<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Pułkownik Kazimierz Iranek - Osmecki &quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Pułkownik Kazimierz Iranek - Osmecki &quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>O to chodzi</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628419</link>
 <description>&lt;p&gt;Trzeba było czekać na konkretny korzystny dla nas moment, być moze nastąpiłby on na jesieni, a nie straszyć wszystkich, jak czynił to Rzepecki, że w przeciwnym wypadku komunisci przejmą inicjatywę. Byli za mali, aby to zrobic od wewnątrz. Cieszę się z odczytania stanowiska Iranka &amp;#8211; Osmeckiego w tej sprawie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Aug 2009 07:40:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628419 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Adamie!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628400</link>
 <description>&lt;p&gt;Ciekawy tekst i fascynująca postać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Swoją drogą ciekawe, czy możliwe było odłożenie wybuchu do jesieni, kiedy to Sowieci mogliby próbować zdobyć Warszawę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 05 Aug 2009 20:30:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628400 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Fałszywe święto</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628211</link>
 <description>&lt;p&gt;Źle się dzieje w państwie duńskim, jak mawiał pewien książę. Jeżeli dla słupków i innych dupków handluje się bohaterstwem to nie widzę żadnej przyszłosci przed państwem polskim. Po prostu przestanie istnieć. Oponentom odpowiadam anegdotą z czasów cara Mikołaja II, którego podczas wizyty w Warszawie zapytano, co będzie z Polską? Na to car: Nu Polsza budiet, toże Polczków niet.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 19:49:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628211 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Podróżny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628190</link>
 <description>&lt;p&gt;Mogę się tylko zgodzić. Jeśłi nie popadać &amp;#8211; jako Państwo i Naród &amp;#8211; już w zupełną śmieszność, to 1-szy Maja powinien nie być &amp;#8220;bank holiday&amp;#8221; a 1-szy Sierpnia powinien stać się &amp;#8220;bank holiday&amp;#8221;. Obecnie, to jest zupełne pomieszanie z poplątaniem&amp;#8230; Ale czy Polacy zapałaliby entuzjazdem do kogoś, kto chciałby im zabrać osławiony &amp;#8220;długi weekend&amp;#8221;? Słupki w sondażach są ważne nie tylko dla Donalda Tuska&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 17:38:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628190 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>1 Maja święto państwowe</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628188</link>
 <description>&lt;p&gt;Przypominam, że święto 1 Maja jest ustawowym świętem państwowym. Jest to ustawowo dzień wolny od pracy. Jest najwyzszej rangi swięto niezaleznie od tego czy formalnie je ktos jeszcze w ogóle obchodzi, ale pod wzgledem prawnym, tak to wygląda. Takie same, tylko drugiej kategorii, bez wolnego dnia od pracy proponuje Prezydent, niezauważając istnienia tak ważnego swięta 1 Maja.  Znam wszystkich Polaków, którzy świętuja 1 Maja nie idąc tego dnia do pracy!!! Święto 3 Maja jest tochę podobne, a może nawet i tożsame z koncepcją święta Powstania Warszawskiego. kiedys juz chyba o tym pisałem, ale trzeba będzie do tego wrócić.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 17:22:42 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628188 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>1 Maja</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628186</link>
 <description>&lt;p&gt;Hmm &amp;#8211; nie znam nikogo, kto świętuje 1-szy Maja. A mam całkiem spore grono znajomych&amp;#8230; Odnoszę wręcz wrażenie, że ze święta 1-go Maja pozostał jedynie długi weekend a miejsce w świadomości zajęło święto 3-go Maja.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale może to tylko takie moje odczucia&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 17:01:00 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628186 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Święto</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628183</link>
 <description>&lt;p&gt;Przegrana sprawa nawet najbardziej bohaterska nie jest dobrym wzorem i tematem dla swięta państwowego. Spór o Powstanie jest moim zdaniem sporem o politycznę tradycje. Na razie jak zauważa Michalkiewicz zwycięska lewicowa tradycja 1 Maja, jako święta narodowego ustanowionego przez Hitlera i Stalina ma sie dobrze i nikt jej nie kwestionuje. Ustanowienie w tym kontekście święta Powstania Warszawskiego, jako sprzeciwu dla komunizacji Polski, jest całkowicie  po linii polskiej tradycji politycznej, która w gromkich słowach wyraza swoje patriotyczne uniesienia, a w czynach jest jakby dokładnie odwrotnie. Im głosniej krzyczeliśmy, ze zamiast lisci będą wisieć komunisci, tym szybciej i łatwiej sie z nimi dogadalismy. jak podzielić zdobyte polityczne i wszelkie inne łupy. Ten ostatni przykład wydaje mi się najbardziej adekwatny do zaistniałej sytuacji. Więc może najpierw Pan Prezydent wniósłby projekt likwidacji 1 Majowego Święta, bo obok siebie są one jak ogień z wodą. Czy on tego nie widzi?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 16:41:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628183 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@MAW</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628180</link>
