<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Walcząc w słusznej sprawie&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Walcząc w słusznej sprawie&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Jerzy, w ogóle się zgadzam,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-629516</link>
 <description>&lt;p&gt;w szczególe się czepnę, znaczy ja rozumiem polityczna poprawność jako pewien standard minimum w odniesieniu tylko do sfery publicznej/politycznej, np. by opowiadanie rasistowskich kawałów czy tekstów &lt;strong&gt;publicznie&lt;/strong&gt; uchodziło za obciach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie chodzi mi o to, by wprowadzać jakiś terror politycznej poprawności, bo to faktycznie mogłoby być przegięcie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. dziękuję za przypowieść, ciekawa jest.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 18 Aug 2009 21:15:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 629516 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628889</link>
 <description>&lt;p&gt;Jest taka przypowieść o bogaczu wietnamskim, który chciał by wszyscy mu się kłaniali i by jego imię było na ustach wszystkich. Przyszedł do lokalnego mędrca z pytaniem jak to osiągnąć. Ten mu powiedział, że ma udać się na targ z bardzo długim kijem, na końcach którego ma zawiesić dwa kosze. W jednym koszu ma być kieł tygrysa a w drugim wąż. Bogacz uczynił tak. Gdy szedł przez targ, ludzie łapali się za kapelusze, żeby nie spadły im z głów, a wyglądało to jakby się kłaniali. Jak tylko zobaczyli, co ma w koszach zaczęli szeptać o tym, że ząb tygrys złamał sobie na jego sercu, zaś wąż jest tak samo nikczemny jak ten co go niesie. Wszyscy mieli jego imię na ustach! Ten niewdzięcznik zamiast cieszyć się, rzucił całe ustrojstwo na ziemię i pobiegł do mędrca. Zaczął mu wyrzucać, że to nie tak miało być. Przecież on chciał szacunku, a nie pogardy. Wtedy mędrzec mu powiedział, że ludzie zachowywali się tak jak gość chciał, a na szacunek, to trzeba sobie zasłużyć. Tu nie ma drogi na skróty. Tyle przypowieść.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poprawność polityczna to właśnie ten bambus z koszami. To niczego nie zmienia. Dlatego tylko głupcy walczą o zmianę nazwy. Mędrcy powiedzą pracuj nad swoimi relacjami z innymi, bądź tolerancyjny, dawaj dobry przykład… Wiem, że to trudne i wiem, że nie wszystko można w ten sposób załatwić. Tyle tylko, że w świecie realnym nie wszystko może być tak jakbyśmy chcieli. Im więcej propaganda krzyczy o równości, tym silniejsze są tendencje dyskryminacyjne. Takich rzeczy nie załatwia się dekretem, tylko wychowaniem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 11 Aug 2009 14:57:57 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628889 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Mido,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628843</link>
 <description>&lt;p&gt;jedna czepialska uwaga, inni moga miec poglady przeciwne do twoich i nie musi to byc podazanie za moda, politycna poprawnoscia czy czymkolwiek.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A tak w ogole jak sie komus zdaje, ze jest w swych pogladach totalnie niezalezny, oryginalny itd, to jest naiwny zwyczajnie, moim zdaniem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Panie Jerzy, krotko, bo na tej klawiaturze nie mam sil sie rozpisywac, moze PP jest proba nauczenia ludzi kultury, ktorej jednak brakuje i nie kazdy ja posiada?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zgadzam sie, ze PP ma swoje smiesznostki i naduzycia, mam jednak przekonanie, ze w POlsce problemem jest raczej chamstwo i pprymitywizm, nie nadmiar politycznej poprawnosci.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A przeciwnicy tejze walcza po trosze wiec z fantomami.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 11 Aug 2009 09:35:45 +0000</pubDate>
 <dc:creator> grzes</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628843 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628840</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie uważam, żeby postawa Kościoła była błędna. Jak dotąd nic tego nie dowodzi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wolę płącić za obronę poglądów, niż być bezwolną ciapą podążającą za obowiązującym prądem i modą, bez rozumu i sensu.&lt;br /&gt;
Stanowczo.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 11 Aug 2009 08:58:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>mida</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628840 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628754</link>
