<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;KONSTYTUCJA -- LUSTRACJA I DEKOMUNIZACJA &quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;KONSTYTUCJA -- LUSTRACJA I DEKOMUNIZACJA &quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Referencie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636519</link>
 <description>&lt;p&gt;Mam nadzieje ze ktoregos dnia na aktach tej sprawy zawiesi Pan tryumfalnie napis &lt;em&gt;Closed.&lt;/em&gt;&lt;br /&gt;
;)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 19 Nov 2009 08:20:04 +0000</pubDate>
 <dc:creator>agawa</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636519 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Referencie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636518</link>
 <description>&lt;p&gt;sześć ode mnie :)&lt;br /&gt;
Pisz Pan o rewolucji i idei a co tam&lt;br /&gt;
Pisz Pan o wszystkim. &lt;br /&gt;
Czytam z przyjemnością :)&lt;br /&gt;
__________________________________________&lt;br /&gt;
mnie już nic nie przeraża tak bardzo&lt;br /&gt;
wzrusza mnie płacz skrzywdzonego dziecka&lt;br /&gt;
i bezsilność złamanego człowieka.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 23:15:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>marekpl</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636518 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pomyślnych lotów,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636433</link>
 <description>&lt;p&gt;rondelek się znalazł, rewolucji nie budiet ;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pinomc.blox.pl&quot; title=&quot;www.pinomc.blox.pl&quot;&gt; &lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 09:14:01 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Pino</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636433 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Agawa</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636432</link>
 <description>&lt;p&gt;5 gwiazdek! Urocze. Chyba będę częściej pisał o dekomunizacji. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://referent-bulzacki.blogspot.com/&quot;&gt;r e f e r a t&lt;/a&gt; | Pátio 35&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 09:06:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636432 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Pino</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636430</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;Pino&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
tylko że ja pisałam o filmie, który jest niezły, a nie o twórczości jako takiej. Literacko zaś możemy się spotkać w straszliwy majowy wieczór na Patriarszych Prudach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jezu, ja nie myślę o rewolucji, ani nawet o idei, ja myślę, gdzie niejaki &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;MAW&lt;/span&gt; schował mój rondelek do gotowania jajek&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt; &lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pani Pino!,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;tylko że ja pisałem o Bukowskim, a nie o filmie, więc wszystko się zgadza. A Bukowskiego rzeczywiście nie cenię. Żadna to legenda upić się na krzywy ryj, a potem wyrwać małolatę na wełniany wyciągnięty sweter i natchnione melodeklamacje o nieznośnej prozie życia. Bułhakow jest znacznie lepszy, jego lubię ;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Lecę,&lt;br /&gt;
referent&lt;br /&gt;
&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://referent-bulzacki.blogspot.com/&quot;&gt;r e f e r a t&lt;/a&gt; | Pátio 35&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 09:04:30 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636430 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Agawo,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636429</link>
 <description>&lt;p&gt;eee, błędy młodości&amp;#8230; ;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pinomc.blox.pl&quot; title=&quot;www.pinomc.blox.pl&quot;&gt; &lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 08:57:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Pino</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636429 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pino</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636428</link>
 <description>&lt;p&gt;Moze nie myslisz o rewolucji, ale piszesz czasem tak jakbys w kieszonce miala odbezpieczony granat:)&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 08:55:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>agawa</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636428 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Referencie</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636426</link>
