<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xml:base="http://tekstowisko.com" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<channel>
 <title>TXT - Komentarze do notki &quot;Wasze ciała nie należą już do was!&quot;</title>
 <link>http://tekstowisko.com/</link>
 <description>Komentarze do notki &quot;Wasze ciała nie należą już do was!&quot;</description>
 <language>pl</language>
<item>
 <title>Pani Magio!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660787</link>
 <description>&lt;p&gt;Zakładam, że policjant jest uczciwy. Jego przełożeni również. Poza tym, policjant jest dobrze wyszkolony, więc myli się rzadko. Zatem martwego bandziora mi nie żal. Życia mu nie ma po co przywracać. :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 15 Jul 2012 21:19:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660787 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660784</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie, nie &lt;i&gt;wystarczy, że w razie użycia broni sprawę będzie się dokładnie badać, sprawdzając zasadność podjętych przez policjantów decyzji.&lt;/i&gt;&lt;br /&gt;
Takie &amp;#8220;badanie&amp;#8221; nie wróci życia zastrzelonemu&amp;#8230;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 15 Jul 2012 18:40:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660784 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Magio!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660782</link>
 <description>&lt;p&gt;To co Pani opisuje, może stać się również po oddaniu strzału ostrzegawczego. Natomiast unieważnienie dowodów przez sąd, bo policjant nie wyrecytował jakiejś durnej formułki, czy przebieranie się przestępcy za kobietę w widocznej ciąży, to zupełnie inna sprawa. Nadużywanie prawa, to nie to samo, co umożliwianie policji skutecznego działania. Wystarczy, że w razie użycia broni sprawę będzie się dokładnie badać, sprawdzając zasadność podjętych przez policjantów decyzji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Łamanie prawa przez policjantów nie powinno skutkować ubezwłasnowolnianiem ich tylko sadzaniem winnych za kraty.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 15 Jul 2012 18:08:38 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660782 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660778</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie zgadzam się z Panem w tym względzie.&lt;br /&gt;
Czy mógłby Pan podać kiedy to ostatnio kobieta w zaawansowanej ciąży i/lub ledwie nastoletni dzieciak zagrozili polskim panom policjantom tam, że trzeba by było ich zastrzelić na miejscu, bez strzału ostrzegawczego?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czy chce mi Pan powiedzieć, że wytrenowany chłop w mundurze aparatu przymusu, a nawet baba w takim samym mundurze, nie są w stanie obezwładnić własnymi rękoma (że o innych środkach przymusu bezpośredniego nie wspomnę) wyrostka czy kobiety w widocznej ciąży?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja rozumiem, że ponad 20 lat temu w &lt;i&gt;naszej organizacji&lt;/i&gt; odwrócił się &lt;i&gt;jedynie słuszny &amp;#8220;trynd&amp;#8221;&lt;/i&gt;, jednakże zastępowanie wzorców jednego totalitaryzmu wzorcami innego, tym razem zamorskiego, nie jest chyba tym, czym należałoby się chlubić? &lt;br /&gt;
Choć rozumiem, że niektórzy &lt;b&gt;dewianci&lt;/b&gt;, których ja nazywam wprost &amp;#8211; &lt;b&gt;psychopatami&lt;/b&gt;, mogą czuć się dumni z potraktowania 85-letniej babci taserem, skopaniem (we trzech) kobiety w 8 miesiącu ciąży, rewizją osobistą kilkuletniej &amp;#8220;terrorystki&amp;#8221; na wózku inwalidzkim, czy &amp;#8220;profilaktycznym&amp;#8221; odstrzeleniem nastolatka, który &amp;#8220;wydał się podejrzany&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 15 Jul 2012 17:40:10 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660778 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Magio!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660767</link>