 <description>&lt;p&gt;Jeśli Pan myśli, że polityczna poprawność coś zmieni, to się Pan myli. Nie tędy droga.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czy zdarzyło się, żebym Pana zaatakował jakąkolwiek obelgą? Nie. I nie wynika to z mojego stosunku do Pana, tylko z odrobiny kultury, jaką odebrałem. Gdy mi się Pan podłoży pisząc coś idiotycznego, to będę złośliwy i wykorzystam to przeciwko Panu, ale to nie znaczy, że muszę być chamski.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie twierdzę, że słowa nie mają znaczenia. Wręcz przeciwnie. Ponieważ mają znaczenie, nie należy rzeczywistości zakłamywać. Proszę sobie przypomnieć o akcji zaprzestania używania określenia „kaleka”. Zamieniono je terminem „niepełnosprawny”. A teraz mamy idiotyczną kampanię „Niepełnosprawny pełnosprawny w pracy”. Skutkiem tej kampanii może być przekonanie, że w pracy wszyscy są kalekami. Przecież to jest bełkot. A gdyby prowadzić kampanię „Kaleka sprawny w pracy” wszystko byłoby proste.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mam nadzieję, że teraz wyraziłem się jaśniej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 10 Aug 2009 13:16:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628754 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628738</link>
 <description>&lt;p&gt;przeczytalem fragment pana komentarza i taka opowiastka z de Mello mi sie nasunela:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Na pewnym spotkaniu s Mistrzem ktos z sluchaczy udowadnial Mistrzowi jak to slowa nie maja znaczenia (jak to sie ludzi nazywa chocby), mistrz na to nic nie odpowiedzial, tylko rzucil do swojego rozmowcy:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ty skurwysynu!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czlowiek ten wpadl we wscieklosc, zaczal krzyczec i obrazac Mistrza.&lt;br /&gt;
#Ten na to zacal goaco przepraszac itd&lt;br /&gt;
Rozmowca zaraz sie uspokoil.&lt;br /&gt;
Mistrz wiec mowi do niego, widzisz, wystarczylo wlasciwie jedo slowo, bys wpadl we wscieklosc i kilka bys sie zupelnie uspokoil.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;wiec to tak a propos tego:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Śmieszy mnie oburzanie się homoseksualistów o to, że są w jakiś sposób nazywani. Tu pełna zgoda.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam, niestety bez polskich znakow i pewnie z bledami przez te glupia klawiature.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 10 Aug 2009 10:53:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator> grzes</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628738 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Bogusiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628450</link>
 <description>&lt;p&gt;To czy nazwiemy homoseksualizm zboczeniem czy nie nie zmieni jego istoty. Śmieszy mnie oburzanie się homoseksualistów o to, że są w jakiś sposób nazywani. Tu pełna zgoda.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Natomiast co do metody zapłodnienia in vitro już nie mogę się zgodzić. Szczególnie, że poglądy, jakie Pani przypisuje kościołowi są w nim obecne od około 100 lat. Jeszcze w &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;XIX&lt;/span&gt; wieku płód był traktowany przez kościół jako część ciała kobiety. A teraz z gorliwością neofity jest traktowany na równi z człowiekiem. Obie postawy są błędne. Jak kościół do tego dojdzie, to będzie można o tej kwestii spokojnie dyskutować.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zgadzam się, że usuwanie ciąży jest czymś złym. Niestety jest to jedyna część poglądów w tej sprawie, z którą się zgadzam. Nie zgadzam się z karaniem lekarzy za wykonywanie tego „zabiegu”. Podobnie jak uważam za szczyt hipokryzji potępianie kobiet decydujących się na tego typu rozwiązanie przez księży, przy równoczesnym zalecaniu tego rozwiązania swoim kochankom.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bronienie swoich poglądów to z jednej strony prawo, a z drugiej obowiązek każdego człowieka, który nie chce być baranem zwanym sheepl. Niestety za obronę swoich poglądów się płaci. Cena bywa różna, ale może być wysoka.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 06 Aug 2009 14:31:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628450 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>MAW,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628357</link>