 <description>&lt;p&gt;5 gwiazdek!  Bo lubie tematy &lt;em&gt;wiecznie zywe&lt;/em&gt;.&lt;br /&gt;
A ten w szczegolnosci.&lt;br /&gt;
Mlodziez czytuje Migalskiego:(&lt;br /&gt;
Krytycznie:) To powod do radosci niechybnie.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 08:51:34 +0000</pubDate>
 <dc:creator>agawa</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636426 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Referencie,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636427</link>
 <description>&lt;p&gt;tylko że ja pisałam o filmie, który jest niezły, a nie o twórczości jako takiej. Literacko zaś możemy się spotkać w straszliwy majowy wieczór na Patriarszych Prudach.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jezu, ja nie myślę o rewolucji, ani nawet o idei, ja myślę, gdzie niejaki &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;MAW&lt;/span&gt; schował mój rondelek do gotowania jajek&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pinomc.blox.pl&quot; title=&quot;www.pinomc.blox.pl&quot;&gt; &lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 08:51:18 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Pino</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636427 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Pino</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636425</link>
 <description>&lt;p&gt;Cztery gwiazdki? Sporo. Ja zwykle daję sobie jedną albo nic. Zależy czy chcę wisieć na oczach. Ale cztery to sporo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;referent&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://referent-bulzacki.blogspot.com/&quot;&gt;r e f e r a t&lt;/a&gt; | Pátio 35&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 08:36:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636425 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Pino</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636424</link>
 <description>&lt;p&gt;Będziemy więc musieli stanąć na tym, że piszę &lt;em&gt;nudno&lt;/em&gt; i &lt;em&gt;ciężko&lt;/em&gt;. Postaram się poprawić, choć pewnie nigdy się nie spotkamy w tym samym literackim miejscu, bo na mnie &lt;em&gt;literaci&lt;/em&gt; tacy jak Bukowski budzą co najwyżej uśmiech politowania jako &lt;em&gt;tiszertowe&lt;/em&gt; gwiazdy. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja nie powiem na kogo zagłosuję. Przy czym tekst nie jest o głosowaniu. Kiedy myśli się o rewolucji głosowanie ma znaczenie drugoplanowe. Rzecz jest o idei, a ona jest wieczna. Nigdy nie ukończyłem liceum na Bednarskiej, więc podchodzę do zideolo&amp;#8230; normalnie. Jak do zupy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://referent-bulzacki.blogspot.com/&quot;&gt;r e f e r a t&lt;/a&gt; | Pátio 35&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 08:33:55 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636424 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Marku,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636423</link>
 <description>&lt;p&gt;no pewnie, to jest granda, a te szkoły nauki jazdy to szczególnie. Z tym że ja to z pewnością &lt;em&gt;świata nie zmienię, życia nie poprawię&lt;/em&gt; ;) Za leniwa jestem i bez wiary w sukces.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ok, Referencie Amadeuszu, już się nie czepiam nut, cztery gwiazdki dałam, zobacz sobie tylko niejakiego Podróżnego teksty, skądinąd ciekawe. To też jest czytelne?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co jest złego w zideolo&amp;#8230; nawet nie umiem tego poprawnie napisać. Dla niektórych pewnie nic, ja mam alergię po ukończeniu dumnego Pierwszego Społecznego Liceum na Bednarskiej. Tam się ideologię dorabiało nawet do obiadów w stołówce.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do mojego &lt;em&gt;podłoża,&lt;/em&gt; to ja politycznie jestem leming, znaczy głosuję na PO, bo nie lubię PiS i tyle mojego, obyczajowo prawak, tyle że ekumeniczny. A czemu Platforma nic nie robi, a w każdym razie mało? Bo gro ludzi myśli i głosuje tak jak ja. Ludziom się podoba, że jest nudno i dlatego Migalski na S24 trafił kulą w płot ze swoją tezą, jakoby rząd Tuska miała wykończyć nuda. Bullshit, on może jeszcze do wyborów spłynąć tak jak swego czasu Miller, ale na pewno nie dlatego, że Polacy zatęsknią za małpami w czerwonych kubraczkach, tańczących przed szpalerem &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;ZOMO&lt;/span&gt; przy świetle rokokowej