<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;I Adama Michnika też - Post Scriptum&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;I Adama Michnika też - Post Scriptum&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Joteszu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-625096</link>
 <description>&lt;p&gt;Czyżby Pan był wyznawcą redaktora?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 13 Jun 2009 10:23:42 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 625096 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>A za Michnikiem - Kurskiego do Izraela!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-625066</link>
 <description>&lt;p&gt;Ale tylko Jarosława, bo on się zżydził w tej GieWu, a Jacka zostawić, bo nasz i tam, gdzie trzeba!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Grzesiu &amp;#8211; jak zwykle masz rację...&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 12 Jun 2009 18:36:45 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 625066 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-625058</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt; grześ&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;I w ogóle to wyobrażenie, że każdy kto kupuje &amp;#8220;GW&amp;#8221;, chodzi na pasku Michnika i jest idealnym i zaprogramowanym &amp;#8220;michnikoidem&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
jakby nie dochodziło do świadomości krytyków, ze można kupowąć &amp;#8220;GW&amp;#8221; czasem i z jednym tekstem się zgadzac z drugim nie, że można wyśmiewać się z patosu i moralizaowania Pacewicza a jednoczesnie cenić go np. za kacje &amp;#8220;Rodzić po ludzku&amp;#8221; czy szkoła z klasą.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Że można uwielbiać nie wiem reportaże Jacka Hugo-Badera, Szczygła czy Tochmanna czy teksty jagielskiego, a wiedzieć, że nie wiem czuchnowski czy kto tam inny uprawia słabej jakości propagandę i zawsze się na zawołanie oburzy na kogoś.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo ty jesteś z innego pokolenia. Za młodej demokracji było jakieś takie marzenie, że odtąd media będą obiektywne i w ogóle krynica mądrości. Stąd taka hegemonia GW i wiara w nią się zrodziła. Dzisiaj jest inaczej. Czytasz tekst i za jednym kliknięciem możesz zweryfikować, czy przypadkiem nie ma kogoś, kto ma na ten temat inne zdanie. Masz grzesiu dzisiaj o wiele lepiej niż my kilkanaście lat temu. Jest wiele osób, które czują się przez lata przez GW uszukiwane.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To prawda, że prasa jest dzisiaj sekciarska. Nigdy nie czytałem Gazety Polskiej, ostatnio po nią sięgnąłem, gdyż znajomi reklamowali, że podejmuje tematy mi bliskie. Nie ma chyba na rynku bardziej politycznie nakierowanej gazety niż GP! Jej redaktorzy wręcz się nawzajem pilnują w poparciu dla PiS-u. Jakiekolwiek wsparcie innej opcji, choćby i prawicowej, jest tam natychmiast potępiane. Tego chyba nie było nawet w GW.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 12 Jun 2009 17:41:42 +0000</pubDate>
 <dc:creator>KriSzu</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 625058 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Maciejewski</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-625034</link>
 <description>&lt;p&gt;Eeee tam,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kaczyński miał swój Tygodnik Solidarność i co się z nim stało &amp;#8211; przedryndał kasę aż miło wyprowadzając ją do różnych spółek PC bo mu w jego wizjonerstwie wyobraźni zabrakło, żeby zrozumieć rolę mediów w wolnym społeczeństwie (z tym to Jarkacz do dzisiaj ma kłopot).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale jesteście wszyscy prawacy hipokrytami i macie za złe Michnikowi, że się utrzymał i rozwinął a nie Kaczorowi, że was na dudków wystrychnął i w jasnej dupie zostawił.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A ja wam powiem &amp;#8211; dobrze wam tak!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hehe!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 12 Jun 2009 12:46:13 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 625034 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-625022</link>
