnych ścieżek&amp;#8221; mam już za sobą.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Na pewnym etaopie gdy już przejdziesz &amp;#8220;własnymi ścieżkami&amp;#8221; wiele przecznic i poznasz, wtedy zrozumiesz to co kiedyś Ci się wydawało stadne i bezrozumne jako potrzebne, niezbędne a nawet piękne w swoim &amp;#8220;folklorze&amp;#8221;. Choć nie wiem czy to zasada. Takie odnoszę wrażenie co do siebie, który właśnie taki okres ma za sobą. Chociaż powiem szczerze w pewnym sensie chodzę nadal swoimi scieżkami. Nie należę do żadnej grupy ale jestem wolnym strzelcem &amp;#8211; przeciętnym Katolikiem &amp;#8220;z zewnątrz&amp;#8221; niż jakiś działacz. Lubię swobodę i pewną niezależność.&lt;br /&gt;
Ale też lubię odkrywać &amp;#8220;tajemnice&amp;#8221; po swojemu&amp;#8230; &amp;#8211; niekonwencjonalnie, ale &amp;#8220;do ostatniej pestki&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A z druigiej strony przecież aby ścieżakami ktoś mógł chodzić kto zawsze musi iśc pierwszy&amp;#8230; po bezdrożach wytyczając nowe&amp;#8230; .&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sęk w tym aby wiedzieć &amp;#8220;dlaczego&amp;#8221;, gdyż można być niekonwencjonalnym i chodzącym swoimi drogami ale czuć wspólnotę stadną a można chodzić po bezdrożach by tej wspólnoty unikać. Trochę zamieszałem; ale chciałem powiedzieć, ze dobrze jest wtedy gdy chodzenie własnymi drogami nie izoluje od ludzi&amp;#8230;. .&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
....zabiegany jestem, bo wielu &amp;#8220;Ma-tysiaka&amp;#8221; chce.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 02 Nov 2008 09:20:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590343 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Bo dołowanie się</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590338</link>
 <description>&lt;p&gt;to czarna dziura.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 02 Nov 2008 08:49:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590338 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Poldku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590337</link>
 <description>&lt;p&gt;Też słusznie.&lt;br /&gt;
To znaczy trochę mnie rozgryzłeś:-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Choć pracuję z ludźmi, to jestem jakby obok nich. Łażę po prostu swoimi ścieżkami.&lt;br /&gt;
A gdy są troszkę wydeptane, tworzę nowe.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I tak to leci.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pomocdlarenaty.pl&quot; title=&quot;www.pomocdlarenaty.pl&quot;&gt;www.pomocdlarenaty.pl&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 02 Nov 2008 08:48:50 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maddog</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590337 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Docencie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590332</link>
 <description>&lt;p&gt;Trafna uwaga o architekturze cmentarnej&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Moja teza: im mniej wiary w życie wieczne, tym większe i bardziej niezniszczalne grobowce.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czekam na piramidy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A jednak sens tego święta jest inny.&lt;br /&gt;
I nie rozumiem, czemuż Mad buntuje się przeciw &amp;#8220;dołowaniu&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
Ja tam się dołuję częściej w pracy niż na cmentarzu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 02 Nov 2008 00:48:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590332 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>a mi pachnie text Mada</title>
 <link>http://tekstowisko.com/maddog/57062.html#comment-590327</link>
 <description>&lt;p&gt;takim buntem rzeciw &amp;#8220;stadnemu&amp;#8221; obchodzeniu czegokolwiek&amp;#8230; .&lt;br /&gt;
Ale przecież pisanie w txt ma też coś ze stadności&amp;#8230; a Mad pisze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dla mnie ten dzisiejszy dzień to wspólnota tejemnicy życia i śmierci która w jednakowym stopniu dotyczy mnie, Mada czy każdego przede mną i po mnie zyjącego człowieka. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Madzie jesteśmy tajemnicą dla siebie i innych i tejemnicze jest nasze życie i śmierć... . A dziś wszyscy w tej tajemniczości zjenoczeni &amp;#8211; tak jak w czasie powodzi czy kataklizmu. Może to koślawe porównanie ale wg mnie ten dzień coś z tego ma.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdr.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 02 Nov 2008 00:00:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 590327 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