 <description>&lt;p&gt;Zgadzam się, że przytoczona propozycja zmiany przepisów brzmi groźnie. Niemniej sam przepis, moim zdaniem powinien być właśnie tak zmieniony. Jeśli są wyjątki, to zaraz znajdą się „fachowcy” potrafiący to wykorzystać.&lt;br /&gt;
Czy wie Pani, że pod Monte Cassino Polacy strzelali do Niemców ze znakiem czerwonego krzyża na ramieniu? Robili to dlatego, że Niemcy używali „sanitariusz” i noszy do dostarczania amunicji. Wojna, również z bandytami, nie powinna dawać im szansy.&lt;br /&gt;
Moim skromnym zdaniem, to nie przepis jest niebezpieczny. Niebezpieczna jest władza, która gardzi narodem i się go boi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 12 Jul 2012 18:25:43 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660767 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Poldkowi do sztambucha</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660766</link>
 <description>&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.naszdziennik.pl/wp/3585,szczepienia-pod-przymusem.html&quot;&gt;Ksiądz dr hab. Piotr Kieniewicz &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;MIC&lt;/span&gt; z Katedry Teologii Życia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II również krytykuje przymusowe szczepienia i danie sanepidowi prawa do ich egzekwowania bez wyroku sądu czy nakazu prokuratorskiego. &amp;#8211; To skandal, bo te przepisy ograniczają prawa konstytucyjne obywateli. Ustawa odbiera podmiotowość obywatelom. Przecież w szpitalu musimy wyrazić zgodę na każdy zabieg medyczny i pacjent ma prawo takiej zgody nie wyrazić. Jeśli chory nie zgodzi się na zastosowanie procedury ratującej życie, to lekarz nie może tego zrobić &amp;#8211; tłumaczy ks. Kieniewicz. Tymczasem ustawy o epidemiach i inspekcji sanitarnej odbierają nam prawo do takiej odmowy. &amp;#8211; Jest to więc zapis w swej istocie totalitarny, jako że odbiera obywatelom-pacjentom ich fundamentalne prawo do wyrażenia zgody lub odmowy poddania się leczeniu. Rodzice pozbawieni zostają zaś niezbywalnego prawa do objęcia odpowiedzialnością swoich dzieci &amp;#8211; podkreśla ks. dr hab. Piotr Kieniewicz.&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 12 Jul 2012 06:17:12 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660766 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660765</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Moim zdaniem uzupełniamy się w pewnym stopniu.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
Możliwe, że tak jest. &lt;br /&gt;
Dziękuję jeszcze raz za cenne uwagi i pozdrawiam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;ps. A z ciekawostek przyrodniczych pokazujących kroczenie dziarskim krokiem w kierunku totalitarnego państwa policyjnego na uwagę zasługuje to:&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://edgp.dziennik.pl/index.php?act=mprasa&amp;#38;amp;sub=article&amp;#38;amp;id=416858&quot;&gt;Policjant nie będzie już musiał oddawać strzału ostrzegawczego, a broni palnej będzie mógł używać także wobec kobiet w widocznej ciąży i dzieci poniżej 13. roku życia. Takiej rewolucji chce Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, które przygotowało projekt założeń do projektu ustawy o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej.&lt;/a&gt;&lt;br /&gt;
Oczywiście, dla naszego &amp;#8220;dobra&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Thu, 12 Jul 2012 06:13:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660765 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Magio!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660764</link>
 <description>&lt;p&gt;Jednym słowem, co do zniesmaczenia „reprezentantami narodu” jesteśmy jednakowo zniesmaczeni. Ja staram się zbudować program pozytywny, to znaczy rozwijać pomysły dotyczące trójpodziału władzy i temu podobne drobiazgi. Pani patrzy tym s&amp;#8230;m na ręce. Moim zdaniem uzupełniamy się w pewnym stopniu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Za pana Staszka nie mogę mówić, ale podejrzewam, że też nie jest zachwycony dzisiejszą rzeczywistością. A to czy wierzy w PiS czy nie, to nie moja sprawa. Ja się z nim kłócę o życie niedorobione i o nauczanie kościoła (niezgodne z biblią). To na kogo głosuje, zupełnie mnie nie interesuje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 11 Jul 2012 22:05:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660764 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Magia</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660763</link>
