<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Wojna o obecność krzyża. Duszno tutaj&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Wojna o obecność krzyża. Duszno tutaj&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Panie Jerzy...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-638028</link>
 <description>&lt;p&gt;prosty przykład&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Żonaty mężczyzna mówi do kobiety -jestem emocjonalnym kaleką, niedojrzałym uczuciowo narcyzem i liczę na to że ty jesteś ode mnie mniej inteligentna.&lt;br /&gt;
A w ogóle rodzice nigdy nie mieli dla &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;MNIE&lt;/span&gt; czasu!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tak pomijając duchowość, -mógłby powiedzieć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;POZDRAWIAM&lt;/span&gt;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 30 Nov 2009 22:22:26 +0000</pubDate>
 <dc:creator>abcalfanumeryczny</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 638028 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani(e) k24!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637736</link>
 <description>&lt;p&gt;Gdyby człowiek był automatem, albo miał tylko świadomą część psychiki, to nie byłoby problemu. W realnym świecie człowiek jest „aż tak „głupi””, że wie, iż należy postępować inaczej, a mimo to postępuje tak, jak postępuje. Prosty przykład. Żonaty mężczyzna ma ochotę spędzić noc z piękną dziewczyną. Jeśli powie jej na „dzień dobry”, jestem żonaty, to szanse na seks spadają gwałtownie. Czemu zatem to robi?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 29 Nov 2009 06:25:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637736 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>z drugiej strony Panie Jerzy...</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637707</link>
 <description>&lt;p&gt;człowiek nie jest aż tak &amp;#8220;głupi&amp;#8221; -też coś czuje, doznaje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Być może za mało wiemy by trafić do człowieka!&lt;br /&gt;
Na pewno nigdy nie jest za późno no&amp;#8230;łatwo nie jest&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 28 Nov 2009 22:00:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>abcalfanumeryczny</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637707 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani(e) k24!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637690</link>
 <description>&lt;p&gt;Zgadzam się z Panią/em. Dojrzałość trzeba wyrabiać w dziecku od najmłodszych lat. Wtedy jest szansa, że młody człowiek mając 15 czy 16 lat nie będzie wierzył we wszystko, co powiedzą w telewizji, a mówiąc prościej będzie dojrzały.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 28 Nov 2009 19:02:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637690 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637687</link>
 <description>&lt;p&gt;Tak. dobrze Pan pisze!&lt;br /&gt;
Ale współcześnie -ludzie nie zgłębiają doznania wiary. Są mocno zagubieni.&lt;br /&gt;
Ile razy to widać!  co dzień !&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;By rozumieć to o czym Pan wyżej pisze, potrzeba trochę dojrzałości.&lt;br /&gt;
A skąd ludzie to mają wiedzieć &amp;#8211; OD &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PANA&lt;/span&gt; Z TELEWIZORA? Chyba nie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 28 Nov 2009 18:21:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>abcalfanumeryczny</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637687 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Marku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637628</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja niestety mam tak porobione, że szukam logiki w argumentacji. Dlatego czasem się zgadzamy, a czasem nie…&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 28 Nov 2009 09:06:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637628 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani(e) k24!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637612</link>
 <description>&lt;p&gt;Wiara w Boga, to coś zasadniczo różnego od wiary w człowieka. Można nie wierzyć w Boga, niezależnie od wiary w człowieka. Można również wierzyć w Boga, a nie wierzyć w człowieka.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zakładanie, że wiara w to, co mówi pani w telewizji jest tożsama z wiarą w sens życia i nagrodę po śmierci jest błędna logicznie. Użycie tego samego słowa nie powoduje opisu identycznego zjawiska.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Można żyć w przekonaniu, że dany jest nam czas od narodzin do śmierci, a potem nie ma niczego. Tyle, że takim ludziom jest ciężko i łatwo mogą wpaść w depresję.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 28 Nov 2009 09:05:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637612 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637620</link>