 <description>&lt;p&gt;niezłe:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 05 Aug 2009 15:02:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628357 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>to je vyborne</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628349</link>
 <description>&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://wiadomosci.wp.pl/gid,88875,title,Nie-masz-kasy—-nie-uzywaj-slowa-na-p…,galeria.html&quot; title=&quot;http://wiadomosci.wp.pl/gid,88875,title,Nie-masz-kasy—-nie-uzywaj-slowa-na-p…,galeria.html&quot;&gt;http://wiadomosci.wp.pl/gid,88875,title,Nie-masz-kasy—-nie-uzywaj-slow...&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 05 Aug 2009 13:48:37 +0000</pubDate>
 <dc:creator>MAW</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628349 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>MAW,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628338</link>
 <description>&lt;p&gt;no zostaje mi się z tobą zgodzić.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Arabia Saudyjska to w ogóle ciekawy przypadek, bo jeden z bardziej totalitarnych to reżimów i jednocześnie sojuszników chocby &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;USA&lt;/span&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Al;e sytuacja chrześcijan tragicznie zła jest chocby w niektórych stanach w Indiach, gdzie pogromy olbrzymie się zdarzają, nie tak dawno informowano o tym.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja bym chciał, by czasem ci wszyscy terlikowscy tego świata miast pisać kolejny potepiający i &amp;#8220;świątobliwy&amp;#8221; tekst spróbowali coś o tym napisać, bo to jest poważna sprawa a nie podawanie się przez panią Najfeld za meczenniczkę za wiarę.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 05 Aug 2009 10:01:58 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628338 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>biedni katolicy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628337</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt; grześ&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;gadanie, że w Polsce się prześladuje katolików za poglądy jest  obrażaniem prawdziwie prześladowanych chrześcijan za swoją wiarę w innych krajach (choćby w Azji)
&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jest to przede wszystkim obrażanie inteligencji rozmówcy :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ach ten prześladowany kler, ze zniżką 99% na ziemię w najlepszych częściach miasta. ach ci dyskryminowani hierarchowie, inkasujący 10 000 za pokropienie mostu czy budynku. i ten biedny abp Juliusz Patz, wyznawca męczennik, wzór miłości bliźniego (od tylca wpradzie, ale jednak).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;a już najbardziej prześladowani są szkolni katecheci, i dzieci uczęszczające na religię :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ciekawostka (jak już Azję wymieniasz) &amp;#8211; w Arabii Saudyjskiej posiadanie Biblii czy porzucenie islamu jest karane śmiercią, co nie przeszkadzalo wladcom tego kraju wrzeszczeć o &amp;#8220;islamofobii i nietolerancji&amp;#8221; w Europie Zachodniej :)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 05 Aug 2009 07:18:50 +0000</pubDate>
 <dc:creator>MAW</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628337 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Mido,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628334</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;ja mam pewność, bo przez tyle lat nie zdarzyło się nic, co by moje przekonania zachwiało, a zdarzyło sie dużo, co je umocniło.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No widzisz, a u mnie nie zdarza się nic, co by zaprzeczyło moim wątpliwościom, raczej się one potwierdzają.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Krytykuję czyny. Zło. Grzech.&lt;br /&gt;
Bo eskaluje krzywdę. Kolejni ludzie cierpią. I to nie jest wydumane, to rzeczywistość.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Krytykując czyn mozna zapomnieć czasem o człowieku.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrówka.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Aug 2009 22:56:02 +0000</pubDate>
 <dc:creator> grześ</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628334 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Mido,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628333</link>
 <description>&lt;p&gt;nie jestem obiektywny i być nie zamierzam, u ciebie właściwie się wypowiedziałem nawet ostrzej niz zwykle, ale to na zasadzie akcja rodzi reakcję:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wrażenie co do pan najfeld jest moje i się będę go trzymał, nie mówię jednak o żadnym nowym programie z jej udziałem, bo nie licząc filmiku, co go na jej stronie znalazłem (dyskusja z senyszyn) to słyszałem i widziałem tę panią ze 2 lata temu u Pospieszalskiego.&lt;br /&gt;