 <description>&lt;p&gt;Jest Pan młody, to Pan nie pamięta skąd się gw wzięło.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zagraniczne pieniądze były przeznaczone na wolne media w wychodzącej z komuny Polsce. Ekipa redaktora zawłaszczyła je dla siebie na jedynie słuszne medium. Widzi Pan w tym drobny przekręt, czy uważa Pan, iż wszystko jest w porządku? Bo dla mnie ewidentnie nie jest.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Gdyby mógł Pan przy okazji kiedyś podać czym różni się polska prawica od polskiej lewicy, to byłbym zobowiązany. Nazywanie narodowego socjalizmu prawicą, zaś internacjonalistycznego socjalizmu lewicą jest lekką aberacją. (Podobnie jest z różnicami pomiędzy chadecją i socjaldemokracją.)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Fachowcy od propagandy wiedzą, że Pan jest inteligentny i wie Pan, że oni manipulują Panem. Dają więc w Pańskich gazetach, a szczególnie jednej, trochę tekstów ewidentnie tendencyjnych, żeby połechtać Pańskie ego, a tym samym osłabić Pańską czujność i łatwiej przemycić informacje manipulujące Panem. Tak to działa. Zdrowie zapewnia w takim wypadku tylko kwarantanna. :) &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam, mimo że finansuje Pan redaktora&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 11 Jun 2009 22:55:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 625022 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ziggi,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624996</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;Ziggi&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Dziękuję Ci za ten rześki komentarz, ponieważ gdybym ja to powiedział, to wyszłoby znowu, że uprawiam jakąś niezdrową agitację. Tymczasem taki dokładnie jest urok demokracji &amp;#8211; z czego być może pozbawieni jej przez lata Rodacy nie zdawali sobie sprawy &amp;#8211; że zamiast wspaniałych mediów obiektywnych mamy plejadę mediów skrajnie nieraz subiektywnych i jedynie inteligencja czytelnika może być filtrem, który pozwala odróżnić ziarno od plew.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;NO własnie, ja mam wrażenie, że internauci w POlsce zyczą sobie meidów i dziennikarzy idealnych, ostatnio się trochę z leskim nie zgodziłem w sprawie Ziemkiewicza, ale ma on rację, że ta zasadbiczość i wygótrowane wymagania sa niekiedy zabawne i przesadne.&lt;br /&gt;
Inna sprawa, że poziom dziennikarzy nie jest zbyt wysoki.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do gazet, dla mnie jasne jest, że każda ma swoje interesy, sympatie i antypatie, woje uwikłania itd&lt;br /&gt;
Nie tylko &amp;#8220;GW&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
Mają je też gazety zachodnie.&lt;br /&gt;
Nie ma czegoś takiego w mediach jak medium jedynie prawdziwe, obiektywne i niezależne.&lt;br /&gt;
I że &amp;#8220;GW&amp;#8221; dowala PiS?&lt;br /&gt;
No dowala.&lt;br /&gt;
A że pisowcy by sobie zyczyli by dowalała Peło i jeszcze najlpeiej &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SLD&lt;/span&gt; i Partii demokratycznej?&lt;br /&gt;
No pewnie by chcieli, ale dlaczego &amp;#8220;Gazeta&amp;#8221; ma spełniać ich zachcianki?&lt;br /&gt;
Kto lubi to dowalanie lub mu ono nie przeszkadza lub z najduje w &amp;#8220;GW&amp;#8221; ciekawe niepolityczne rzeczy , ten kupuje.&lt;br /&gt;
Jak na razie to &amp;#8220;GW&amp;#8221; lepiej na tym wychodzi niż media prawicowe.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;Ziggi&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Natomiast &amp;#8211; i tutaj Igła chyba nie wyczuwa sytuacji &amp;#8211; publikatory nie są oderwane od rzeczywistości, lecz na ogół odpowiadają jakoś na wrażliwość części społeczeństwa. Dla Sakiewicza targetem jest zapewne Toyah i Maryla a dla Gazety Wyborczej bardziej Sadurski i Azrael &amp;#8211; chociaż i jedni i drudzy jakoś informację przecież filtrują.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No właśnie, filtr i niezasklepianie się, przecież można i czytać inne media, ja czytam &amp;#8220;GW&amp;#8221; ale czytam i prawackie blogi:), by zobaczyć cuś z innej perspektywy, czytam &amp;#8220;Politykę&amp;#8221;, ale zdarza mi się zajrzeć do &amp;#8220;Wprost&amp;#8221;, &amp;#8220;Rzepy&amp;#8221;, &amp;#8220;Newsweeka&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;Ziggi&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Igla pisze, że &amp;#8220;Gw kształtuje politykę, społeczeństwo oraz elity&amp;#8221; a tymczasem jest to sprzężenie zworotne: GW, w swej tonacji odpowada na wrażliwość dużej części elit a elity pisują w GW. I nic w tym złego dopóty, dopóki jest to poważny dziennik opiniotwórczy, który jedynie czasami pozwala sobie na grubszą manipulację.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja tak sobie myślę, że z jednej strony &amp;#8220;GW&amp;#8221; szkodzi to obciążenie, &amp;#8220;pierwsza wolna gazeta w wolnej Polsce, pierwsza niekomunistyczna, jedni zbyt dużą rangę jej nadają pozytywną (bo jednak wyznawcy Michnika też są), inni z kolei zbyt dużą negatywną.&lt;br /&gt;
