<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Akhalgori: jak dla mnie - OK&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Akhalgori: jak dla mnie - OK&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Sajonaro!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597998</link>
 <description>&lt;p&gt;W 1940. r. z czterech niemieckich armii pancernych atakujących Francję, jechała na Škodach (czytaj Szkodach). Były to czołgi dobre i do 1942. r. były użyteczne w pierwszej linii. Ponadto walka w górach otaczających Czechy byłaby dla Niemców zbyt ryzykowna, więc musieliby sobie na jakiś czas odpuścić.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A co do różnic, to się zgadzam, ale był to jedyny sensowny sojusznik przeciwko Niemcom.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 06 Dec 2008 21:13:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597998 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jerzy Maciejowski</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597855</link>
 <description>&lt;p&gt;Akurat w &amp;#8217;39 mieliśmy tyle do powiedzenia co w 1914. Jedna data symbolicznie nam pomogła się &amp;#8220;wybić&amp;#8221; na niepodległość, a druga nas jej pozbawiła.&lt;br /&gt;
Z honorem Becka to była lekka ironia. Wątpię czy sojusz z Czechosłowacją byłby nas uratował. Pomijając fakt, że więcej nas różniło jak łączyło.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 06 Dec 2008 12:42:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sajonara</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597855 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Odysie!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597756</link>
 <description>&lt;p&gt;Forma literacka jest w moim przekazie drugorzędna. Ważne jest dla mnie zaprezentowanie światu, nawet takiemu jak Tekstowisko, wizji. Jeśli choć 10% konfederatów przyjmie część z moich pomysłów, to będę uważał, że swoje w tym temacie zrobiłem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 05 Dec 2008 22:17:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597756 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597414</link>
 <description>&lt;p&gt;Toć ja nie krytykuję publikacji, bardzo to słuszna myśl i jej realizacja &amp;#8212; prima.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja tak jedynie sugeruję, że gdy Pan pisze &lt;em&gt;można było, należało&lt;/em&gt;, czy analogicznie &amp;#8212; w czasie teraźniejszym &amp;#8212; to Pan pomija, że dominujący w społeczeństwie stan świadomości i poglądy są okolicznościami obiektywnymi, które trzeba w zamierzeniach i hipotezach uwzględniać tak samo, jak prawa fizyki czy klimat&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 03 Dec 2008 22:49:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597414 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Odysie!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597410</link>
 <description>&lt;p&gt;Oczekiwanie, że inni wpadną na moje pomysły nie jest rozsądne. Natomiast, gdy jest to już napisane i opublikowane, to można oczekiwać próby zrozumienia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 03 Dec 2008 22:31:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597410 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597395</link>
 <description>&lt;p&gt;Jak by było, gdyby podobnych Panu była w Polsce większość, można poczytać w opublikowanej na pańskim blogu książeczce.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Po tym, jak bardzo jest inaczej można poznać, jak niewielu jest takich jak Pan.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stąd prosty wniosek, że gdybologia historyczna osadzona na postawach i stereotypach Panu bliskich, a odrzucająca te, które pan kontestuje, jest bardziej nawet niż u przeciętnego rodaka oderwana od rzeczywistości.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To już nawet nie &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;S-F&lt;/span&gt;...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 03 Dec 2008 21:43:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597395 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Zbigniewie!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597181</link>
 <description>&lt;p&gt;Kto gardzi Czechami czy Słowakami, ten gardzi. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja nie gardzę i nazwę Škoda czytam poprawnie, a Pan pewnie tak jak większość, prawda?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 02 Dec 2008 20:26:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597181 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sojusz z Czechosłowacją</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597112</link>
 <description>&lt;p&gt;Panie Jerzy,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sojusz z Czechosłowacją był wówczas dobrym pomysłem, lecz nie tylko o ambicję polityków chodziło, lecz o stosunek całego narodu do braci Czechów &amp;#8211; do dziś lekceważąco-wyniosły.&lt;br /&gt;