 <description>&lt;p&gt;A zauważyłeś &amp;#8211; tak na marginesie (właśnie zacząłem się nad tym zastanawiać) &amp;#8211; drugie dno tego, co napisał Igła ?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo on napisał coś takiego, że chociaż sam fakt historyczny zasługuje na potępienie, to mit wokół niego narosły jest OK. Mamy zatem przedziwną bifurkację &amp;#8211; rozłączność aksjologiczną między tym co faktualne a narosłą na tym warstwą interpretacji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przypomina mi to nieco podobne stawianie sprawy w przypadku kultu Stalina w Rosji, gdzie chociaż wiadomo, że był katem narodów i egotycznym tyranem, to szerokie rzesze Rosjan uważają, że przywrócił on ich krajowi &amp;#8220;godność&amp;#8221; i właściwe miejsce na mapie świata&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak, muszę się głębiej nad tym zastanowić... Igła, jak sądzę, też powinien&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 16:22:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628180 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Korwin Mikke raz jeszcze</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628177</link>
 <description>&lt;p&gt;Igła &amp;#8211; znasz takie powiedzenie &amp;#8211; historia magistra vitae est ?&lt;br /&gt;
&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;JKM&lt;/span&gt; nie walczy z faktami, tylko z narosłymi wokół nich mitami. i za to mu chwała.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;&amp;#8216;Korwin Mikke&amp;#8221;&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Wyobraźmy sobie teraz, że tego samego dnia żołnierze tej samej armii wymordowaliby 250.000 ludzi. To dopiero byłoby o czym pisać. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Otóż tyle właśnie mieszkańców Warszawy (w tym moja Matka) zginęło podczas tzw. powstania warszawskiego. I zamiast zgrozy &amp;#8211; media pokazują to jako budujące wydarzenie „które przybliżyło zwycięstwo, umocniło hart ducha”, a WCzc. Jarosław Kaczyński chce ten dzień upamiętnić jako Święto Narodowe. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mój protest przeciwko temu jest dwojaki: po pierwsze domagam się, by świętować rocznice zwycięstw, a nie klęsk. Kto bokserowi stale przypomina o przegranych walkach, ten szykuje następną porażkę... &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A po drugie: bohaterska walka powstańców to jedno – a zbrodnicza głupota tych, co podjęli decyzję o powstaniu, to sprawa druga. Czcząc nie „bohaterów powstania” lecz samo „powstanie” stawiamy na piedestał GŁUPOTĘ. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;WCzc.Jarosław Kaczyński brnie dalej – domagając się uznania daty wybuchu powstania za święto narodowe. Równie dobrze można by chcieć uznać za święto narodowe Indonezji datę wybuchu wulkanu Krakatau. Z tą różnicą, że za wybuch wulkanu Indonezyjczycy nie byli odpowiedzialni.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Prawdą jest, że powstańcy walczyli bohatersko – i powstańcom należy się chwała. Jednak co to ma wspólnego z czczeniem rocznicy wybuchu powstania? Jawajczycy też bohatersko walczyli z zalewającą ich lawą...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przywódcy, którzy zdecydowali o wybuchu powstania –  powinni trafić pod sąd wojenny. Tylko PRL-owcy tego zrobić nie mogli – a uczciwi Polacy nie chcieli tego robić – bo jakże popierać komunistów? Jest oczywiste, że komuniści potępiali to powstanie nie dlatego, że było głupotą – lecz dlatego, że było skierowane przeciwko nim; więc jak stawać z nimi w jednym szeregu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W normalnym kraju pod sądem stanęli  dowócy którzy poprowadzili do szarży Lekką Brygadę... Przywódcom powstania się upiekło. Ale żeby ich jeszcze gloryfikować???!!?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 16:06:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>MAW</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628177 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628175</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;gt;&amp;gt; Mit jest w porządku, bo porządkuje sprawy tu i teraz.