<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Cicha zmiana&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Cicha zmiana&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Może Referentowi</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613607</link>
 <description>&lt;p&gt;chodzi o zdejmowanie świętych obrazów ze ściany.&lt;br /&gt;
Bo na tych obrazach są wizerunki świętych, którzy sami się tam namalowali i nimi ogłosili.&lt;br /&gt;
Innych zsyłając do piekła.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czy Dziennik ma czyste intencje?&lt;br /&gt;
Cały jego pomysł jest jedną wielką ideą rozbicia mentalnego monopolu GW.&lt;br /&gt;
Teraz do tego dochodzą zwykła walka rynkowa i osobiste przysrywanki.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 13:32:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613607 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panowie Referencie i Igło</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613597</link>
 <description>&lt;p&gt;Zgadzam się z Panów poglądem na kształtowanie umysłów przez GW. Zgodzę się nawet, że pod pewnymi względami, które Panowie pokazaliście, można uznać, że jest to &amp;#8220;sekta&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przeczytałam wywiad Michalskiego z Cichym. Dobrze, że się ukazał. &lt;br /&gt;
Ale coś mnie uwiera. Jakoś nie mogę uwierzyć w &amp;#8220;zmianę&amp;#8221; prorokowaną przez Pana Referenta. Mam wrażenie, podkreślam &amp;#8211; wrażenie, że (pomijając moją sympatię dla Michalskiego) gdyby nie &amp;#8220;przedmiot wywiadu&amp;#8221;, to pies z kulawą nogą nie byłby zainteresowany publikacją tegoż.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No kurde, nie uwierzę w żadną &amp;#8220;zmianę&amp;#8221; w gazecie, która jeszcze parę miesięcy temu porównywała jednego z najuczciwszych i faktycznie prawicowych polityków &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;USA&lt;/span&gt; do Kononowicza. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Może nadmiernie odbiegam od tematu zasadniczego ale wciąż gdzieś z tyłu głowy dzwonią mi słowa Jarosława, których sens sprowadzał się do konkluzji, że dziennikarze są, de facto, chłopami pańszczyźnianymi swoich wydawców.&lt;br /&gt;
I nie dotyczy to tylko GW.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 13:08:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613597 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>joteszu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613596</link>
 <description>&lt;p&gt;poszukaj tego wywiadu, może jest gdzies na sieci, własnie o tej sytuacji była tez mowa i Mann zachował się profesjonalnie- znaczy nie uniósł się&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Się tak składa że ja tez juz sporo czasu słucham Tróji, płakac nie będę ale żal jak cholera&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A w pnia Jethon, no nie wiem zobaczymy po pierwszych decyzjach&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;prezes,traktor,redaktor&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 13:07:08 +0000</pubDate>
 <dc:creator>max</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613596 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Maxie, </title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613594</link>
 <description>&lt;p&gt;ponieważ uporczywie słucham Trójki od zawsze, choć odchorowałem czasy Trujki mocno, to nawet Skowroński mnie od niej nie odwiódł. Jeśli przytoczyłeś Manna, to odpowiem, że pamiętam sprzed lat kilku audycję Wojtka, do której wpadł był &amp;#8220;przypadkiem&amp;#8221; red-nacz i nachalnie politykował propisowsko! Mann jest zbyt mądrym człowiekiem, by się dać wpuścić w maliny, ale męczył się, a z nim ja, słuchacz. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jedyna chwała Skowrońskiemu, że choć ciut wrócił do niedoścignionego wzorca dawnej Trójki. Mam nadzieję, że Magda Jethon zrobi ciut więcej. W każdym razie, ja nie płaczę po Skowrońskim! A wszechpolacy nie wywalili go za linię programową Trójki, tylko za honoraria brane poza regułami. Ładne sumki&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 12:37:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613594 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613584</link>