Wyobraża pan sobie &amp;#8211; strategiczny sojusz z kimś, kim się gardzi?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak to jest &amp;#8211; proszę pana &amp;#8211; &amp;#8220;polska duma&amp;#8221;...&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 02 Dec 2008 12:52:12 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597112 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sajonaro</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597068</link>
 <description>&lt;p&gt;Proszę czytać uważnie i mi nie dopisywać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja nigdzie nie nawołuję do wojny z Rosją. Też mówię, że nikogo na to nie stać. Ani nas, ani nikogo, kto by miał użyć hasła że niby &lt;em&gt;za naszą i waszą&lt;/em&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja tylko mówię, że w takiej ewentualności, to byłoby dla Polski takie upokorzenie, jak z gościem, któremu napluto w twarz, a on twierdzi, że deszcz pada.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A że by się tak łatwo nie rozeszło po kościach, to inna inszość. Tak to się może potoczyć w wypadku śmierci jakiegoś urzędnika, no może ministra. Ale nie symbolicznego uosobienia Rzeczypospolitej.&lt;br /&gt;
Tak czy siak, burdel jaki by się wywołał wystarczyłby na udupienie naszej gospodarki.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;O tym mówię.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Więc kowbojskie zapędy naszego Lecha II Walecznego, stają się po prostu groźne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z jednym się zgodzę.&lt;br /&gt;
Że z pewnością prezydent martwy byłby jeszcze lepszym sztandarem PiS niż żywy. Zaraz kanonizowano by go na, ja wiem, ostatniego powstańca, czy jakoś tak, a wszystkich polityków spoza partii obarczono winą królobójstwa bezpośredniego, przez wspołudział lub zaniechanie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tego jestem wręcz pewien.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;PS. W kwestii 1939 to Grześ napisał dokładnie to i dokładnie tak, jak sam chciałem.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 01 Dec 2008 21:35:17 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597068 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597063</link>
 <description>&lt;p&gt;W 1938. r. można było dogadywać się z Czechosłowacją, choć nie wiem, czy ambicje polityków po obu stronach granicy pozwoliłyby na to.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 01 Dec 2008 21:24:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597063 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597021</link>
 <description>&lt;p&gt;są historycy co twierdzą, że Polska w latach 30-tych powinna zawrzeć sojusz z Niemcami, znaczy, że to było jedyne wyjście możliwe.&lt;br /&gt;
Jerzy Łojek np. tak pisał, chyba Paweł Wieczorkiewicz też.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie oceniam tych konecpcji, ale zaznaczam, że są takie opinie.&lt;br /&gt;
Tylko że to już nie w 1939 trzeba było tylko znacznie wczesniej, bo w 1939 chyba było już za późno na jakikolwiek sojusz, poza wirtualnymi, które istniały z państwami zachodnimi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 01 Dec 2008 17:48:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597021 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Sajonaro!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-597017</link>
 <description>&lt;p&gt;Krytykowanie decyzji Rzeczpospolitej z 1939. r. jest łatwe. Proszę zatem powiedzieć jak należało postąpić. Ma Pan jakiś pomysł? Bo pan Zbigniew proponuje oparcie się na realnej pomocy europejskiej zamiast niepewnej amerykańskiej, ale jakoś nie potrafił wskazać dobrego sojusznika w 1939. r..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A jeśli nie honor to co? Gęba w błoto?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chyba jesteśmy z różnych bajek…&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 01 Dec 2008 17:08:13 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 597017 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>wirtualna przyszłość</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-596993</link>
 <description>&lt;p&gt;ginie nasz prezydent&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Rosja sie wypiera, bo to żadna ich granica. Wina obarczono jakiegoś osetyńskiego wariata. Próbowano go złapać, ale zginął. Zachód i Tuski kupują ten kit, bo im na rękę. &lt;br /&gt;
PiS ma męczennika. Saakaszwili traci urząd jako niepoważny partner.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z dużej chmury mały deszcz tak jak wkroczenie Rosjan do Gruzji miało wywołać niesłychane skutki. Kilka miesięcy po jakby nigdy się nic nie zdarzyło.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Usa czy Rosja uzasadniają wojny smiercią szaraczków gdy jest im to na rekę. Jaki interes widzisz w zatargu z Rosją?? Honor? Jak ostatnio ratowaliśmy honor to skończyło się na 50 letniej okupacji Armii Czerwonej.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 01 Dec 2008 13:32:18 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sajonara</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596993 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sajonaro</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-596946</link>