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nic nie porządkuje &amp;#8211; ogniskuje jedynie narodowe emocje wokół sprawy, z której trudno zrobić użytek. Polacy muszą znaleźć wreszcie sposób na połączenie własnej prosperity z dobrem ojczyzny. Mit Powstania wpisuje się jednak w długą tradycję poświęceń i podtrzymuje fatalny dla rozwoju Polski stereotyp, że ojczyźnie można służyć wyłącznie poprzez hiobowe poświęcenie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Skutkuje to potem takimi oskarżeniami, jak choćby te wobec Owsiaka, że &amp;#8220;dorobił się&amp;#8221; na orkiestrze Świątecznej Pomocy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mit Powstania nie służy niczemu dobremu, panie Igła &amp;#8211; on jest w praktyce kolejną miną podłożoną pod naszą trudną państwowością. Kolejnym elementem, składającym się na dzielenie społeczeństwa na MY (poświęcający się, biedny &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PRAWDZIWY&lt;/span&gt; naród) i &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;ONI&lt;/span&gt; (ci, co się dorobili na krwawicy ludu).&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 15:35:09 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628175 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie MAWie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628168</link>
 <description>&lt;p&gt;A nie widzisz śmieszności korwinopodobnych &lt;i&gt;bęcwałów&amp;amp;centrystów i wolnościowców?&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Toć oni walczą z faktami.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To Powstanie było złe, ale już się skończyło.&lt;br /&gt;
Mit jest w porządku, bo porządkuje sprawy &lt;i&gt;tu i teraz&lt;/i&gt;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 15:00:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628168 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>dokładnie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628166</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;Ziggi&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Chciałbym zauważyć jednak, że chociaż komunisći mieli swoje powody do walki z mitem Powstania, to jednak nie oni jedyni z taką krytyką występowali. W zawiązku z czym uważam za  niefortunne skojarzenie postawy wobec Powstania krytycznej z &amp;#8220;komunistyczną&amp;#8221;,  &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;wielkim krytykiem powstania warszawskiego był np. Korwin Mikke, którego o komunizm raczej nie podejrzewam&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;&amp;#8220;Korwin Mikke&amp;#8221;&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Już trzeci dzień na swoim portalu walczę z mitem powstania warszawskiego. Państwo oczywiście, możecie znaleźć obszerniejsze teksty na ten temat w Archiwum tego blogu lub w Archiwum tygodnika &amp;#8220;Najwyższy CZAS!&amp;#8221;. &lt;br /&gt;
Ja, broń Boże, nie chcę &amp;#8220;walczyć z bohaterszczyzną&amp;#8221;. Przeciwnie: umiejętność ryzykowania życiem, czy nawet: gotowość do oddawania życia za rozmaite imponderabilia stanowi o kulturze; odróżnia nas od zwierząt. By jednak docenić bohaterstwo spełnione powinny być co najmniej dwa warunki:&lt;br /&gt;
1) akty bohaterstwa powinien mieć szanse powodzenia &amp;#8211; lub stanowić ofiarę życia w jakimś konkretnym celu;&lt;br /&gt;
2) ofiary z życia mają dokonywać bohaterowie &amp;#8211; a nie osoby postronne&amp;#8230; &lt;br /&gt;
Powstańców w 1944 w Warszawie nie było zbyt wielu &amp;#8211; więc straty żołnierskie były niewielkie. 90% z tych 250.000 stanowiła ludność cywilna, która nie miała specjalnej ochoty umierać. &lt;br /&gt;
I dlatego zdecydowanie sprzeciwiam się czczeniu rocznicy powstania nie jako tragedii narodowej &amp;#8211; lecz jako niemal sukcesu! &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 14:49:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>MAW</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628166 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Podróżny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628165</link>
 <description>&lt;p&gt;To poproszę o tekst w Wordzie na: &lt;span class=&quot;spamspan&quot;&gt;&lt;span class=&quot;u&quot;&gt;ziggi_&lt;/span&gt; [at] &lt;span class=&quot;d&quot;&gt;_ziggi [dot] pl&lt;/span&gt;&lt;/span&gt; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tylko proszę usunąć oba podkreślenia z adresu (wstawiam je, aby uniknąć robotów internetowych kradnących adresy dla spamerów)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 14:38:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628165 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Igła</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628161</link>
 <description>&lt;p&gt;OK. Zrozumiałem.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 14:24:31 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628161 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Podróżny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628158</link>
 <description>&lt;p&gt;weźże chłopie na wstrzymanie, nie ma to nie ma, za co tu przepraszać.&lt;br /&gt;
Znajdę knigę gdzie indziej i przeczytam, a pan pisz dobre  &lt;i&gt;kawałki&lt;/i&gt; a nie tłumacz się, jak &lt;i&gt;panna&lt;/i&gt;.&lt;br /&gt;