 <description>&lt;p&gt;Gdyby Twoje opinie miały siłę sprawczą miałabyś rację w tym co piszesz o mnie. Pozostaje więc mi zadać pytanie:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Twoje słowa mają siłę sprawczą?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;p.s.&lt;br /&gt;
Nie musisz odpowiadać. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
Drążę tunel.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 11 Jul 2012 19:57:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660763 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660761</link>
 <description>&lt;p&gt;Dobrze Pan zrozumiał. Moje wywody dotyczą KAŻ&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;DEJ&lt;/span&gt; opcji politycznej. &lt;br /&gt;
W końcu chlanie i obściskiwane się przy Okrągłym Stole (nomen omen, który chce się wskrzesić dla &amp;#8220;jaj&amp;#8221; &amp;#8211; dosłownie) zobowiązuje! &lt;br /&gt;
(Biedny Poldek, ma wybiórczą pamięć. Jego polityczni idole też tam byli, &lt;i&gt;miód i mleko pili&lt;/i&gt;...)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie zamierzam kajać się za formę. Skupianie się na dyrdymałach proszę zachować dla siebie i Poldka. Mnie szkoda na to czasu.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 11 Jul 2012 19:35:17 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660761 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Magio!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660760</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;goofina&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;font color=&quot;gray&quot;&gt;&lt;u&gt;&lt;b&gt;Panie Jerzy&lt;/b&gt;&lt;/u&gt;&lt;/font&gt;&lt;br /&gt;
[...]Nie muszę chyba dodawać, że tego typu sterowanie percepcją społeczną, zgodnie z zasadą &amp;#8220;dziel i rządź&amp;#8221;, jest najbardziej wygodnym narzędziem uprawiania &amp;#8220;polityki&amp;#8221; dla wszelkiej maści mętów o ciągotach totalitarnych?&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Pisząc męty ma Pani za pewne na myśli wszystkich naszych polityków z wiodących partii&amp;#8230;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zgadzam się z Panią, co nie zmienia faktu, że zarówno pan Staszek jak i ja odebraliśmy Pani tekst jako skierowany do autorów i komentatorów piszących na tym portalu. :) Proszę pomyśleć dlaczego. Jak sama Pani stwierdziła, nie jesteśmy bez winy, choć ja nie jestem związany z żadną partią.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 11 Jul 2012 11:17:44 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660760 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@J.M.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660759</link>
 <description>&lt;p&gt;No pewnie, że nie na temat wpisu jest z nami rozmowa ale na temat formy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
Drążę tunel.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 11 Jul 2012 11:13:54 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660759 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Panie Jerzy</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660758</link>
 <description>&lt;p&gt;Dziękuję serdecznie za Pańskie uwagi. Zgadzam się z nimi, z jednym wyjątkiem. &lt;br /&gt;
Próbowałam skierować rozmowę na właściwe tory w &lt;a href=&quot;http://txt-atrium.pl/comment/660747/Zabola-o-I-bardzo-dobrze&quot;&gt;tym komentarzu&lt;/a&gt;, zwracając jeszcze raz uwagę, na to, czym ta nowelizacja jest. Bez powodzenia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeśli chodzi o diagnozę, to chodziło mi przede wszystkim o zauważenie faktu, że w tym kraju (ale chyba nie tylko) panuje swoisty fetyszyzm partyjny, jakaś chora, prymitywna odmiana trybalizmu politycznego, który jest związany z kultem wodzostwa.&lt;br /&gt;