 <description>&lt;p&gt;no Semka nie zawahał się ją tak nazwać, że &lt;em&gt;kozikiem sobie odchaczyła znaczek na biurku&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;zreszta wczorajszy (chyba) wywiad z Mannem , gdzie laska na siłe chciała żeby Mann go zbluzgał...no ale się nie dało, bo Pan Wojtek to jest gość i ciemnoty nie da sobie wcisnąć&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Choć mocno naciskała&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;prezes,traktor,redaktor&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 11:45:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>max</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613584 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Proszę zobaczyć</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613578</link>
 <description>&lt;p&gt;GW jest jednoznacznie oskarżana przez publicystów z różnych opcji o wywalenie Skowrońskiego z Trójki.&lt;br /&gt;
Czy ktoś nazwał Kublikową świnią?&lt;br /&gt;
Albo spytał czy jest psychicznie chora?&lt;br /&gt;
A przecież jest właśnie takim cynglem o jakich mówił Cichy.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 11:26:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613578 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613576</link>
 <description>&lt;p&gt;Przepraszam, że nie biorę udziału w dyskusji, ale jestem absolutnie w innej rzeczywistości. Wpadłem sprawdzić pocztę i zawiesiłem oko na komentarzach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie mogę jednak nie odpowiedzieć panu Oszustowi1 na ostatnią kwestię, w skrócie i wieloznacznie (nielogicznie). &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Otóż &amp;#8211; głupim trzydziestolatkom nie wpadłoby do głowy, żeby komunistycznych satrapów nazywać ludźmi honoru. To jest oczywiście symbol, ale symbol znaczący. Pokazuje on, że jest Polska poza interpretacją GW. Przykład jeden z wielu. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sekta to stan ducha i kształt zależności intelektualnej między Michnikiem a jego dworem. Nie twierdzę, że Kublik i Smoleński się do niego modlą; chociaż kto ich tam wie&amp;#8230; Michnik dalej decyduje o linii gazety, a poza tym obstawił się swoimi klonami, więc nawet kiedy go nie będzie, nic to nie zmieni &amp;#8211; potrzebna wymiana pokoleniowa albo dopuszczenie świeżej krwi. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;referent&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 11:21:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613576 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>tego,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613560</link>
 <description>&lt;p&gt;nie wiem?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 09:12:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613560 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Igło,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613559</link>
 <description>&lt;p&gt;To spróbujmy zrobić eksperyment myślowy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jak by zachowywali się ci głupi trzydziestolatkowie, gdyby nie było GW?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 08:59:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>oszust1</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613559 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Oszuście</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613557</link>
 <description>&lt;p&gt;Pan patrzy na 20 lat przez pryzmat ostatnich lat kilku.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Gdzie te wpływy?&lt;br /&gt;
Wszędzie.&lt;br /&gt;
Gdzie ich ludzie?&lt;br /&gt;
Wszędzie.&lt;br /&gt;
Antyskuteczna propaganda?&lt;br /&gt;
No niech pan nie żartuje.&lt;br /&gt;
Wystarczy otworzyć dowolny kanał radiowy, tv, prasowy i wyskakuje stamtąd jakiś porąbany trzydziestolatek patrzący na świat nie przez polskie tylko przez np europejskie okulary.&lt;br /&gt;
On jest np dumny z tego, że Polacy są dobrymi kelnerami w Irlandii zamiast &lt;i&gt;durak&lt;/i&gt; zastanowić się dlaczego ci ludzie nie są w stanie w Polsce, będąc po studiach zarobić na mieszkanie.&lt;br /&gt;
