<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Przypadek&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Przypadek&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Dymitrze!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613911</link>
 <description>&lt;p&gt;Pan to umie tworzyć napięcie!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 23:34:18 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613911 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>AK</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613899</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;adw.kmieciak&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Proszę zresztą zwrócić uwagę na komentarz Wojciechowicza &amp;#8211; pisząc o Hucie poczuł się w obowiązku, dla symetrii, napisać o Pawłokomie. &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
Czujnie Pan to wychwycił. Namyślając się, co mam napisać jutro, o Hucie oczywiście, nie znając jeszcze Pańskiego komentarza pomyślałem, że to jest dobry przykład na to, jak się opowiada o tych sprawach. Więcej nie napiszę, żeby nie zdradzać:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 21:21:22 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613899 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ma Pan rację</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613870</link>
 <description>&lt;p&gt;Panie Grzesiu. Marcin Wojciechowski.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 16:57:14 +0000</pubDate>
 <dc:creator>adw.kmieciak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613870 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Wojciechowski, nie Wojciechowicz,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613869</link>
 <description>&lt;p&gt;panie Arturze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chyba że chodzi o innego człowieka z &amp;#8220;GW&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 16:40:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613869 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@DB</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613868</link>
 <description>&lt;p&gt;Myślę, że ważne w tej publikacji Wojciechowicza (wiadomo za co ma przechlapane ale niech się stara &amp;#8211; może się zrehabilituje ) jest to, że nie można Wołynia i zagłady Kresów zwyczajnie przemilczeć jak to się robiło do tej pory. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Już nie można tego zamieść pod dywan i udawać, że każdy, kto o tym zaczyna mówić i pisać to jakiś wariat lub prowokator. To wielki sukces także i Pana osobiście. Udała się wielka rzecz &amp;#8211; udało się przywrócić normalny jeżyk debaty publicznej, choć nie jest pewne na jak długo, o czym niżej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Proszę mnie dobrze zrozumieć &amp;#8211; jestem jak najdalszy od przekonania, że GW zmieniła po prostu w tej sprawie zdanie i od dzisiaj będzie pisać o Wołyniu uczciwie. Doświadczenie uczy, że trzeba być bardzo nieufnym, bo jak to już pisałem, może po prostu chodzić o przegrupowanie, o zmianę taktyki i dostosowanie jej do nowych okoliczności, a te są takie, że już nie można tak bezczelnych bzdur o Wołyniu pisać jak to pisał Smoleński, bo to podlega natychmiastowej weryfikacji w sieci. Nie można też przemilczać &amp;#8211; trzeba przemyśleć dotychczasową taktykę i odwołać się do bardziej subtelniejszych metod.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Proszę zresztą zwrócić uwagę na komentarz Wojciechowicza &amp;#8211; pisząc o Hucie poczuł się w obowiązku, dla symetrii, napisać o Pawłokomie. Najlepszym do tego zabiegu komentarzem jest  asymetria w pisaniu o zuchach z SS Galizien &amp;#8211; gdy walczyli to Ukraińcy, gdy mordowali to Niemcy.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 16:37:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>adw.kmieciak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613868 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Dymitr</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613861</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;To jest w ogóle zabawne, bo wychodzi, że jak oni (SS-Galizien) walczyli, to szło na konto Ukrainy, a jak mordowali, to na konto Niemiec.&amp;#8221; &amp;#8211; jak ubek wyrywał paznokcie żołnierzom &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NSZ&lt;/span&gt; to był bezpaństwowym komunistą, jak dostał kulkę w łeb od podziemia to prześladowanym przez polskich antysemitów Żydem&amp;#8230; Oj Dymitrze, coś cienko u Ciebie z materializmem dialektycznym.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 15:44:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613861 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>AK</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613860</link>
 <description>&lt;p&gt;To zależy, kto w GW pisze. Jeśli Smoleński, ów &amp;#8220;cyngiel Michnika&amp;#8221; (cypyright by Michał Cichy), dowiadujemy się, że SS-Galizien to byli bohaterscy bojownicy o niepodległość Ukrainy. &lt;br /&gt;
Wojciechowski jest bardziej stonowany, choć wiadomo, że i tak ma u mnie przechlapane.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W GW nic się nie zmieni, dopóki jest Michnik i Smoleński.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To jest w ogóle zabawne, bo wychodzi, że jak oni (SS-Galizien) walczyli, to szło na konto Ukrainy, a jak mordowali, to na konto Niemiec (wg GW).&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 15:42:55 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613860 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Chwila &amp; moment</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613858</link>
 <description>&lt;p&gt;A jaki tu stosujemy punkt odniesienia?&lt;br /&gt;
GW i Smoleński miałby nimi być?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Proszę wybaczyć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Punktem tym są, wedle mnie &amp;#8211; &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt; jako mordercy i Wołyniacy jako ofiary.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Oraz Polska i Ukraina.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 15:20:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613858 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@DB</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613854</link>