latarni&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pinomc.blox.pl&quot; title=&quot;www.pinomc.blox.pl&quot;&gt; &lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 08:19:15 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Pino</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636423 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Pino</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636421</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;Pino&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt; Ale problem jest tak zideologizowany, że wątpię, by coś się dało zrobić. Znaczy się malkontent jestem, a poza tym uważam, że jest co najmniej 8-10 ważniejszych problemów, choćby drogi, edukacja, służba zdrowia i dlaczego Platforma nic nie robi. Czy lustracja byłaby jakimś impulsem i pchnięciem do przodu? Bo ja wiem&amp;#8230;
&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Swoją drogą, co jest złego w &amp;#8220;zideologizowaniu&amp;#8221;. A Pani pomysł nie ma podłoża ideologicznego/światopoglądowego? Chyba trochę ma, tylko pomysł jest inny. Dobrze jest natomiast postawione to pytanie &amp;#8220;dlaczego PO nic nie robi&amp;#8221;. Właśnie, dlaczego ona mało robi i z czego to wynika?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://referent-bulzacki.blogspot.com/&quot;&gt;r e f e r a t&lt;/a&gt; | Pátio 35&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 08:03:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636421 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pino</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636419</link>
 <description>&lt;p&gt;Niczego nie zrobisz dobrze,kiedy &lt;i&gt;wielmożowie&lt;/i&gt; zawłaszczają przestrzenią gospodarki, polityki też, i ogłupiających społeczeństwo mediów&lt;br /&gt;
Dlatego zawsze młodsi, ale nie tylko &amp;#8211; starsi,  ci &lt;i&gt;poprawnie zmanipulowani&lt;/i&gt; również zaczynają właśnie od takich wstawek: że za późno, że są ważniejsze powody, że czasu szkoda, itepe itede, hehehe&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zdajesz sobie sprawę podatności na manipulację i wiesz jak skuteczne są rozmaite socjotechniki&lt;br /&gt;
No to tam sobie poszukuj odpowiedzi:  &lt;br /&gt;
dlaczego nie wtedy, a teraz też nie&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Rozejrzy się Dziewczyno w około, a zobaczysz do kogo należą w większości biznesy większe i mniejsze: firmy ochroniarskie, szkoły prywatne, szkoły nauk jazdy (po pijanemu tylko dla swoich) biura turystyczne, hotele, itd., itp. aż dojdziemy do wniosku, że państwo wcale nie jest demokratyczne i jest trzymane przez tych, którzy mieli zostać prześwietleni&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A całe to gadanie to psu na budę. &lt;br /&gt;
Nie będę Ci tłumaczył dziś, bo czas mnie goni&lt;br /&gt;
Ale jeśli zechcesz to przedstawię Ci modelowy przykład działania takiego mechanizmu we wszystkich sektorach&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nadal słyszę głos Urbana &lt;i&gt;rząd się wyżywi&lt;/i&gt;&lt;br /&gt;
Ciekawe jakim sposobem? Kradną? Czy zbierają na tacę?&lt;br /&gt;
Skoro działalność rządu jest żadna, to coś tutaj nie gra&lt;br /&gt;
Może sprawdzisz? Chętnie poznam okoliczności :)   &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;br /&gt;
__________________________________________&lt;br /&gt;
mnie już nic nie przeraża tak bardzo&lt;br /&gt;
wzrusza mnie płacz skrzywdzonego dziecka&lt;br /&gt;
i bezsilność złamanego człowieka.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 08:03:41 +0000</pubDate>
 <dc:creator>marekpl</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636419 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Pino</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636420</link>
 <description>&lt;p&gt;A co to są warunki txt? I czyje one są? &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chciałbym też wrócić do pytania, gdzie te akapity, bo ja też nie wiem. Każdy akapit zawiera odrębną myśl, a biorąc pod uwagę, że nie wprowadzałem wielopoziomowej struktury wewnętrznej, to proponuje szanowna Pani chaos. Choć nie wykluczam, że czytelny. Wracam wiec do wiekopomnego pytania Mozarta: &amp;#8220;Najjaśniejszy Panie, ale których nut jest za dużo&amp;#8221;?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://referent-bulzacki.blogspot.com/&quot;&gt;r e f e r a t&lt;/a&gt; | Pátio 35&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 08:00:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636420 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Nie wiem, uznaniowo,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636418</link>