;)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 14:14:42 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628158 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pdf 2</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628157</link>
 <description>&lt;p&gt;Panie Zbigniewie! Serdecznie dziekuję za pomoc w stworzeniu pdf, bo nie mam głowy do tej całej elektronicznej maszynerii. Serdecznie pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 14:03:45 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628157 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Komunistyczna krytyka</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628156</link>
 <description>&lt;p&gt;Zgadzam sie z Pana rozumowaniem na ten temat, ale nie podzielam jednak wniosków. Moim zdaniem krytyka komunistyczna była pozorna, a faktycznie propaganda nienawidziła Powstania jako takiego. Komunisci byłi wrogo nastawieni do wszystkiego, co wiazało sie z niepodległością wywalczona nie pod ich sztandarami. Zgadzam sie, ze mówienie o komunistycznej krytyce jest zbyt łagodne, a moze i nawet mylace, wszak chodzi tu nie o krytyke , a o nienawiść i zohydzenie wszystkich tego typu pomysłów, które w przyszłosci mogły y im zagrozic. Oczywiście, dzisiaj chetnie do tego sie nawiazuje z odwrotnej strony, aby zatkac wszystkim usta w jednym ogłupiajacym aplauzie dla wszystkiego co działo sie równiez w Komendzie AK. Wydaje mi sie, ze nie mozna zrezygnowąć z ukazywania komunistycznej walki na wszystkie sposoby z Powstaniem. Tym nowym &amp;#8220;patriotom&amp;#8221; po prostu nie możemy dac się zakrzyczec, ukazujac ich ignorancje i moim zdaniem szykujacych nam nowąkrwawą rozprawę, do czego nie wolno dopuscic. Z tych wzgledów podtrzymuje jednak swoje stanowisko w tej sprawie. Moim zdanie nie ma to nic wspólnego z prawymi i lewymi pogladami, raczej znów z manipulowaniem Polaków przez rózne miedzynarodowe gremia, które za pieniadze posługuja sie tylko tymi krzykaczami.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 14:01:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628156 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Podróżny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628151</link>
 <description>&lt;p&gt;&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PDF&lt;/span&gt; chętnie dla Pana z popełnionych wpisów &amp;#8220;wykręcę&amp;#8221;, mogę też przesłać &amp;#8211; jeśli jest Pan zainteresowany &amp;#8211; prostą instrukcję jak to robić samemu (jest to naprawdę proste).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mam jeszcze jedną małą uwagę. Pozwolił Pan sobie skrótowo scharakteryzować dwie skrajne postawy wobec Powstania Warszawskiego mianem &amp;#8220;komunistycznych&amp;#8221; i &amp;#8220;londyńskich&amp;#8221;. Chciałbym zauważyć jednak, że chociaż komunisći mieli swoje powody do walki z mitem Powstania, to jednak nie oni jedyni z taką krytyką występowali. W zawiązku z czym uważam za nieco niefortunne skojarzenie postawy wobec Powstania krytycznej z &amp;#8220;komunistyczną&amp;#8221;, gdyż napędza to prawacki stereotyp, wg którego jeśłi w jakimkolwiek rozumowaniu występuje zbieżność &amp;#8211; choćby powierchowna &amp;#8211; z tezami głoszonymi przez komunistów, to jest to wystarczającym powodem do tego, żeby kogoś obsmarować mianem &amp;#8220;bolszewika&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Serdecznie pozdrawiam,&lt;br /&gt;
ZS&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 13:32:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628151 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pdf</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628149</link>
 <description>&lt;p&gt;Chętnie się zgadzam na wszelkie upowszechnienie tego co piszę. Niestety, nie znam sie na tworzeniu formatów i plików w Pdf. ktoś musiałby to zrobic. Wszystko, co trzeba moge przesłac poczta email (word). Na razie kończe z braku szerszych materiałów na osobie Jana Rzepeckiego &amp;#8211; Prezesa. Pozostałe osby byc może scharakteryzuje później, jak zbiore troche lepsze materiały na ich temat.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 13:17:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628149 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Emisariusz Antoni</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628148</link>
 <description>&lt;p&gt;Ksiazka Osmeckiego, na która sie powołuje jest drugim wydaniem, poszerzonym &amp;#8220;Emisariusza&amp;#8221; z 1990 r. Szkoda, że jej nakład w Muzeum PW został wyczerpany. Kupiłem ja tam dwa lata temu i myslałem, ze jest tam jeszcze. Przepraszam Igłe za wprowadzenie wbład. Może gdzies da sie ja znaleźć w antykwariatach, wszak stolica ma najwieksze w Polsce tego rodzaju placówki majace swoje również spisy w internecie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 13:10:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628148 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Niestety</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628143</link>