 <description>&lt;p&gt;Ale to nie koniec.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W dzisiejszym papierowym wydaniu &amp;#8220;GW&amp;#8221;, na stronie 22 (w dziale Opinie), jest zamieszczona rozmowa z dr G. Motyką o tym &amp;#8220;Co się stało w Hucie Pieniackiej&amp;#8221;. Rozmowę przeprowadził Marcin Wojciechowicz. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Główna teza jest następująca: masakry dokonali, na niemiecki rozkaz, żołnierze, a właściwie policjanci &amp;#8211; ochotnicy  z dywizji SS Galizien, w odwecie za zabicie dwóch żołnierzy SS z patrolu wysłanego w okolice Huty. Partol nie został zresztą całkowicie zniszczony dzięki wsparciu &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt;. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W każdym razie chodzi o pacyfikację dokonaną na rozkaz Niemców, a wykonaną rękoma żołnierzy &amp;#8211; SS manów ukraińskich. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W rozmowie jest także mowa o innych zbrodniach IV pułku policji SS.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ten wywiad to chyba nowa jakość w polityce GW wobec zbrodni nacjonalistów ukraińskich, choć nie można wykluczyć, że to zmiana taktyki, której naturę poznamy później. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W każdym razie jest to jednak inna sytuacja od tej, w której red. Smoleński próbował przekonać, że SS Galizien to zwyczajne, patriotyczne wojsko.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ak&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 15:05:37 +0000</pubDate>
 <dc:creator>adw.kmieciak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613854 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Dymitr Bagiński</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613782</link>
 <description>&lt;p&gt;To nie przypadek.&lt;br /&gt;
Celowe działania propagandowe czasów &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PRL&lt;/span&gt; też nie tłumaczą wszystkiego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Może tak:&lt;br /&gt;
&lt;i&gt;...dużo łatwiej jest opracować teorię traumy bezpośredniej niż pośredniej. Dużo więcej powiedziano w teorii psychiatrii o doświadczeniu gwałconej dziewczyny niż jej chłopaka obserwującego gwałt. Takiemu doświadczeniu zawsze towarzyszy albo element jego wyparcia, albo nie dopuszczenia go w ogóle do świadomości.&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ludzie, bezpośredni świadkowie, nie chcieli, nie potrafili o tym mówić.&lt;br /&gt;
Nie dlatego, że to było zabronione.&lt;br /&gt;
Po prostu słowa nie chciały przejść przez gardło.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 10:58:22 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Radecki</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613782 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Dymitr</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613754</link>
 <description>&lt;p&gt;ja tam nie wierzę w przypadki&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pozdrawiam&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;sub&gt;prezes,traktor,redaktor&lt;/sub&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 09:56:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>max</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613754 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>AK</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613747</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;adw.kmieciak&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;jest też coś chyba o nas: &amp;#8220;choć radykałowie po obu stronach granicy próbują im przeszkadzać.&amp;#8221;&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
Zabawne. Gdyby nie ci &amp;#8220;radykałowie&amp;#8221;, Kaczyński w ogóle by się nie ruszył, o Juszczence nie wspominając. Do ostatniej chwili doniesienia były takie, że Juszczenko nie ma w planie żadnej &amp;#8220;wizyty na Lwowszczyźnie&amp;#8221; w tym czasie. Kiedy okazało się, że będzie Kaczyński, połapał się, że wypada być.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja obstawiam, że na obchodach dostanie się Niemcom, zgodnie z podpowiedzią Wojciechowskiego.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 09:45:43 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613747 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Drogi Igło!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613739</link>
 <description>&lt;p&gt;Jak lubię taki ton w Twoich komentarzach. Pełna zgoda.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 09:09:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613739 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ha</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613730</link>
 <description>&lt;p&gt;Za ziemię płaci się krwią.&lt;br /&gt;
Tak jak ci Polacy zapłacili.&lt;br /&gt;
Rezygnując z tej ziemi zrezygnowaliśmy i z nich.&lt;br /&gt;
Na pewno nie było to &lt;i&gt;przypadkiem&lt;/i&gt; za PRL-u.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czy jest teraz?&lt;br /&gt;
I nie sądzę aby to była kwestia naszego pojednania się z Ukrainą.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 07:10:56 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613730 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Konradzie!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613725</link>
 <description>&lt;p&gt;Zgadzam się z Panem. Do wybiórczej nie ma po co zaglądać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 04:57:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613725 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Dymitrze!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613724</link>
 <description>&lt;p&gt;A może by tak zaproponować &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;IPN&lt;/span&gt; ustanowienie tytułu „Sprawiedliwy wśród narodów świata” i honorować nim tych, którzy sprzeciwili się &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt; i innym bandytom?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Feb 2009 04:56:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613724 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Artur Kmieciak</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613717</link>
 <description>&lt;p&gt;He, ale Jedwabne było zbrodnią polską ...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A po cytowanych tu przez Dymitra wypowiedziach klaunów z GW na temat Wołynia i &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;UPA&lt;/span&gt;... Raczej nie ma co tracić czasu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 23:46:28 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Banan</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613717 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@DB</title>
 <link>http://tekstowisko.com/kriszu/58709.html#comment-613715</link>
 <description>&lt;p&gt;czytał Pan?:&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://wyborcza.pl/1,75968,6323734,Polacy_i_Ukraincy_patrza_na_Hute_Pieniacka.html&quot;&gt;&lt;br /&gt;
Polacy i Ukraińcy patrzą na Hutę Pieniacką&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jest też coś chyba o nas: &amp;#8220;choć radykałowie po obu stronach granicy próbują im przeszkadzać.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pozdrawiam ak&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 26 Feb 2009 23:22:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>adw.kmieciak</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 613715 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