Dla mnie była i fanatyczna i antyoatyczna bardzo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W jaki sposób &amp;#8220;normalni&amp;#8221; sa prześladowani?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I czym jest ta normalność?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I skąd te leki ciągłe normalnych?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ja ci powiem, że przez większą część mojego życia byłem w mniejszości z róznych powodów, mogę powiedzieć, że do pewnego czasu/wieku byłem może nie prześladowany (za mocne słowo), ale dyskryminowany.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wystarczy w szkole podstawowej nosić okulary i wyglądać inaczej troszkę niż standardowo:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlatego mam może taka fazę, że jestem zawsze po stronie tych słabszych.&lt;br /&gt;
Nie uważam, by osoby, które są w większości, mają swoje media, partie, Kościół, ich poglądy dominują w dyskursie politycznym były przesladowane.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W dodatku mam wrażenie, że gadanie, że w Polsce się prześladuje katolików za poglądy jest de facto obrażaniem i lekceważniem prawdziwie prześladowanych chrześcijan za swoją wiarę w innych krajach (choćby w Azji)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do tej godności, wiesz, dla mnie liczy się bardziej to co realne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czytałaś komentarz Józefa K. w Salonie 24?&lt;br /&gt;
Dla mnie zawarł tam sedno, choć może w zbyt dydaktycznej formie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Aug 2009 22:54:21 +0000</pubDate>
 <dc:creator> grześ</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628333 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grzesiu, nie zazdrość</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628323</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;wyznam ci szczerze&amp;#8230;&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ja mam pewność, bo przez tyle lat nie zdarzyło się nic, co by moje przekonania zachwiało, a zdarzyło sie dużo, co je umocniło.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale naciagasz moje słowa.&lt;br /&gt;
Powtórzę: nie osądzam ludzi. Nie sa źli lub zboczeni. Najwyżej &amp;#8211; zagubieni.&lt;br /&gt;
Krytykuję czyny. Zło. Grzech.&lt;br /&gt;
Bo eskaluje krzywdę. Kolejni ludzie cierpią. I to nie jest wydumane, to rzeczywistość.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Aug 2009 20:36:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator> Mida</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628323 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grzesiu,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628321</link>
 <description>&lt;p&gt;Jak ja lubie twoje obiektywne oceny :)))&lt;br /&gt;
Nie mam mozliwości obejrzec dyskusji u Pospieszalskiego, więc nie odpowiem na to. Oglądała moja rodzina, na której polegam i nikt z nich tego wrazenia nie odniósł. jak obejrze, to swoje zdanie wypowiem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tutaj przesladowana nie jest tylko ona, tylko wszyscy, którzy sa za normalnością, normami moralnymi i mówia o tym głośno.&lt;br /&gt;
A czemuz ona nie ma być nasza męczenniczka? Takich postaci tez potrzeba&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jesli ktos czuje sie skrzydwdzonym, czytając słowa za normalnością, powinien się nad soba zastanowić.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Godność ludzka nie jest jakaś. To najwazniejsza rzecz, jaką mamy. To to, co odroznia nas od zwierząt. Nie lekceważ jej, ani swojej, ani innych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;dziewczyna zagubiona, co dokona aborcji jest zrównywana ze zbrodniarzami.&amp;#8221;&lt;br /&gt;
Tej dziewczynie bliscy powinni pomóc w tej sytuacji, a nie skazywać jej na tę straszną rzecz. Dla niej najstraszniejsza.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Bo przecież najłatwiej potepiać, nie rozumieć.&amp;#8221;&lt;br /&gt;