 <description>&lt;p&gt;ale po trzydzieści parę linijek bez światła to jak na warunki txt za dużo.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pinomc.blox.pl&quot; title=&quot;www.pinomc.blox.pl&quot;&gt; &lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 07:55:28 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Pino</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636418 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Pino</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636417</link>
 <description>&lt;p&gt;A konkretnie, gdzie zrobić akapit, żeby nie czytało się ciężko?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://referent-bulzacki.blogspot.com/&quot;&gt;r e f e r a t&lt;/a&gt; | Pátio 35&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 07:54:22 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636417 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Hm,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636416</link>
 <description>&lt;p&gt;Referencie, mógłbyś robić więcej akapitów? Bo to się ciężko czyta.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ad rem, pewnie, że na przykład Niemcy zrobili to porządnie, a u nas były dziwne klimaty na początku lat 90. Ale problem jest tak zideologizowany, że wątpię, by coś się dało zrobić. Znaczy się malkontent jestem, a poza tym uważam, że jest co najmniej 8-10 ważniejszych problemów, choćby drogi, edukacja, służba zdrowia i dlaczego Platforma nic nie robi. Czy lustracja byłaby jakimś impulsem i pchnięciem do przodu? Bo ja wiem&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pinomc.blox.pl&quot; title=&quot;www.pinomc.blox.pl&quot;&gt; &lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 18 Nov 2009 07:03:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Pino</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636416 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636299</link>
 <description>&lt;p&gt;Właśnie, sam powinienem był to napisać: choć to trudne do przyjęcia, może być gorzej! &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://referent-bulzacki.blogspot.com/&quot;&gt;r e f e r a t&lt;/a&gt; | Pátio 35&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 17 Nov 2009 07:37:52 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636299 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;Sergiusz</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636298</link>
 <description>&lt;p&gt;W sprawie młodych (również do Pana Grzegorza). Chyba wszyscy mamy trochę racji, bo żadne generalizacja się tu nie utrzyma. Jasne, że są młodzi ludzie, którzy polityką programowo się brzydzą, a nawet jeśli już się zainteresują, to tylko po to, żeby ją kontestować. To normalne, zawsze tak było. Z drugiej strony są jednak również tacy (nie tylko w młodzieżówkach partyjnych), którzy włączają się (czasem nie do końca świadomie, wiedzeni jakąś intuicją) w różne obszary życia zbiorowego; interesuje ich nie tylko popkorn, Doda i piwo pod trzepakiem, albo inaczej &amp;#8212; wkuwanie fizyki, żeby zarobić dużą kasę i polecieć na księżyc. Krótko mówiąc, różnie bywa&amp;#8230; Nie wartościuję. Tyle tylko, że gdyby wierzyć postkomunistom z &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SLD&lt;/span&gt; albo ostatniej wersji propagandy PO, w ogóle nie ma już w kraju takich (poza oszołomami z PiS i emerytami-kombatantami), których kwestie historii najnowszej i lustracji zajmują. To są &amp;#8212; mówi np. Niesiołowski &amp;#8212; przebrzmiałe problemy, było minęło, idźmy do przodu. A to nieprawda, zadziwiająca jest żywotność prób demitologizacji legendy ułożonej przez środowisko, powiem ogólnie, bo to się mniej więcej sumuje, okrągłostołowo-agorowe. To wszystko żyje i mimo upływu czasu, dalej definiuje podziały i rozumienie procesów społecznych. I kiedyś wybuchnie, mam nadzieję ;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Malkontenci się na nas obrażą ;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://referent-bulzacki.blogspot.com/&quot;&gt;r e f e r a t&lt;/a&gt; | Pátio 35&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 17 Nov 2009 07:36:40 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636298 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>--&gt;MarekPl</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636296</link>