Objawem tego jest niemalże bezkrytyczne przyjmowanie wszelkich informacji płynących z danego obozu politycznego i takoż bezrefleksyjna pochwała działań polityków i urzędników związanych z daną partią. &lt;br /&gt;
Moim zdaniem, zaczyna to już przypominać obłęd.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nieważnym jest czy dane propozycje zmian legislacyjnych są prospołeczne, czy nie ograniczają praw i wolności obywatelskich, czy służą pożytkowi ogółu społeczeństwa. Ważne jest to, że lider partyjny opowiedział się &amp;#8220;za&amp;#8221;, a całe stado wyznawców w najgorszym przypadku skoczy za nim w przepaść, w najlepszym zaś &amp;#8211; potulnie zamknie usta, położy uszy po sobie i nie zareaguje na największą nawet totalitarną bzdurę.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie muszę chyba dodawać, że tego typu sterowanie percepcją społeczną, zgodnie z zasadą &amp;#8220;dziel i rządź&amp;#8221;, jest najbardziej wygodnym narzędziem uprawiania &amp;#8220;polityki&amp;#8221; dla wszelkiej maści mętów o ciągotach totalitarnych?&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Wed, 11 Jul 2012 08:40:47 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660758 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magio</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660755</link>
 <description>&lt;p&gt;Poldek: &lt;i&gt;Napewno ów styl pisanania nie zachęca do zajęcia się tematem poza przeczytaniem wpisu – oczywiscie moja subiektywna opinia.&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Odpowiedź Magia&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;i&gt;Ależ tak! – nikt zaangażowany w polityczno-społeczną część polskiej blogosfery (wliczając w to Ciebie) nie zajął się i nie zajmie się tym tematem, bo styl pisania jakiejś Magii odstręczył ich tego.&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zdaje się, ze szybciej myślisz niż czytasz. A to dlatego, że ja pisałem o tym, że styl Twojej pisaniny zniechęca do &amp;#8220;zajęciem się tematem&amp;#8221; ale owo &amp;#8220;zajęcie&amp;#8221; jest rozumiane jako dyskusja o nim pod Twoim wpisem. Taki był kontekst mojej wypowiedzi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeśli pozostawisz emocje i uprzedzenia na boku a skupisz się na treści, sama zauważysz, że moje uwagi nie odnoszą się do treści Twojego wpisu w warstwie dotyczącej szczepień ale do atakowania i deprecjonowania osób które tego tematu nie poruszyły w tekstowisku.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;pisząc: &lt;b&gt;Może kiedyś zdasz sobie sprawę z tego, że atakowanie posłańca przynoszącego wiadomości, kim by on nie był, nie rozwiąże Twoich i nikogo innego problemów. Również tych wewnętrznych.&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zdaje się, że atakuje kto inny i to bez żadnych podstaw. Bo jakimże jest powodem do ataku fakt, że Ty zajęłaś się jakimś tematem. Jeśli sie nim zajęłaś i opublikowałać &amp;#8211; Twoja dobra wola.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale czy to powód aby pisać o czytelnikach:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;i&gt;Pieprzcie dalej o głupotach.. .&lt;br /&gt;
Jesteście skończonymi &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;LENIAMI&lt;/span&gt;, którym wydaje się, że są czymś więcej niż potulnymi niewolnikami. Potraficie tylko bredzić o tym, że coś-gdzieś-ktoś napisał czy powiedział, nie sprawdzając samodzielnie informacji.&lt;br /&gt;
Czekałam grzecznie 2 tygodnie, łudząc się, że ktokolwiek z Was, cokolwiek napisze. No i owszem, napisał. O trupie, o Agorze, o piłce kopanej i innych pierdołach.&lt;/i&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Wg mnie nie. Nie wydaje mi się, aby brak komentarzy uprawniał autora notki do takich wycieczek.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