totalnie się zgadzam. Nie potepiam ludzi, tylko złe czyny, które krzywdza innych. A ludziom, którzy błazą, chce pomóc ze wszystkich sił. Ale, zeby móc pomóc, ludzie muszą przyznac się do błędu&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Był taki czas, że uważałam się za lepsza, bo ja tu jestem katoliczką i w ogóle. teraz mam nadzieje pozbyłam się tej maniery. Ale to trochę czasu, myslenia i modlitwy  mi zabrało.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. Spoko, spoko. jakoś mniej mnie dotknął twój komentarz, niz te pozostałe&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Aug 2009 20:33:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator> Mida</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628321 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>precedens</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628287</link>
 <description>&lt;p&gt;pewnie, nie żyjemy w kraju anglosaskim, i sąd nie tworzy prawa, tylko go stosuje. w tym sensie (formalnie) masz rację.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;tym niemniej &amp;#8211; mleko się rozlalo, precedens jest. każdy nastepny pedał może z płaczem polecieć do sądu, każdy następny sąd może się okazać równie &amp;#8220;politycznie poprawny&amp;#8221;. 15 000 złotych, to jest 5-6 pensji w tym kraju !&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;powiem ci jedno &amp;#8211; mam dwóch znajomych niesłusznej orientacji, i niewiele mnie ona obchodzi, bo nikomu pod kołderkę nie zaglądam. nie moj koń, nie moj wóz, nie mą dupę będzie wiózł. oni też się nie domagają jakichś przywilejów z tytułu odmienności.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ale takiego pedała jak ten z Wolina tolerować nie można &amp;#8211; bo tacy jak on, to &amp;#8220;równiejsze&amp;#8221; frajerstwo, które chce ci wyznaczyć, co wolno o nich mówić.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;żebyśmy kiedyś nie doszli do oddawania dzieci pedałom wbrew ich, dzieciaków, woli (jak dziś w Szkocji) , do zamykania w więzieniu księdza za nazwanie pederastii grzechem (jak dziś w Szwecji), do ustawowych zakazów &amp;#8220;homofobii&amp;#8221; (jak dziś w Anglii). &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;był kiedyś zakaz &amp;#8220;poniżania, wyszydzania i lżenia Partii i ZSRR&amp;#8221;, dorobiliśmy się następnej grupy świętych krów. płaczliwe księżniczki spod znaku tęczy.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Aug 2009 16:52:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>MAW</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628287 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>MAW,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628286</link>
 <description>&lt;p&gt;no i widzisz, manipulujesz:), według ciebie istnieje takie prawo, że każdy kto będzie nazywał kogoś pedałem dostanie taki wyrok?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie, więc nie pisz, że od dzisiaj placisz za coś ileś, bo to jednostkowy przypadek.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A poza tym ci powiem, uważam wyrok sądu za głupi, w ogóle smieszy mnie, że ktoś z powodu słowka &amp;#8220;pedał&amp;#8221; idzie do sądu, uuraźne te pedały niczym posłowie LPR:) i inni katolicy męczennicy, którzy się ciągle religijnie obrażani czują.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do Alicji Tysiąc, w gruncie rzeczy możemy się zgodzić, acz nie znam jej , więc nie wiem czy jest głupia czy mądra.&lt;br /&gt;
A no i chwała ci, że o chłopie wspomniałeś, bo w cudownym świecie prawaków różnych winne sa zawsze tylko kobiety.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Aug 2009 16:33:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628286 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>czyżby ?</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628284</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;tecumseh&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Za to homoseksualiści mają pokornie słuchać, że są zboczeńcami &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.dziennik.pl/polityka/article426376/Homoseksualista_to_nie_jest_pedal.html&quot; title=&quot;http://www.dziennik.pl/polityka/article426376/Homoseksualista_to_nie_jest_pedal.html&quot;&gt;http://www.dziennik.pl/polityka/article426376/Homoseksualista_to_nie_jes...&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;od dzisiaj w naszym kraju za nazwanie pedała pedałem płacisz 15 tys. zł.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;(wyrok sądu moim zdaniem żenujący, dobrze że nie orzekli  dożywotniego zamknięcia w szpitalu psychiatrycznym. wszak &amp;#8220;mowa nienawiści&amp;#8221; groźna dla otoczenia jest.)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Zawsze za to można za to poupajać się  jak setki &amp;#8220;katolickich&amp;#8221; internautów, nazywający ścierwem Alicję Tysiąc&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jako nie-katolik nazwę ją tylko przygłupem (ciekawe jaką kare wymierzyłby mi sąd &amp;#8211; tysiąc złotych zapewne). przygłupem nie wiedzącym, do czego służy gumka (jej chłop też przygłup).