 <description>&lt;p&gt;dokładnie tak.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam :)&lt;br /&gt;
__________________________________________&lt;br /&gt;
mnie już nic nie przeraża tak bardzo&lt;br /&gt;
wzrusza mnie płacz skrzywdzonego dziecka&lt;br /&gt;
i bezsilność złamanego człowieka.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 28 Nov 2009 08:04:35 +0000</pubDate>
 <dc:creator>marekpl</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637620 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>grześ -WIARA JEST ZAWSZE !</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637593</link>
 <description>&lt;p&gt;I zawsze ma swoje oblicze.  Albo uskrzydla albo niszczy.&lt;br /&gt;
Nic po środku nie ma.&lt;br /&gt;
Stąd &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;WOLNY&lt;/span&gt; wybór!  &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I tożsamość.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To jest ryzykowna teoria. Ale. Im bardziej masz oczy otwarte i serce, tym bardziej wierzysz.&lt;br /&gt;
 &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NIE&lt;/span&gt; &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;MODNIE&lt;/span&gt;  &amp;#8211; CO &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;NIE&lt;/span&gt; ?!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Nov 2009 22:58:03 +0000</pubDate>
 <dc:creator>abcalfanumeryczny</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637593 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>K24,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637589</link>
 <description>&lt;p&gt;ale czemu sugerujesz (jeśli sugerujesz?) że ateiści w nic nie wierzą.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wierzą w wiele rzeczy: w siebie,w  innych ludzi, w człowieka, w zasady, w miłość, w dobro, w humanizm, w nicość itd &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A i oczywiście można (nie) wierzyć w  nic.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Acz w sumie &lt;em&gt;trudno nie wierzyć w nic&lt;/em&gt; jak śpiew pewien zespół.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Nov 2009 22:32:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637589 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>PROSZĘ PAŃSTWA!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637584</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie można w nic nie wierzyć !!!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ateizm, albo neutralność jest odjechaną bajką.&lt;br /&gt;
Nie rodzi się w trudnym, złożonym czasie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;    I nie chciał bym doczekać morału &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;TEJ&lt;/span&gt; bajki&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeżeli w ogóle ktoś go powie !!!&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 27 Nov 2009 22:24:19 +0000</pubDate>
 <dc:creator>abcalfanumeryczny</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637584 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Poldek</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637002</link>
 <description>&lt;p&gt;Oczywiście &amp;#8211; myślę, że temat został w zasadzie wyczerpany&lt;br /&gt;
Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 22 Nov 2009 20:29:27 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637002 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Nie donos,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636884</link>
 <description>&lt;p&gt;Donoso&amp;#8230; taki Hiszpan, najpierw liberalny katolik, potem ultramontanin&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Za monarchii lipcowej Francuzi zrywali se krzyże ze ścian&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pinomc.blox.pl&quot; title=&quot;www.pinomc.blox.pl&quot;&gt; &lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 22 Nov 2009 20:19:16 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Pino</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636884 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Zbigniew</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-637000</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie podzielam Pana sposobu widzenia zarówno kwestii Krzyża w szkole jak i wogóle kwestią zwyczajów i tradycji związanych z zapraszaniem przedstawicieli Kościołów na uroczystości Państwowe. W tym gdzie Pan widzi niezdrowe zasady współżycia ja widzę właśnie zdrowy objaw tego współżycia gdyż Państwo nie jest czymś ponad obywatelami ale ich emanacją.. . &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Chyba nie ma sensu nasza dyskusja. Nasze stanowiska są tak różnobiegunowe, że niemożliwe jest zbliżenie. Poznałem Pana sposób widzenia &amp;#8211; Pan poznał mój.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Na tym poprzestańmy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