Drążę tunel.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 10 Jul 2012 22:00:39 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660755 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Pani Magio! Panie Staszku!</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660757</link>
 <description>&lt;p&gt;Zachowujecie się jak dwoje dzieci.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Używacie oboje argumentów ad personam zamiast ad rem. Obrażacie lub usiłujecie obrazić siebie nawzajem zamiast próbować zrozumieć.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Zgadzam się z Panią Magio, że bloggerzy sprawę przemilczeli. Proszę tylko rozważyć, iż może to wynikać z braku wiedzy o zjawisku. Ja wysłałem odsyłacz do Pani tekstu wszystkim moim znajomym, których mam na skype&amp;#8217;ie. Czy uważa Pani, że powinienem zamiast tego napisać własny tekst? Pani jest świetny.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem jak Pan, Panie Staszku odebrał niniejszy tekst, ale mam wrażenie, że podobnie jak ja, jako krytykę środowiska piszącego na tekstowisku. Mam wrażenie, że obaj potraktowaliśmy sprawę zbyt egocentrycznie. Okazuje się, że to krytyka Polaków jako takich.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;W każdym razie, ja przyjmuję krytykę, choć uważam, że nie ma Pani racji co do diagnozy przyczyn odnotowanego zjawiska.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 10 Jul 2012 21:24:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>jjmaciejowski</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660757 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Ale numer! </title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660752</link>
 <description>&lt;p&gt;Okazuje się Poldku, że mój blog został nawiedzony przez kogoś ze Stolicy Piotrowej.&lt;br /&gt;
Jeśli dobrze odczytałam statystyki, to czytany był mój tekst pt. &lt;a href=&quot;http://txt-atrium.pl/goofina/61828.html&quot;&gt;Nowa etyka, czyli zabijajmy noworodki!&lt;/a&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;No widzisz, nie każdemu przeszkadza mój styl pisania. Ostry, ale i szczery. Choć nie można wykluczyć, że ten specyficzny styl został już obłożony odpowiednią klątwą. :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Natomiast Twoja postawa i Twój styl pisania jest klasyką psychologicznego mechanizmu przemieszczenia z powodu&amp;#8230; dysonansu poznawczego. Może kiedyś zdasz sobie sprawę z tego, że atakowanie posłańca przynoszącego wiadomości, kim by on nie był, nie rozwiąże Twoich i nikogo innego problemów. Również tych wewnętrznych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bye.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 10 Jul 2012 17:00:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660752 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>No, to doszedłeś do ściany, Poldku. :)</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660751</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Napewno ów styl pisanania nie zachęca do zajęcia się tematem poza przeczytaniem wpisu – oczywiscie moja subiektywna opinia.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ależ tak! &amp;#8211; nikt zaangażowany w polityczno-społeczną część polskiej blogosfery (wliczając w to Ciebie)  nie zajął się i nie zajmie się tym tematem, bo styl pisania jakiejś Magii odstręczył ich tego.&lt;br /&gt;
Przecież to &amp;#8220;oczywista oczywistość&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ergo: zrobię jej na złość &amp;#8211; odmrożę sobie uszy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;ROTFL&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Tue, 10 Jul 2012 15:54:29 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660751 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Magia</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660750</link>