A mam wrażenie, że dla wielu to zwykła centrowo-liberalna, taka mieszczańska (bo przecież nie żadna lewicowa ni lewacka jak ściemniają niektórzy) gazeta.&lt;br /&gt;
Mająca wady i zalety.&lt;br /&gt;
Taka która pewnych tematów nie poruszy a nad pewnymi będzie się znęcać nie wiadomo po co.&lt;br /&gt;
która pewne osoby przemilczy, pewnym dokopie niesprawiedliwie, pewne zaś będzie wychwalać, choć na to nie zasługują.&lt;br /&gt;
itd&lt;br /&gt;
Ja to wiem, ale żeby mieć z tym problem i pisać jak niektórzy blogerzy o tym dziesiątki tekstów?&lt;br /&gt;
No nie rozumiem.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 11 Jun 2009 16:52:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624996 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Dobra, dobra</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624994</link>
 <description>&lt;p&gt;czym innym jest manipulacja &lt;i&gt;od czasu do czasu&lt;/i&gt; a czym innym uzurpacja jedynie słusznej racji, niszczenie ludzi i środowisk oraz zbudowanie za społeczne pieniądze monopolu i zaciekła jego obrona.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 11 Jun 2009 16:43:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624994 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Grzesiek</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624993</link>
 <description>&lt;p&gt;Dziękuję Ci za ten rześki komentarz, ponieważ gdybym ja to powiedział, to wyszłoby znowu, że uprawiam jakąś niezdrową agitację. Tymczasem taki dokładnie jest urok demokracji &amp;#8211; z czego być może pozbawieni jej przez lata Rodacy nie zdawali sobie sprawy &amp;#8211; że zamiast wspaniałych mediów obiektywnych mamy plejadę mediów skrajnie nieraz subiektywnych i jedynie inteligencja czytelnika może być filtrem, który pozwala odróżnić ziarno od plew.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Natomiast &amp;#8211; i tutaj Igła chyba nie wyczuwa sytuacji &amp;#8211; publikatory nie są oderwane od rzeczywistości, lecz na ogół odpowiadają jakoś na wrażliwość części społeczeństwa. Dla Sakiewicza targetem jest zapewne Toyah i Maryla a dla Gazety Wyborczej bardziej Sadurski i Azrael &amp;#8211; chociaż i jedni i drudzy jakoś informację przecież filtrują.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Igla pisze, że &amp;#8220;Gw kształtuje politykę, społeczeństwo oraz elity&amp;#8221; a tymczasem jest to sprzężenie zworotne: GW, w swej tonacji odpowada na wrażliwość dużej części elit a elity pisują w GW. I nic w tym złego dopóty, dopóki jest to poważny dziennik opiniotwórczy, który jedynie czasami pozwala sobie na grubszą manipulację.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 11 Jun 2009 16:36:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624993 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Bo masz </title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624992</link>
 <description>&lt;p&gt;za krótką pamięć.&lt;br /&gt;
W latach 90-tych GW jeżdziła walcem po wszystkim.&lt;br /&gt;
Wtedy zapracowała sobie na nienawiśc jednych a niechęć drugich. Stąd te dzisiejsze wojny które ty bierzesz za wyjściowe.&lt;br /&gt;
To co 4 lata temu robiło RM to mały pikuś z tym jak ludźmi poniewierała gw kilkanaście lat temu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 11 Jun 2009 16:21:10 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624992 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624990</link>
 <description>&lt;p&gt;ale czy &amp;#8220;GW&amp;#8221; aż tak bardzo się różni tą sekciarskością od innych mediów?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I nie mówię tu o RM&amp;lt; Naszym dzienniku czy Telewizji Trwam.&lt;br /&gt;