To jest te spustoszenie w głowach jakiego dokonali ludzie GW.&lt;br /&gt;
I nie tylko to.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I najważniejszy argument.&lt;br /&gt;
Dlaczego wszystko ustawia się jako antygazeta?&lt;br /&gt;
Ano dlatego, że była monopolistą przez ponad 10 lat.&lt;br /&gt;
Dopiero komisja Rokity ją perzebiła jak balonik.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 08:48:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613557 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Igło,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613556</link>
 <description>&lt;p&gt;Wiedziałem, że mnie z Referentem zglanujecie. Wcale się nie obrażam. Nie traktujcie mnie jako adwokata Wyborczej, chcę Wam tylko przedstawić własny punkt widzenia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Staram się oceniać pewne procesy po ich skutkach&lt;/strong&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wszyscy dookoła trąbią o sekcie, o imperium medialnym, o wpływach, polityce historycznej. No pewnie, że środowisko wokółmichnikowe ma poglądy, poglądy te przekazuje, czasem (czasem!) manipulując, przeinaczając, selektywnie dobierając fakty. To chyba jest poza sporem, bo nawet najzagorzalsi obrońcy GW nie twierdzą, że jest obiektywna. Ale sekta? Ludzie&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Popatrzmy na &lt;strong&gt;rzeczywisty&lt;/strong&gt; wpływ tego środowiska na politykę. Od opowiedzenia się Michnika za Mazowieckim, a przeciw Wałęsie w 1990 wszystkie twory, które środowisko GW popierało, ponosiły druzgocącą klęskę. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Już nie zliczę mutacji ROAD-u i unii wszelakich, Kuronia na prezydenta i w ogóle. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Trafili w 2007, ale ich sukces jest żaden, na porażkę Kaczyński zapracował osobiście i bez GW tak samo by przegrał.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To ja się pytam, gdzie ten mityczny wpływ prania mózgów przez giewu? Skoro &lt;em&gt;zdrowe polskie społeczeństwo&lt;/em&gt; wielokrotnie je odrzucało?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Michnikowa propaganda była antyefektywna&lt;/strong&gt;. Doprowadziła natomiast do niesamowitej mobilizacji wszystkich antymichnikowców, czego efekty mieliśmy m.in. w 2005 i mamy do dzisiaj &amp;#8211; gdyby nie było Michnika, nie byłoby wielu ehm&amp;#8230; dziennikarzy, dla których jest on dyżurnym chłopcem do bicia. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Może po prostu dobrze mieć takiego złego mzimu Michnika, bo jak jest wspólny wróg, to zawsze łatwiej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do polityki historycznej. Rzucę argumentem &amp;#8220;a w Ameryce biją murzynów&amp;#8221; i pozwolę sobie przypomnieć, co wyrabiają Kaczyńscy z różnymi rocznicami i jak pięknie edytują historię... Oba warianty są do dupy, ale selektywne widzenie historii w wykonaniu GW jakoś takie bardziej subtelne ;-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Moje dywagacje na temat GW są siłą rzeczy amatorskie. Nie wiem, może oni rzeczywiście w redakcji robią macę z niewinnych polskich niemowląt. Piszę po prostu, jak to widzę. Pewnie moje widzenie jest efektem dwudziestoletniego sączenia michnikozy przez słomkę, ale cóż, c&amp;#8217;est la vie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No i na koniec. Czy wiemy, jaki jest &lt;strong&gt;dziś&lt;/strong&gt; wpływ Michnika na &lt;em&gt;linię&lt;/em&gt; GW?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 08:18:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>oszust1</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613556 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Przepraszam za nieobecność</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613553</link>
 <description>&lt;p&gt;Co do wypowiedzi Oszusta&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Proszę pana ja odrózniam GW jako gazetę, bo ta jest produktem na nasze warunki prawie doskonałym od faktycznego wpływu środowiska, które ją redaguje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I tu jest mi blizej do Referenta.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Otóż GW wzięła międzynarodowe środki przeznaczone na media obywatelskie i wykorzystała je tylko dla swojej opcji.&lt;br /&gt;