 <description>&lt;p&gt;Czy chcę dostrzec czy nie, to jeszcze inne zagadnienie. I czy dostrzegam czy nie, nie zależy od Twojej opinii na ten temat.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Poza tym, z faktu, że nie zabieram głosu na jakiś temat nie wynika, że owego tematu nie dostrzegam i nie mam na jego temat zdania. Ty zaś wyciągasz dalekoidące wnioski idąc i brnąc w daleko idące insynuacje.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nie wiem jaki jest cel takiego pisania i insynuowania blogerom postaw które wyżej zawarłaś. Napewno ów styl pisanania nie zachęca do zajęcia się tematem poza przeczytaniem wpisu &amp;#8211; oczywiscie moja subiektywna opinia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam serdecznie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
Drążę tunel.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 09 Jul 2012 20:10:49 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660750 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Nic nie mieszam. To wszystko jest ściśle powiązane.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660749</link>
 <description>&lt;p&gt;Nie chcesz dostrzec większego obrazka? Wolisz zajmować się pojedynczymi kawałkami układanki? &lt;br /&gt;
Twoja (Wasza) wola i Twoja (Wasza) &lt;b&gt;lekcja&lt;/b&gt;.&lt;br /&gt;
Nikt jej za Ciebie (Was) nie odrobi. &lt;br /&gt;
Będziesz (będziecie) powtarzać lekcje, aż się nauczycie. &lt;br /&gt;
Trudno, takie jest &lt;i&gt;naturalne prawo życia&lt;/i&gt;. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://pl.wikipedia.org/wiki/Dysonans_poznawczy&quot;&gt;Dysonansu poznawczego*&lt;/a&gt; (co w Twoim przypadku jest aż nadto widoczne) nie da się &amp;#8220;leczyć&amp;#8221;. Nawet przy użyciu środków przymusu bezpośredniego zastosowanych przez felczerów z Sanepidu z błogosławieństwem tow. Prezesa. :)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;*&lt;br /&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt; &lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Dysonans poznawczy może upośledzać myślenie racjonalne. Antycypacja napięcia dysonansowego prowadzi do unikania myślenia o pewnych kwestiach, bowiem mogłyby to doprowadzić do pojawienia się „nieprzyjemnych” wniosków.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
Na przykład: uważam w/w nowelizację za problematyczną, jednakże mój autorytet polityczny ma zdanie przeciwne. Ergo: podporządkowując się opinii autorytetu &amp;#8211; &amp;#8220;nieprzyjemny&amp;#8221; problem &amp;#8220;znika&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 09 Jul 2012 19:43:41 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660749 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magia</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660748</link>
 <description>&lt;p&gt;Nowelizacja to jedno.&lt;br /&gt;
Blogerzy to drugie.&lt;br /&gt;
Ja, to trzecie.&lt;br /&gt;
A to czy ma boleć, dlaczego itp, to trzecie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mieszasz bardzo wiele tematów w jednym wpisie. To, że zabrałem głos pod Twoją notką było podyktowane jedynie swoistym sposobem, jakim traktujesz blogerów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mnie to ani nie ziębi ani nie grzeje &amp;#8211; To Twoje emocje i Twoje diagnozy, więc musisz jakoś z je znosić. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
Drążę tunel.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 09 Jul 2012 19:17:24 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660748 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Zabolało? I bardzo dobrze.</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660747</link>
 <description>&lt;p&gt;Zamiast ironicznie dziękować, zastanów się.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ta nowelizacja jest kwintesencją tego, z czym podobno walczą tzw. &amp;#8220;środowiska patriotyczne&amp;#8221;. Jest esencją totalitaryzmu: ograniczenie praw obywatelskich do ubezwłasnowolnienia włącznie, naruszenie nietykalności cielesnej, wyrugowanie jurysdykcji sądowej, brak możliwości drogi odwoławczej od decyzji urzędnika-lekarza-felczera (!), brak transparentności w podejmowaniu decyzji dotykających ogółu społeczeństwa, utajnienie danych i informacji dotyczących całego społeczeństwa, zapewnienie immunitetu koncernom farmaceutycznym oraz urzędnikom.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I co? I nic. Zero. Null. Zip. Nie ma żadnej reakcji. Panuje kompletna blokada informacji.&lt;br /&gt;