Ale popatzr choćby na &amp;#8220;Rzepę&amp;#8221;, &amp;#8220;GP&amp;#8221; itd&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czy &amp;#8220;Rzeczpospolita&amp;#8221;, gdzie ton nadają &amp;#8220;bracia&amp;#8221; Terlikowski, Semka itd nie jest sektą?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No dopuszczą czasem na łamy sadurskiego czy kogoś, &amp;#8220;GW&amp;#8221; tyż dopuszcza.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A ostatnia wojenka &amp;#8220;Dziennika&amp;#8221; i S24, to zwieranie szeregów, ta jedność na pokaz po jednej stronie zjednoczonych sił blogosfery, po drugiej panów dziennikarzy wspomaganych przez naprędce zwołane autorytety i celebrytów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czy to nie było aby sekciarskie na maksa?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie widzę większych różnic pomiędzy &amp;#8220;GW&amp;#8221; a innymi mediami tu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 11 Jun 2009 16:10:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624990 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grzesiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624989</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie czytelnika, bo to jest jasne.&lt;br /&gt;
Gw kształtuje politykę, społeczeństwo oraz elity.&lt;br /&gt;
Jeżeli ktoś mu podpadnie z tych 3 grup to jest po prostu niszczony bezwzglednie.&lt;br /&gt;
To jest róznica pomiędzy wolnymi mediami a sektą.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Odórżnij wreszcie GW jako źrodło informacji/publicystyki od sekty, która chce zmienić oblicze społeczne.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 11 Jun 2009 14:40:46 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624989 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła, ale każda gazeta kształtuje swojego odbiorcę</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624987</link>
 <description>&lt;p&gt;czytelnika, tak samo jak telewizje czy radio.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czemu tylko &amp;#8220;GW&amp;#8221;?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I czytelnik też wybiera gazetę, która mu odpowiada lub nie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mnie dziwi strasznie to naprawdę niezdrowe demonizownaie roli &amp;#8220;GW&amp;#8221;, jakby było to największe zło na świecie.&lt;br /&gt;
Kurde, nie ma ciekawszych/ważniejszych problemów w POlsce?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przecież to jest wirtualna rzeczywistość, no.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I w ogóle to wyobrażenie, że każdy kto kupuje &amp;#8220;GW&amp;#8221;, chodzi na pasku Michnika i jest idealnym i zaprogramowanym &amp;#8220;michnikoidem&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
jakby nie dochodziło do świadomości krytyków, ze można kupowąć &amp;#8220;GW&amp;#8221; czasem i z jednym tekstem się zgadzac z drugim nie, że można wyśmiewać się z patosu i moralizaowania Pacewicza a jednoczesnie cenić go np. za kacje &amp;#8220;Rodzić po ludzku&amp;#8221; czy szkoła z klasą.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Że można uwielbiać nie wiem reportaże Jacka Hugo-Badera, Szczygła czy Tochmanna czy teksty jagielskiego, a wiedzieć, że nie wiem czuchnowski czy kto tam inny uprawia słabej jakości propagandę i zawsze się na zawołanie oburzy na kogoś.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Znaczy że można mieć zdrowy dystans, tak jak go mam do &amp;#8220;Rzepy&amp;#8221; czy &amp;#8220;dziennika&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nosz kurde, widać to za trudne dla niektórych, nawet myślących ludzi, bo mają fobię na punkcie &amp;#8220;GW&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;NO życzę twórczego jej rozwijania.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 11 Jun 2009 13:02:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator> grześ</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624987 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>To, że gazety selekcjonują materiał</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624984</link>
 <description>&lt;p&gt;to jest jasne i oczywiste.&lt;br /&gt;
Tyle, że GW nie tylko go selekcjonuje ale i twórczo &lt;i&gt;wzbogaca&lt;/i&gt; ale i to nie jest jej celem natomiast jest nim takie kształtowanie opinii publicznej aby było zgodne z dalekąsiężnym celem &lt;i&gt;twardego jądra&lt;/i&gt; redakcji.&lt;br /&gt;