Otóż wpływy środowiska to były tak faktycznie wpływy niezarejestrowanej partii politycznej, mającej swoje ulokowane we władzy osoby, posłów no i gazetę, radio jako medium. Zabrakło tylko tv.&lt;br /&gt;
Zbudowanie imperium polegało międzyinnymi na przechwyceniu płatnych ogłoszeń z instytucji państwowych i sóplek giełdowych.&lt;br /&gt;
Po prostu kto zadarł ze stronnictwem GW ten był od nich odcinany, to szło w dziesiątki milionów zł.&lt;br /&gt;
Po kolejno, to walka rynkowa z przeciwnikami/konkurentami nie odbywała się na lepszej informacji i argumentacji tylko na opętańczym lansowaniu wyłącznie swojego poglądu, manipulowaniu informacją a konkurencji wmawiano oszołomstwo i chorobę psychiczną.&lt;br /&gt;
Wszystko to podlane typowo sekciarska wiara w nieomylność guru, kaznodziejski ton oraz poczucie jedynie słusznej misji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pamiętacie jak Michnik przyszedł do komisji sejmowej i zaczął ją opier&amp;#8230;?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 07:46:42 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613553 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Oszust1</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613465</link>
 <description>&lt;p&gt;Zależy mi, żeby pan nie odczytał mojego krótkiego komentarza osobiście, bo nie chcę pana obrazić. Mam jednak problem, kiedy czytam takie wypowiedzi, bo pan się prawie nie różni od ortodoksyjnych obrońców &amp;#8220;gazety&amp;#8221;, takich poza rozumem &amp;#8211; na śmierć i życie. Tym obrońcom wcale nie chodzi o gazetę w sensie ścisłym, ale o politykę historyczną (tak, tak, GW też ma swoją politykę historyczną) i podtrzymanie kilku życiorysów i interesów. Nie twierdzę, że panu też o to chodzi, powtarza pan jednak ich argumenty. Pisze pan trochę łagodniej, używa lżejszych słów, co jednak dla istoty sprawy niewiele zmienia. Przecież my nie rozmawiamy o dzienniku codziennym i jego historii, ale o ludziach, którzy go tworzyli i tworzą, a przy okazji formowali Polskę w okresie przełomu. Gazeta to wykładnik doktryny zmian ustrojowych, oficjalna transmisja dogmatów naszych &amp;#8220;ojców założycieli&amp;#8221;. Spór idzie więc o coś innego. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A że przy okazji okazuje się, że w redakcji panują feudalne stosunki, że naczelny prowadzi własną politykę wykraczającą poza dziennikarstwo, buduje sektę, skupia środowisko intelektualne polskich Żydów, którzy zostali po marcu, że akurat ci polscy Żydzi to często rodzina komunistycznej wierchuszki, w tym komunistycznych zbrodniarzy, to wszystko przy okazji, didaskalia. Tak im się życie ułożyło, że spotkali się w jednym miejscu po latach. Dla mnie najistotniejsza jest jednak rola Gazety jako współtwórcy Polski pookrągłostołowej. Lustracja, dekomunizacja, stosunek do PiS, &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;WSI&lt;/span&gt; itd.w wydaniu Gazety &amp;#8211; to tylko konsekwencja. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;referent&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 16:17:18 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613465 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Na marginesie świetnego komentarza Oszusta1,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613458</link>
 <description>&lt;p&gt;nie wiem, o co chodzi, ale prawica ma problem ze zrobieniem dobrej gazety.&lt;br /&gt;
Pamiętacie &amp;#8220;Ozon&amp;#8221;?&lt;br /&gt;
Początkowo czytało się to nieźle, była to porządna, z przechyłem prawicowym (ale nie fundamentalistyczna) gazeta, kupowałem w miarę często.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Później ewoluowała trochę w stronę pisma parafialnego i skrajnego (moim zdaniem), gdzie nawet filmy oceniano ideologicznie, jak o gejach to zły, jak o rodzinie to dobry.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chwilę później upadło to przedsięwzięcie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mnie brakuje sensownej prawicowej czy centrowej gazety.