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;co nie zmienia faktu, że ustawowo miała prawo do aborcji, i powinna była ją otrzymać. prawo jest dla wszystkich, również dla przygłupów.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Aug 2009 16:21:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>MAW</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628284 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Mido, a swoją droga to ci zazdroszczę:)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628282</link>
 <description>&lt;p&gt;że wiesz, co jest słuszne, co nie, i że ci niesłuszni to źli albo zboczeni są.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ja takiej pewności nie mam i mieć nie chcę:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Trawestując tekst Osieckiej móglbym napisać:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Nie daj mi Boże, broń Boże, skosztować tak zwanej życiowej pewności&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrówka.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Aug 2009 15:51:27 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628282 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Jacku&amp; Jacku:) (czyli Joteszu)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628255</link>
 <description>&lt;p&gt;powiem tak, jakoś nie za bardzo od pewnego czasu sie przejmuję tym, co o sobie i swoich tekstach czytam.&lt;br /&gt;
Pisze to co myślę, myślę co to piszę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czy to jest żałosne czy zajebiste, nie mój problem ni nie moja sprawa.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Acz za obie opinie dziękuje:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Aug 2009 10:34:06 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628255 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grzesiu, dobrze prawisz!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628254</link>
 <description>&lt;p&gt;:) Dobrze się czyta!!!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Aug 2009 10:24:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>chamopole</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628254 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grzesiu, co ty opowiadasz?</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628236</link>
 <description>&lt;p&gt;;( Żal czytać!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://amazoniawweekend.blogspot.com&quot;&gt;Wspólny blog I &amp;amp; J&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 04 Aug 2009 05:34:52 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jarecki</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628236 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>P.S.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628222</link>
 <description>&lt;p&gt;Słucham ze strony pani Najfeld youtubka z dyskusją pań Senyszyn i Najfeld i tak sobie myślę, że sprawa jest banalna.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Edukacja seksualna powinna być w szkole, powinna byc nie obowiązkowa i powinni decydowac rodzice czy posyłać dzieci na nią.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A poza tym, ciekawie czemu istnienie de facto obowiązkowej religii w szkołach (lub brak alternatywy dla niechcących na tę religię chodzić) nie przeszkadza tak jak przeszkadza edukacja seksualna (de facto nieistniejąca)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja tam np. żałuję, że takiego przedmiotu nie miałem w szkole podstawowej czy nawet w liceum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I dziwi mnie traktowanie sfery seksu jakby nie istniała lub jak czegoś złego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sorki, ze trochę nie na temat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrówka.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 21:28:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628222 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Mido, wow:)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/mida/59923.html#comment-628219</link>
