Przeszczep

W Wyborczej mozemy przeczytac interesujacy wywiad W.Moskala i S.Zagorskiego z prof. Wojciechem Rowinskim dotyczacy polskiej transplantologii.
Coz sie z niego dowiadujemy?
Na poczatek , ze w ubieglym roku osiagniecia i sukcesy polskich trasplantologow zostaly w duzej mierze zniszczone, przez nagonke w mediach i dzialania pp. Ziobry, Kaminskiego i Gosiewskiego. Skoro juz mamy winnych poczytajmy dalej. A dalej pan profesor opowiada nam o: marnych wynagrodzeniach lekarzy, braku akceptacji na pobranie niektorych narzadow od zdrowych dawcow, a takze o braku akceptacji ze strony spoleczenstwa i wladz.
Podaje nam przyklad Hiszpanii jako wrecz modelowy, gdzie pracuja specjalni koordynatorzy zajmujacy sie tym zagadnieniem. Wspomina rowniez o kilkuletniej akcji polegajacej na uswiadomieniu ludziom wagi sprawy. O zapewnieniu finansowania z strony panstwa juz tutaj nie wspomne.
Ja w tych sprawach jestem laikiem, ale nurtuje mnie takie pytanie: czy gdyby dr. Miroslaw G. zginal w wypadku samochodowym wraz z dajmy na to dwoma innymi dobrymi transplantologami( bron Boze, zebym komus tego zyczyl), to co wtedy by sie stalo z ta dziedzina medycyny w Polsce? Potrzebny bylby “przeszczep” kilku lekarzy z jakiegos innego kraju, jezeli tyle zlego narobila jedna sprawa o lapownictwo?
Czy moze jednak ta nasza transplantologia wcale tak swietnie sie nie ma, jakby chcial ja widziec pan profesor?
Czy znaczacy spadek przeszczepow juz w roku 2006( a wiec duzo przed sprawa dr. G.) o czyms nie swiadczy?
Czy pisanie w Gazecie Wyborczej o “nieprawdopodobnej wprost nagonce w mediach” nie jest zabawne? w gazecie, ktora rowniez sie tej aferze “przysluzyla” ?
Jakos tak sobie mysle, ze polskie srodowisko lekarskie( z pewnoscia niecale), zamiast zaczac naglasniac temat wiele lat wczesniej teraz znalazlo sobie winnych. Wygodne to.

Średnia ocena
(głosy: 0)

ja tam moze sie nie znam

Ale (i nie mowie tu o “Wyborczej”) spadek liczby przeszczepów połączony z odjazdem Ziobry został wykazany.