W poszukiwaniu światła w szarej codzienności.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 22 Nov 2009 20:12:11 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 637000 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Pino!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636883</link>
 <description>&lt;p&gt;Co to za artykuł i co to za donos?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ludzie, wbrew pozorom nie zmieniają się za bardzo. Tacy, jacy żyli 180 lat temu, żyją i teraz, więc ówczesne spory powtarzają się i dzisiaj.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 21 Nov 2009 20:28:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636883 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Wiecie co,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636877</link>
 <description>&lt;p&gt;czytałam dzisiaj artykuł Jacka Bartyzela o Donosie i doszłam do wniosku, że z naszymi wojenkami krzyżowymi jesteśmy spóźnieni prawie 180 lat :P&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.pinomc.blox.pl&quot; title=&quot;www.pinomc.blox.pl&quot;&gt; &lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 21 Nov 2009 19:27:53 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Pino</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636877 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Poldek</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636872</link>
 <description>&lt;p&gt;Dalej nic nie rozumiesz. Przestań proszę traktować szkołę publiczną jako miejsce, gdzie rodzice i nauczyciele uzgadniają pryncypia. Gdyby tak miało być, to mże np. w szkole publicznej, gdzie uczą się sami katolicy rodzice i dyrekcja mogliby uzgodnić, że z programu biologii wyrzucą nauczanie teorii ewolucji &amp;#8211; no bo przecież jeśli nikt się nie sprzeciwia&amp;#8230; ?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W szkole publicznej mają obowiązywać zdrowe zasady współżycia społecznego i eksponowanie krzyża jest niczym innym, tylko demonstracyjnym pokazaniem przez Państwo, że afirmuje określoną religię i związany z nią światopogląd. Zmusza ponadto, żeby uczniowie, którzy się nie zgadzają z taką demonstracją aktywnie wnioskowali o zdjęcie krzyża &amp;#8211; występując niejednokrotnie przeciw autorytetowi nauczyciela i innym uczniom. Wątpię zresztą, żeby coś takiego odbyło się gładko &amp;#8211; zapewne taki uczeń czy uczennica, która nie życzy sobie symbolu religijnego w klasie zostanie szczegółowo odpytana z powodów, skrytykowana i dobrze zapamiętana&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;A ja nie poczuwając się do żadnych więzi z &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SLD&lt;/span&gt; akurat w tym przypadku posłanke Senyszyn całkowicie popieram. Podoba mi się też jej opinia o obchodach Święta Odzyskania Niepodległości zamieszczona na jej blogu:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;i&gt;Biskupi są dziś celebrytami na miarę Joli Rutowicz. Toteż, jak zwykle po 1989 roku, podczas uroczystości 11 listopada, było czarno od sutann. Fiolet miał odcień biskupi, a zapięte pod szyją były nie amaranty, ale koloratki.&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;i&gt;Kler, niczym rzep, podczepił się pod Święto Odzyskania Niepodległości, choć w okresie międzywojennym biskupi zabraniali odprawiania w tym dniu mszy dziękczynnych, o które prosiły władze II RP, bo 11 listopada był dla nich dniem triumfu socjalisty Piłsudskiego. Odprawiano wówczas msze żałobne. Podobnie, jak za mordercę prezydenta Narutowicza.&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 21 Nov 2009 19:07:23 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636872 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Staszku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636807</link>
 <description>&lt;p&gt;Ja wyraźnie napisałem, że powieszenie krzyża powinno być decyzją rodziców i nauczyciela. Dlaczego zielonoświątkowiec czy mormon uczący w szkole ma to robić w sali z symbolem innej religii?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Natomiast nie byłoby problemu zdejmowania krzyży, gdyby powieszenie było uzgadniane przez nauczycieli i rodziców. Przecież wiadomo by było, że komuś krzyż przeszkadza na etapie rozważania czy powiesić i by go nie wieszano. W tych rzadkich przypadkach nie byłoby problemu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co do pani S. to nie ma o kim rozmawiać, więc spuśćmy zasłonę milczenia. :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sat, 21 Nov 2009 05:21:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636807 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Grześ</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636799</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;tecumseh&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&amp;#8220;Stąd w naszym kraju widok krzyża nikogo nie dziwił. Dziwił zawsze komunistów i teraz dziwi postkomunistów – oni wywołują ten temat. Wiec tyle na ten temat. &amp;#8220;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Strasznie upraszczasz i jedziesz skrótem, niczym Igła czasem:)&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wiem &amp;#8211; dziś jestem zmęczony i nie mam za bardzo siły na szczegółowy elaborat. jednak staram się istotę napisać.