 <description>&lt;p&gt;Panie Marku,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;zaangażowanie jest konsekwencją wielu spraw, w tym zdarzeń pozatekstowych, więc może co do istoty nie jest aż tak źle ;) Zgadzam się natomiast, że szans na realizację &lt;em&gt;planu&lt;/em&gt; nie ma, a co więcej &amp;#8212; na razie nie ma widoków, co nie zmienia faktu, że trzeba rozdzielić rzeczywistość od powinności, bo w przeciwnym razie znowu wejdziemy na drzewa. Były dwie, może trzy, okazje, żeby złapać &lt;em&gt;ich&lt;/em&gt; za gardła i zacząć coś od początku (nawet ryzykując, że się nie uda, że niewiele się zmieni), skończyło się wszystko wiemy jak. Najbardziej boli ostatnia próba (sprzed trzech lat), która skończyła się fiaskiem przez niestabilność emocjonalną i jakiś rodzaj małości tych bałwanów. Zamiast realizować cele, państwo raczyli się złośliwościami i toczyli prywatne wojenki. Źle się to układa, jest jakaś wada systemowa, że nie można odróżnić spraw ważnych i przyjemności dnia codziennego, które nie grają roli. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam, dziękuję za odzew,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;;)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&amp;#8212;&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://referent-bulzacki.blogspot.com/&quot;&gt;r e f e r a t&lt;/a&gt; | Pátio 35&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 17 Nov 2009 07:24:25 +0000</pubDate>
 <dc:creator>referent</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636296 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grzesiu,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636242</link>
 <description>&lt;p&gt;To zależy gdzie się ucho przyłoży, wiesz. Ja takich młodych, o których piszę, spotykam często.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ci sami młodzi, którzy w zwykłych okolicznościach podejmują tylko określone tematy, przy innych okazjach podejmują inne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poza tym mówiąc o trendzie nie mam na myśli trendu dominującego, bo nigdy tak nie jest, żeby w jakimś pokoleniu dominowały aktywne obywatelsko i świadome społecznie i politycznie postawy, chyba że jest akurat wojna, ale nie mówimy tu o czasach ekstremalnych, tylko raczej o &lt;em&gt;zwykłych&lt;/em&gt;, jak obecne.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 16 Nov 2009 14:38:50 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636242 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Szanowny Referencie, </title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636220</link>
 <description>&lt;p&gt;Teraz całkiem serio jeszcze bardziej niż w tym moim poprzednim wpisie o &lt;i&gt;pyle i rozgarnięciu ręką popiołu&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kilka razy pozwoliłem sobie na uwagę typu &lt;i&gt;dobrze się mają teksty o dupie Marynie&lt;/i&gt; &lt;br /&gt;
Wie Pan, to naprawdę jest sztuka gadać dla gadania i nie robić nic, bo coś można zepsuć komuś się narazić...&lt;br /&gt;
I wie Pan, chyba bym nie chciał aby tutaj na Wisłą doszło do jakiejś większej &lt;i&gt;zadymy&lt;/i&gt; (przepraszam za slogan), bo tak mi na myśl przyszło, że wtedy ci co lubią o dupie Marynie gadać i innych nicach nagle zapałaliby, aby bronić swoich &lt;i&gt;wartości&lt;/i&gt; I tak sobie myślę, że za dużo ofiar byłoby od zdradzieckich ciosów w plecy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A co do wpisu. &lt;br /&gt;
Dla mnie to jest modlitwa przed bojem ostatecznym. Dla mnie Pański wpis jest zawołaniem do tego boju.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Gdyby dało się ( a przy takim zaangażowaniu gadających o niczym nie da się z pewnością) zmienić to co trzeba, to w zasadzie można było takie wydarzenie porównać z jednym historycznym z czasów Charles de Gaulle. Ci co znają historię wiedzą, ci co nie znają ... na nic im się ta wiedza zda.&lt;br /&gt;
Nic by się nie ostało z tego syfu pudrem przyklepanym. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dziękuję Panu, Referencie za ten wpis. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Serdeczności&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zapewne i Pana &lt;i&gt;cieszy&lt;/i&gt; zaangażowanie w dyskusji. &lt;br /&gt;
To &lt;i&gt;dobry&lt;/i&gt; symptom, to wyraźny znak czego,  &lt;i&gt;w razie czego&lt;/i&gt; będą bronić ci tutaj i tam też ;)&lt;br /&gt;
Trzeba kamizelki zacząć nosić &amp;#8211; szczególnie wzmocnione na plecach. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;__________________________________________&lt;br /&gt;
mnie już nic nie przeraża tak bardzo&lt;br /&gt;
wzrusza mnie płacz skrzywdzonego dziecka&lt;br /&gt;