Jest nim nowy typ człowieka europejskiego. Anty a właściwie areligijnego bisesksualnego singla, bezmyślnie zachowującego się zgodnie z zaleceniami jedynie słusznej ideologii i bezrefleksyjnie naśladującego obecnie obowiązującą wykładnię.&lt;br /&gt;
A ta może być zmienna w czasie i przestrzeni ale zawsze zgodna z interese kształtującej ją grupy.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 11 Jun 2009 11:37:41 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624984 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@All</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624804</link>
 <description>&lt;p&gt;Mam nadzieję porozmawiać kiedyś z Krzyśkiem Leskim o tym odejściu, ponieważ poszło mniej więcej o coś takiego, że ojciec redaktor Michnik wziął małego Krzysia objął i powiedział był: Krzysiu drogi, nie myślisz chyba, że my tu jesteśmy po to, aby prawdę pisać...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No i chcę zapytać Krzyśka, czy ojciec redaktor Michnik powiedział to, bo sam miał coś do ukrycia, czy powiedział tak, ponieważ redakcja grała politycznie i o politykę im chodziło a nie o prawdę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Różnica jest taka, że reakcja Leskiego byłaby jasna i oczywista, gdyby chodziło o to pierwsze.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Natomiast w polskich realiach wcale nie dziwi mnie &amp;#8220;prawda selektywna&amp;#8221; w publikatorach, które są po prostu silnie ukierunkowane politycznie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sakiewicz też nie pisze całej prawdy i zadowala się pisaniem o tym, co szkodzi &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;III&lt;/span&gt; RP.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Więc jeśli Krzysiek Leski wiele lat temu mial złudzenia, że GW będzie jedyną na świecie gazetą, która będzie pisać wszystko jak leci, bez selekcji politycznej, to się w swej naiwności pomylił. Ale to jeszcze nie świadczy źle o Michniku. Po prostu &amp;#8211; takie są media i już.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 08 Jun 2009 18:46:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624804 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Drogi Igło!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624682</link>
 <description>&lt;p&gt;To ja uważam, iż redakcja wiadomej gazety to &lt;b&gt;gnój, w jakim jest trochę śliwek&lt;/b&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 07 Jun 2009 13:47:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624682 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624681</link>
 <description>&lt;p&gt;U Krzysztofa Leskiego, gdzieś w lutym zeszłego roku (a może dwa lata temu) była taka notka o tym jak odszedł z organu redaktora Adama Michnika w roku 1991. Warto przeczytać, bo wtedy nie będzie się Pan upierał przy swoim „widzi mi się”, tylko będzie Pan znał trochę kuchnię tego organu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 07 Jun 2009 13:45:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624681 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Nie uważam, że w GW</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624675</link>
 <description>&lt;p&gt;pracuje wyłącznie &lt;i&gt;gnój&lt;/i&gt; zmanipulowany przez A.M.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Uważam natomiast zdecydowanie, że linia A.M. &lt;i&gt;się&lt;/i&gt; wyczerpała, jest obecnie szkodliwa, na dodatek jest antydemokratyczna oraz histerycznie nieobiektywna.&lt;br /&gt;
Tyle.&lt;br /&gt;
&lt;i&gt;Aż za dużo&lt;/i&gt;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 07 Jun 2009 13:00:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624675 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>MAW,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624668</link>
 <description>&lt;p&gt;pitolisz i tyle.&lt;br /&gt;
Od zbawiania świata jestem daleki, siebie nawet zbawic nie umiem:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Panie Jerzy,no ja właśnie troszkę nie do końca zgadzam się z tezą, że Adam Michnik i jego grupa są wszechdecydujący w &amp;#8220;Gazecie&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale nieważne, no a co do tego czy miałem słuszność krytykując Igłę za fragment o &amp;#8220;GW&amp;#8221;?&lt;br /&gt;