 <description>&lt;p&gt;nakład książki Iranka-Osmeckiego jest wyczerpany, tak przynajmniej powiedzieli mi w księgarni Muzeum PW.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 10:55:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>igla</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628143 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>re: Pułkownik Kazimierz Iranek - Osmecki </title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628140</link>
 <description>&lt;p&gt;Dziękuję za wspomnienie o Iranku &amp;#8211; Osmeckim. Zwłaszcza w kontekście Powstania Warszawskiego, do którego próbuje się przekonać społeczeństwo, że można podchodzić tylko na klęczkach. Przez to cierpimy na brak rzetelnej dyskusji, bo wszelki głos krytyczny uważa się za &lt;em&gt;wraży&lt;/em&gt;&lt;br /&gt;
Tymczasem głos Osmeckiego trudno uznać za wraży.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Oprócz podanych w przypisie wspomnień można jeszcze poczytać o emisaryjnej działalności bohatera w jego pamiętniku&lt;br /&gt;
&lt;em&gt;Emisariusz &amp;#8220;Antoni&amp;#8221;, Kazimierz Iranek-Osmecki, Paryż : Editions Spotkania, 1990&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 09:25:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>piotreksaj</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628140 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Znakomite Kompedium!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628138</link>
 <description>&lt;p&gt;Przyłączając się do gratulacji za ten cykl, którego publikacja jest dla mnie wystarczającym powodem, by &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TXT&lt;/span&gt; było i żyło, mam pytanie czy Autor może po zakończeniu cyklu udostępnić całość w pdf, co znakomicie ułatwi możliwość zachowania w pamięci i przekazywania do przeczytania tym, którzy w sieci nie pływają?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 08:15:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628138 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Podziękowania</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628134</link>
 <description>&lt;p&gt;Za wszystkie uwagi, propozycje i publikacje polecone mi z tej okazji serdecznie dziekuję, bo niezależnie od mojego zdania na ten temat, zawsze warto poszerzać swoje źródła informacji. Panie Zbigniewie nie sposób nie zgodzić się z Panem, że temat jest bardzo trudny, tym bardziej, że wydaje się, że informacje na jego temat są przez obie strony, które umownie można nazwać komunistami i londyńczykami, w jakiś sposób fałszowane, mitologizowane i wypaczane. Wydaje mi się, że to co napisałem w pierwszym odcinku, to prawda o Powstaniu jest jeszcze przed nami. Jej poszukiwanie do złudzenia przypomina mi śledztwo w sprawie morderstaw gen. Władysława Sikorskiego, w którym każdy &amp;#8220;naoczny&amp;#8221; świadek widzi co innego, a niektórych z nich nigdy nawet przy tym nie było. Po prostu sądzę, że służby specjalne i usłużni pisarze, dziennikarze itp. mataczą na ten temat ile tylko mogą. Domyślac się mozna, że za zbrodnią Powstania stoją zarówno Rosjanie, Anglicy i Amerykanie, którzy posłużyli się Niemcami do wymordowania stołecznej elity. To domysły, lecz fakty jakby bardzo powoli zaczynają układać się w tym kierunku. Ktoś mądrze powiedział, że nie możemy mieć pretensji do tych przywódców, gdyż każdy naród prowadzi politykę korzystną dla siebie, niezależnie od tego jakich ma przyjaciół. Do polskich &amp;#8220;przyjaciół&amp;#8221; na Wschodzie i na Zachodzie można odnieść angielskie powiedzenie, że jeśli masz takich przyjaciół, to wrogowie nie są ci potrzebni.  Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 07:47:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>amaksymowicz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628134 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Podróżny</title>
 <link>http://tekstowisko.com/amaksymowicz/59915.html#comment-628123</link>
 <description>&lt;p&gt;Stronę podałem jedynie dlatego, że jest &amp;#8211; wydaje mi się &amp;#8211; ciekawa. Nie było moją intencją wywieranie wpływu &amp;#8211; tym bardziej, że wydaje się Pan osobą, która buduje swój pogląd na szerszych źródłach niż pojedyncza witryna internetowa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie mam również pojęcia, dlaczego autorzy w/w witryny nie podają w bibliografii rzeczonej książki płk. Iranka-Osmeckiego a już tym bardziej nie wiem czemu pomijają rolę Rzepeckiego &amp;#8220;Prezesa&amp;#8221;. M.in. dlatego winszowałem Panu pozbierania razem róznych materiałó, które chociaż były publikowane, to jakoś nie są razem pozbierane, co utrudnia amatorom ogarnięcie tego bardzo przecież trudnego tematu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie,&lt;br /&gt;
ZS&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 02 Aug 2009 21:17:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628123 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
