<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Śniadanie na tapczanie, czyli kradnę nie kradnę cudzą własność&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Śniadanie na tapczanie, czyli kradnę nie kradnę cudzą własność&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634517</link>
 <description>&lt;p&gt;Przecież ja nie pytam co Pan woli, tylko dlaczego uzurpujemy sobie prawo do rozumienia czegokolwiek z reguł ustalanych w innych warunkach, zaś teraz aplikowanych zupełnie bez sensu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 18 Oct 2009 08:16:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634517 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634502</link>
 <description>&lt;p&gt;No wg. niektórych jest nieteges. Stoi za tym jakaś logika, choć na mój rozum dość wątła. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wg. mnie podać link to jak powiedzieć &amp;#8220;jest muzyka do posłuchania, o tam&amp;#8230;&amp;#8221;. Ale wg. innych to trochę jak samemu udostępnić. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No i dodajmy że  wstawianie youtubów na swoją stronkę to tak ciutkę więcej niż tylko podawanie linka. Tzn technicznie to niewielka różnica, ale funkcjonalnie ogromna &amp;#8211; na twojej stronie gra muzyka. W wielu głowach pojawia się silne przeświadczenie że ty ją nadajesz, a na &lt;em&gt;czyj młyn ta woda  i kto za tym stoi piecząc swoją ciemną pieczeń&lt;/em&gt; &amp;#8211; to szczegół li tylko techniczny.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 18 Oct 2009 00:12:12 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maho</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634502 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy, </title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634498</link>
 <description>&lt;p&gt;wolę rozumiec niż nie rozumieć:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Choć może ma pan rację w sumie&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 17 Oct 2009 19:35:30 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634498 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Grzesiu!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634476</link>
 <description>&lt;p&gt;A dlaczego mamy coś z tego idiotycznego lewa rozumieć?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 17 Oct 2009 18:11:48 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634476 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Maho, ale wklejanie linków też</title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634402</link>
 <description>&lt;p&gt;miało by być nie teges, znaczy prawnie wątpliwe?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie rozumiem w sumie dlaczego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 16 Oct 2009 19:38:30 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634402 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634399</link>
 <description>&lt;p&gt;Oczywiście że jest róznica. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeżeli chodzi o słuchanie &amp;#8211; czyli to o czym w notce &amp;#8211; to na 90% (mierzone moim &amp;#8220;na oko&amp;#8221;) jest to legalne. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeżeli chodzi o wrzucanie &amp;#8211; to na 95% (metoda pomiaru j/w) &amp;#8211; jest to nielegalne. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Znowu wklejanie na swoich stronach linków szacuję na 50%/50%. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I też się nie znam, ale nie przeszkadza mi to się wypowiadać :)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 16 Oct 2009 19:33:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maho</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634399 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie docencie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634371</link>
 <description>&lt;p&gt;Zgadzam się w całej rozciągłości!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kwartet smyczkowy za płytę, która w empiku kosztuje 70-80 złotych dostaje 3 grosze! Dosłownie!!! Wiem o czym mówię, bo znam taki przykład.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Moim zdaniem bardziej sensowne jest ściągnięcie sobie za &lt;em&gt;co łaska&lt;/em&gt; płytę z internetu a następnie pójście na zajebisty koncert. Z koncertu zespół dostanie o wiele więcej pieniędzy niż z płyty, zaś fan będzie również o wiele bardziej zadowolony.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ponadto Tubka daje za te utwory, które na niej, są płaci artystom tudzież wytwórniom. A jak ktoś się nie zgadza na pokazywanie to pojawia się adnotacja &amp;#8220;Utwór został usunięty ze względu na prawa autorskie&amp;#8221; Ponadto niektóre mają wyłączoną opcję wstawiania, dlatego, że albo &lt;em&gt;wstawiacz&lt;/em&gt; albo odpowiedni właściciel praw autorskich się nie zgadza na tą opcję. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie ma co się martwić. Jeżeli chodzi o moje zdanie, to jest takie, że na przykład oglądam film ściągnięty z internetu a jak mi się naprawdę bardzo spodoba, do za 50 dych nawet kupuję to w sklepie. A co. Niech sobie na mnie (no&amp;#8230; tak naprawdę na moim ojcu) zarobią ci, którzy rzeczywiście postarali się, żeby film tudzież muzyka, tudzież występ były naprawdę świetne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A co. Ale są też sytuacje, w których nie można na przykład dostać w naszym kraju, a chcę ich bardzo posłuchać. Wtedy ściągam powiedzmy z takiej mp3.teledyski.info które udostępnia to w moim kraju, a na pewno dogaduje się z autorem, bo inaczej nie mogło by tego robić publicznie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;O! I takie jest moje zdanie!&lt;br /&gt;
Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 16 Oct 2009 12:24:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Jachoo</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634371 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Marku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634184</link>
 <description>&lt;p&gt;A nie przyszło Panu do głowy, że w dynamicznie zmieniającym się świecie tantiemy są lekką pomyłką. Teraz każdy chce móc publikować (na przykład w internecie), a niektórzy mają mieć z tego pieniądze. A dlaczego? Czemu nie mam wyrzutów sumienia czytając Pański tekst, a mam mieć oglądając wklejonego przez Pana „artystę”? Bycie artystą nie powoduje w moim odczuciu jakiegoś obowiązku utrzymywania takiego człowieka.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 12 Oct 2009 12:18:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634184 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>&gt;grzesiu</title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634177</link>
 <description>&lt;p&gt;youtube to przede wszystkim darmowa promocja dla artysty. zauważ że to nie artyści protestują przeciw wklejkom na ten serwis tylko wytwórnie. artysta w dzisiejszych czasach zarabia na koncertach. na płytach zarabiają głównie wytwórnie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;to jest szczególnie widoczne u zespołów &amp;#8220;na dorobku&amp;#8221; oni są po prostu okradani przez labele.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;jest z jednej strony casus Metalliki (pamiętny pozew przeciw Napsterowi) i z drugiej Radiohead, którzy dali fanom możliwość zapłacenia za ich muzykę tyle ile uważają za stosowne. &lt;br /&gt;
fani to docenili i bez szemrania wsparli zespół, który na downloadingu zarobił o wiele więcej niż by dostał od labela procentu za sprzedane płyty.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;to jest wymiar finansowy, który łatwo oszacować, bo zaufania i szacunku fanów jakie w ten sposób zdobyli wycenić nie sposób.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ja owszem ściągam sobie płyty zanim kupię. jest tak możliwość to czego tego nie wykorzystać. jest może z 10 bendów które kupię w ciemno (tak było z ostatnim motorheadem ale ich zawsze wezmę w ciemno) ale czasem jak czytam recenzji to chce to konfrontować. wolę wyrzucić plik to kosza na pulpicie niż50 albo i więcej złotych do kosza w kuchni.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;________________________________________________________________&lt;br /&gt;
&lt;i&gt;Fotografować to znaczy wstrzymać oddech, uruchamiając wszystkie nasze zdolności w obliczu ulotnej rzeczywistości. &lt;/i&gt;&lt;br /&gt;
Henri Cartier &amp;#8211; Bresson&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 12 Oct 2009 11:50:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jozefstopczyk</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634177 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Maho, ja słyszałem, że jest różnica jakaś prawna.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634176</link>
 <description>&lt;p&gt;pomiędzy samym słuchaniem z youtuba (co chyba jest dozwolone) a wklejaniem tych filmików np. u siebie na stronie internetowej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale nie znam się na tym, więc może konfabuluję:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdro.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 12 Oct 2009 11:27:59 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634176 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>zdecydowanie nie....</title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634175</link>
 <description>&lt;p&gt;... jest to okradanie artysty. Raz że prawo na to pozwala (*) &amp;#8211; tzw. dozwolony użytek własny, dwa że jak najbardziej za to płacimy artyście &amp;#8211; drobnymi opłatami zawartymi w cenach nośników (CD, &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;DVD&lt;/span&gt;), opłat za xero  i czymśtam jeszcze. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A że pewnie te opłaty toną gdzieś w czeluściach organizacji zbiorowych &amp;#8211; cóż &amp;#8211; nie w naszych czeluściach to ginie &amp;#8211; nie my więc pozbawiamy artystę ostatniej kromki chleba. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;(*)  &amp;#8211; z tym czy pozwala to tak trochę nie do końca wiadomo. Z tego co wiem nie było jeszcze żadnego wyroku w sprawie słuchania z youtube, ani udostępniania na tam, więc nie ma jak to mądrze mówią &amp;#8220;ustalonej linii orzecznictwa&amp;#8221;. Zaś przepis jest na tyle niejasny że stawiałbym na na czworo babka wróżyła: trzy na tak  i jedno na nie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 12 Oct 2009 11:19:18 +0000</pubDate>
 <dc:creator>maho</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634175 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Hm, ano też się nad tym zastanawiałem,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/marekpl/60402.html#comment-634088</link>
 <description>&lt;p&gt;nieraz, ciekawe jak to wygląda prawnie?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W sumie na pewno artyści tracą na tym, bo człek nie kupuje płyt , bo wszystko m aw internecie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale z drugiej strony na płyty ulubionych wykonawców tak czy tak warto wydać pieniądze czy na koncerty.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A &amp;#8220;all rights reserved&amp;#8221; pod notkami z youtube&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 11 Oct 2009 09:54:22 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 634088 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