Dyskusja dowodzi że miałem, wszyscy bowiem skupili się na tym fragmencie, nie na problemie głównym tekstu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 07 Jun 2009 10:37:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator> grześ</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624668 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624661</link>
 <description>&lt;p&gt;Myślę, że nie chce Pan dostrzec problemu. To redaktor Adam Michnik decyduje o tym jakie kłamstwa obowiązują w rzeczonej gazecie. To, że część osób pracujących dla niego nie ma pojęcia, iż biorą udział w okłamywaniu czytelników, to są te śliwki. Reszta, świadomie biorąca w tym udział, to gnój. Pan Igła bardzo trafnie to ujął.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 07 Jun 2009 05:39:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624661 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624660</link>
 <description>&lt;p&gt;zapewne wyznajesz zasade, ze o Żydach wolno pisać jak o zmarłych (albo dobrze, albo wcale).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;zbawiaj świat dalej.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 07 Jun 2009 00:03:45 +0000</pubDate>
 <dc:creator>MAW</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624660 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ale to nie odpowiedź na moje pytanie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624645</link>
 <description>&lt;p&gt;A jedynie komentarz do stwierdzenia&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 06 Jun 2009 19:44:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator> Vlad</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624645 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624642</link>
 <description>&lt;p&gt;ale ja nie mam pojęcia czy te osoby sa porządne ui czy w &amp;#8220;GW&amp;#8221; są przyzwoite osoby,pewnie są, ale co z tego wynika lub nie wynika?&lt;br /&gt;
ja nie o tym, ja twierdzę, że Igła błądzi utożsamiając &amp;#8220;GW&amp;#8221; tylko z Michnikiem, Łuczywo, czy grupką wywodzącą się z określonych kręgów.&lt;br /&gt;
Bo dziennikarze &amp;#8220;GW&amp;#8221; to nie jest przecież jednorodna grupa, szczególnie jak np. weźmiemy pod uwagę wszystkie osoby tam pracujące, łącznie z tymi z ośrodków lokalnych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A co do zasady tej?&lt;br /&gt;
Czy ja wiem?&lt;br /&gt;
Z jednej strony się zgadzam, z drugiej nie do końca, ale nie z abardzo jest sens się pod tą notką wdawać w to.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vlad, no trudno, co ja poradzę na to że cię wkurwiam?&lt;br /&gt;
Bywa.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 06 Jun 2009 19:32:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624642 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624636</link>
 <description>&lt;p&gt;Znaczy, jeśli GW nie jest zydowska to armia turecka nie była turecką &amp;#8211; tak? Ze względu na janczarów? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jak ty mnie grzesiu wkurwiasz swym janczarskim oddaniem to głowa mała.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 06 Jun 2009 18:04:52 +0000</pubDate>
 <dc:creator> Vlad</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624636 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624566</link>
 <description>&lt;p&gt;Dziwi się skąd organ redaktora w tym wpisie? Bo jest tam parę przyzwoitych osób? Przykro, ale to świadczy przeciwko nim a nie za organem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku moja mama była namawiana do wstąpienia do partii, bo „…rozumiesz,… …partię trzeba zmieniać od środka…”. Jakoś nie była przekonana, więc zapytała się mojego taty co on o tym sądzi. A tu komentarz był jeden: „Jak się nawrzuca śliwek do gnoju, to kompotu śliwkowego się z tego nie zrobi.” Zatem należy te „śliweczki” jak najszybciej wyciągnąć z tego gnoju, albo zapomnieć, że to były śliwki.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 05 Jun 2009 00:40:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624566 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ładna proszę Panów</title>
 <link>http://tekstowisko.com/igla/59600.html#comment-624563</link>
 <description>&lt;p&gt;dyskusyja, nawet bardzo momentami i w przeciągach :)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 04 Jun 2009 23:30:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>TeresaJ</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 624563 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
