<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Probówka na ziemii&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Probówka na ziemii&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Majorze,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/gama/57503.html#comment-596789</link>
 <description>&lt;p&gt;a i tak nie na temat, popraw tytuł, jedno &amp;#8220;i&amp;#8221; znaczy być powinno, ziemi, nie ziemii, nie wypada w tytule błędu mieć:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 29 Nov 2008 20:42:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596789 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Major</title>
 <link>http://tekstowisko.com/gama/57503.html#comment-596479</link>
 <description>&lt;p&gt;pełna zgoda. KK i ludzi pokroju Terlikowskiego interesują tylko zarodki, a w dupie mają tych co już się urodzili i wegetują w nędzy, albo w patologii. jak ktoś nie chce dzieci &amp;#8211; źle = kultura śmierci i egoizm. jak ktoś stara sie o dziecko też źle = kultura śmierci, egoizm i mordowanie zygot&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;niech kościół jeszcze zacznie nawoływać o kary dla onanistów i tych co mają czelność mieć zmazy nocne. ileż to potencjalnych istot wysycha na darmo&amp;#8230; a może wśród nich byłby nowy Mozart, albo kolejny papież-polak?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;a Brodski miał rację. z poezji da się odtworzyć prozę, z prozy &amp;#8220;wyekstraktować&amp;#8221; poezję jest o wiele trudniej :) ...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.myspace.com/skitshithippie&quot;&gt;&lt;img src=&quot;http://img252.imageshack.us/img252/8971/banerekpw7.png&quot; /&gt;&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 28 Nov 2008 16:19:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596479 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Majorze</title>
 <link>http://tekstowisko.com/gama/57503.html#comment-596470</link>
 <description>&lt;p&gt;KK uważa, tak na moją ateistyczną wiedzę, że zarodek należy traktować jako człowieka (umownie &amp;#8211; potencjalnego, czy bardziej &amp;#8211; przyszłego), stąd brak zgody na niszczenie lub tworzenie tylko do do badań. &lt;br /&gt;
Wartość życia jest różnicowana. Gradowana. Bez dwóch zdań masz rację. Natomiast KK chodzi (moim zdaniem) o to, by nie uznawać iż zarodek jest jedynie zlepkiem komórek, bez atrybutu &amp;#8220;człowieczeństwa&amp;#8221;, co pozwala na dowolne doświadczenia z jego użyciem i niszczenie go w dowolnych ilościach.  &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie ma sprawy. Jesli bedziesz miał w jednej rece obcego niemowlaka, a w drugiej obce bliźniaki, to w przypadku wyboru ratowania jedynaka też nikt nie ma prawa stawiać Ci zarzutu &amp;#8220;złego&amp;#8221; wyboru.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 28 Nov 2008 15:44:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596470 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Griszeq</title>
 <link>http://tekstowisko.com/gama/57503.html#comment-596463</link>
 <description>&lt;p&gt;No właśnie sęk w tym, że z jednej strony jest KK za nieróżnicowaniem życia (od momentu poczęcia i basta) a z drugiej strony niszczenie tego życia różnicuje (co innego upadek fiolki z  zarodkiem, a co innego noworodkiem z ziemię)&lt;br /&gt;
A doświadczenie odnosi się do czyjegoś noworodka i czyichś próbówek&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 28 Nov 2008 15:26:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gama</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596463 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Majorze</title>
 <link>http://tekstowisko.com/gama/57503.html#comment-596461</link>
 <description>&lt;p&gt;Gdybyś upuścił niemowlaka, to też by było zabójstwo. Jeśli nie masz możliwości ochrony wszystkich, to nikt nie będzie miał prawa wyrzucać Ci, że dokonałeś wyboru jakościowego. Przecież to nie podlega wartościowaniu &amp;#8211; mając do wyboru upuszczenie własnego niemowlaka lub bliźniaków Ci zupełnie obcych, ochronisz swoje dziecko&amp;#8230; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Problem próbówki nie ma w tym przypadku zastosowania, bo nie o to &amp;#8211; mam wrażenie &amp;#8211; KK chodzi. Spotkałeś się z oficjalnym twierdzeniem KK, ze laboranta który by stłukł przypadkiem probówkę sadzic za zabójstwo? &lt;br /&gt;