 <description>&lt;p&gt;Powiem tak: śmierć Kaczyńskiego pewnie nie doprowadziłaby do wojny. Bo na wojnę z Rosją nie stać nikogo. Mogą ją prowadzić tylko Ci, którzy nie mają nic do stracenia &amp;#8212; czyli i tak przez Rosję podbici / zaatakowani.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Napewno zaś takiej wojny nie zaryzykuje &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NATO&lt;/span&gt;, ani &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;USA&lt;/span&gt;, obawiając się totalnej jądrowej rozpierduchy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jednak gdyby Kaczyński został zabity na rosyjskiej granicy, natychmiast zacząłbym szykować rodzinę do emigracji, na wypadek, gdyby ktoś na górze jednak chciał w imię honoru poełnić samobójstwo naszego państwa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Spekulanci giełdowi, ale i większy biznes, też na wszelki wypadek by się &lt;em&gt;spakowali&lt;/em&gt;. A to mogłoby wystarczyć, by Polska dostała &lt;em&gt;zawału&lt;/em&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No i &amp;#8212; trudno sobie wyobrazić większe upokorzenie wobec całego świata.&lt;br /&gt;
Jak by brzmiały nasze nawoływania o &lt;em&gt;partnerskie&lt;/em&gt; stosunki, traktowanie nas jako równoprawnego, niepodległego państwa &amp;#8212; gdybyśmy nie byli w stanie poważnie zareagować na ustrzelenie głowy państwa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Gdy Rosja, czy &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;USA&lt;/span&gt; śmiercią swoich szeregowych obywateli uzasadniają całe wojny.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 30 Nov 2008 22:01:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596946 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>odys</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-596562</link>
 <description>&lt;p&gt;porównanie z arcyksięciem Ferdynandem to strzał tyleż niecelny co te w Akhalgori.&lt;br /&gt;
Po pierwsze Polska prowadzi (jeśli uznać, to co dziś, za prowadzenie) dwie polityki zagraniczne. Czasem zbieżne, ale jednak odrębne. Zagranica musi rozważać który z ośrodków jest właściwy. Niepoważne akcje prezydenta spychają go na margines i partnerem staje się rząd. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeśli nawet Kaczyńskiego by ustrzelili tam to wina by spadła na Saakaszwilego, Rosja i tak wykręciłaby się sianem. Powątpiewam czy śmierć watażki środkowoeuropejskiego doprowadziłaby do konfliktu zbrojnego, bo nikt nie ma w tym interesu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Nov 2008 07:18:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sajonara</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596562 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Krzysztofie!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-596351</link>
 <description>&lt;p&gt;To była niewinna prowokacja. A wspólny rynek jest pozytywnym rozwiązaniem tyle, że ta cała reszta psuje to. :(&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 27 Nov 2008 22:06:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596351 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>UE</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-596315</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;nie podzielam Pańskiego entuzjazmu dla unii. :)&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie jestem euroentuzjastą. Jestem umiarkowanym zwolennikiem. Głównie w zakresie wspólnego rynku.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 27 Nov 2008 17:29:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>leski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596315 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Krzysztofie!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-596194</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;leski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Tak na poważnie, to na Pana nie można się gniewać! :)&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
No tak, Bruksela zakazała, odebrała nam ten kawałek suwerenności ;)&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
Nie, ja Pana lubię, pomimo że nie podzielam Pańskiego entuzjazmu dla unii. :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 27 Nov 2008 03:40:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596194 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jerzy Maciejowski</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-596163</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Tak na poważnie, to na Pana nie można się gniewać! :)&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No tak, Bruksela zakazała, odebrała nam ten kawałek suwerenności ;)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 27 Nov 2008 00:23:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>leski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596163 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@JM</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-596093</link>