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zresztą zauważył to chyba niedawno GM, gwiazdą największą totalnie antymichnikowego &amp;#8220;Dziennika&amp;#8221; i najlepszym felietonistą jest promichnikowy i de facto zgnile liberalny, związany dawniej z &amp;#8220;TP&amp;#8221; czy &amp;#8220;Polityką&amp;#8221; Jerzy Pilch.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja np. z chęcią kupowałbym i czytał poważny prawicowy sensowny tygodnik, taki odpowiednik &amp;#8220;Polityki&amp;#8221; po prawej. Choćby by wiedzieć na co się wkurzać i przeciw czemu buntować:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przez chwilę role taką pełnił S24 ale jednak zbyt prymitywny:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 15:41:55 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613458 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613457</link>
 <description>&lt;p&gt;Bardzo celna próba poukładania punktów spornych w nawalance.&lt;br /&gt;
Pozwoliłem sobie odrobinę porozdzielać i skomentować.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;igla&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt; &amp;#8211; Że Cichy jest chory a Michalski świnia
&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do Cichego nie jestem specjalistą, ale wygląda na to, że nieco mu trauma zakłóciła zdolność wypowiadania spójnych logicznie opinii. Ogólnie emanacja żalu tryskająca wszystkimi porami&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Michalski &amp;#8211; nie ma sprzeciwu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;igla&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt; &amp;#8211; Że GW wykorzystała znaczek Solidarności i pieniądze dla zbudowania własnej potęgi, uwłaszczenia się na tym &lt;i&gt;grupy trzymającej władzę w GW&lt;/i&gt; i bezwzględnego tępienia przeciwników, oraz budowy sekty ludzi często pochodzenia żydowskiego.
&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Strasznie dużo tez w kupie. Rozłóżmy na czynniki pierwsze. GW była pierwszym legalnym dziennikiem całej opozycji przed 4.6.1989. Ale nie była jedynym pismem. Pamiętacie Tysola? Pamiętacie, kto go uwalił? Ludzie GW nie spieprzyli szansy. Zrobili od zera pismo, które przetrwało 20 lat. Znaczek &amp;#8220;S&amp;#8221; oczywiście pomógł, ale odebranie go przez Wałęsę wcale nie zaszkodziło.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do pieniędzy to nie wiem, jak było.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Uwłaszczenie &amp;#8211; jak najbardziej &amp;#8211; od początku prywatna spółka wyemitowała akcje i rozdała dużo tych akcji wśród pracowników. Niektórzy ponoć odmówili przyjęcia tych akcji. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Normalna sprawa. Żadne tam uwłaszczenie nomenklatury. A potem sobie weszła na giełdę i z etosu zrobił się biznes. Nie było tu przewalanek z &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;RSW&lt;/span&gt;, Telegrafem, Expressem Wieczornym itp. Biznes się kręcił, przyszła następna kasa i etos stał się dodatkiem. Na początku miłym, z biegiem czasu zbędnym. Kasa, misiu, kasa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bezwzględne tępienie przeciwników? To jest wojna misiu. Wchodzi Dziennik i zaczyna wojnę cenową, to i Wyborcza w to wchodzi. Poobijana, ale wygrywa. Przeciwnicy ideologiczni? No to jest wojna misiu. Rydzyk wali w Michnika? To Wyborcza machnie parę notek. Ziemkiewicz choruje na Michnika? To się go nie głaszcze. Da capo al fine.&lt;br /&gt;
Kto w nas wali, my w niego też. Proste. Jak to na wojnie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sekta itp. &amp;#8211; pierdolenie. Grupa ludzi, których na początku połączył przypadek, teraz dobrze się czuje w biznesie. I pilnuje biznesu. Skutecznie, co boli innych. Inni uwalili już dziesiątki jedynie słusznych tytułów. Naprawdę nowych i niezależnych i niewątpliwie polskich żyć (rzyć) z kropką. I srają pod bramą na Czerskiej, bo im żal. Nawet parasol kaczystanu nie pomógł. Jak dziennikarz dupa, zostaje tylko kupa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;igla&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt; &amp;#8211; Że Europa jest w tej chwili jednym z niewielu inspirujących, popularnych pism dla niekoniecznie chcących czytać o dupie jakiejś celebrytki.