W doktrynie Kościoła zarodek jest już &amp;#8220;życiem&amp;#8221;, człowiekiem. Można się z tym nie godzić, ale KK tak po prostu uważa. Zresztą &amp;#8211; ludzie spoza Kościoła również. Przy in vitro chodzi tylko o to, by nie tworzyć &amp;#8220;zapasowych&amp;#8221; zarodków, które byłyby następnie niszczone. Lub &amp;#8220;na wieczność&amp;#8221; zamrażane. Nie wiem też, gdzie wyszukałeś twierdzenie KK, że nalezy przesłuchiwać kobiety ktore poroniły&amp;#8230; Wyszukałeś Majorze, czy sobie wymyśliłeś? Bo Ci pasowało do tezy?    &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Acha. Popieram in vitro. Z ceną niszczenia zarodkow. Jestem za refundacją, tak by nie była to jedynie szansą dla najbogatszych. Ale słucham też drugiej strony. Co mówi, a nie co ja słyszę.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 28 Nov 2008 15:20:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>hgrisza</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596461 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Dobre te Polemiki Borgesa</title>
 <link>http://tekstowisko.com/gama/57503.html#comment-596454</link>
 <description>&lt;p&gt;coś jak nasz Hamilton (słojewski) tyle, że na wyższym poziomie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z LLosy tylko Święto Kozła i kawaeł Miasta i Psy,a le przyjdzie czas i na to &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Teraz Ulisess albo czarodziejska góra&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 28 Nov 2008 15:07:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gama</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596454 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Nie głupawy,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/gama/57503.html#comment-596452</link>
 <description>&lt;p&gt;ogólnie mnie zdziwiło twoje wkurwienie, o tak to określę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A Borges?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ha, i tu jest haczyk:), bo nie czytałem.&lt;br /&gt;
Z południowoamerykańskiej to ja jestem w miarę obcykany w Marqueza i Llosy książkach, reszta to już słabiej.&lt;br /&gt;
A teraz to będę sobie Kapuścińskiego  i wspomnienia Lucjana Kydryńskiego czytał (znaczy wypożyczyłem a czy przeczytam, to wielki znak zpaytania) a może &amp;#8220;Austerię&amp;#8221; Stryjkowskiego.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 28 Nov 2008 15:01:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596452 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Dokładnie tak</title>
 <link>http://tekstowisko.com/gama/57503.html#comment-596450</link>
 <description>&lt;p&gt;poświęcać życie dla abstraktu&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A rozbawił cię bo głupawy czy bo śmieszny&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poezja jednka lepsza &amp;#8211; a co moższ polecieć z Borgesa, czytnąłem sobie &amp;#8220;Polemiki&amp;#8221; bombowa sprawa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 28 Nov 2008 14:56:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>gama</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596450 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>P.S.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/gama/57503.html#comment-596447</link>
 <description>&lt;p&gt;Rozbawił mnie twój najnowszy tekst w S24&lt;br /&gt;
:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 28 Nov 2008 14:50:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596447 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>A ja bym ocalił prozę:)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/gama/57503.html#comment-596443</link>
 <description>&lt;p&gt;znaczy poezja to nie teges jest dla mnie.&lt;br /&gt;
A z tymi zarodkami, masz rację.&lt;br /&gt;
Żeby być konsekwentnym, trza by śledztwa w sprawach poronień robić, za arorcję karać jak za morderstwo.&lt;br /&gt;
A co do in vitro, dziwi mnie jak zwykle, że dla absrtakcji poświęca się dobro innych ludzi.&lt;br /&gt;
No, ale cóż, tak mam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 28 Nov 2008 14:43:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 596443 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
