<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Kij wam w szprychy!&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Kij wam w szprychy!&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Sergiuszu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620827</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie ma takiej techniki manipulacyjnej, która zmanipuluje wszystkich. Niemniej jestem pewny, że jesteśmy w stanie wybory wygrać &amp;#8211; uzyskać większość bezwzględną. Jedynym problemem jest taki dobór kandydatów na posłów, aby przeprowadzili oni niezbędne reformy Państwa, a nie dzielili synekury.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Z panem Zbigniewem P. Szczęsnym nie warto polemizować. Z ostatnich jego komentarzy wynika, że jest lewicowcem mającym udowodnić jak lewacka jest PO. Szkoda słów&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 20 Apr 2009 21:39:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620827 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Przyznaję, że Szczęsny poczynił</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620702</link>
 <description>&lt;p&gt;tu obserwację wartościową, z ta korupcja na poziomie 7-8%. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mniej więcej tyle pochłania jakakolwiek sensowna władza sama na siebie. I to nie tylko wladza urzędniczo- państwowa ale i ta prywatna. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeśli to zestawić z w miare trzeźwym oglądem sytuacji i fasadowościa demokracji, systemu wynaturzonego, to szybko można dojśc do konstatacji, że najwięcej sensu miałoby cos w rodzaju neofeudalizmu. Przy minimalizacji praw &amp;#8220;federalnych&amp;#8221; i zróznicowanemu pod kazdym względem systemu praw lokalnych w poszczególnych feudalnych dziedzinach. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;7% &amp;#8220;wartości systemu&amp;#8221; to jest kwota wystarczająca by lokalna wladza sama starała sie byc niezbyt rozbudowana i wkraczająca ludziom w życie z byle powodu, a ci, którzy ją pełnia mieli bardzo dostatnie życie i czuli sie na swoich terytoriach autentycznymi gospodarzami. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W warunkach demokracji te 7-8% musi byc wziete pod pozorem czegoś. Np. fontanny na miejskim rynku, którą sie buduje za pińćset a fakturę się wystawia na bańkę. Itd. itp. etc. Do tego musi byc rozbudowana sieć urzednicza- trzeba sprawiać pozory, że coś sie dla tych ludzi robi, bo demokratycznie to mogliby nie chcieć dawać kilku cwaniakom tak dużej kasy.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 23:04:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Nicpoń</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620702 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Zbigniew P. Szczęsny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620699</link>
 <description>&lt;p&gt;Wyobraźnia Pana poniosła i to daaaleeeekooo ;-)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 22:11:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620699 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Sergiusz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620698</link>
 <description>&lt;p&gt;No to jakoś Pana nie zrozumiałem&amp;#8230; Być może z powodu braku szczegółów realizacyjnych&amp;#8230; A tak w warstwie ogólnej wycdhodziło mi, że albo państwo policyjne (czyli coś jak &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;CBA&lt;/span&gt;, tylko pięć razy bardziej potężne i wszechogrniające), albo lud, jak się wkurzy &amp;#8211; sam defenestruje niepopularnego polityka :-)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 22:08:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620698 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Zbigniew P. Szczęsny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620697</link>
 <description>&lt;p&gt;Jakie państwo policyjne? Jaka ludowa anarchia? Człowieku, opanuj się. Co mnie obchodzą przestępcy? Ja nie o tym. Piszę o tym jak widzę możliwości podniesienia poziomu/jakości klasy politycznej, realistycznie, z uwzględnieniem faktu, że ponieważ kraj biedny to i do władzy garną się różni spragnieni łatwej kasy dla siebie, dla kumpli i dla wnuków. Wliczam to w koszty początkowe, napisałem o tym w tekście powyżej wyraźnie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wozi Pan drzewo do lasu, moim zdaniem.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 22:05:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620697 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Sergiusz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620695</link>
 <description>&lt;p&gt;Czy czytał pan grubaśną książkę Gilberta Geisa &amp;#8220;White Collar Crime&amp;#8221;? Wg tego badacza &amp;#8211; udokumentowane &amp;#8220;przekręty&amp;#8221; korporacyjne prowadzą do straty finansowej przekraczającej 10.000 razy (dziesięć tysięcy razy) sumę strat finansowych z tytułu wszystkich innych przestępstw w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;USA&lt;/span&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przestępstwa &amp;#8220;białych kołnierzyków&amp;#8221; są niesłychanie trudne do udowodnienia. Zachodzi też wiele możliwości mataczenia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zatem nie łudźmy się &amp;#8211; zostawmy organom ścigania i innym służbom łapanie przestępców, pozbawiajmy ich biernego prawa wyborczego, ale nie zastępujmy demokracji państwem policyjnym ani jakąś formą ludowej anarchii.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W dodatku &amp;#8211; wiele o tym myślałem &amp;#8211; wszystko wskazuje na to, że w warunkach demokracji optymalnie pracuje system z ok. 7..8% udziałem korupcji.&lt;br /&gt;