&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bez sprzeciwu. Pytanie tylko, jak długo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;igla&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt; &amp;#8211; Że GW się stacza, mimo zachowania pozorów potęgi.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stacza się jak cholera. Amatorszczyzna warsztatowa, błędy, tabloidyzacja, rozpieprzenie (jakości) dodatków lokalnych. Syf coraz większy.&lt;br /&gt;
Potęga &amp;#8211; no cóż, jest cały czas największym dziennikiem poza tabloidami, ma duży % rynku reklamowego. Teraz oczywiście dużo traci, tyle tylko, że dla Agory jest to problem zwolnienia klikuset ludzi, a dla &amp;#8220;Dziennika&amp;#8221; czy &amp;#8220;Polski&amp;#8221; jest to koniec egzystencji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No i na koniec.&lt;br /&gt;
Nie jestem żadnym fanem Wyborczej (to chyba oczywiste, ale może nie dla wszystkich). Nikogo tu nie bronię, piszę, jak to wszystko widzę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bardzo żałuję, że w Polsce nie ma poważnego liberalno-konserwatywnego dziennika. I nie ma najmniejszych widoków na to, że kiedykolwiek powstanie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 15:26:37 +0000</pubDate>
 <dc:creator>oszust1</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613457 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>ja tylko pytam</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613420</link>
 <description>&lt;p&gt;bo nie mam żadnych pełnomocnictw, ani o nie nie zabiegam. śmieszy mnie jeno taka postawa&amp;#8230; zawsze w drzwiach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;img src=&quot;http://img267.imageshack.us/img267/8078/montesa9.jpg&quot; /&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 11:50:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613420 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613419</link>
 <description>&lt;p&gt;Zgadza się. Podpisuję się pod tym.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;referent&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 11:46:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613419 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Stopczyk</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613415</link>
 <description>&lt;p&gt;Jeszcze nie podjąłem decyzji. Śledź txt, żeby się zorientować, czy jest u mnie coś nowego; nie będę cię odrębnie informował.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chyba jest też tak, że to nie ze względu na ciebie tu piszę. Nie wiem też, jakie masz pełnomocnictwa, żeby mnie stąd wypraszać, czy zapraszać. Poeta, który zdaniem gazownika pod koniec życia oszalał, bo przestał... właśnie &amp;#8211; czytać gazownika, mawiał w takich sytuacjach: &amp;#8220;Ani nam witać się ani żegnać&amp;#8221;. Bye,&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 11:37:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613415 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No dobra panowie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613389</link>
 <description>&lt;p&gt;Mamy takie tezy ( dla przypomnienia i tak na moje oko ).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Że Cichy jest chory a Michalski świnia &amp;#8211; proponuję ją zostawić. &amp;#8211; Że GW wykorzystała znaczek Solidarności i pieniądze dla zbudowania własnej potęgi, uwłaszczenia się na tym &lt;i&gt;grupy trzymającej władzę w GW&lt;/i&gt; i bezwzględnego tępienia przeciwników, oraz budowy sekty ludzi często pochodzenia żydowskiego. &amp;#8211; Że Europa jest w tej chwili jednym z niewielu inspirujących, popularnych pism dla niekoniecznie chcących czytać o dupie jakiejś celebrytki. &amp;#8211; Że GW się stacza, mimo zachowania pozorów potęgi.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 10:09:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613389 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>chodzi ci o procę</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613387</link>
 <description>&lt;p&gt;czy o topos?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;i jeszcze na odchodnym pytanko: ile razy będziesz jeszcze się żegnał, wracał, zegnał, wracał, żegnał wracał, tudzież zakładał sobie alternatywne blogi? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;darz bór&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;img src=&quot;http://img267.imageshack.us/img267/8078/montesa9.jpg&quot; /&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 10:07:17 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613387 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>(usunięte)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613378</link>