Media głównego nurtu nawet się nie zająknęły. Rząd bredzi o dyrdymałach. &amp;#8220;Opozycja&amp;#8221;, jak jeden mąż, grzecznie głosowała &amp;#8220;za&amp;#8221;, a poza tym też bredzi na tematy zastępcze. &amp;#8220;Patriotyczni&amp;#8221; (i nie tylko) blogerzy milczą. &lt;br /&gt;
I Ty mi tu insynuujesz, że ja się pomyliłam w &amp;#8220;diagnozie&amp;#8221;?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Toć przecież tu wylazło w całej swojej okazałości obrzydliwe zakłamanie wszelkich środowisk zajmujących się polityką i sprawami społecznymi.&lt;br /&gt;
W Twoim (Waszym) przypadku, jasne jest, że skoro Tow. Prezes kazał głosować (p)osłom PiS, w cyrku zwanym Sejmem, za tym potworem legislacyjnym, to żadne z Was (zdalnie sterowanych robotów) nawet nie beknie na ten temat. I nie beknęło!&lt;br /&gt;
I żeby była jasność &amp;#8211; to samo dotyczy całej reszty zahipnotyzowanego stada, zwanego &amp;#8220;polskim społeczeństwem&amp;#8221;, które identyfikuje się z którąkolwiek partią polityczną. &lt;br /&gt;
Upartyjnienie Waszych umysłów jest waszą trumną, tylko jeszcze o tym nie wiecie, bo&amp;#8230; nie chcecie wiedzieć.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 09 Jul 2012 19:01:07 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660747 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Magia</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660746</link>
 <description>&lt;p&gt;
&lt;div class=&quot;quote-msg&quot;&gt;
&lt;div class=&quot;quote-author&quot;&gt;&lt;em&gt;goofina&lt;/em&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;
Ergo &amp;#8211; piszcie sobie o czym chcecie, ale &amp;#8211; do kużwy nędzy! &amp;#8211; przestańcie wycierać sobie gęby wolnością, poszanowaniem prawa, państwem i obywatelską postawą, bo zrzucacie te pojęcia &amp;#8211; i to, co się za nimi kryje &amp;#8211; do szamba partykularnych interesów wszelkiej maści politycznych i biznesowych psycholi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Reagujecie (bez względu na opcję polityczną), jak zdalnie sterowanie roboty. Przewodniczący, Prezes, Sekretarz dają wytyczne a cała blogerska sfora ujada zgodnie z rozdzielnikiem.&lt;br /&gt;
Jeśli to jest oznaka samodzielności oraz niezależnego i niepoprawnego myślenia, to ja naprawdę jestem chińską cesarzową.
&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dziękuję za analizę mojego reagowania/niereagowania, określaniem czym sobie wycieram gębę, co szanuję a czego nie, itd., nie wiem kto komu i na jaki temat wydaje wytyczne oraz zabawę w określanie kto &amp;#8220;ujada z rozdzielnikiem&amp;#8221; a kto bez niego.. . Czy jesteś chińską cesarzową nie wiem, być może powinienem wiedzieć i to byłoby oznaką samodzielnego i niezależnego oraz poprawnego myślenia.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale ja się nie ścigam w określaniu tego czy Ty lub kto inny myśli samodzielnie lub niesamodzielnie, i na jakich wytycznych pracuje. Mam inne zainteresowanie i hobby.&lt;br /&gt;
Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
Drążę tunel.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 09 Jul 2012 17:58:20 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660746 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Poldku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660745</link>
 <description>&lt;p&gt;Odnośnie formy &amp;#8211; chętnie dostosuję się do zapotrzebowania. Nie sprawi mi żadnego kłopotu zwracanie się do Ciebie per &amp;#8220;Szanowny Panie Leopoldzie&amp;#8221;, gdyby takie było Twoje życzenie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Twoje wrażenie podpowiedziało Ci, że gdzieś dzwonią, jednakże nie dookreśliłeś dokładnie miejsca &amp;#8220;podzwonnego&amp;#8221;.&lt;br /&gt;