Jeśłi próbuje się stłumić korupcję poniżej tego progu, hamusje się inicjatywę i samodzielność urzędników. Korupcja powyżej 10% staje się zaś wyniszczająca.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 21:54:30 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620695 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Zbigniew P. Szczęsny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620688</link>
 <description>&lt;p&gt;Coś Pan taki raptus? Od razu wieszać? No cóż za myśli Panu po głowie chodzą, doprawdy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja tu piszę o demokracji, o skutecznej demokracji opartej na prawie. Coś się Panu potentegowało ;-)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 21:22:27 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620688 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Sergiusz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620687</link>
 <description>&lt;p&gt;Tak &amp;#8211; jeśli za &amp;#8220;złe sprawowanie urzędu&amp;#8221; rozgniewany lud będzie wieszał ministrów na latarni, to z pewnością sami najlepsi i najbardziej ideowi wezmą się za rządzenie&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Weź się pan pohamuj z tymi dyrdymałami, bo szczena opada&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 21:15:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620687 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620684</link>
 <description>&lt;p&gt;Niech Pan zauważy, że mówimy o tym samym, czyli o kompetencjach i &lt;em&gt;jakości&lt;/em&gt; polityków, tylko że Pan sam sobie właśnie wyjaśnił, że to jest nie tylko nierealne, żeby wybrać samych porządnych, ale dodatkowo nie daje to żadnej gwarancji, że &lt;em&gt;porządni&lt;/em&gt; nie dostaną małpiego rozumu, gdy ich wyniesiemy do władzy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlatego potrzebny jest mechanizm demokratyczny, obywatelski, który będzie samoczynnie eliminował miernoty i zwykłych idiotów żądnych władzy &amp;#8211; najpierw poprzez takie uprzykrzenie im publicznego życia, że będą z krzykiem uciekać z tego czy tamtego parlamentu, a następnie poprzez straszak prewencyjny.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W ten sposób do polityki będą bez obaw wchodzić coraz częściej tacy, którzy z racji kwalifikacji, doświadczenia i skuteczności będą się dobrze sprawdzać, nie obawiając się gniewu wyborców. Ale gniew wyborców musi stanowić realną groźbę wywiezienia polityka z życia publicznego na taczkach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To może dopiero sprawić, że frekwencja wyborcza będzie rosnąć, a postawy obywatelskiej polegającej na świadomym akcie wyborczym (ale nie tylko) nie trzeba będzie uzasadniać &lt;em&gt;wiarą w demokrację&lt;/em&gt; tylko racjonalną argumentacją, że warto, bo &lt;em&gt;to działa&lt;/em&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 20:54:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620684 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Sergiuszu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620680</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja nie mówię, że do polityki nie będą garnąć się szumowiny. Ja mówię, że trzeba się starać, aby nasi startujący do władzy byli porządni. Ja wiem, że trudno będzie zdobyć większość bezwzględną w obu izbach sejmu, ale nie jest to niemożliwe. Jeśli jednak nasi ludzie będą sprzedajną bandą, to wygrana może nam zdać się psu na buty. O to mi chodzi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 20:34:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620680 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Jerzy Maciejowski</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620645</link>
 <description>&lt;p&gt;Widzę, że Pan też w gronie wierzących idealistów. Nie zgadzam się z tym. W polityce nie da się żeby byli głównie porządni ludzie, to nierealne i jeśli mamy coś zmienić, to zacząć musimy od przyjęcia jako punktu wyjścia rzeczywistości, a nie naszych życzeń. O tym właśnie piszę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam Pana.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 14:58:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620645 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@krawol</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620644</link>
 <description>&lt;p&gt;To jest właśnie ten nieskuteczny idealizm, o którym piszę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Obecne sitwy partyjne zrobią wszystko, by nie zmienić ordynacji na własną niekorzyść. I nie chodzi tylko o &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;JOW&lt;/span&gt;, są przecież inne, na które też nie pójdą z powodu paru demonstracji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;JOW&lt;/span&gt; nie jest żadnym Świętym Graalem. To nie jest panaceum. Tu chodzi o co innego. O stworzenie takich mechanizmów oddolnie, które nie tylko potrafiłyby &lt;em&gt;wymusić&lt;/em&gt; zmianę ordynacji, ale także skutecznie dzierżyć demokratyczny bat nad politykami niezależnie od tego czy ordynacja jest taka czy inna.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale każda demonstracja się liczy, jak najbardziej. Tylko trzeba mierzyć głębiej, dalej.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 14:53:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620644 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Git</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620642</link>
 <description>&lt;p&gt;To dobrze, że nie możesz wyczytać, bo tego w tekście nie ma.&lt;br /&gt;
W tekście jest to, co ma być. Na dziś.&lt;br /&gt;
Ten tekst nie idzie w takie szczegóły &lt;em&gt;realizacyjne&lt;/em&gt;.&lt;br /&gt;
Konkrety muszą być w rzeczywistości, nie tylko &lt;em&gt;w tekstach&lt;/em&gt;.&lt;br /&gt;
Myślisz, że napiszę tu w punktach co, kiedy i z kim mam zamiar robić lub robię?&lt;br /&gt;