 <description>&lt;p&gt;(usunięte)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 10:04:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613378 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Stopczyk</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613384</link>
 <description>&lt;p&gt;Przyjąłem, że nie będę się zżymał bez powodu. Bardzo cię jednak proszę, żebyś nie zaśmiecał mi bloga. Jeśli nie masz nic do powiedzenia o sprawie, nie zatrzymuję. Myślę że nie musimy ze sobą rozmawiać, nie robiąc z tego wydarzenia.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 10:03:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613384 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;xipetotec (logik)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613377</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;xipetotec&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Historia o tym&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jak myśliwy staje się zwierzyną jest toposem opisującym degenerację, zadufanie i utratę kontaktu z rzeczywistością polującego. &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Referencie  &amp;#8211; masz problemy z logiką. Zdanie które napisałeś da się odczytać przynajmniej na cztery sposoby.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kto jest tu myśliwym, a kto zwierzyną?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;http://podcastsportowy.wordpress.com/&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;-&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chwilowo mnie to bawi, więc dopytam. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;1. Na czym polega wartość logiczna napisanych przeze mnie zdań? Czy może posługuje się pan pojęciem logika w znaczeniu potocznym, chcąc przez to powiedzieć tylko tyle, że moja wypowiedź jest wieloznaczna albo bełkotliwa (nie ma sensu). Wieloznaczna i nielogiczna to nie jest to samo, a przynajmniej nie musi być, póki nie zgodzimy się co do kilku założeń na wstępie. Czy aby nie jest tak, że posługuje się Pan słowem logika w co najmniej dwóch różnych znaczeniach, a więc i pan ma kłopoty z logiką?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2. W zależności od tego, co pan wybierze z punktu pierwszego, proszę objaśnić na jakiej zasadzie wieloznaczność wypowiedzi kłóci się z logiką w tym konkretnym przypadku.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;3. Czy z faktu, ze pan nie potrafi rozszyfrować mojego zdania wynika, że jest ono &amp;#8220;nielogiczne&amp;#8221; (cokolwiek to w pana precyzyjnym języku znaczy). Czy to może raczej tyle, że nie potrafi pan czytać ze zrozumieniem i nie ma zdolności abstrakcyjnego myślenia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;4. Proszę wymienić owe cztery możliwości interpretacji mojej wypowiedzi i na tej podstawie wykazać, ze z faktu ich istnienia wynika taka a nie inna ocena moich zdolności logicznego myślenia. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Odpowiadając na pana pytanie wprost: Gazownik przestał być myśliwym i stał się zwierzyną. Dziennik zaczął polować. Znaczenie słowa topos znajdzie pan w słowniku.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 10:01:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613377 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt;xi</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613382</link>
 <description>&lt;p&gt;ty lepiej uważaj na nisko latające toposy ;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;img src=&quot;http://img267.imageshack.us/img267/8078/montesa9.jpg&quot; /&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 09:57:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>docentstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613382 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;xipetotec (logik)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/58674.html#comment-613383</link>
 <description>&lt;p&gt;Tak właśnie myślałem. Kolejny kolos na glinianych nogach. Poza tupetem nie ma nic. Wpaść, uczepić się literówki, zrobić głupio-mądrą wrzutkę, po czym uznać wyższość cywilizacyjną i zapodać tyły.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Swoją drogą, zmieniam temat, zawsze zastanawiało mnie, jak mało zostaje z przekazu środowiska skupionego wokół Wyborczej, kiedy odrze się ich literaturę z frazesów o demokracji, nowoczesności, kulturze, cywilizacji itp. Bardzo mało, w zasadzie komunały oparte o motyw &amp;#8220;bijo mnie niemce&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czoło,&lt;br /&gt;
referent&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 25 Feb 2009 09:55:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613383 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