 <description>&lt;p&gt;Dziwnie się nieco poczułem będąc oddzielonym od swojego dzieła, lecz niech tam będzie&amp;#8230; Jutro zastanowię się, czy lepiej się czuję jako twórca czy tworzywo&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z prometejskim uśmiechem!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 26 Nov 2008 21:36:13 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596093 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Sajonaro</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-596079</link>
 <description>&lt;p&gt;Poważnie, uważasz, że hipotetyczna śmierć prezydenta RP od kul w strefie wojny prowadzonej przez naszego sąsiada, to powód do ulgi?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Spróbuj wyobrazić sobie konsekwencje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jak dla mnie &amp;#8212; przekraczają granice wyobraźni.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przypominam Arcyksięcia w Sarajewie.&lt;br /&gt;
Tamta jego wizyta i tryumfalne przejazdy otwartym samochodem także miały cośtam zamanifestować i wykazać Europie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 26 Nov 2008 21:13:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>odys</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596079 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Zbigniewie!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-596053</link>
 <description>&lt;p&gt;Tak się składa, że potrafię odróżnić autora i dzieło. Jeśli moim zdaniem ma Pan rację, to będę o tym mówił, nawet gdyby inni na mnie za to pluli czy odsądzali mnie od czci i wiary. To nie zmienia w niczym mojego stosunku do Pana jako siewcy pro Brukselskiej propagandy. Tyle tylko, że ja staram się być uczciwy i otwarty. :)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 26 Nov 2008 17:47:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596053 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Odys</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-596023</link>
 <description>&lt;p&gt;rozmawiamy to nie o Joaninie ale o Gruzjii o tym incydencie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zgoda-posunięcie KAczora było ryzykowne i sam to przyznaje&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do efektu  nie wiem, on tez nie wie &amp;#8211; ale ja odbieram to jako nacisk na UE aby w sprawie Gruzji zajęła jakieś uczciwe stanowisko.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;czy UE się przejmie? Nie wiem, ale wiem, ze Kaczyński daje świadectwo temu, że nie chce się biernie przyglądać sytuacji na Białorusi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To jest moje spojżenie na incydent i na posunięcie Kaczyńskiego. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do Joaniny i Traktatu byłem zwolennikiem referendum i nie rozumiałem wogóle Kaczyńskich w tej sprawie, podobnie ustępstwa w sprawie Joaniny.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W tej ostatnie sprawie masz rację &amp;#8211; &amp;#8220;umierali za Joannine&amp;#8221; a potem ją oddali &amp;#8220;bez strzału&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A srawie referenfdum przestraszyli się Jurkowców którzy organizowali spotkania w terenie, więc Kaczor się bał urośnięcia w siłę Jurka. Dlatego się nie zgodził na referendum.&lt;br /&gt;
Zagrywka pod partyjkę &amp;#8211; bardzo naganna w mojej ocenie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;p.s.&lt;br /&gt;
Co do pozostałych komentarzy &amp;#8211; przepraszam, że się nie odnoszę ale nie mam czasu na &amp;#8220;nasiadówki&amp;#8230;&amp;#8221;. Podczytuję od czasu do czasu.&lt;br /&gt;
************************&lt;br /&gt;
polecam: &lt;a href=&quot;http://prowincjalka.salon24.pl/56865,index.html&quot; title=&quot;http://prowincjalka.salon24.pl/56865,index.html&quot;&gt;http://prowincjalka.salon24.pl/56865,index.html&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 26 Nov 2008 14:58:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596023 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@JM</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-595970</link>
 <description>&lt;p&gt;No nie wierze, swiat się chyba konczy, skoro doczekalem tych slow&amp;#8230; Pozostaje mi podziekowac a nam wszystkim jednak zyczyc, aby nasi europejscy partnerzy z kazdym rokiem naszej obecnosci w UE coraz bardziej dostrzegali, że ich pomyslnosc na Zachodzie jest mozliwa jedynie wowczas, kiedy nam nikt nie bedzie dopierdalal od wschodu&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam,&lt;br /&gt;
ZS&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 26 Nov 2008 11:49:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 595970 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Zbigniewie!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/leski/57435.html#comment-595967</link>
 <description>&lt;p&gt;Tak jak za zwyczaj się z Panem nie zgadzam, tak &lt;b&gt;tym razem prawie w 100% zgadzam się.&lt;/b&gt; Pozostaję tylko sceptyczny w sprawie umierania „Europejczyków” za Warszawę, Rzeszów czy Szczecin. Dotyczy to obecnej chwili jak i za 5, 10, 15 itd lat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 26 Nov 2008 11:35:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 595967 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