 <description>&lt;p&gt;znaczy najpierw komplement, mocny tekst i formalnie napisany świetnie.(ale to u ciebie normalka:))&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Merytorycznie zaś moim zdaniem nietrafny, błędny i przesadny.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Po pierwsze, wrażenie moje o pani Najfeld, pamietam ją z jednej czy dwu dyskusji u Pospieszalskiego, dla mnie była wręcz chamska, nieprzyjazna, merytoryczna nie za bardzo, w dodatku z tą pogarda i wyższością (niestety dla tzw. obrońców zycia częstą) traktująca innych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jak nie lubię pani ideolog Nowickiej, to pamietam, że wtedy Najfeld wobec tej pani zachowywała się nie fair.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;dwa, próba czynienia z niej męczenniczki i prześladowanej mnie zwyczajnie śmieszy tylko, zyjemy w państwie, gdzie każdy ma prawo wytoczyc komus sprawę cywilna i dochodzić swoich praw przed sądem, w tym Pani Nowicka.&lt;br /&gt;
jakie tu przesladowania są wobec kogokolwiek?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Prześladowaniem bardziej można nazwać, gdy z urzędu wytacza się sprawy za obrazę uczuć religijnych czy obraze prezydenta (czy innych urzedników)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pani Najfeld nie jest żadną męczenniczka, tak nie były nia inne osoby za swe poglądy nawet skazywane i karane (że przypomnę Nieznalską czy stację Polsat za wypowiedź Kazi Szczuki)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dalej, przejde do tego co piszesz osobiście, wiesz, za wiele poglądów i z wielu powodów mozna być w mniejszośc, krytykowanym, wyśmiewanym itd&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Za to jakim się jest itd&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie czyni to jednak jakoś nikogo specjalnie lepszym ni nie daje praw jakichś.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do twoich poglądów, bardzo dobrze, że je masz, wiesz tylko, że wiele osób jak czyta coś takiego np.:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Wiem, że In vitro jest złe, bo uderza w godność człowieka, aborcja i eutanazja to po prostu zabójstwa, a homoseksualizm to zboczenie.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;toi może czuć się skrzywdzona?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I dla mnie ta realna krzywda czy poczucie kogoś, że go się obraża, jest wazniejsze niz jakas &amp;#8220;godność ludzka.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Inaczej, dziwnym trafem jest tak, że katolicy mogą czuć się obrażeni koncertem Madonny, na który nikt z nich nie musi iść i ja mam to szanować.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Za to homoseksualiści mają pokornie słuchać, że są zboczeńcami (a może i jeszcze kopa od jakiegos Prawdziwego Polaka przyjąć?), ludzie mający za sobą traume bezpłodności i starający się o dziecko metodą in vitro są za to jakimiś dziwnymi stworami, którzy niszczą wyimaginowaną godność ludzką, którzy traktują dzieci jak dobro konsumpcyjne (słowa naszych miłosiernych i ludzkich biskupów)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A np. dziewczyna zagubiona, co dokona aborcji jest zrównywana ze zbrodniarzami.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dziwnym trafem nie za bardzo są ci miłosierni katolicy wtedy, gdy trza tym dziewczynom np. zgwałconym pomóc (iwtedy za to od niejednego miłosiernego może usłyszeć, że sama chciała albo że to dziwka jest czy cuś)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak sobie myślę, że gdyby nasi polscy miłosierni internauci prawicowi byli na miejscu pewnego Jezusa z Nazaretu, to Marię Magadalenę trza by jak najszybciej ukamieniować lub przynajmniej głóśno wyrazić swe oburzenie itd&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo przecież najłatwiej potepiać, nie rozumieć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zawsze za to można za to poupajać się jak pani Najfeld swą wyższością nad wstrętnymi feministkami, jak setki &amp;#8220;katolickich&amp;#8221; internautów, nazywający ścierwem Alicję Tysiąc, jak pan Terlikowski itd&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I później się dziwią, że ich nie lubią.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bo jak zasady przesłaniają człowieka komuś, to i miłosierdze gdzieś zaginąć może.&lt;br /&gt;
I zrozumienie i empatia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.S. Komentarz nie jest jakoś osobiście skierowany do ciebie, rozwinął się w napadzie polemicznej weny w niezależny komentarz będacy wyrazem mych przemyśleń różnych i różniastych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;P.P.S Sorry za długość i chaos.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 03 Aug 2009 21:15:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 628219 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