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Poza tym twierdzenie, że jak ktoś uważa, że symbole religijne nie powinny byc w miejscach publicznych, jest komunistą czy postkomunistą, jest zwyczajnie fałszywe.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nawiązuję do kontekstu. Temat wywołała posłanka Szenyszyn i wezwała do zdejmowania Krzyży a wiadomo jaki rodowód ma &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;SLD&lt;/span&gt; i jaki od zawsze ma stosunek do Katolików. Stosunek pragmatyczno-polityczmy. Kościół bedzie postrzegany zawsze wrogo poprzez stronnictwa prezentujace relatywizm pozbawiony pryncypiów w każdym zakresie, Gdyż pojecie dobra wspólnego jest postrzegane  w kategoriach plemiennych a nie uniwersalnych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam/&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
W poszukiwaniu światła w szarej codzienności.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 20:48:18 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636799 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Poldku,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636794</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Kompromisem dla mnie mogłoby być umieszczenie krzyża w sali nauki religii. A jeśli ktoś chciałby powiesić Krzyż w innym miejscu niech to uzgodni z innymi użytkownikami danej sali, danego lokalu. Źle by było gdyby ktoś wieszając krzyż nie brał pod uwagę zdania innych użytkowników sali.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co Pan myśli o takim rozwiązaniu?&amp;#8221;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Akurat bardzo sensowne, sam to proponowałem, krzyż w sali od religii, inna sprawa jednak, że nigdy nie ma tak, że jeden przedmiot odbywa się tylko w jednej sali, więc religia niekoniecznie musi odbywać się zawsze w sali od religii.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pzdr&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 20:27:37 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636794 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Poldku,</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636792</link>
 <description>&lt;p&gt;&amp;#8220;Stąd w naszym kraju widok krzyża nikogo nie dziwił. Dziwił zawsze komunistów i teraz dziwi postkomunistów – oni wywołują ten temat. Wiec tyle na ten temat. &amp;#8220;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Strasznie upraszczasz i jedziesz skrótem, niczym Igła czasem:)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poza tym twierdzenie, że jak ktoś uważa, że symbole religijne nie powinny byc w miejscach publicznych, jest komunistą czy postkomunistą, jest zwyczajnie fałszywe.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 20:25:17 +0000</pubDate>
 <dc:creator>tecumseh</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636792 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636790</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;jjmaciejowski&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Tu raczej chodzi o zakres wolności. Czym innym jest, gdy nauczyciel wspólnie z rodzicami decyduje się zawiesić krzyż, bo wszystkie dzieci chodzą na religię, a wiele z nich bierze udział w życiu parafii, a czym innym jest krzyż zawieszony na polecenie odpowiedniego ministra.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co Pan proponuje?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Religia i religijność jest sferą sacrum i nie powinna mieszać się z profanum. Tak jak państwo nie powinno interweniować w sprawie krzyżyków noszonych przez katolików, tak nie powinno interweniować w sprawie krzyży w szkołach czy innych miejscach publicznych. To powinno się rozgrywać pomiędzy użytkownikami tych miejsc. :)&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;To ciekawa propozycja. Ale wg mnie to nie metoda. Uważam, że większy nacisk należy położyć na aspekt wychowawczy szkoły a nie poszerzanie sfery profanum. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Myślę,  ze zgodzi się Pan ze mną co do tego, że zachowywać się przyzwoicie trzeba niezależnie od tego jaki znak wisi na ścianie. Innymi słowy nie zawsze większość ma rację &amp;#8211; mam na myśli większość reprezetująca profanum w zakresie braków w wychowaniu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Natomiast użytkownicy tych miejsc decydują o tym &amp;#8211; rodzice.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Powiem Panu szczerze, że dla mnie nie ma znaczenia czy w miejscu w którym przebywam wisi krzyż czy nie- jestem wewnętrznie zintegrowany i &amp;#8220;mam go w sobie&amp;#8221;. Nawet nie zwracam na to uwagi. U mnie w gabinecie w firmie nie ma krzyża i nie brakuje mi go.  &lt;br /&gt;