i bezsilność złamanego człowieka.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 16 Nov 2009 07:49:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>marekpl</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636220 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>A to bardzo wątpliwe jest,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636217</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Tu sprawa jest jasna – u młodych nie ma przebacz, a niuansowanie jest wprost odbierane jako krętactwo i moralny relatywizm, godzien co najwyżej pogardliwego splunięcia.&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;moim zdaniem.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Akurat młodzi nieraz to że tak powiem w dupie mają wiele tych spraw typu lustracja, dekomunizacja itd&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zdarzało mi się w realu z (i zdarza) z rówieśnikami i młodszymi kłócić czy gadać o wierze, dyskryminacji, rasizmie, polityce, homoseksualizmie, eutanazji, samobójstwie, karze śmierci, liberalizmie i przywilejach socjalnych, gospodarce, edukacji, kulturze, historii, Powstaniu warszawskim, patriotyzmie itd&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chyba nigdy nie wywołała zaś żadnego zainteresowania dyskusja o lustracji, dekomunizacji itd, nawet się chyba nie pojawił ten temat nigdy.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 16 Nov 2009 07:39:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636217 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Referencie,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/referent/60568.html#comment-636212</link>
 <description>&lt;p&gt;uderza Pan bardzo zdecydowanie w sedno problemu i jakoś nie sądzę, by ewentualni polemiści znaleźli pole do skutecznego poużywania sobie, no chyba, że na własną zgubę, prawda &amp;#8211; czemu nie, swoją drogą.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Rzeczywistość polityczna jak najbardziej opiera się na głoszonych ideowych i politycznych mitach, stając się swoistą zbiorową autohipnozą. Ludzie zwykle bezrefleksyjnie podłapują gazetowo-tramwajową klepaninę i tak przyklepywana mitologia wpływa na rzeczywistość materialną i faktyczną, tworząc owe obiegowe mądrości, w tym ową jakże uroczą, że &lt;em&gt;nic się nie da zrobić&lt;/em&gt;, że &lt;em&gt;wszystko już było&lt;/em&gt; i temu podobne pierdoły (pardą).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zgadzam się więc, że potrzebujemy właśnie &lt;em&gt;instytucjonalnego &lt;strong&gt;symbolu&lt;/strong&gt; zmiany ustrojowej&lt;/em&gt;. Tak, chodzi właśnie o &lt;strong&gt;dobrze umocowany symbol&lt;/strong&gt;, wcale nie o &lt;em&gt;zbawienie świata&lt;/em&gt; itp. nierealistyczne mrzonki bujających w obłokach &lt;em&gt;tekturowych rewolucjonistów&lt;/em&gt;, zaczadzonych na skutek nadmiaru książkowej teorii oraz niedoboru tlenu realnej rzeczywistości społecznej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ważne jest także to, co napisał Pan o młodych, którzy zawsze mieli i zawsze będą mieli skłonność do ostrych, kontrastowych osądów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Młodzie ludzie na szczęście wcale nie są jakimś &lt;em&gt;wyzerowanym pokoleniem&lt;/em&gt;, przeciwnie, ja wręcz obserwuję tendencję do traktowania patriotyzmu, polskości i mocno krytycznego spojrzenia na najnowszą historię jako czegoś co jest &lt;em&gt;trendy&lt;/em&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tu sprawa jest jasna &amp;#8211; u młodych nie ma przebacz, a &lt;em&gt;niuansowanie&lt;/em&gt; jest wprost odbierane jako krętactwo i moralny relatywizm, godzien co najwyżej pogardliwego splunięcia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dlatego, paradoksalnie, im później odbędzie się ten proces faktycznego-symbolicznego obalenia dziedzictwa &lt;em&gt;komuny&lt;/em&gt;, tym gorzej się to skończy w dłuższej perspektywie dla &lt;em&gt;funkcjonariuszy PRL&lt;/em&gt; i ich &lt;em&gt;namaszczonych&lt;/em&gt; następców.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A wracając jeszcze do &lt;em&gt;zakochanych w sobie, fałszywych i ciągnących w dół proroków&lt;/em&gt;, to i ja stosuję doświadczalnie wielokrotnie uzasadnione, radykalne metody.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kiedyś napisałem nawet malutki poradnik: &lt;a href=&quot;http://tekstowisko.com/sergiusz/56174.html&quot;&gt;Jak w praktyce poradzić sobie ze specami od podcinania skrzydeł i wysysania z Ciebie motywacji razem z energią&lt;/a&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wszelkich malkontentów i jęczących nudziarzy zwykłem częstować także &lt;a href=&quot;http://tekstowisko.com/sergiusz/53850.html&quot;&gt;tym cierpkim kawałkiem&lt;/a&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No, to by było (chwilowo) na tyle.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 16 Nov 2009 00:52:37 +0000</pubDate>
 <dc:creator>sergiusz</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636212 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