Tak, każdy może sobie pisać o czym mu się zamarzy &amp;#8211; o trendach obuwniczych, szamponach dla zwierząt, kulinariach, derywatach czy miłości do Nju Jorka. Jednak, jeśli&amp;#8230; baczność! patrz mój komentarz do Jotesza. Spocznij.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kiedy wstawiałam ten tekst w całej polskiej blogosferze były ledwie 4 (słownie: cztery) miejsca, gdzie poruszono ten temat. Wujek Gugle tak powiedział. &lt;br /&gt;
Żadne z nich nie należy do koncernów medialnych. Żadne z tych miejsc nie jest związane z jakąkolwiek opcją polityczną.  Żadne nie jest związane z tzw. &amp;#8220;środowiskiem patriotycznym&amp;#8221; w ogólności, czy &lt;span class=&quot;caps&quot;&gt;PIS&lt;/span&gt; w szczególności.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ergo &amp;#8211; piszcie sobie o czym chcecie, ale &amp;#8211; do kużwy nędzy! &amp;#8211; przestańcie wycierać sobie gęby wolnością, poszanowaniem prawa, państwem i obywatelską postawą, bo zrzucacie te pojęcia &amp;#8211; i to, co się za nimi kryje &amp;#8211; do szamba partykularnych interesów wszelkiej maści politycznych i biznesowych psycholi.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Reagujecie (bez względu na opcję polityczną), jak zdalnie sterowanie roboty. Przewodniczący, Prezes, Sekretarz dają wytyczne a cała blogerska sfora ujada zgodnie z rozdzielnikiem.&lt;br /&gt;
Jeśli to jest oznaka samodzielności oraz niezależnego i niepoprawnego myślenia, to ja naprawdę jestem chińską cesarzową.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 09 Jul 2012 17:12:51 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660745 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>@Magia</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660744</link>
 <description>&lt;p&gt;Forma &amp;#8220;Per Pani&amp;#8221; &amp;#8211; jakoś udzieliła mi się formuła Pana Jerzego M.. . &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ale pozostańmy rzeczywiście przy formie &amp;#8220;per Ty&amp;#8221; &amp;#8211; chyba tak rozmawialismy dotąd w tej formule, choć to było &amp;#8220;w poprzednim wcieleniu&amp;#8221;( tak dawno temu).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Przeczytawszy Twój tekst, odniosłem wrażenie, że masz pretensje o to, że nikt nie pisze na temat który poruszyłaś. A to absurdalny wg mnie zarzut/pretensja. Blogowanie polega na tym, że każdy ma swój target tematów i dzięki temu jest różnorodność tekstów. Gdyby wszyscy pisali o jednym, to byłoby beznadziejnie.&lt;br /&gt;
Ba! Gdyby kryterium poruszania tematów stanowiło o ignorancji albo nieignorancji, to kążdy specjalista w jakiejś dziedzinie by się do nich zaliczał.&lt;br /&gt;
Ignorantem byłby mężczyzna dla kibiety i odwrotnie. Bo mężczyźni i kobiety także mają ulubione tematy, zarezerwowane dla ichże płci.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Pozdrawiam.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;************************&lt;br /&gt;
Drążę tunel.. .&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Mon, 09 Jul 2012 15:58:32 +0000</pubDate>
 <dc:creator>poldek34</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660744 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
<item>
 <title>Poldku</title>
 <link>http://tekstowisko.com/goofina/62040.html#comment-660741</link>
 <description>&lt;p&gt;Życzysz sobie większego formalizmu przechodząc na formę &amp;#8220;Pan-Pani&amp;#8221;?&lt;br /&gt;
Ależ bardzo proszę. Doskonale pamiętam, że jest to stały fragment gry w blogerskim środowisku &amp;#8220;patriotycznym&amp;#8221;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Czyżbym Szanownego Pana czymś uraziła? Ach, uszczypnęłam w wypielęgnowaną ignorancję. Ałć!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Proszę przyjąć szczere wyrazy. Ubolewania, ma się rozumieć.&lt;/p&gt;
</description>
 <pubDate>Sun, 08 Jul 2012 18:40:36 +0000</pubDate>
 <dc:creator>goofina</dc:creator>
 <guid isPermaLink="false">comment 660741 at http://tekstowisko.com</guid>
</item>
</channel>
</rss>