Jednak szkoła to specyficzne miejsce. W mojej pracy nie ma gazetek szkolnych i wielu rzeczy które są niezbędne w szkole. Kompromisem dla mnie mogłoby być umieszczenie krzyża w sali nauki religii. A jeśli ktoś chciałby powiesić Krzyż w innym miejscu niech to uzgodni z innymi użytkownikami danej sali, danego lokalu. Źle by było gdyby ktoś wieszając krzyż nie brał pod uwagę zdania innych użytkowników sali.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Co Pan myśli o takim rozwiązaniu?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
W poszukiwaniu światła w szarej codzienności.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 20:18:05 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636790 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Zbigniew</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636786</link>
 <description>&lt;p&gt;Co do systemu wartości jaki niesie Katolicyzm w odniesieniu do podstaw i postaw wobec Państwa nie budzi i nie budził wątpliwości. Stąd w naszym kraju widok krzyża nikogo nie dziwił. Dziwił zawsze komunistów i teraz dziwi postkomunistów &amp;#8211; oni wywołują ten temat. Wiec tyle na ten temat. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W odniesieniu do symboli religijnych tak uważam, ze Krzyż i Katolicyzm ma ogromne zasługi dla Państwowości polskiej. Jednak nie ma dyskryminacji innych religii nie znam przykładów aby zdjęto w szkole ze ścian inny symbiil religijny.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Natomiast ateizm nie jest religią więc temat nie dotyczy, że tak powiem. Chyba, ze ateiści dażą do konfrontacji z ludźmi religijnymi. Ale w tym przypadku łamią reguły demokracji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pani która &amp;#8220;powiesiła genitalia&amp;#8221; na krzyżu na jednej z wystaw na swoją obronę powiedziała, ze krzyż nie jest opatentowanym znakiem którego w sztuce nie można używać. Skoro taka opinia artysty niewierzącego, to może ateiści w kontekście usuwania krzyża z instytucji publicznych mają jakąś fobię? Najdziwniejsze jest to, krzyż z genitaliami nie budził niesmaku i nie narusza norm społecznych a bez genitaliów ma zniknąć bo budzi złe odczucia?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dla mnie to jakiś zabieg za którym kryje się agresja.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;br /&gt;
************************&lt;br /&gt;
W poszukiwaniu światła w szarej codzienności.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 20:04:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636786 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Staszku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636777</link>
 <description>&lt;p&gt;Tu raczej chodzi o zakres wolności. Czym innym jest, gdy nauczyciel wspólnie z rodzicami decyduje się zawiesić krzyż, bo wszystkie dzieci chodzą na religię, a wiele z nich bierze udział w życiu parafii, a czym innym jest krzyż zawieszony na polecenie odpowiedniego ministra.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Religia i religijność jest sferą sacrum i nie powinna mieszać się z profanum. Tak jak państwo nie powinno interweniować w sprawie krzyżyków noszonych przez katolików, tak nie powinno interweniować w sprawie krzyży w szkołach czy innych miejscach publicznych. To powinno się rozgrywać pomiędzy użytkownikami tych miejsc. :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 18:59:30 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636777 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Poldku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/jarecki/60573.html#comment-636770</link>
 <description>&lt;p&gt;W szkole publicznej to państwo a nie rodzice decydują o tym, co wchodzi a co wisi a co nie wisi na ścianach. Dyskusja dotyczy szkół publicznych. W prywatnych &amp;#8211; mogą decydować rodzice a nawet osobiście woźny &amp;#8211; nic mi do tego.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W świetle tego, co napisałeś &amp;#8211; wydaje się, że chcesz powiedzieć, że chociaż teoretycznie w szkole mogłby wisieć każdy symbol religijny, to jednak w praktyce tylko krzyż na tyle zasłużył się w dziejach Polski, że ma tam wisieć prawo. Bardzo zabawne. Brawo &amp;#8211; 10 punktów za demagogię!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Drugą co do wielkości grupą społeczną w Polsce po Katolikach są niewierzący. Ale nie ma w planach nauczania przedmiotu &amp;#8220;ateizm&amp;#8221; &amp;#8211; może szkoda?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Fri, 20 Nov 2009 12:49:33 +0000</pubDate>
 <dc:creator>Ziggi</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 636770 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