No co Ty ;-)&lt;br /&gt;
Tekst jest raczej zaproszeniem do spojrzenia na sprawy w sposób, który sugeruję.&lt;br /&gt;
No i cały czas czekam, czy ktoś zaproponuje &lt;em&gt;trzecie wyjście&lt;/em&gt;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 14:40:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620642 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Sergiuszu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620628</link>
 <description>&lt;p&gt;To, że nikt porządny nie chce się wziąć za politykę to nasza wina. Bo pytanie brzmi: czy Pan zdecyduje się kandydować? Jeśli tak, to proponuję zajrzeć do mnie &lt;a href=&quot;http://tekstowisko.com/jjmaciejowski/57413.html&quot; title=&quot;http://tekstowisko.com/jjmaciejowski/57413.html&quot;&gt;http://tekstowisko.com/jjmaciejowski/57413.html&lt;/a&gt; i przeczytać program zawarty w opublikowanej tam książeczce. Potem możemy tam lub gdzie indziej podyskutować. Niemniej bez 550 ludzi, nie tylko uczciwych ale także zdecydowanych posprzątać ten bałagan nie ma co startować do wyborów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pana Zbigniewa P. Szczęsnego, jak każdego lewicowca należy ignorować.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 12:46:22 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620628 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Krawol</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620626</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja też będę.&lt;br /&gt;
Proszę o przypominanie i informację.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ma pan rację, trzeba różne &lt;i&gt;rzeczy&lt;/i&gt; ubierać w struktury.&lt;br /&gt;
Choć widzę wyczerpanie sie energii Ruchu &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;JOW&lt;/span&gt;.&lt;br /&gt;
Wszystko już zostało zrobione i powiedziane.&lt;br /&gt;
Skutek żaden.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 12:42:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620626 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>re: Kij wam w szprychy!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620622</link>
 <description>&lt;p&gt;Moim zdaniem jednym z pierwszych kroków do polepszenia sytuacji jest&lt;br /&gt;
zmiana ordynacji wyborczej o co apeluje pan Przystawa. &lt;br /&gt;
To co w najbliższym czasie można zrobić to wybrać sie na demonstrację 23 maja. &lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://jow.pl/index.php?id=apelomarsz5&quot; title=&quot;http://jow.pl/index.php?id=apelomarsz5&quot;&gt;http://jow.pl/index.php?id=apelomarsz5&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja się tam wybieram&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
Krawol&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 12:29:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>krawol</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620622 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No dobra Sergiuszu, to ja w temacie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620615</link>
 <description>&lt;p&gt;O co Ci z tym kijem w szprychy tak naprawdę idzie, bo z tekstu ni kuta wyczytać nie mogę?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdro&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 09:39:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Git</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620615 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Zbigniew P. Szczęsny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620609</link>
 <description>&lt;p&gt;A jakieś słówko na temat, to nie łaska?&lt;br /&gt;
Co tak cieniutko?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 19 Apr 2009 00:19:55 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620609 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620606</link>
 <description>&lt;p&gt;Drogi Igło &amp;#8211; ależ siedź sobie w domu i na wybory nie idź. Nie angażuj się, nie popieraj. Sam nie kandyduj a innnych nie ponaglaj. Golnij szklaneczkę, zagryź bekonem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tylko błagam &amp;#8211; nie mów proszę, że to wszystko wina PO !&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;:-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ZS&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 18 Apr 2009 22:25:14 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620606 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>My tu...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/sergiusz/59279.html#comment-620604</link>
 <description>&lt;p&gt;porządne obywatele..&lt;br /&gt;
&lt;i&gt;razem ze Szczęsnym na czele&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pomaszerujewa, na głosowanie.&lt;br /&gt;
I tak nam dopomóż...&lt;br /&gt;
Bo tak trzeba..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To tak, jak przywilej w obowiązek się zmienia..&lt;br /&gt;
I mózgi odmienia..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo tak trzeba..&lt;br /&gt;
Bo jakby inaczej?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak, jak za komuny..&lt;br /&gt;
Chyłkiem przekreślmy listę, kurde, wrzucić czy nie do urny,..?&lt;br /&gt;
Tuż za mną obywatel bieży&amp;#8230;&lt;br /&gt;
A nuż podkabluje, wszak spotykamy się w &lt;i&gt;mięsnym&lt;/i&gt;..&lt;br /&gt;
Nasze żony stały w aptece po watę, w kolejce..&lt;br /&gt;
Tylko się nie wychylać, tylko się nie wychylać sąsiedzie..&lt;br /&gt;
Wszak mamy ten sam regał w naszym M-3 ,  na tej samej ścianie..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Precz z komuną...&lt;br /&gt;
Ciii..&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 18 Apr 2009 22:00:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 620604 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
